• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Газове паливо (Природний газ)

Придбання природного газу для навчального закладу на період 2019року

Торги не відбулися

297 002.91 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 485.01 UAH
Період уточнення: 12.12.2018 17:45 - 17.12.2018 18:00
Відповідь надана

Незаконні вимоги замовника

Номер: 46a6175630d740d7a1ba953fc29fa2ae
Дата опублікування: 12.12.2018 21:54
Опис: Незаконна вимога 1) Довідка(и) видана(і) банківськими установами, у яких обслуговується учасник, про наявність поточних рахунків, їх стан та про відсутність заборгованості. У разі наявності кількох рахунків або обслуговування учасника більш ніж однієї банківською установою – довідка надається кожною установою за всіма відкритими рахунками, довідки повинні бути належним чином оформлені з вихідним номером та датою видачі не раніше 15 днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій; 2) Довідка, що містить інформацію про наявність достатньої кількості досвідчених працівників у галузі газопостачання відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання і досвід. (зразок довідки додається) Документи, що підтверджують наявність трудових відносин з працівниками, зазначеними у вказаній вище довідці, а саме: Копія звіту з праці (форма №1-ПВ) за останній звітній період органа статистики до якого подається, або офіційний лист від органа статистики про те, що даний учасник не звітує за даною формою. Копія витягів з трудових книжок (із відміткою про працевлаштування в Учасника) таких працівників та наказів про прийняття на роботу таких працівників, або інших документів (договори щодо надання послуг спеціалістами, тощо). Копії документів про освіту у галузі газопостачання 3) «Аналогічним договором відповідно до умов цієї тендерної документації є договір, який підтверджує наявність у учасника досвіду щодо постачання природного газу бюджетним установам у 2017 році.» Прошу вилучити з документації. З цього приводу є рішення АМКУ, який визнав такі вимоги документації незаконними. Посилання на процедуру і рішення - https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2018-10-18-000067-c. Прошу вилучити цю дискримінаційну вимогу, адже такі послуги може надавати лише монополіст ЛьвівГаз чи ЛьвівГазЗбут. В світлі останніх подій, враховуючи змову облгазів по території України, прошу не підлаштовувати документацію під це підприємство. У випадку вашої відмови внести зміни, ми будемо змушені звертатися до правоохоронних органів з метою притягнення винних осіб тендерного комітету до відповідальності. Ось посилання на офіційну інформацію http://utg.ua/utg/media/news/2018/12/uktransgaz-zvertaetsya-do-pravoohoronnyh-organiv-cherez-splanovani-nezakonni-dii-grupy-rgk-na-gazovomu-rynku.html
Відповідь: Розглянувши Вашу вимогу повідомляємо наступне: Документи, вказані у пункті 1 та пункті 2 Вашої вимоги, не передбачені у тендерній документації замовника. Щодо інших пунктів інформуємо, що згідно роз’яснення Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 01.12.2015 №3302-05/40083-06 «Щодо закупівлі природного газу та послуг з розподілу природного газу», споживач здійснює закупівлю природного газу, як товару. Згідно п.32 ч.1 ст.1 Закону України «Про публічні закупівлі» товари - продукція, об'єкти будь-якого виду та призначення, у тому числі сировина, вироби, устаткування, технології, предмети у твердому, рідкому і газоподібному стані, а також послуги, пов'язані з постачанням таких товарів, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих товарів. Водночас, відповідно до п.5 р.2 Порядку визначення предмету закупівлі, затвердженого наказом Мiнiстерства економічного розвитку i торгiвлi України від 17.03.2016р. №454, якщо під час здійснення замовником закупівлі товарів передбачається також закупівля послуги (послуг), пов'язаної (пов'язаних) з поставкою товарів (зокрема послуги з транспортування, установки, монтажу, наладки, інсталяції програмного забезпечення, навчання персоналу тощо), предметом закупівлі в такому разі є товари за умови, що вартість такої послуги (таких послуг) не перевищує вартості самих товарів. Принагідно звертаємо увагу, що тендерна документація, щодо закупівлі природного газу, не містить вимогу, щодо включення у ціну на товар, який учасник пропонує надати за Договором, вартість послуг з розподілу природного газу, що не обмежує конкуренцію та не призводить до дискримінації учасників. Оскільки чинним законодавством не передбачено типової форми договору постачання природного газу для споживачів (крім побутових), постачання природного газу, у тому числі, для бюджетних установ та організацій здійснюється на підставі договору, що укладається відповідно до вимог Цивільного та Господарського кодексів та за вільними цінами, що встановлюються між постачальником та споживачем. Таким чином, ціна на газ встановлюється учасником у відповідності до ст.12 Закону України «Про ринок природного газу», а також з урахуванням п.32 ч.1 ст.1 Закону України «Про публічні закупівлі», учасник включає до вартості ціни тендерної пропозиції послуги, пов’язані з постачанням газу, в тому числі витрати щодо транспортування природного газу магістральними трубопроводами, податків і зборів, що сплачуються або мають бути сплачені, навантаження та розвантаження, страхування та усіх інших витрат, та не включає до вартості тендерної пропозиції вартість послуг з розподілу природного газу. Звертаємо увагу, що Закон України «Про ринок природного газу» не має жодної заборони для постачальників природного газу займатися одночасно такими видами господарської діяльності як: постачання та транспортування природного газу. Окрім того, відповідно до ч.1 ст.2 Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг №2496 від 30.09.2015р. «Про затвердження Правил постачання природного газу», підставою для постачання природного газу споживачу, в першу чергу, є наявність об’єкту, який підключений до газотранспортної системи та присвоєний споживачу Оператором газорозподільної системи персональний ЕІС-код, як суб’єкту ринку природного газу. Також слід зазначити, що відповідно до ст.19 Закону України «Про ринок природного газу» «суб'єкти ринку природного газу є рівними у праві на отримання доступу до газотранспортних та газорозподільних систем, газосховищ, установки LNG та на приєднання до газотранспортних і газорозподільних систем». Відповідно до п.39 ст.1 Закону України «Про ринок природного газу» «суб'єкт ринку природного газу - оператор газотранспортної системи, оператор газорозподільної системи, оператор газосховища, оператор установки LNG, замовник, оптовий продавець, оптовий покупець, постачальник, споживач». З чого вбачається, що кожний постачальник має право укласти з оператором газотранспортної системи договір на транспортування природного газу магістральними трубопроводами для своїх споживачів до точок входу в газорозподільні системи. Також, Кодексом газотранспортної системи, затвердженого постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 30 вересня 2015 року № 2493, передбачена можливість суб'єктам ринку, які бажають транспортувати газ до прямих споживачів, укласти з оператором газотранспортної системи відповідний договір на транспортування природного газу. Водночас, на виконання вимог статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям, одним із яких є наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору, відповідно до вимог пункту 8 частини 1 додатку №2 до тендерної документації. Враховуючи вищевикладене, відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі», закупівля товару може включати зокрема послуги, пов'язані з постачанням таких товарів, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих товарів. Додатково вивчивши приведене у приклад рішення АМКУ повідомляємо, що вимоги встановлені у документації замовника не дискримінують учасників, оскільки відповідають вимогам Закону, який передбачає необхідність підтвердження досвіду виконання щонайменше одного аналогічного договору. Будь-яких інших обмежень Закон України «Про публічні закупівлі» не містить, а відповідно Ваші посилання на наявність в Тендерній документації дискримінаційної вимоги, щодо аналогічного договору, є необґрунтованими та безпідставними.
Дата відповіді: 17.12.2018 17:54