-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Тверде паливо (вугілля кам’яне)
Завершена
403 300.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 017.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 017.00 UAH
Період уточнення:
23.04.2019 16:42 - 06.05.2019 00:00
Відповідь надана
Законодавство
Номер:
80c08c3da137480a9fc3b9095da1400d
Дата опублікування:
26.04.2019 17:30
Опис:
Стаття 23. Надання роз’яснень щодо тендерної документації та внесення змін до неї
1. Фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі. Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох робочих днів з дня їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення та оприлюднити його на веб-порталі Уповноваженого органу відповідно до статті 10 цього Закону.
У разі несвоєчасного надання або ненадання замовником роз’яснень щодо змісту тендерної документації строк подання тендерних пропозицій автоматично продовжується не менш як на сім днів.
Строк на питання від 23.04.2019 закінчується 26.04.2019.
отже. у разі ненадання відповіді у строк, передачений законом - неодхідно продовжити строк на подання тендерних пропозицій щонайменш 7 днів.
Відповідь:
Відповідно до ч. 1 ст. 23 Закону України від 25.12.2015 р. №922-VIII "Про публічні закупівлі" «Замовник повинен протягом трьох робочих днів з дня їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення та оприлюднити його на веб-порталі Уповноваженого органу відповідно до статті 10 цього Закону… У разі несвоєчасного надання або ненадання замовником роз’яснень щодо змісту тендерної документації строк подання тендерних пропозицій автоматично продовжується електронною системою не менш як на сім днів.»
Дата відповіді:
27.04.2019 14:25
Відповідь надана
Дискримінаційні вимоги
Номер:
29a8e64895e34f2380baed55aa6feb01
Дата опублікування:
24.04.2019 13:32
Опис:
Переглянувши тендерну документацію Замовника, було виявлено, що документація містить порушення вимог статті 3, частини третьої статті 5, частини четвертої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), оскільки містить дискримінаційні вимоги, що призводять до зменшення кола потенційних учасників процедури закупівлі, виходячи з наступного:
1) Відповідно до частини 1 Розділу III т ендерна пропозиція подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інформація від учасника про його відповідність кваліфікаційному критерію, вимогам, визначеним у статті 17 Закону і в тендерній документації, та завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації. Тендерна пропозиція повинна складатися з: … інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям… .
Підпунктом 3.3 пункту 3 Додатку 1 до тендерної документації, встановленні кваліфікаційні критерії до учасників, а саме:
«…3.3. Копії документів, підтверджуючих наявність складу та вагової на території Великомихайлівського району Одеської області та мобільних ваг які можуть бути розташовані на території даного району (якщо споруди для зберігання вугілля належать Учаснику на праві власності, він повинен надати копії документів, що підтверджують право власності відповідних будівель на зберігання вугілля, а також копію технічного паспорту та/або копію документу з відповідною відміткою про повірку відповідного вагового обладнання, в іншому випадку – копії договорів оренди об’єктів нерухомості для зберігання вугілля та вагової чи мобільної вагової, яка буде розміщена на території Великомихайлівського району. Разом з договорами учасник повинен надати копії документів, що підтверджують право власності відповідних будівель на зберігання вугілля, а також копію технічного паспорту та/або копію документу з відповідною відміткою про повірку відповідного вагового обладнання які належать орендодавцю або надавачу послуг…».
Згідно таких вимог, прийняти участь у процедурі закупівлі та пропозиції яких не будуть відхилені, можуть лише ті учасники, які вже мають у власності або які вже орендують складські приміщення та вагову на території Великомихайлівського району Одеської області.
Встановлені Замовником вимоги є дискримінаційними та не відповідають вимогам діючого законодавства України, оскільки обмежують коло учасників, що можуть взяти участь у процедурі закупівлі, лише тими учасниками, які вже мають у власності або які вже орендують відповідні складські приміщення та вагову на території Великомихайлівського району Одеської області.
Вимога, щодо наявності складу на території даного району є необґрунтованою та недоречною.
Встановлена вимога позбавляє значну кількість потенційних учасників, що мають можливість постачання товару по мірі необхідності та за заявками Замовника з інших районів Одеської області прийняти участь у тендері, що призведе до спотворення закупівлі шляхом обмеження конкуренції та дискримінації учасників.
Наявність складських приміщень на території району жодним чином не є заходом, щодо гарантії своєчасної поставки товару.
Постійно діючою адміністративною колегією Антимонопольного комітету України неодноразово приймались рішення, щодо визнання подібних вимог дискримінаційними.
На нашу думку, Замовник (в частині встановлення зазначеної вище умови тендерної документації), порушує вимоги частини четвертої статті 22 Закону та основний принцип здійснення закупівель, визначений статтею 3 Закону, а саме – недискримінація учасників.
Вважаємо що, встановлення Замовником даної умов порушує вимоги частини четвертої статті 22 Закону, відповідно до якої тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасника, а також порушують принципи здійснення закупівель, що визначені статтею 3 Закону а саме – максимальна економія та ефективність, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників, запобігання корупційним діям і зловживанням.
ПРОСИМО:
1) Внести зміни до тендерної документації, а саме: привести у відповідність з чинним законодавством підпункт 5.1.2 пункту 5.1 частини 5 Розділу ІІІ.
2) Привести тендерну документацію у відповідність до чинного законодавства України усунувши дискримінаційні вимоги, які передбаченні документацію.
У разі, якщо Замовником не будуть внесені відповідні зміни до тендерної документації та не будуть усуненні дискримінаційні вимоги, будемо вимушені звернутись до Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України за захистом своїх прав та інтересів.
Відповідь:
Відповідно до пункту 3 Додатку 1 до тендерної документації передбачено надання учасником для підтвердження кваліфікаційним вимогам «Копії документів, підтверджуючих наявність складу та вагової на території Великомихайлівського району Одеської області та мобільних ваг які можуть бути розташовані на території даного району … ». Разом з тим, в пункті 6 Додатку 3 до тендерної документації зазначено «Поставка здійснюється в обсягах, зазначених у заявці замовника, в залежності від фактичної потреби та не пізніше одного робочого дня з моменту одержання відповідної заявки від Замовника.». Оскільки поставка товару буде здійснюватися партіями за письмовими заявками Замовника та документацією встановлені терміни доставки 1 робочий день, то в учасника виникає необхідність оперативно реагувати та в стислі терміни поставити вугілля за адресами, підпорядкованих Замовнику закладів. Додатково це дасть можливість здійснювати контроль безпосередньо при зважуванні вугілля представникам Замовника.
Крім того, відповідні умови тендерної документації передбачають можливість не лише мати у власності склад, але й скористатись правом оренди такого майна або заключення договорів про надання послуг зберігання вугілля задля виконання даної вимоги.
Згідно з ч. 2 ст. 20 Закону України «Про публічні закупівлі», під час проведення процедури відкритих торгів тендерні пропозиції мають право подавати всі зацікавлені особи. Стаття 43 Господарського кодексу України передбачає свободу підприємництва, тобто можливість без обмежень самостійно здійснювати будь-яку підприємницьку діяльність, не заборонену законом. Отже, діюче законодавство не містить обмежень щодо участі у відкритих торгах як власників складських приміщень, так і орендарів таких приміщень. Учасник процедури самостійно приймає рішення щодо укладання договорів оренди складських приміщень для можливості виконати вимоги тендерної документації. Всі потенційні учасники торгів, після оприлюднення відповідного оголошення, можуть надати свою пропозицію, яка буде прийнята і розглянута замовником відповідно до діючого законодавства.
Беручи до уваги зазначене вище, а також зважаючи на можливість використання учасником не лише власної матеріально-технічної бази, але й можливості її залучення на підставі договору оренди чи договору про надання послуг вважаємо що жодної дискримінаційної складової у даному випадку не має.
Дата відповіді:
27.04.2019 14:20
Відповідь надана
Продовження попереднього питання
Номер:
84523ae62abf4f28a14e9657a50529f2
Дата опублікування:
23.04.2019 17:48
Опис:
Щодо антрациту.
виконати дану вимогу тендерної документації, що була встановлена Замовником, зможуть лише ті учасники, в яких прослідковується лінія взаємовідносин «виробник вугілля – постачальник – учасник». Таким чином, замовником встановлюються дискримінаційні вимоги щодо учасників, котрі не закуповують вугілля безпосередньо у виробника, або ж у постачальника, який безпосередньо співпрацює з виробником. Тобто, учасники, котрі не мають лінії взаємовідносин «виробник вугілля – постачальник – учасник» об’єктивно не можуть виконати вимогу щодо завірення копій сертифікатів генетичних, технологічних та якісних характеристик на вугілля, що є предметом закупівлі, завірених виробником.
Замовником передбачена можливість подачі Учасником копій сертифікатів генетичних, технологічних та якісних характеристик (далі - сертифікат) на вугілля, що є предметом даної закупівлі.
Слід зазначити, антрацит не видобувається на території, що підконтрольна Уряду України, та, частіше за все, закуповується у виробників з Російської Федерації. Таким чином, отримання копії сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик на вугілля кам’яне марки АО (25-50), завірених виробником, не говорячи вже про отримання оригіналу гарантійного листа від виробника на ім’я постачальника, який завіряє документи, в якому зазначено право використання вищезазначених копій документів та можливість поставки постачальнику вугілля кам’яного вищезазначеної марки є меншою мірою ускладненим, якщо не неможливим.
Згідно зі ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» публічні закупівлі здійснюються з дотримання такого принципу як недискримінація учасників. Відповідно до ч.3 ст. 22 Закону тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. Однак, разом з тим, ч.4 ст.22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Однак, відповідно до вищезазначеного, Замовником, в супереч приписам Закону, встановлено дискримінаційні вимоги. Зокрема, Замовником передбачається лінія взаємовідносин «виробник вугілля – постачальник – учасник», що дискримінує учасників, котрі не співпрацюють з безпосередніми виробниками вугілля, або ж з постачальниками, що закуповують вугілля напряму у виробника, що зменшує імовірне коло учасників даної процедури відкритих торгів.
З метою недопущення порушень вимог Закону України «Про публічні закупівлі», а також усунення дискримінаційних вимог, що звужують коло учасників даної процедури закупівлі, вимагаємо внесення відповідних змін до вимог тендерної документації.
Відповідь:
Частиною 3 статті 22 Закону України від 25.12.2015 р. № 922-VIII «Про публічні закупівлі» встановлено, що «…Тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити.….». Замовник вимагає копію сертифікату відповідності та копію дійсного сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик, зазначеним в п. 4 Додатку 3 до тендерної документації з метою підтвердження відповідності вугілля технічним та якісним характеристикам. При цьому, ця вимога встановлена Замовником з метою запобігання зловживання і фальсифікації при поставках товару, що є предметом закупівлі, забезпечення участі у відкритих торгах осіб, що мають можливість поставити саме такі марки вугілля, відповідної якості, що в свою чергу гарантує безперебійне, гарантоване постачання вугілля в найкоротші строки. Отримання вищевказаного документу для потенціальних учасників, які відповідально відносяться до підготовки своїх пропозицій, зовсім не є проблематичним. Замовник вимагає сертифікат генетичних технологічних та якісних характеристик виданий не раніше 2017 року для того, щоб уникнути порушення Законодавства зі сторони недобросовісних учасників, які можуть разом з тендерною пропозицією надати сертифікат генетичних технологічних та якісних характеристик на вугілля що видобувалось на непідконтрольній території Донецької та Луганської областей в 2014-2016 роках. Під час встановлення цих вимог в тендерній документації Замовник керувався виключно нормами Закону України «Про публічні закупівлі», у тому числі принципами закріпленими у статті 3 Закону, зокрема, добросовісної конкуренції серед учасників, недискримінації учасників та запобіганням корупційним діям і зловживанням.
Щодо завірення копій сертифікатів генетичних, технологічних та якісних характеристик. Окремо наголошуємо, що п. 8 Додатку 3 до тендерної документації зазначено «посвідчений мокрою печаткою та підписом уповноваженої особи виробника вугілля вказаного в сертифікаті або будь-яким іншим суб’єктом господарювання, що здійснює реалізацію та відвантаження вугілля, копія договору з яким надана у складі тендерної пропозиції на поставку вугілля, що становить предмет закупівлі за даними торгами. Тобто, як вбачається з тексту, мова йде не лише про виробників вугілля.
Згідно з ч. 2 ст. 20 Закону України «Про публічні закупівлі», під час проведення процедури відкритих торгів тендерні пропозиції мають право подавати всі зацікавлені особи. Стаття 43 Господарського кодексу України передбачає свободу підприємництва, тобто можливість без обмежень самостійно здійснювати будь-яку підприємницьку діяльність, не заборонену законом. Отже, діюче законодавство не містить обмежень щодо участі у відкритих торгах виробників, посередників, фізичних осіб-підприємців, торговців товарами, в той же час виробники товарів не обмежені в можливості здійснювати торгівлю іншими товарами. Всі потенційні учасники торгів, після оприлюднення відповідного оголошення, можуть надати свою пропозицію, яка буде прийнята і розглянута замовником відповідно до діючого законодавства.
Отже, Замовник не вбачає встановлення дискримінаційних вимог в тендерній документації в цій частині.
Дата відповіді:
27.04.2019 14:17
Відповідь надана
Дискримінаційні вимоги
Номер:
a48ae91adfb24d7b9a797df78139458c
Дата опублікування:
23.04.2019 17:45
Опис:
-копія дійсного сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик на вугілля, що становить предмет закупівлі за даними торгами, посвідчений мокрою печаткою та підписом уповноваженої особи виробника вугілля вказаного в сертифікаті або будь-яким іншим суб’єктом господарювання, що здійснює реалізацію та відвантаження вугілля, копія договору з яким надана у складі тендерної пропозиції на поставку вугілля, що становить предмет закупівлі за даними торгами.
Сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик на вугілля має містити інформацію про технічні, якісні характеристики товарів, що вимагаються замовником в тендерній документації. Показники в Сертифікаті генетичних, технологічних та якісних характеристик на вугілля мають відповідати вимогам замовника встановленим в тендерній документації. Сертифікати генетичних, технологічних та якісних характеристик на вугілля мають бути не раніше 2017 року. Якщо сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик виданий не на ім’я учасника торгів, то учасник повинен надати у складі пропозиції лист-згоду на його використання від власника сертифікату.
Відповідь:
Частиною 3 статті 22 Закону України від 25.12.2015 р. № 922-VIII «Про публічні закупівлі» встановлено, що «…Тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити.….». Замовник вимагає копію сертифікату відповідності та копію дійсного сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик, зазначеним в п. 4 Додатку 3 до тендерної документації з метою підтвердження відповідності вугілля технічним та якісним характеристикам. При цьому, ця вимога встановлена Замовником з метою запобігання зловживання і фальсифікації при поставках товару, що є предметом закупівлі, забезпечення участі у відкритих торгах осіб, що мають можливість поставити саме такі марки вугілля, відповідної якості, що в свою чергу гарантує безперебійне, гарантоване постачання вугілля в найкоротші строки. Отримання вищевказаного документу для потенціальних учасників, які відповідально відносяться до підготовки своїх пропозицій, зовсім не є проблематичним. Замовник вимагає сертифікат генетичних технологічних та якісних характеристик виданий не раніше 2017 року для того, щоб уникнути порушення Законодавства зі сторони недобросовісних учасників, які можуть разом з тендерною пропозицією надати сертифікат генетичних технологічних та якісних характеристик на вугілля що видобувалось на непідконтрольній території Донецької та Луганської областей в 2014-2016 роках. Під час встановлення цих вимог в тендерній документації Замовник керувався виключно нормами Закону України «Про публічні закупівлі», у тому числі принципами закріпленими у статті 3 Закону, зокрема, добросовісної конкуренції серед учасників, недискримінації учасників та запобіганням корупційним діям і зловживанням.
Щодо завірення копій сертифікатів генетичних, технологічних та якісних характеристик. Окремо наголошуємо, що п. 8 Додатку 3 до тендерної документації зазначено «посвідчений мокрою печаткою та підписом уповноваженої особи виробника вугілля вказаного в сертифікаті або будь-яким іншим суб’єктом господарювання, що здійснює реалізацію та відвантаження вугілля, копія договору з яким надана у складі тендерної пропозиції на поставку вугілля, що становить предмет закупівлі за даними торгами. Тобто, як вбачається з тексту, мова йде не лише про виробників вугілля.
Згідно з ч. 2 ст. 20 Закону України «Про публічні закупівлі», під час проведення процедури відкритих торгів тендерні пропозиції мають право подавати всі зацікавлені особи. Стаття 43 Господарського кодексу України передбачає свободу підприємництва, тобто можливість без обмежень самостійно здійснювати будь-яку підприємницьку діяльність, не заборонену законом. Отже, діюче законодавство не містить обмежень щодо участі у відкритих торгах виробників, посередників, фізичних осіб-підприємців, торговців товарами, в той же час виробники товарів не обмежені в можливості здійснювати торгівлю іншими товарами. Всі потенційні учасники торгів, після оприлюднення відповідного оголошення, можуть надати свою пропозицію, яка буде прийнята і розглянута замовником відповідно до діючого законодавства.
Отже, Замовник не вбачає встановлення дискримінаційних вимог в тендерній документації в цій частині.
Дата відповіді:
27.04.2019 14:16
Відповідь надана
Дискримінаційні вимоги
Номер:
e6dc492659ea4a368fc2e8b5064b3555
Дата опублікування:
23.04.2019 17:43
Опис:
Замовником встановлена вимога щодо наявності складських приміщень та вагової на території Великомихайлівського району Одеської області. Дана вимога є незаконною та суттєво звужує коло учасників процедури закупівлі, обмежуючи його лише тими учасниками, що мають склад у на території Замовника.. Дії Замовника щодо встановлення зазначених вимог Тендерної документації порушують вимоги частини третьої статті 22 Закону та основні принципи здійснення закупівель, визначені статтею 3 Закону, а саме – недискримінація учасників, добросовісна конкуренція серед учасників. За даним питанням є практика розгляду скарг Антимонопольним комітетом України (№ 260-р/пк-ск від 28.02.2014, та рішення АМКУ за №389-р/пк-пз від 31.01.2017р. Номер скарги: UA-2016-12-30-000549-a.b1) де були ухвалені позитивні рішення про внесення змін в тендерну документацію. Таким чином, Замовник має внести відповідні зміни до своїх вимог в цій частині та не порушувати законодавство про публічні закупівлі.
Відповідь:
Відповідно до пункту 3 Додатку 1 до тендерної документації передбачено надання учасником для підтвердження кваліфікаційним вимогам «Копії документів, підтверджуючих наявність складу та вагової на території Великомихайлівського району Одеської області та мобільних ваг які можуть бути розташовані на території даного району … ». Разом з тим, в пункті 6 Додатку 3 до тендерної документації зазначено «Поставка здійснюється в обсягах, зазначених у заявці замовника, в залежності від фактичної потреби та не пізніше одного робочого дня з моменту одержання відповідної заявки від Замовника.». Оскільки поставка товару буде здійснюватися партіями за письмовими заявками Замовника та документацією встановлені терміни доставки 1 робочий день, то в учасника виникає необхідність оперативно реагувати та в стислі терміни поставити вугілля за адресами, підпорядкованих Замовнику закладів. Додатково це дасть можливість здійснювати контроль безпосередньо при зважуванні вугілля представникам Замовника.
Крім того, відповідні умови тендерної документації передбачають можливість не лише мати у власності склад, але й скористатись правом оренди такого майна або заключення договорів про надання послуг зберігання вугілля задля виконання даної вимоги.
Згідно з ч. 2 ст. 20 Закону України «Про публічні закупівлі», під час проведення процедури відкритих торгів тендерні пропозиції мають право подавати всі зацікавлені особи. Стаття 43 Господарського кодексу України передбачає свободу підприємництва, тобто можливість без обмежень самостійно здійснювати будь-яку підприємницьку діяльність, не заборонену законом. Отже, діюче законодавство не містить обмежень щодо участі у відкритих торгах як власників складських приміщень, так і орендарів таких приміщень. Всі потенційні учасники торгів, після оприлюднення відповідного оголошення, можуть надати свою пропозицію, яка буде прийнята і розглянута замовником відповідно до діючого законодавства.
Беручи до уваги зазначене вище, а також зважаючи на можливість використання учасником не лише власної матеріально-технічної бази, але й можливості її залучення на підставі договору оренди чи договору про надання послуг вважаємо що жодної дискримінаційної складової у даному випадку не має.
Дата відповіді:
27.04.2019 14:15
Відповідь надана
Дискримінаційні вимоги
Номер:
de497f53fb6c4721b5c0865c590088b1
Дата опублікування:
23.04.2019 17:41
Опис:
У складі своєї тендерної пропозиції Учасник повинен надати окрім гарантії сканований оригінал платіжного доручення з відміткою банку про сплату суми коштів, що підтверджує внесення Учасником суми забезпечення тендерної пропозиції.
Дана вимога є дискримінаційною, оскільки Замовник не може регулювати відносини учасника з банком.
Просимо виключити дану вимогу з тендерної документації, оскільки вона дискримінує тих учасників у яких, за умовами договору банківської гарантії, банк списує грошові кошти з банківського рахунку або на інших умовах.
Відповідь:
Відповідно до пункту 2 Розділу ІІІ тендерної документації та у відповідності з оголошенням про проведення процедури відкритих торгів передбачено надання забезпечення тендерної пропозиції у формі електронної банківської гарантії. Додатково передбачено надання у складі тендерної пропозиції «надати окрім гарантії сканований оригінал платіжного доручення з відміткою банку про сплату суми коштів, що підтверджує внесення Учасником суми забезпечення тендерної пропозиції.»
Фактично виходячи з вимог тендерної документації передбачена банківська гарантія з грошовим покриттям. Дана вимога була сформована передусім з метою уникнення недобросовісних учасників, які в більшості випадків у разі надання непокритих гарантій порушують умови запропоновані згідно поданих тендерних пропозицій.
В подальшому, в разі настання випадків у яких забезпечення тендерної пропозиції не повертається Учаснику згідно норм Закону, Замовник стикається з рядом проблемних ситуацій, які в подальшому призводять до судових тяжб, неможливості стягнення зазначених вище коштів, і як наслідок, порушення норм Закону в частині неповернення даних коштів та відповідно забезпечення їх перерахуванню до відповідного бюджету.
Такі вимоги в жодному разі не звужують коло учасників, оскільки кожен може звернутись до банку та отримати вищевказану гарантію та документ, що підтверджує фактичне внесення відповідних коштів. З цього приводу є практика АМКУ, що підтверджує недискримінаційність даних вимог.
Дата відповіді:
27.04.2019 14:13