-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Автомобіль швидкої медичної допомоги Peugeot Expert (або еквівалент).
Завершена
1 230 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 6 150.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 6 150.00 UAH
Період уточнення:
11.04.2019 14:13 - 17.04.2019 18:00
Відповідь надана
Шановний замовник! Окремі положення вашої тендерної документації мають дискримінаційний характер! Вимагаємо внести зміни!
Номер:
b0ccca2572a641f5bd0f843f1f25fd3d
Дата опублікування:
16.04.2019 16:01
Опис:
Згідно ч. 1 ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі по тексту – «Закон») публічні закупівлі здійснюються за принципами відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель та недискримінації учасників.
Згідно ч. 3 ст. 5 та ч. 4 ст. 22 Закону Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників та тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Вважаємо, що тендерна документація даних торгів (далі по тексту – «ТД») складена з порушенням ст.ст. 3, 5, 22 Закону та інших нормативно-правових актів з наступних підстав.
Тендерна документація Замовника навіть після внесення змін є дискримінаційною в частині технічних характеристик автомобіля, що визначені в Додатку 3 «Технічні характеристики», оскільки дані технічні характеристики підходять виключно під конкретну марку автомобіля, а саме Peugeot Expert. Всі технічні характеристики, що прописані у додатку 3 ТД є такими, що відповідають виключно автомобілю Peugeot Expert та виключають можливість запропонувати еквівалент. Наприклад об’єм двигуна (1500-1600 см. куб.), потужність (не більше 100 к. с.), довжина/ширина/висота (не менше 4950/1910/1895).
Отже, провівши аналіз вашої тендерної документації можна прийти до висновку, що на ринку України ВІДСУТНІ ЯК МІНІМУМ ДВА ВИРОБНИКА, ЯКІ Б ВІДПОВІДАЛИ ЗАЯВЛЕНИМ ХАРАКТЕРИСТИКАМ!
Аналогічна позиція Антимонопольного комітету України зазначена у Рішенні АМКУ № 2735-р/пк-пз від 12.03.2019, винесеному під час розгляду скарги по процедурі закупівлі UA-2019-01-25-001170-c.
Враховуючи вищевикладене, вимагаємо внести зміни в тендерну документацію, виключивши з документації дискримінаційні вимоги щодо технічних характеристик предмета закупівлі.
Якщо дані зауваження не будуть враховані, потенційний учасник буде вимушений звернутися зі скаргою до АМКУ і, в разі задоволення скарги, буде вимушений звернутися суду з метою компенсації плати за подання скарги та судового збору з відповідальних осіб тендерного комітету. Для прикладу наводимо судову практику по аналогічним спорам, з якою можна ознайомитися за посиланням http://reyestr.court.gov.ua/Review/72544594
Відповідь:
Шановний Учаснику!
Згідно п. 3 ч. 2 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», тендерна документація повинна містити інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов'язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами. Технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація повинна містити вираз "або еквівалент".
Повідомляємо, що передбачені тендерною документацією технічні вимоги до предмету закупівлі встановлені з урахуванням завдань та потреб замовника. Тобто, нашій установі, як замовнику потрібен товар з технічними та експлуатаційними характеристиками які відповідають встановленим у тендерній документації.
Можливість учасника поставити товар з передбаченими характеристиками є обов’язковою умовою участі у процедурі закупівлі. Замовник не зобов’язаний підлаштовуватись під певних учасників та/або під товар наявний у даних учасників.
При цьому зазначаємо, що технічне завдання містить посилання на можливість постачання еквіваленту марки та моделі автомобіля, на базі якого має бути створений автомобіль швидкої допомоги, зазначеного у предметі договору.
Зазначаємо, що аналогічними (еквівалентними) для автомобіля Peugeot Expert серед присутніх на рику України є зокрема наступні транспортні засоби: Citroen Jumpy, Toyota PROACE.
Учасник має право запропонувати предмет закупівлі будь-якого виробника, але з технічними характеристиками, що відповідають тим що передбачені тендерною документацією.
Таким чином, інформація Скаржника про встановлення в тендерній документації дискримінаційних умов в частині технічних характеристик автомобіля не відповідають дійсності. Зазначені умови документації не порушують його права та законні інтереси,
пов'язані з участю у процедурі закупівлі, та не перешкоджають Скаржнику взяти участь у процедурі закупівлі, у зв'язку з чим відсутні підстави для задоволення вимоги.
Дата відповіді:
19.04.2019 09:32