-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
34110000-1 - Легкові автомобілі (Повнопривідні транспортні засоби)
Завершена
500 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 500.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 500.00 UAH
Період уточнення:
12.03.2019 14:46 - 18.03.2019 14:51
Відповідь надана
АМКУ іншої думки
Номер:
abe9c828494b4980a1893e6a3dfb6063
Дата опублікування:
17.03.2019 21:16
Опис:
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-01-25-001170-c
Відповідь:
Позиція тендерного комітету залишається незмінною, КНП "ЦПМСД Олександрійської районної ради Кіровоградської області" має на меті придбати автомобіль з технічними характеристиками, викладеними в останній редакції тендерної документації
Дата відповіді:
18.03.2019 13:23
Відповідь надана
Шановний замовний! Окремі положення вашої тендерної документації мають дискримінаційний характер! Вимагаємо внести зміни!
Номер:
187045b8171e4cc7b5e8fd612d643d23
Дата опублікування:
13.03.2019 11:55
Опис:
Згідно ч. 1 ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі по тексту – «Закон») публічні закупівлі здійснюються за принципами відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель та недискримінації учасників.
Згідно ч. 3 ст. 5 та ч. 4 ст. 22 Закону Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників та тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Вважаємо, що тендерна документація даних торгів (далі по тексту – «ТД») складена з порушенням ст.ст. 3, 5, 22 Закону та інших нормативно-правових актів з наступних підстав:
1) Всі технічні характеристики, що прописані у додатку 3 ТД є такими, що відповідають виключно автомобілю Renault DUSTER та виключають можливість запропонувати еквівалент. Вказано лише конкретні одиниці виміру кожної з характеристик, без зазначення «не менше» або «не більше». Окрім цього, провівши аналіз ринку автомобілів України, можна зробити висновок, що схожі технічні характеристики мають аналогічні автомобілі. Дані технічні характеристики не відповідають тим, що заявлені у ТД, однак вони не можуть суттєво вплинути на основну функцію автомобіля, а саме перевезення лікарів у сільській місцевості.
2) Неправомірною є вимога норми токсичності не менше «ЄВРО-6». Згідно ст. 2 Закону України "Про деякі питання ввезення на митну територію України та проведення першої державної реєстрації транспортних засобів" митне оформлення з мето вільного обігу та першу державну реєстрацію в Україні нових транспортних засобів за кодом товарної позиції 8703 згідно з УКТ ЗЕД, як вироблених в Україні, так і ввезених на митну територію України, здійснюють за умови їх відповідності екологічним нормам: не нижче рівня "ЄВРО-5" - з 1 січня 2016 року, за винятком транспортних засобів, вироблених в Україні або ввезених на митну територію України до 31 грудня 2015 року включно; не нижче рівня "ЄВРО-6" - з 1 січня 2020 року, за винятком транспортних засобів, вироблених в Україні або ввезених на митну територію України до 31 грудня 2019 року включно.
3) Також ТД є дискримінаційною в частині інших характеритик, а саме «Передні і бічні подушки безпеки водія і переднього пасажира (з кнопкою виключення)», «Кріплення для дитячих сидінь ISOFIX», «Передні і задні ремені безпеки з піротехнічними преднатяжителями», «Система автоматичної зупинки і старту двигуна Stop & Start», «Повітроводи для заднього ряду сидінь», «Зовнішні дзеркала заднього огляду з механічним регулюванням із салону та датчиком зовнішньої температури», «Оббивка сидінь Essential», які мають дискримінаційний характер та виключають наявність будь-якого еквіваленту, крім автомобіля Renault DUSTER. Окрім цього, провівши аналіз ринку автомобілів України, можна зробити висновок, що схожі технічні характеристики мають аналогічні автомобілі. Таким чином ми, як потенційний Учасник, готові запропонувати автомобіль, що є більш технічно доскональним та економічно вигіднішим, однак в силу дискримінаційних положень ТД ми позбавлені даної можливості.
Вважаємо, що встановлення Замовником характеристик конкретної марки автомобіля є зловживанням з боку Замовника та порушенням принципів, викладених у статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі», таких як добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія та ефективність використання бюджетних коштів, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників, запобігання корупційним діям і зловживанням.
Враховуючи вищевикладене, вимагаємо внести зміни в тендерну документацію, виключивши з документації дискримінаційні вимоги щодо посилання на конкретну марку автомобіля, відсутності варіювання в одиницях виміру характеристик, обладнанню та дизайну предмета закупівлі.
Якщо дані зауваження не будуть враховані, потенційний учасник буде вимушений звернутися зі скаргою до АМКУ і, в разі задоволення скарги, буде вимушений звернутися суду з метою компенсації плати за подання скарги та судового збору з відповідальних осіб тендерного комітету. Для прикладу наводимо судову практику по аналогічним спорам, з якою можна ознайомитися за посиланням http://reyestr.court.gov.ua/Review/72544594
Відповідь:
Стосовно Вашого зауваження, що наша документація складена з порушенням ст.ст. 3,5,22 Закону України "Про публічні закупівлі" повідомляємо наступне: відповідно до п.3 ч.2 ст.22 Закону України "Про публічні закупівлі", тендерна документація повинна містити інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію. Замовник самостійно та на власний розсуд визначає технічні, якісні, кількісні характеристики предмета закупівлі. Одночасно, звертаємо Вашу увагу на той факт, що в тендерній документації конкретно не зазначена назва предмета закупівлі.
У відповідності до ч.3 ст. 11 Закону України "Про публічні закупівлі", передбачені функції тендерного комітету, зокрема, проведення процедур закупівель; забезпечення рівних умов для всіх учасників, об’єктивний та чесний вибір переможця; забезпечення складання, затвердження та зберігання відповідних документів з питань публічних закупівель, визначених цим Законом. З вищезазначеного вбачається, що складання тендерної документації, у тому числі її складової - технічного завдання, є обов’язком тендерного комітету. Замовником у додатку 3 до Тендерної документації вказані технічні характеристики предмету закупівлі, є вкрай необхідними для належного використання транспортного засобу медичними працівниками в умовах сільської місцевості. Потреба у придбанні автомобіля за предметом «ДК 021:2015 - 34110000-1 Легкові автомобілі (повнопривідні транспортні засоби) з технічними характеристиками зазначеними у тендерній документації, передбачені необхідністю здійснення закладом, як адміністративно-господарської діяльності, та і соціально-економічної діяльності в межах сільської місцевості Олександрійського району. Тендерний комітет обрав транспортний засобів саме з такими технічними характеристиками, які викладені в тендерній документації, як еталонними, оскільки, згідно з результатами маркетингових досліджень, проведених тендерним комітетом, норма токсичності двигуна Євро 6 є найкращим показником щодо критерію токсичності). Щодо технічних характеристик таких як - «Передні і бічні подушки безпеки водія і переднього пасажира (з кнопкою виключення)», «Кріплення для дитячих сидінь ISOFIX», «Передні і задні ремені безпеки з піротехнічними преднатяжителями», «Система автоматичної зупинки і старту двигуна Stop & Start», «Повітроводи для заднього ряду сидінь», «Зовнішні дзеркала заднього огляду з механічним регулюванням із салону та датчиком зовнішньої температури», «Оббивка сидінь Essential», вони необхідні для максимальної безпеки та комфорту лікаря та пацієнтів.
Технічні характеристики, вказані замовником у тендерній документації ніяким чином не порушують принців закупівель, передбачених ст. 3 Закону, у тому числі таких як: добросовісна конкуренція серед учасників, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників, об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій. Всі ці принципи в повній мірі дотримуються при проведенні процедури відкритих торгів.
Будь-який учасник має змогу безперешкодно використати власні досягнення задля отримання переваги над іншими учасниками і подання найвигіднішої для замовника пропозиції. Тобто цей принцип в повній мірі дотриманий в цих торгах і ваше твердження щодо його порушення є Не обґрунтованим.
Дотримання принципу максимальної економії та ефективності забезпечується за рахунок закупівлі продукції за нижчою ціною, запропонованою учасниками на конкурсних засадах, а також за рахунок придбання продукції довговічної, надійної у використанні, такої, яка не потребує додаткових бюджетних витрат в ході її експлуатації, в тому числі витрат на поточний ремонт.
Зазначені вимоги Закону знайшли своє відображення в п. 1 розділу І Загальні положення Тендерної документації, згідно якого учасниками процедури можуть бути вітчизняні та іноземні учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах.
Пропозиція учасника повинна відповідати вимогам, зазначеним замовником під час оголошення закупівлі.
Таким чином, Замовник не порушив діюче законодавство, не встановив дискримінаційних умов, а лише скористався своїм законним правом.
Саме замовники встановлюють вимоги тендерної документації і несуть за це відповідальність.
Стосовно Вашої вимоги повідомляємо, що нам потрібен виключно той товар, який вказано у даній закупівлі.
Враховуючи все вищевикладене Ваші зауваження є безпідставними.
Всі критерії документації відповідають Закону України «Про публічні закупівлі».
Наші умови закупівлі являються однаковими для всіх, а тому Ви на свій власний розсуд можете приймати чи не приймати участь в цій закупівлі.
Дата відповіді:
15.03.2019 08:33