• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

аналізатор біохімічний напівавтоматичний; автоматичний гематологічний аналізатор; аналізатор сечі

Завершена

784 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.1% або 784.00 UAH
Період уточнення: 18.04.2019 12:13 - 27.04.2019 10:00
Відповідь надана

Вимога по вилученню дискримінаційних вимог до учасників торгів

Номер: 1656fe316c9a4d648817dd9769eeae8f
Дата опублікування: 23.04.2019 14:36
Опис: Шановний Замовнику торгів ! Вивчивши вимоги додатку 2 до тендерної документації, а саме медико-технічні вимоги до ДК 021:2015: 38430000-8 - Детектори та аналізатори Аналізатор біохімічний напівавтоматичний; автоматичний гематологічний аналізатор; аналізатор сечі ,- ми наголошує на порушенні базових принципів п.1 статті 3 ( Принципи здійснення закупівель ) Закону України "Про публічні закупівлі" № 922-VIII від 25.12.2015 року ( далі-Закон), а саме : - добросовісна конкуренція серед учасників; - максимальна економія та ефективність; - відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; - недискримінація учасників; - об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; - запобігання корупційним діям і зловживанням; І. Детально проаналізувавши тендерну документацію зазначену в оголошенні Замовника торгів ,- вбачаємо в медико-технічних вимогах до предмету закупівлі ДК 021:2015: 38430000-8 - Детектори та аналізатори Аналізатор біохімічний напівавтоматичний; автоматичний гематологічний аналізатор; аналізатор сечі наявність ознак дискримінаційних дій до потенційних учасників торгів , які могли би та бажали взяти участь в зазначеній процедурі закупівлі ,ознак антиконкурентних узгоджених дій Замовника торгів та учасника торгів , ознак зловживання у використанні бюджетних коштів , наявності корупційної складової необ’єктивній та упередженій оцінці тендерних пропозицій , що призведе до спотворення результатів торгів які суперечать основним принципам здійснення публічних закупівель, та порушують наше право брати участь у даних торгах . В складі загальних вимог Додатку №2 до тендерної документації Замовника торгів , зазначено ,що учасник торгів в складі тендерної пропозиції повинен буде надати оригінал або копія гарантійного листа виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України) або представника, дилера, дистриб’ютора уповноваженого на це виробником, яким підтверджується можливість поставки товару, який є предметом закупівлі цих торгів, у кількості та в терміни, визначені тендерною документацією та пропозицією Учасника торгів. Гарантійний лист повинен включати назву предмета закупівлі, найменування замовника та номер оголошення про проведення процедури закупівлі. Зазначена вимога є дискримінаційною: У відповідності до спільного листа Міністерства економічного розвитку і торгівлі України та Міністерства охорони здоров’я України на виконання рекомендацій Антимонопольного Комітету України «Про здійснення заходів, спрямованих на розвиток конкуренції, запобігання порушення законодавства про заходи економічної конкуренції» від 19.12.2018 року № 3301-04/55905-03/01.7/338010 надано рекомендації щодо здійснення публічних закупівель. Згідно з зазначеними рекомендаціями, Замовникам торгів при розробці тендерної документації не рекомендується висувати вимоги щодо надання постачальниками гарантійного листа від виробника про можливість поставки у визначені строки, оскільки це не гарантує своєчасного постачання товару, та в окремих випадках ( як у випадку цієї процедури закупівлі), може спричинити дискримінацію потенційних учасників торгів. Звертаємо увагу тендерного комітету на те, що у ст.22 п.4 Закону зазначено, що документація Замовника не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Виходячи з цього, вимагаємо виключити протизаконну вимоги додатку № 2 тендерної документації Замовника торгів. Гарантією поставки товару Замовнику торгів згідно чинного законодавства України є укладений за результатами торгів договір, у рамках якого Постачальник виконує свої зобов'язання, як щодо строків поставки та і щодо асортименту , кількості , гарантії якості товару. Документи на запропонований товар надаються у складі тендерної пропозиції, тобто Замовник ще до укладення договору може визначитися чи влаштовує його запропонований учасником товар і умови поставки товару. Закон зазначає, що закупівлі здійснюються на принципах максимальної економії та ефективності, недискримінації учасників та об'єктивної та неупередженої оцінки пропозицій. Вимоги що встановлюються Замовником в решті ніяк не сприяють розширенню кола учасників, за для економії бюджетних коштів, оскільки авторизацію матиме виключно один учасник, який встановлюватиме ціну. Враховуючи вищевикладене, (задля залучення більшої кількості учасників ) наполягаємо на внесенні зміни до Додатку 2 тендерної документації замавника торгів. Замовник торгів вимагаючи у потенційних учасників цих торгів відповідності вимогам Додатку № 2 тендерної документації замовника торгів , перевищив свої повноваження надані їм Законом . У відповідності до вимог статті 16 (Кваліфікаційні критерії ) Замовник торгів : 1. Замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. 2. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: - наявність обладнання та матеріально-технічної бази; - наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; - наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору. 3. Визначені замовником згідно з цією статтею кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям, зазначаються в тендерній документації та вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Замовник не встановлює кваліфікаційні критерії та не визначає перелік документів, що підтверджують подану учасниками інформацію про відповідність їх таким критеріям, у разі закупівлі нафти, нафтопродуктів сирих, електричної енергії, послуг з її передачі та розподілу, централізованого постачання теплової енергії, централізованого постачання гарячої води, послуг з централізованого опалення, послуг поштового зв’язку, поштових марок і маркованих конвертів, телекомунікаційних послуг, у тому числі з трансляції радіо- та телесигналів, послуг з централізованого водопостачання та/або водовідведення, послуг з перевезення залізничним транспортом загального користування. 4. Документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення замовником. ІІ. Згідно до вимог п.3 статті 22 Закону ,- тендерна документація повинна містити: - інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами. Технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація повинна містити вираз "або еквівалент". Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні передбачати необхідність застосування заходів із захисту довкілля; В складі вимог тендерної документації Замовника торгів відсутнє обґрунтування конструкційних особливостей типу предмета закупівлі , а специфікація до предмету закупівлі не містить вираз "або еквівалент". Оскільки конструкційні особливості відповідно до класифікатора: ДК 021:2015: 38430000-8 - Детектори та аналізатори Аналізатор біохімічний напівавтоматичний; автоматичний гематологічний аналізатор; аналізатор сечі виписані Замовником торгів , задовольняють лише Замовника торгів , вони мають бути обґрунтовані ( Чому таке , а не інше ? ). Чим Замовник торгів обґрунтує зазначені медико-технічні характеристики та вимоги до предмету закупівлі ? Медико – технічні характеристики зазначенні в вимогах додатку 3 до тендерної документації і є конструкційними особливостями зазначеними Замовником та відповідають лише зазначеним медико – технічним характеристикам на ДК 021:2015: 38430000-8 - Детектори та аналізатори Аналізатор біохімічний напівавтоматичний; автоматичний гематологічний аналізатор; аналізатор сечі, виписані Замовником торгів під конкретного товарного виробника , що призведе до дискримінації інших учасників торгів. Зазначені медико – технічні характеристики не сприяють добросовісній конкуренції серед учасників , максимальній економії та ефективності , відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель , недискримінації учасників , об’єктивній та неупередженій оцінці тендерних пропозицій , запобіганню корупційним діям і зловживанням . Сукупність вимог тендерного комітету Замовника торгів , щодо відповідності медико-технічним вимогам до Аналізатору біохімічного напівавтоматичного; автоматичного гематологічного аналізатору; аналізатору сечі нівелює вимоги п.1 статті 3 ( Принципи здійснення закупівель ) Закону , усуває та обмежує конкуренцію серед потенційних учасників торгів , дискримінує учасників торгів та не сприяє запобіганню корупційним діям і зловживанням Замовника торгів . Наявність саме цих медико-технічних вимог до Обладнання для лапароскопічних операцій наведених в вимогах до технічної специфікації Замовника торгів надає нам стійку впевненість в можливих антиконкурентних узгоджених діях Замовника цих торгів і поки , ще не відомого Учасника ( Учасників ) цих торгів . Наша впевненість в можливих антиконкурентних узгоджених діях Замовника цих торгів і поки , ще не відомого Учасника ( Учасників ) цих торгів грунтується на знанні фукціїнування ринку товарів медичної техніки в процедурах державних закупівель України . Медико-технічні характеристики до ДК 021:2015: 38430000-8 - Детектори та аналізатори Аналізатор біохімічний напівавтоматичний; автоматичний гематологічний аналізатор; аналізатор сечі наведених в вимогах до технічної специфікації Замовника торгів мають вкрай обмежений до них доступ . До Замовника торгів вище наведені Медико-технічні характеристики до може попасти тільки при попередній змові потенційного учасника торгів і Замовника цих торгів , що надасть преференції учасникам антиконкурентних узгоджених дій та дискримінує, а в подальшому дискваліфікує пропозиції інших можливих потенційних учасників цих торгів , що призведе до спотворення результатів торгів. Вимагання тендерного комітету Замовника торгів надання від потенційних учасників цих торгів відповідності медико-технічним вимогам до ДК 021:2015: 38430000-8 - Детектори та аналізатори Аналізатор біохімічний напівавтоматичний; автоматичний гематологічний аналізатор; аналізатор сечі є протизаконним та порушує вимоги ЗУ «Про захист економічної конкуренції» від 11.01. 2001 року N 2210-III. Протизаконні дії Замовника цих торгів призведуть до : - недопущення інших учасників в процедурі закупівлі , усуненню та обмеженню конкуренції; - обмежують доступ на ринок інших суб'єктів господарювання; - суттєвого обмеження конкурентоспроможності інших суб'єктів господарювання на ринку без об'єктивно виправданих на те причин; - суттєвого обмеження конкуренції на всьому ринку чи в значній його частині, у тому числі монополізації відповідних ринків; - усунення з ринку або обмеження доступу на ринок (вихід з ринку) інших суб'єктів господарювання, покупців, продавців; - спотворення результатів торгів ; - не добросовісної конкуренції серед учасників; - не відкритісті та прозорісті на всіх стадіях закупівель; - дискримінації учасників; - не об’єктивній та неупередженій оцінці тендерних пропозицій; - корупційних дій і зловживань; - неефективного використання бюджетних коштів. З огляду на зазначене вище (задля залучення більшої кількості учасників ) наполягаємо на внесенні зміни до Тендерної документації Замовника торгів : 1. Приведення Тендерної документації Замовника торгів до вимог чинного Закону України "Про публічні закупівлі" від 25.12.2015 року № 922- VIII. 2.Приведення медико – технічних характеристик , до вимог чинного законодавства України , що не надасть преференції окремим учасникам Закупівлі та не призведе до дискримінації інших учасників торгів . Зазначені зміни до Медико – технічних вимог Замовника цих торгів призведуть до : - залучення максимальної кількості потенційних учасників торгів в процедурі закупівлі , посиленню конкуренції; - відкриють доступ на ринок інших суб'єктів господарювання; - посилить вхід на ринок медичної техніки ринку інших суб'єктів господарювання, покупців, продавців; - не спотворення результатів торгів ; - добросовісної конкуренції серед учасників; - максимальної економії та ефективності ; - відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; - недискримінації учасників; - об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій; - запобіганню корупційним діям і зловживанням; - ефективного використання бюджетних коштів. У в зв’язку з вище наведеним , вбачаючи в діях Замовника торгів ознак дискримінаційних дій наявності корупційної складової та порушенні конкурентного законодавства України по відношенню до інших потенційних учасників торгів , які могли би та бажали взяти участь в зазначеній процедурі закупівлі , вимагаємо від тендерного комітету Замовника торгів врахувати вище наведене , вилучити вище зазначені дискримінаційні вимоги та привести тендерну документацію ( кваліфікаційні та медико-технічні вимоги ) у відповідність до вимог ЗУ "Про публічні закупівлі" № 922-VIII від 25.12.2015 року та ЗУ «Про захист економічної конкуренції» від 11.01. 2001 року N 2210-III.
Відповідь: Відповідно до ст.23 Закону України “Про публічні закупівлі” від 25.12.2015 року №922-VIІІ (надалі - Закон) тендерний комітет КОМУНАЛЬНОГО НЕКОМЕРЦІЙНОГО ПІДПРИЄМСТВА "ЦЕНТР ПЕРВИННОЇ МЕДИКО-САНІТАРНОЇ ДОПОМОГИ ВЕЛИКООЛЕКСАНДРІВСЬКОГО РАЙОНУ" ВЕЛИКООЛЕКСАНДРІВСЬКОЇ РАЙОННОЇ РАДИ ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ (надалі Замовник) надає роз’яснення щодо звернення. Зауважуємо, що обставини викладені у вашій вимогі не відповідають дійсності, з огляду на наступне. Відповідно до п.29 ч.1 ст.1 Закону, тендерна документація розробляється та затверджується замовником і повинна містити перелік складових, визначених ч.2 ст.22 Закону, зокрема, інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами. Технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація повинна містити вираз "або еквівалент". Зазначена вище вимога Закону, закріплена на сторінці 28 тендерної документації, де чітко зазначено, що будь-які посилання на конкретні торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника у цій документації слід читати з виразом «або еквівалент». Крім того, зауважуємо, що відповідно до ч3 ст.22 Закону встановлено, що тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. Враховуючи вищевикладене, Замовник самостійно визначає необхідні технічні характеристики предмета закупівлі виходячи зі специфіки предмета закупівлі, потреби, кошторисних призначень, на підставі принципів здійснення закупівель та з дотриманням законодавства. Отже, жодна норма тендерної документації не є дискримінаційною та повністю відповідає вимогам законодавства про публічні закупівлі. На підставі зазначено вище, повідомляємо, що підстави для внесення змін до тендерної документації у замовника відсутні. Разом, з цим, зазначаємо, що у Вашій вимозі є посилання на обладнання для «лапароскопічних операцій», яке взагалі не є предметом даної закупівлі, а листи Міністерств, в тому числі Міністерства економічного розвитку і торгівлі України не встановлюють норм права, носять виключно рекомендаційний та інформативний характер.
Дата відповіді: 26.04.2019 14:52