-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Електрична енергія - код ДК 021:2015 09310000-5 - Електрична енергія
Закупівля проводиться на 2026 рік (З розподілом) Оплата послуг з розподілу електричної енергії здійснюється замовником через постачальника відповідному оператору системи розподілу. Оплата послуг з передачі електричної енергії - здійснюється електропостачальником, вартість послуг з передачі електричної енергії включається до вартості товару.
Призупинено
8 420 100.00
UAH з ПДВ
Період уточнення:
12.12.2025 16:25 - 19.12.2025 00:00
Відповідь надана
Усунення дискримінаційних вимог
Номер:
e23cf4e88e9e4f0c9bb1504d5f1cc2cc
Дата опублікування:
16.12.2025 19:57
Опис:
Шановний Замовнику! Ми, як потенційний учасник процедури відкритих торгів з особливостями за ID UA-2025-12-12-019271-a (предмет закупівлі: електрична енергія, ДК 021:2015 09310000-5), звертаємося до Вас із вимогою внести зміни до тендерної документації.
Наш аналіз базується на принципах чинного законодавства України, зокрема Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 (далі — Закон № 922), Закону України «Про ринок електричної енергії» № 2019-VIII від 13.04.2017 (далі — Закон № 2019), Постанови Кабінету Міністрів України № 1178 від 12.10.2022 «Про особливості здійснення публічних закупівель на період дії воєнного стану» (далі — Особливості № 1178), Постанови НКРЕКП № 307 від 14.03.2018 «Про затвердження Правил ринку» та Постанови НКРЕКП № 310 від 14.03.2018 «Про затвердження Кодексу систем розподілу».
Ми виявили у тендерній документації низку вимог, які є дискримінаційними, оскільки вони штучно обмежують конкуренцію, не пов’язані з предметом закупівлі (торгівля електричною енергією як біржовим товаром) та не передбачені законодавством. Дискримінація у публічних закупівлях проявляється у встановленні надмірних, суб’єктивних або непропорційних умов, які призводять до нерівного доступу учасників до процедури. Відповідно до ч. 1 ст. 5 Закону № 922, закупівлі повинні забезпечувати максимальну конкуренцію та недискримінацію. Частина 4 ст. 22 Закону № 922 прямо забороняє умови, що обмежують конкуренцію, а ч. 3 ст. 22 вимагає пропорційності вимог предмету закупівлі.
Для постачання електричної енергії (ст. 66 Закону № 2019) достатньо ліцензії НКРЕКП, договорів з операторами ринку та відсутності боргів — усі інші вимоги, як-от сертифікації систем менеджменту чи екологічні дипломи, є надмірними та можуть бути «підігнаними» під конкретного учасника, що є класичним проявом дискримінації. Зазначене також підтверджуються моніторингами Державної аудиторської служби України, наприклад, UA-M-2023-12-21-000002, оголошення UA-2023-12-11-019833-a; UA-M-2023-12-27-000027, оголошення UA-2023-12-11-006590-a; UA-M-2023-12-20-000015, оголошення UA-2023-12-11-005694-a тощо, а також рішення АМКУ №3062 -р/пк-пз від 19.02.2024 (UA-2024-02-07-009838-a), № 9915-р/пк-пз від 04.07.2023 (UA-2023-06-13-010888-a), № 13539-р/пк-пз від 28.08.2023 (UA-2023-08-14-014436-a), № 14088-р/пк-пз від 05.09.2023 (UA-2023-08-17-012915-a), № 7313-р/пк-пз від 24.04.2024 (UA-2024-04-08-005328-a) тощо.
Керуючись Вашим Додатком 10 до тендерної документації, зазначаємо перелік дискримінаційних вимог, а саме: Система управління діяльністю учасника з постачання електричної енергії повинна відповідати вимогам стандартів системи управління: ISO 9001:2015 «Системи менеджменту якості. Вимоги», ISO/IEC 27001:2022 «Інформаційна безпека, кібербезпека та захист конфіденційності. Системи менеджменту інформаційної безпеки. Вимоги», ISO 37001:2016 «Системи менеджменту щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування», ISO 50001:2018 «Системи енергетичного менеджменту. Вимоги та настанови щодо використання», ISO 14001:2015 «Системи екологічного менеджменту. Вимоги та настанови щодо застосування». Сфера сертифікації – торгівля електроенергією. На підтвердження учасник у складі пропозиції повинен надати сертифікати, видані на ім’я учасника, діючі на дату подання пропозиції та звіти по аудиту; довідку-підтвердження щодо забезпечення відповідності власного апаратного та програмного забезпечення вимогам системи управління ринком, а також встановлення відповідного комп'ютерного і мережевого обладнання, що дозволить здійснювати обмін даними між АР і АКО та учасником ринку згідно з вимогами п. 1.12.3 Правил ринку, затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 307; Учасник повинен надати гарантійний лист про те, що він не набував та не знаходився у статусі «дефолтного» або «переддефолтного», і зазначена інформація не була оприлюднена на сайті оператора системи передачі (ПрАТ «НЕК «Укренерго»), який виконує функції адміністратора розрахунків та/або інших відкритих джерелах інформації, відповідно до «Правил ринку», затверджених Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 14 березня 2018 року N 307 у редакції постанови НКРЕКП від 24 червня 2019 року №1168; Надати довідку, що засвідчує можливість надання Замовнику платіжних документів безоплатно у центрі обслуговування клієнтів, представництві тощо у м. Рівне чи за місцем реєстрації Замовника (із вказанням місця розташування, посади, ПіБ та контактного телефону особи) та на персональній сторінці споживача через вебсайт електропостачальника, у порядку, передбаченому договором про постачання електричної енергії споживачу; Підтвердити наявність на території Рівненської області власного структурного підрозділу - центру обслуговування споживачів, згідно з вимогами «Правил роздрібного ринку електричної енергії», затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 №312, який приймає звернення/скарги/претензії споживачів, надає роз’яснення та інформацію, передбачену законодавством, з єдиним вікном для прийому та видачі документів щодо постачання електричної енергії та в якому проводиться особистий прийом споживачів. На підтвердження цієї вимоги учасник повинен надати довідку за формою згідно додатку №7 про наявність такого Центру за підписом уповноваженої особи учасника та завірену печаткою (у разі використання), та інші документи, передбачені пунктом 2 «Інша інформація» Розділу V «Розгляд та оцінка тендерних пропозицій» тендерної документації; Договір укладений між учасником та Оператором ринку, про купівлю продаж електричної енергії на ринку «на добу наперед» та договір укладений між учасником та Оператором ринку, про купівлю продаж електричної енергії на внутрішньодобового ринку. Договори надаються в електронному вигляді з накладеними кваліфікованими/удосконаленими електронними підписами уповноважених осіб з боку учасника та Оператора ринку.
Відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період 2 дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, природного газу, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено відповідний чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2023. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2022, IDT)» та ДСТУ 3466-96.
Оскаржувані нами документи, які вимагає надати Замовник, не передбачені національним стандартом для предмета закупівлі ДСТУ EN 50160:2023 та ДСТУ 3466-96.
Отже, Замовник неправомірно встановив оскаржувані вимоги до предмета закупівлі, в
порушення пункту 29 Особливостей,
За таких умов, вищезазначені умови Документації не узгоджуються із вимогами
законодавства в цій частині.
Крім того, жодними іншими нормативно-правовим актами, ліцензійним умовами тощо, не передбачено обов’язку для постачальника електричної енергії отримувати зазначені вище документи.
ТОВ «СКАЙ СОФТ» отримало ліцензію на постачання електричної енергії відповідно до Постанови НКРЕКП №198 від 24.01.2020 року, проте не зобов’язане отримувати для здійснення постачання електричної енергії оскаржувані документи, у зв’язку з чим не може взяти участь у цій закупівлі.
А тому зазначені вище вимоги тендерної документації мають бути вилучені тексу тендерної документації Замовником.
Вищевказані вимоги Документації є незаконними, дискримінаційними та такими, що порушують вимоги пункту 29 Особливостей, тому просимо зобов'язати Замовника внести відповідні зміни до Документації та виключити оскаржувані нами вимоги.
Також, необхідно зазначити, що постанова Кабінету Міністрів України № 1067 від 01.09.2025, яка набрала чинності 04.09.2025, внесла суттєві зміни до Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (затверджених постановою КМУ від 12.10.2022 № 1178) (далі — Особливості).
Надаємо норму чинного законодавства: 5) погодження зміни ціни в договорі про закупівлю в бік зменшення (без зміни кількості (обсягу) та якості товарів, робіт і послуг), у тому числі у разі коливання ціни товару на ринку;
Редакція договору замовника: 5) погодження зміни ціни в договорі про закупівлю в бік зменшення (без зміни кількості (обсягу) та якості товарів, робіт і послуг);
Варто наголосити, що сторони договору/замовники мають право ініціювати зменшення ціни за 1 кВт·год на підставі підпункту 5 пункту 19 Особливостей, якщо за публічними індикаторами (зокрема, офіційними даними АТ «Оператор ринку» щодо середньозважених цін РДН) простежується стале зниження ринкової ціни, що є типовим для літніх місяців, оскільки зазвичай постачальники не ініціюють такі процеси. Це реалізується шляхом направлення ідентичного листа з розрахунком і доказами для укладення додаткової угоди, що також потребує аналогічної конкретизації в проекті договору для процедури закупівлі.
Зміна ціни в договорах постачання електричної енергії з 04.09.2025 повинна здійснюватися з дотриманням вимог чинного законодавства, зокрема оновленого пункту 19 Особливостей здійснення публічних закупівель, внесеного постановою Кабінету Міністрів України від 01.09.2025 № 1067.
Наголошуємо на необхідності внесення змін, щоб не порушувати чинне законодавство у сфері публічних закупівель.
Відповідь:
Шановний учаснику!
У відповідь на ваше звернення повідомляємо, що найближчим часом Замовником будуть внесені зміни до тендерної документації, та окремо буде розміщено перелік змін.
Дата відповіді:
17.12.2025 13:32