-
Відкриті торги з особливостями
-
Мультилотова
-
КЕП
«Телекомунікаційні послуги - послуги доступу до мережі Інтернет» (ДК 021:2015:72410000-7 Послуги провайдерів). Лот 1 - «Телекомунікаційні послуги - послуги доступу до мережі Інтернет (Охтирка)» (ДК 021:2015:72410000-7 Послуги провайдерів). Лот 2 - «Телекомунікаційні послуги - послуги доступу до мережі Інтернет (Ромни)» (ДК 021:2015:72410000-7 Послуги провайдерів). Лот 3 - «Телекомунікаційні послуги - послуги доступу до мережі Інтернет (Шостка)» (ДК 021:2015:72410000 -7 Послуги провайдерів). Лот 4 - «Телекомунікаційні послуги - послуги доступу до мережі Інтернет (Конотоп)» (ДК 021:2015:72410000 -7 Послуги провайдерів). Лот 5 - «Телекомунікаційні послуги - послуги доступу до мережі Інтернет (Тростянець)» (ДК 021:2015:72410000 -7 Послуги провайдерів). Лот 6 - «Телекомунікаційні послуги - послуги доступу до мережі Інтернет (Лебедин)» (ДК 021:2015:72410000 -7 Послуги провайдерів).
Місцезнаходження замовника: вул. Герасима Кондратьєва, 33, м. Суми, 40000. Категорія замовника - орган державної влади (п. 1 ч. 4 ст. 2 Закону України "Про публічні закупівлі"). Код послуги визначений згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі: ДК021:2015:72411000-4 - Постачальники інтернет - послуг. Мультилотова закупівля. Закупівля послуг на 2026 рік. Документи тендерної пропозиції, які складаються безпосередньо учасником процедури закупівлі відповідно до вимог тендерної документації, повинні бути викладені українською мовою.
Період подачі пропозицій
до закінчення періоду залишилося 4 дні (до 21.12.25 00:00)
63 360.00
UAH з ПДВ
До закінчення прийому пропозицій
04
дн
03
год
57
хв
47
сек
Оплата за участь: 20.40 - 122.40 UAH
Період уточнення:
13.12.2025 19:55 - 18.12.2025 00:00
Без відповіді
Дискримінаційні умови закупівлі
Номер:
236b47d1fdfc4b069ae6500b6c4f4a6b
Дата опублікування:
16.12.2025 14:31
Опис:
За змістом абзацу другого пункту 54 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 12 травня 2023 р. № 471) (далі по тексту вимоги – Особливості), фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за три дні до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру.
Після ознайомлення з тендерною документацією на закупівлю нами виявлено умови проведення закупівлі «Телекомунікаційні послуги - послуги доступу до мережі Інтернет» (ДК 021:2015:72410000-7 Послуги провайдерів), які порушують вимоги чинного законодавства. З огляду на це, вимагаємо від Сумської обласної прокуратури усунути виявлені нижченаведені порушення, врахувавши зазначену нами аргументацію.
Зокрема, умова додатку 4 до тендерної документації згідно якої учасник закупівлі повинен надати чинний Атестат відповідності або його копію, зареєстрований в Адміністрації Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України, який засвідчує, що комплексна система захисту інформації учасника процедури закупівлі забезпечує захист інформації відповідно до вимог нормативних документів з технічного захисту інформації, суперечить нормам чинного законодавства у сферах публічних закупівель, електронних комунікацій та захисту інформації в інформаційно-комунікаційних системах.
Вважаємо, що умова про необхідність надання чинного Атестату відповідності або його копії, зареєстрованих в Адміністрації Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України, який засвідчує, що комплексна система захисту інформації учасника процедури закупівлі забезпечує захист інформації відповідно до вимог нормативних документів з технічного захисту інформації, є дискримінаційною та такою, що обмежує конкуренцію при проведенні закупівлі, враховуючи наступне.
Згідно із пунктом 4 частини першої статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» одним з принципів здійснення закупівель є недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Відповідно до частини четвертої цієї ж статті замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників (частина четверта статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі»).
Умова про необхідність надання Атестату відповідності або його копії, зареєстрованих в Адміністрації Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України, який засвідчує, що комплексна система захисту інформації учасника процедури закупівлі забезпечує захист інформації відповідно до вимог нормативних документів з технічного захисту інформації, безпідставно звужує перелік постачальників послуг доступу до мережі Інтернет, які можуть потенційно взяти участь у закупівлі, та суперечить спеціальному законодавству, яке регулює відносини у сфері захисту інформації в електронних комунікаційних системах, а саме нормам Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо захисту інформації та кіберзахисту державних інформаційних ресурсів, об’єктів критичної інформаційної інфраструктури», Закону України «Про захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах», Закону України «Про Державну службу спеціального зв'язку та захисту інформації України» та прийнятих на його виконання підзаконних нормативно-правових актах.
Зокрема частиною другою статті 8 Закону України «Про захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах» (у редакції до 20.04.2025) встановлювалося, що державні інформаційні ресурси або інформація з обмеженим доступом, вимога щодо захисту якої встановлена законом, повинні оброблятися в системі із застосуванням комплексної системи захисту інформації з підтвердженою відповідністю. Підтвердження відповідності комплексної системи захисту інформації здійснюється за результатами державної експертизи, яка проводиться з урахуванням галузевих вимог та норм інформаційної безпеки у порядку, встановленому законодавством.
Згідно із Законом України «Про внесення змін до деяких законів України щодо захисту інформації та кіберзахисту державних інформаційних ресурсів, об’єктів критичної інформаційної інфраструктури» від 27 березня 2025 року № 4336-IX статтю 8 Закону України «Про захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах» викладено у новій редакції відповідно до частини другої якої державні інформаційні ресурси або інформація з обмеженим доступом, вимога щодо захисту якої встановлена законом, у інформаційних, електронних комунікаційних та інформаційно-комунікаційних системах, об’єктах критичної інформаційної інфраструктури, власниками або розпорядниками яких є органи державної влади, державні органи, державні підприємства, установи та організації, органи місцевого самоврядування, мають оброблятися в авторизованих системах з безпеки або шляхом отримання сертифіката відповідності стандарту інформаційної безпеки, виданого органом з оцінки відповідності.
Частиною третьою статті 8 Закону України «Про захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах» визначено, що авторизація з безпеки інформаційних, електронних комунікаційних та інформаційно-комунікаційних систем, об’єктів критичної інформаційної інфраструктури, власниками або розпорядниками яких є органи державної влади, державні органи, державні підприємства, установи та організації, органи місцевого самоврядування, а також підтвердження дотримання вимог з безпеки щодо таких систем, об’єктів критичної інформаційної інфраструктури протягом їх життєвого циклу здійснюються в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Порядок авторизації з безпеки інформаційних, електронних комунікаційних, інформаційно-комунікаційних, технологічних систем, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 18 червня 2025 р. № 712.
Крім того Законом України «Про внесення змін до деяких законів України щодо захисту інформації та кіберзахисту державних інформаційних ресурсів, об’єктів критичної інформаційної інфраструктури» від 27 березня 2025 року № 4336-IX частину першу статті 14 Закону України «Про Державну службу спеціального зв'язку та захисту інформації України» доповнено пунктом 96 згідно з яким серед іншого на Державну службу спеціального зв’язку та захисту інформації України відповідно до визначених завдань покладено обов’язок по встановленню вимог щодо запровадження постачальниками заходів безпеки відповідно до рівня ризику, пов’язаного з постачанням товарів, робіт і послуг власникам або розпорядникам інформаційних, електронних комунікаційних та інформаційно-комунікаційних систем, в яких обробляються державні інформаційні ресурси або службова інформація та інформація, що становить державну таємницю, об’єктів критичної інформаційної інфраструктури. Такі вимоги щодо запровадження заходів безпеки застосовуються до постачальників товарів, робіт, послуг лише в разі, якщо товари, роботи, послуги, які вони постачають, забезпечують функціонування інформаційних, електронних комунікаційних та інформаційно-комунікаційних систем, в яких обробляються державні інформаційні ресурси або службова інформація та інформація, що становить державну таємницю, об’єктів критичної інформаційної інфраструктури. З метою встановлення таких вимог Державна служба спеціального зв’язку та захисту інформації України визначає критерії критичності таких товарів, робіт, послуг; встановлює порядок визначення власниками або розпорядниками інформаційних, електронних комунікаційних та інформаційно-комунікаційних систем, в яких обробляються державні інформаційні ресурси або службова інформація та інформація, що становить державну таємницю, об’єктів критичної інформаційної інфраструктури рівня ризику, пов’язаного з критичністю таких товарів, робіт, послуг для забезпечення функціонування та заходів безпеки, що відповідають такому ризику; встановлює порядок підтвердження постачальниками товарів, робіт, послуг відповідності впроваджених заходів безпеки інформації встановленим вимогам відповідно до рівня ризику, пов’язаного з постачанням товарів, робіт, послуг.
Згідно наведених вище норм чинного законодавства на цей час атестат відповідності комплексної системи захисту інформації не є документом, що підтверджує дотримання вимог з безпеки в електронній комунікаційній системі, яка використовується для надання послуг доступу до мережі Інтернет постачальником таких послуг. Вимога по його наданню у складі тендерної пропозиції не відповідає встановленому порядку підтвердження постачальниками послуг доступу до мережі Інтернет відповідності впроваджених ними заходів безпеки інформації встановленим на законодавчому рівні вимогам до таких заходів безпеки.
Наявність у тендерній документації вказаної дискримінаційної умови значно звужує коло постачальників послуг доступу до мережі Інтернет які могли б взяти участь у закупівлі навіть за умови що вони впровадили заходи з безпеки в електронних комунікаційних системах для надання послуг доступу до мережі Інтернет згідно вимог чинного законодавства України (з урахуванням змін внесених Законом України «Про внесення змін до деяких законів України щодо захисту інформації та кіберзахисту державних інформаційних ресурсів, об’єктів критичної інформаційної інфраструктури» від 27 березня 2025 року № 4336-IX).
Наведене порушення може стати підставою для оскарження умов тендерної документації у порядку, визначеному статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням розділу «Порядок оскарження відкритих торгів» Особливостей. З огляду на вищевикладене, -
ВИМАГАЄМО:
Привести додаток 4 тендерної документації у відповідність з вимогами чинного законодавства у сферах публічних закупівель, електронних комунікацій, захисту інформації в інформаційно-комунікаційних системах та виключити з переліку документів, що подаються учасниками атестату відповідності або його копії, зареєстрованих в Адміністрації Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України, який засвідчує, що комплексна система захисту інформації учасника процедури закупівлі забезпечує захист інформації відповідно до вимог нормативних документів з технічного захисту інформації.