-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
Нафта і дистиляти (бензин)
Завершена
120 750 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.2% або 300 000.00 UAH
мін. крок: 0.2% або 300 000.00 UAH
Період уточнення:
25.04.2019 17:18 - 24.05.2019 18:00
Відповідь надана
Щодо гарантійного терміну зберігання продукції
Номер:
cda6acb5a972415ab743c0ccc1429759
Дата опублікування:
17.05.2019 12:48
Опис:
Під час підготовки тендерної пропозиції до процедури UA-2019-04-25-001065-a виявлено наявність дискримінаційних умов та невідповідність окремих вимог тендерної документації положенням чинного законодавства. Предметом закупівлі за вказаною процедурою є бензин автомобільний довготривалого зберігання А-92-ДЗ згідно з ДСТУ 8704-2017 або А-92-Євро5-Е5 ДСТУ 7687:2015 з гарантійним терміном зберігання 3 роки. Відповідно до вимог тендерної документації (пункт 4.2 розділу І тендерної документації, пункт 2.3. розділу ІІ Додатку 4 (Проект договору про закупівлю) Замовник встановлює гарантійний строк зберігання предмету закупівлі – бензину автомобільного довготривалого зберігання А-92-ДЗ згідно з ДСТУ 8704-2017 або бензину автомобільного А-92-Євро5-Е5 згідно з ДСТУ 7687:2015 – тривалістю у 3 роки. При цьому, пунктом 3 Додатку 2 «Технічна специфікація» та пунктом 2.3. Проекту договору про закупівлю передбачається, що Постачальник несе відповідальність за якість палива протягом гарантійного терміну зберігання за умови дотримання вимог щодо його зберігання, за домовленістю Сторін.
Державний стандарт ДСТУ 8704-2017 (Бензини автомобільні довготривалого зберігання. Технічні умови) введений в дію з 01.09.2017 згідно наказу ДП «УкрНДНЦ» від 27.04.17 р. № 102.
Однак, із дати набрання ним чинності по сьогоднішній день на територію України не ввозилась продукція, що відповідає ДСТУ 8704-2017, а органи із сертифікації підтверджують, що сертифікація бензинів на предмет відповідності ДСТУ 8704-2017 ними не проводилася.
При цьому, бензин автомобільний довготривалого зберігання А-92-ДЗ не виробляється серійно в Україні, оскільки продукція з відповідними характеристиками має особливі вимоги до технології виробництва, що суттєво відрізняються від раніше прийнятого (та діючого на сьогоднішній день) стандарту ДСТУ 7687:2015.
За вказаних обставин, дотримання вимоги тендерної документації в частині забезпечення відповідності продукції ДСТУ 8704-2017 є очевидно неможливим.
Щодо можливості постачання бензину автомобільного А-92-Євро5-Е5 згідно з ДСТУ 7687:2015 з гарантійним терміном зберігання тривалістю у 3 роки слід зазначити наступне:
Положеннями ДСТУ 7687:2015 передбачається гарантійний термін зберігання бензинів тривалістю 6 місяців від дати виготовлення.
Таким чином, вимога тендерної документації в частині забезпечення постачальниками гарантійного строку зберігання продукції протягом 3 років не відповідають положенням ДСТУ 7687:2015, а тому повинні бути приведені у повну відповідність.
Водночас наголошуємо, що на сьогоднішній день не вбачається можливість поставляти бензин автомобільний А-92-Євро5-Е5 ДСТУ 7687:2015 з терміном зберігання 3 роки, оскільки ні вітчизняні, ні іноземні виробники не здійснюють виробництво продукції з відповідними термінами зберігання.
Відповідна вимога тендерної документації покладає повну відповідальність за погіршення якості продукції протягом періоду зберігання на постачальників, які, фактично, позбавлені можливості забезпечити поставку палива з відповідними характеристиками, чим, відповідно, змушені приймати на себе зобов’язання гарантувати відповідність якості продукції з сьомого місяця зберігання на свій страх і ризик, без будь-яких об’єктивних підстав.
Таким чином, вимога щодо поставки бензину автомобільного з трьохрічним терміном зберігання є безперечно дискримінаційною, а неможливість її виконання є наперед відомою.
Окрім іншого, невнесення Замовником змін до тендерної документації в частині зменшення гарантійного строку зберігання палива може призвести до наступного:
1) потенційні учасники відмовляться від участі в процедурі у зв’язку з наявністю дискримінаційних умов, або
2) для участі у процедурі закупівлі будуть подані пропозиції, що не відповідають умовам тендерної документації, відповідно підлягають відхиленню, або
3) до участі в процедурі будуть заявлені пропозиції недобросовісних учасників, які при виконанні договору не забезпечать відповідність якості продукції протягом гарантійного строку зберігання.
Підсумовуючи викладене, просимо змінити вимоги тендерної документації в частині зменшення гарантійного строку зберігання предмету закупівлі з 3 років до 6 місяців.
Відповідь:
Добрий день! Предметом закупівлі за данною процедурою є бензин автомобільний довготривалого зберігання А-92-ДЗ згідно з ДСТУ 8704-2017 або бензин автомобільний А -92-Євро5-Е5 згідно з ДСТУ 7687:2015, призначений для закладання до державного резерву. Відповідно до вимог тендерної документації у додатку 4 (проекту договору про закупівлю) гарантійний строк зберігання бензину А-92-ДЗ - передбачено згідно з ДСТУ 8704-2017 -3 роки та бензину А-92-Євро5-Е5 ( ДСТУ 7687:2015) встановлено замовником - 3 роки, що не суперечить законодавству, а саме:статтєю 269 Господарського кодексу України передбачається, що договором щодо товарів, призначених для тривалого зберігання, покупцем можуть передбачатись більш тривалі гарантійні строки зберігання таких товарів.
Сторони можуть погодити в договорі гарантійні строки більш тривалі порівняно з передбаченими стандартами або технічними умовами.
Дата відповіді:
22.05.2019 16:41
Відповідь надана
Щодо вимог до якості предмету закупівлі
Номер:
76b1593a404a4272848f2353dfa02bbe
Дата опублікування:
17.05.2019 12:47
Опис:
Змістом тендерної документації, зокрема пунктом 4.2 розділу І тендерної документації, пунктом 2 додатку 2 «Технічна специфікація» передбачено, що якість товару (предмету закупівлі) повинна відповідати вимогам ДСТУ 8704:2017 «Бензин автомобільний довготривалого зберігання. Технічні умови» або ДСТУ 7687:2015 “Бензини автомобільній Євро. Технічні умови”, а учасник зобов’язаний надати у складі тендерної пропозиції та при поставці відповідний сертифікат відповідності на товар.
Проте, наказом № 93 від 26.01.2018 МІНІСТЕРСТВА ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ І ТОРГІВЛІ УКРАЇНИ, Зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 16 лютого 2018 р. за N 194/31646 «Про визнання такими, що втратили чинність, деяких наказів» - наказ Державного комітету України по стандартизації, метрології та сертифікації від 16 січня 1997 року N 19 "Про затвердження Правил обов'язкової сертифікації нафти та нафтопродуктів", зареєстрований у Міністерстві юстиції України 26 лютого 1997 року за N 52/1856 (із змінами) визнаний такими, що втратив чинність.
Таким чином, сертифікація предмету закупівлі по ДСТУ не є обов’язковою, а відповідно вимога Замовника, викладена у тендерній документації, щодо закупівлі бензину автомобільного, який виготовляється виключно за ДСТУ 8704:2017 або ДСТУ 7687:2015 суперечить законодавству щодо здійснення державних закупівель, принципам здійснення закупівель, оскільки обмежує конкуренцію та призводить до дискримінації учасників (ст. 3, ч. 4 ст. 23 ЗУ Про публічні закупівлі).
Додатково зазначаємо, що пунктом 1.2 ДСТУ 7687:2015 передбачено наступне: «1.2 Цей стандарт відповідає вимогам до бензинів, установленим у Технічному регламенті щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив та придатний для оцінювання відповідності».
Враховуючи наведене, просимо доповнити тендерну документацію умовою щодо можливості поставки предмету закупівлі, який сертифіковано відповідно до Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01 серпня 2013 року № 927.
Відповідь:
Добрий день! Тендерною документацією на закупівлю бензину автомобільного довготривалого зберігання А-92-ДЗ згідно з ДСТУ 8704-2017 або бензину автомобільного А -92-Євро5-Е5 згідно з ДСТУ 7687:2015 передбачається, що для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним вимогам Постачальник повинен надати, поряд із іншими документами, скановану копію Сертифікату відповідності на товар вітчизняного виробництва та на товар, який виробляється в інших країнах, що пропонується до поставки.
Відповідно до ст.9 Закону України «Про державний матеріальний резерв» матеріальні цінності, що поставляються до державного резерву, повинні мати сертифікати відповідності на весь строк зберігання.
Пунктом 2 Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 р. №927 визначено, що вимоги цього Технічного регламенту не поширюються на палива, які мають гарантійний строк зберігання більш як 1 рік, що виробляють та/або постачають згідно з державним замовленням для зберігання на підприємствах державного матеріального резерву.
Дата відповіді:
22.05.2019 16:49