• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Послуга з оцінки вартості основних засобів ДП «ММТП» станом на 01.01.2018 р. з метою її використання при трансформації фінансової звітності, складеної за П(С)БО та її складання за вимогами МСФЗ

Торги відмінено

600 000.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 000.00 UAH
Період уточнення: 19.06.2019 14:29 - 25.06.2019 14:33
Відповідь надана

Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід

Номер: 7d6aa3d668064aa28c9467dc45bbb3f4
Дата опублікування: 25.06.2019 11:55
Опис: На нашу думку, викладені вище вимоги суперечать положенням ст.3, 16 та 22 Закону України «Про публічні закупівлі», а також положенням Закону України «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в України». Вказані умови значно звужують коло потенційних учасників тендеру і, як наслідок, обмежують конкуренцію, призводять до дискримінації учасників, чим порушують їх законні права та інтереси, а також суперечать положенням ст.16 та 22 Закону України «Про публічні закупівлі» де, зокрема, сказано, що непередбачені законодавством документи для учасників не подаються ними у складі тендерної пропозиції, а тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Умови Документації в цій частині є дискримінаційними по відношенню до суб’єктів оціночної діяльності. При цьому, згідно з нормами законодавства України, зокрема, про які зазначено вище, для здійснення оціночної діяльності щодо проведення незалежної оцінки певних активів (у тому числі, яка є предметом закупівлі), суб'єкту господарювання не обов'язково мати у штаті оцінювачів вищезазначеної кількості, кваліфікації та досвіду роботи. З нашої точки зору, вказані вимоги не можуть мати місця у Тендерній документації, як такі, що підтверджують наявність в учасника одного з кваліфікаційних критеріїв, передбачених ст.16 Закону України «Про публічні закупівлі». Таким чином, просимо Вас надати роз’яснення з таких питань: Якими положеннями чинного законодавства України передбачено обов’язок учасників тендеру, на підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям, мати у складі СОД не менше 5 сертифікованих оцінювачів відповідної кваліфікації, та які мають стаж роботи у сфері оцінки майна не менше ніж 15 років? Чи проводились дослідження економічного або іншого характеру з розрахунком нормо годин щодо кількості оцінювачів, необхідності наявності у них саме вищевказаних кваліфікацій, документів, досвіду роботи на даному підприємстві? Хто автор даних досліджень, та де можна з ними ознайомитись? При наданні копій трудових книжок або договорів працівників, яка посада оцінювача повинна бути зазначена в даних документах? (звертаю увагу на законодавчу невизначеність професії «оцінювач» 15 років тому)Чи може вважатися підтвердженням стажу роботи роботи оцінювача запис у трудовій книжці як «директора», «менеджера», «інженера» тощо, при цьому особа виконувала роботу з оцінки. Ви обмежуєте коло потенційних учасників саме тими суб’єктами оціночної діяльності, які мають у своєму штаті оцінювачів у зазначеній Вами кількості та стажем роботи. На підставі викладеного вище, з метою уникнення дискримінації учасників тендеру та обмеження конкуренції, враховуючи те, що у Тендерній документації Ви посилаєтесь на Закон України «Про публічні закупівлі», прошу дати відповідь на поставлене нами питання, та розглянути можливість внесення змін до Тендерної документації. Окремо звертаємо Вашу увагу на практику Антимонопольного Комітету України щодо розгляду аналогічних питань, яка, зокрема, підтверджує викладену нами позицію та доводи (Рішення №7443-р/пк-пз від 23.10.2017 постійно діючої адміністративної колегії АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (UA-2017-09-06-002415-c), Рішення № 7935 від 06.08.2018 постійно діючої адміністративної колегії АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель). У разі незадоволення наших вимог вимушені будемо оскаржувати умови тендерної документації.
Відповідь: ДП «Маріупольський торговельний порт» розглянуло запитання до процедури закупівлі та вважає висновки щодо дискримінаційних вимог до Учасників необґрунтованими. Відповідно до ст. 16 та 22 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник самостійно визначає вимоги до Виконавця, виходячи з потреб закупівлі. Проведення оцінки майна зумовлено необхідністю виконання вимог Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», яким передбачено обов’язкове складання фінансової звітності за Міжнародними стандартами фінансової звітності з 2019 року, та проведенням трансформації фінансової звітності підприємства за 2018 рік. Враховуючи обмежені строки надання послуг та залежність результатів трансформації фінансової звітності від якості та оперативності проведення оцінки майна, були визначені відповідні кваліфікаційні критерії, зокрема, вимога щодо наявності не менш 5-ти сертифікованих оцінювачів, що дозволить провести оцінку майна в обмежені строки, та досвід роботи у сфері оцінки майна не менше як 15 років з метою проведення об’єктивної та якісної оцінки основних засобів. На балансі ДП «Маріупольський торговельний порт» обліковуються різні об’єкти (орієнтовно 6200 одиниць), в тому числі специфічні, технічно-складні об’єкти нерухомості, та об’єкти рухомого майна - в значній кількості це судноплавні засоби. Відповідно до Положення про видачу сертифікатів суб'єктів оціночної діяльності, затвердженого Наказом Фонду державного майна України 14.03.2002 № 479 (у редакції наказу Фонду державного майна України 24.03.2015 № 402) (далі – Положення), оцінювачі повинні обов’язково мати спеціалізації 1.1., 1.2., 1.3, 1.5, 1.7. Враховуючи зазначене, зумовлює необхідність наявності у оцінювачів відповідних кваліфікаційних свідоцтв за відповідними напрямами оцінки. Вимога щодо наявності у оцінювачів сертифікатів, виданих міжнародними організаціями зумовлена тим, що технічні вимоги до закупівлі передбачають, що послуги оцінки повинні бути надані, зокрема, відповідно до Міжнародних стандартів оцінки та Міжнародних стандартів фінансової звітності. Щодо підтвердження досвіду роботи у сфері оцінки майна повідомляємо наступне: Досвід у сфері оцінки майна підтверджується записами у трудовій книжці або відповідними договорами, а також наявністю кваліфікаційного свідоцтва оцінювача та свідоцтва про проходження обов’язкового підвищення кваліфікації оцінювачів згідно зі ст.ст. 14, 15 Закону України "Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні" від 12 липня 2001 р. N 2658-III. Лише сукупність цих документів дає можливість зробити висновок щодо наявності відповідного досвіду роботи. Вимоги щодо підтвердження досвіду лише на посаді оцінювача ДП «ММТП» не висувалися, отже це можуть бути інші посади, наприклад: керівного складу підприємства, що спеціалізується на оцінці майна за відповідними напрямами, та не суперечать вимогам Класифікатору професій України ДК 003:2010. Враховуючи зазначене, а також те, що законодавством не визначені обмеження щодо визначення Замовником кваліфікаційних вимог для закупівлі за кодом ДК 021:2015 «79410000-1 Консультаційні послуги з питань підприємницької діяльності та управління» «79419000-4 Консультаційні послуги з питань оцінювання», виходячи з свого гіркого досвіду попередніх торгів, кваліфікаційні вимоги складені таким чином, щоб в першу чергу забезпечити своєчасність та якість виконання завдання за предметом закупівлі.
Дата відповіді: 27.06.2019 12:15
Відповідь надана

Вимоги до Учасників

Номер: aeb4762531ea45ba83378d3096c1c186
Дата опублікування: 24.06.2019 13:17
Опис: Згідно технічної специфікації, поставлено Вимоги до Учасника : "Не менше як 5 оцінщиків повинні мати досвід роботи у сфері оцінки майна не менш, як 15 років. ". Чим аргументована така Вимога? Вважаємо, що застосувавши саме таку Вимогу Організатор обмежує конкуренцію Учасників.
Відповідь: На жаль, Державне підприємство «Маріупольський морський торговельний порт» має сумний досвід. За результатами проведеної електронної закупівлі був укладений договір з Виконавцем на надання послуг з оцінки основних засобів. Для здійснення оцінки основних засобів Портом надіслана Виконавцю в електронному вигляді вся необхідна інформація: бухгалтерські та технічні дані за кожним об’єктом оцінки, що свідчить про виконання ДП «ММТП» умов договору. Проте, для оцінки справедливої вартості однієї тільки інформації не достатньо. Оцінка має враховувати фізичний, функціональний та економічний зноси майна відповідно до вимог Міжнародним стандартам з оцінки. Необхідно зазначити, що для цих цілей Виконавцем було відряджено два представники. Один з яких мав досвід роботи 6 років, про досвід роботи іншого невідомо, так як він не входив до складу заявлених оцінщиків в тендерній пропозиції. Ці представники на протязі трьох годин провели візуальний огляд 14 об’єктів основних засобів з 5725 одиниць, які підлягають незалежній оцінці, що унеможливлює проведення об’єктивної та якісної оцінки основних засобів, як цього вимагають умови Договору. Окрім цього, Виконавцем порушено строк надання послуги. Звіт має ряд недоліків щодо необґрунтованого завищення або заниження вартості 1191 об’єкту основних засобів. Портом було запропоновано відкоригувати Звіт з урахуванням зауважень, але оцінщики цю пропозицію залишили без уваги. Договір залишається не виконаним. ДП «ММТП» розпочата претензійна робота. З метою недопущення в подальшому подібної ситуації та враховуючи складність, стислі строки (30 календарних днів) та важливість питання проведення оцінки вартості з метою її використання при трансформації фінансової звітності, а також велику кількість (орієнтовно 6200 одиниць) та специфічність об’єктів оцінки основних засобів включених до переоцінки, ДП «ММТП» висунуто справедливі вимоги щодо підтвердження спроможності надання послуг, а саме: має бути не менш як 5 оцінщиків, які безпосередньо будуть виконувати роботу, з досвідом роботи у сфері оцінки майна не менше як 15 років.
Дата відповіді: 25.06.2019 13:07