-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
електрична енергія з розподілом
Пропозиції розглянуті
період кваліфікації завершився 21 годину назад
1 860 000.00
UAH з ПДВ
Період уточнення:
12.12.2025 14:27 - 17.12.2025 00:00
Відповідь надана
У зв’язку з викладеним вимагаємо надати офіційне письмове обґрунтування із зазначенням: який саме вид аудиту Ви називаєте “антикорупційним”; яким нормативно-правовим актом України врегульовано порядок його проведення; яким органом або суб’єктом господарювання він має здійснюватися, на підставі якої ліцензії або сертифікації; яким чином такий аудит впливає на здатність учасника здійснювати постачання електричної енергії
Номер:
f4b2ab62b7f149018c6c10469d5d42a3
Дата опублікування:
15.12.2025 12:30
Опис:
Доброго дня. Звертамо Вашу увагу, що чинне законодавство України не містить жодного нормативно-правового визначення терміна “антикорупційний аудит”, не встановлює: форми та змісту такого аудиту; вимог до суб’єкта, який має право його проводити; порядку чи процедури його проведення; обов’язковості надання результатів такого аудиту в межах процедур публічних закупівель; вимоги до сертифікації “аудитора”, який нібито має виконувати відповідні дії. Жоден закон, у тому числі Закон України «Про запобігання корупції», Закон України «Про аудиторську діяльність», Закон України «Про публічні закупівлі» та підзаконні акти, не містять поняття “антикорупційний аудит” як інструменту підтвердження спроможності учасника закупівлі. Згідно з: частиною 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація не може містити вимог, що не передбачені законодавством; пунктом 29 Особливостей, затверджених постановою КМУ № 1178, при закупівлі електричної енергії Замовнику прямо заборонено вимагати будь-які документи, не визначені законодавством, у тому числі такі, що не мають жодного відношення до предмета закупівлі. Встановлена Вами вимога щодо надання “антикорупційного аудиту” є не лише безпідставною, а й протиправною, оскільки: відсутній об’єкт правового регулювання — такого виду аудиту у правовій системі України не існує; не визначено орган чи суб’єкт, який має повноваження проводити такий аудит; відсутній нормативний акт, що передбачає необхідність його надання у сфері постачання електричної енергії; вимога жодним чином не пов’язана з предметом закупівлі, що суперечить принципу пропорційності, закріпленому у статті 5 Закону. У зв’язку з викладеним вимагаємо надати офіційне письмове обґрунтування із зазначенням: який саме вид аудиту Ви називаєте “антикорупційним”; яким нормативно-правовим актом України врегульовано порядок його проведення; яким органом або суб’єктом господарювання він має здійснюватися, на підставі якої ліцензії або сертифікації; яким чином такий аудит впливає на здатність учасника здійснювати постачання електричної енергії; яким чином ця вимога узгоджується зі статтею 22 Закону та пунктом 29 Особливостей № 1178. У разі ненадання належної відповіді та невилучення незаконної вимоги з тендерної документації ми будемо вимушені звернутися до: Антимонопольного комітету України; Державної аудиторської служби України; для належної правової оцінки дій Замовника та притягнення відповідальних осіб до передбаченої законодавством відповідальності. Додатково звертаємо Вашу увагу, що відповідно до статті 164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення за порушення законодавства у сфері публічних закупівель, у тому числі встановлення дискримінаційних вимог та вимагання документів, не передбачених законодавством, до уповноваженої особи Замовника може бути застосовано адміністративну відповідальність у вигляді штрафу. Окрім того, у разі умисного внесення до тендерної документації вимог, що мають ознаки зловживання службовим становищем, перешкоджають конкуренції або створюють корупційні передумови, дії уповноваженої особи можуть містити ознаки складу кримінальних правопорушень, передбачених, зокрема, статтями 364, 365 та 367 Кримінального кодексу України (зловживання владою або службовим становищем, перевищення влади або службових повноважень, службова недбалість), що тягне за собою кримінальну відповідальність. Таким чином, уповноважена особа Замовника несе персональну адміністративну та кримінальну відповідальність за прийняті рішення, у тому числі за встановлення незаконних вимог у тендерній документації та ухилення від їх усунення після офіційного звернення учасника.
Відповідь:
Добрий день! Вимога вилучена, внесені зміни до тендерної документації.
Дата відповіді:
15.12.2025 15:20
Відповідь надана
Встановлена Вами вимога в Додатку № 1 до тендерної документації, що значно звужує конкуренцію та ставить потенційних учасників у нерівні умови
Номер:
13a5d1d1c0344a4e80f84e360fe3b149
Дата опублікування:
15.12.2025 12:29
Опис:
Доброго дня! Просимо надати роз’яснення, яке відношення має зазначена Вами вимога до предмета закупівлі — електричної енергії, та яким нормативно-правовим актом Ви керуєтесь, установлюючи таку додаткову вимогу: «Інформація від територіального органу ДСНС України датовану не раніше 2024 року про наявність (із зазначенням кількості) або про відсутність надзвичайних ситуацій на підприємстві учасника». Просимо звернути увагу на норми чинного законодавства при здійсненні закупівель. Так, наказом Міністерства економіки України від 07.05.2024 № 11712 затверджено примірну тендерну документацію щодо здійснення публічних закупівель у сфері електроенергетики на період дії правового режиму воєнного стану та протягом 90 днів після його припинення або скасування. Зазначена примірна тендерна документація не містить жодних вимог щодо надання таких додаткових документів. Згідно з частиною другою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник має право зазначати у тендерній документації лише ті кваліфікаційні критерії, вимоги до предмета закупівлі та способи їх підтвердження, які прямо передбачені законом. Установлення додаткових вимог, не передбачених ані законом, ані відповідним стандартом до предмета закупівлі, є порушенням принципу законності та призводить до дискримінації учасників. Крім того, зазначена вимога є дискримінаційною не лише з точки зору її невідповідності чинному законодавству у сфері публічних закупівель, а й у зв’язку з тим, що жодним нормативно-правовим актом не встановлено обов’язку для постачальників електричної енергії надавати таку інформацію. Як наслідок, взяти участь у закупівлі можуть лише ті учасники, які вже мають такі документи, що значно звужує конкуренцію та ставить потенційних учасників у нерівні умови. Таким чином, зазначена вимога порушує принципи публічних закупівель, визначені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема принципи добросовісної конкуренції, недискримінації учасників та рівного ставлення до них. З огляду на викладене, наполягаємо на внесенні відповідних змін до тендерної документації з метою усунення дискримінаційних положень та забезпечення рівних умов участі для всіх потенційних учасників.
Відповідь:
Добрий день! Вимога вилучена, внесені зміни до тендерної документації.
Дата відповіді:
15.12.2025 15:20
Відповідь надана
Тендерна документація не може містити вимог щодо подання документального підтвердження відомостей, які є відкрито доступними у державних реєстрах або оприлюднені у формі відкритих даних. Закон прямо забороняє встановлювати до учасників вимоги про надання документів, якщо така інформація доступна у вільному доступі.
Номер:
c9d21acf84804a728bea57eb9c337427
Дата опублікування:
15.12.2025 12:26
Опис:
Доброго дня! Звертаємо увагу Замовника на те, що в Додатку 1 до тендерної документації встановлено дискримінаційну, необґрунтовану та таку, що суперечить вимогам чинного законодавства України, умову щодо надання документального підтвердження від оператора системи передачі стосовно його реєстрації та можливості використання платформи Датахаб. Зазначена інформація є відкрито доступною та публічною, зокрема через офіційний вебсайт НЕК «Укренерго» (https://ua.energy/datahub/), на якому оприлюднюється перелік зареєстрованих на платформі Датахаб постачальників, включно з даними про відповідальних осіб. Таким чином, вимога щодо надання окремого листа від НЕК «Укренерго» дублює вже наявну у відкритому доступі інформацію, не має об’єктивного підґрунтя. Відповідно до частини 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація не може містити вимог щодо подання документального підтвердження відомостей, які є відкрито доступними у державних реєстрах або оприлюднені у формі відкритих даних. Закон прямо забороняє встановлювати до учасників вимоги про надання документів, якщо така інформація доступна у вільному доступі. Крім того, згідно з пунктом 28 Особливостей здійснення публічних закупівель, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, замовник не вимагає документального підтвердження інформації, якщо вона є публічною, оприлюднена у формі відкритих даних відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації», міститься у відкритих публічних електронних реєстрах з вільним доступом або може бути отримана електронною системою закупівель шляхом автоматичного обміну з іншими державними інформаційними системами та реєстрами. Отже, встановлена у тендерній документації вимога про обов’язкове надання листа від НЕК «Укренерго» з підтвердженням реєстрації представника на платформі Датахаб є такою, що не відповідає вимогам законодавства, порушує принципи відкритості, добросовісної конкуренції та недискримінації учасників. У зв’язку з викладеним, вимагаємо виключити відповідну вимогу з тендерної документації та привести її положення у відповідність до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей, затверджених постановою КМУ № 1178.
Відповідь:
Добрий день! Вимога вилучена, внесені зміни до тендерної документації.
Дата відповіді:
15.12.2025 15:20
Відповідь надана
Вимагаємо надати нормативно обґрунтовані пояснення щодо законних підстав установлення вимоги
Номер:
a9e949f1cea14e10b9297905da727b93
Дата опублікування:
15.12.2025 12:19
Опис:
Доброго дня, шановний Замовнику.
У тендерній документації Ви встановили вимогу про обов’язкове надання учасниками сертифіката, що підтверджує відповідність міжнародному стандарту SA 8000:2014, чинного на момент подання пропозиції. Повідомляємо, що зазначена вимога є незаконною, необґрунтованою, такою, що не відповідає предмету закупівлі, суперечить чинному законодавству України та має ознаки дискримінаційної практики щодо учасників ринку електричної енергії.
Предметом закупівлі є електрична енергія (ДК 021:2015 – 09310000-5) — стандартизований товар, технічні та якісні характеристики якого визначаються виключно положеннями національного стандарту. Відповідно до наказу Національного органу стандартизації ДП «УкрНДНЦ» від 23.05.2024 № 179, чинним нормативом, що встановлює параметри якості електричної енергії, є ДСТУ EN 50160:2023, який набрав чинності з 01.03.2025 та є гармонізованим із європейським EN 50160. Саме цей стандарт визначає фізико-технічні показники електроенергії, зокрема межі допустимого відхилення напруги 207–253 В, частоту, показники якості та інші технічні параметри. Жоден інший стандарт, у тому числі SA 8000:2014 чи будь-які ISO, не регламентує технічні характеристики електричної енергії та не може бути пов’язаний із якістю зазначеного товару, оскільки предмет закупівлі не є продукцією, що підлягає оцінюванню відповідності у сфері соціальної відповідальності підприємств.
Законом України «Про ринок електричної енергії» не передбачено жодних норм щодо сертифікації електроенергії або вимог до електропостачальників щодо наявності сертифікатів у сфері соціальної відповідальності. Стандарт SA 8000:2014 стосується виключно питань дотримання трудових прав, соціальної відповідальності, охорони праці, недопущення дискримінації, умов праці та інших соціальних аспектів діяльності підприємства, тобто не має жодного прямого чи опосередкованого зв’язку з технічними характеристиками електричної енергії як товару та жодним чином не впливає на можливість постачальника виконати договірні зобов’язання щодо поставки електричної енергії відповідної якості та у визначених обсягах.
Відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель, у разі закупівлі електричної енергії замовник не має права застосовувати пункти 1 та 2 частини другої статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі», а також встановлювати будь-які вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом. Частина друга статті 22 Закону передбачає, що замовник має право вимагати від учасників лише ті документи та підтвердження, які прямо визначені Законом, а включення будь-яких інших умов, що не передбачені нормативно-правовими актами, є неправомірним. Таким чином, встановлення додаткової вимоги щодо наявності сертифіката SA 8000:2014 виходить за межі повноважень замовника та прямо суперечить положенням Закону та Особливостей.
Крім того, зазначена вимога є дискримінаційною, оскільки не базується на жодному нормативно визначеному критерії, не стосується предмета закупівлі, обмежує конкуренцію та ускладнює участь тим учасникам, які вже здійснюють діяльність на ринку електричної енергії відповідно до чинного законодавства, але не проходили добровільну сертифікацію SA 8000:2014, яка не є обов’язковою ані законом, ані галузевими вимогами. Наявність або відсутність цього сертифіката жодним чином не впливає на якість електричної енергії та не характеризує здатність учасника належним чином виконати умови договору постачання.
У зв’язку з викладеним вимагаємо надати нормативно обґрунтовані пояснення щодо законних підстав установлення такої вимоги та невідкладно внести відповідні зміни до тендерної документації. У разі невиконання зазначеного будемо змушені звернутись до Антимонопольного комітету України та Державної аудиторської служби України для захисту наших прав та відновлення принципів недискримінації, об’єктивності та законності у проведенні закупівлі.
Відповідь:
Добрий день! Вимога вилучена, внесені зміни до тендерної документації.
Дата відповіді:
15.12.2025 15:21
Відповідь надана
Щодо вимог надання сертифікатів ISO
Номер:
8f5034f3547641cbb894bf06b010703a
Дата опублікування:
15.12.2025 12:17
Опис:
Звертаємо вашу увагу, щодо вашої вимоги в тендерній документації сертифікатів ISO. Надаємо приклади аналогічної практики Антимонопольного комітету України, який уже визнавав подібні вимоги незаконними та дискримінаційними, а саме: • № 6270-р/пк-пз від 10.05.2023 (№ ID UA-2023-04-26-009178-a); • № 1117-р/пк-пз від 01.02.2023 (№ ID UA-2023-01-10-006734-a); • № 13858-р/пк-пз від 31.08.2023 (№ ID UA-2023-08-17-012915-a); • № 11818-р/пк-пз від 30.07.2025 (№ ID UA-2025-07-15-003259-a); • № 12327-р/пк-пз від 11.08.2025 (№ ID UA-2025-07-28-000031-a); • № 12644-р/пк-пз від 15.08.2025 (№ ID UA-2025-08-01-009680-a); Крім того, аналіз практики Державної аудиторської служби України свідчить про аналогічний підхід. Зокрема, за результатами моніторингу UA-M-2023-10-31-000010 у закупівлі UA-2022-11-30-006578-a встановлено порушення, оскільки тендерна документація була складена з порушенням вимог пунктів 3, 28 та 29 Особливостей № 1178, зокрема під час проведення відкритих торгів для закупівлі електричної енергії були застосовані положення пунктів 1 та 2 частини другої статті 16 Закону та встановлено вимоги до предмета закупівлі, не передбачені відповідним національним стандартом для електричної енергії. Також наказом Міністерства економіки України від 07.05.2024 № 11712 затверджено примірну тендерну документацію щодо здійснення публічних закупівель у сфері електроенергетики на період дії правового режиму воєнного стану та протягом 90 днів після його припинення або скасування. Зазначена примірна тендерна документація не містить жодних вимог щодо сертифікатів ISO, що ще раз підтверджує їхню дискримінаційність та протиправність. У разі невжиття Вами відповідних заходів ми будемо змушені звернутися до Антимонопольного комітету України буде у нас з вами ще одне роз'яснення стосовно сертифікатів, якщо для вас зоконодавчі докази не є підставою для внесення змін. Дякую.
Відповідь:
Добрий день! Вимога вилучена, внесені зміни до тендерної документації.
Дата відповіді:
15.12.2025 15:21
Відповідь надана
Іскандерова Патріція Олександрівна! Як уповноважена особа Замовника ви несете персональну відповідальність за правомірність своїх дій відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей, затверджених постановою КМУ № 1178. У зв’язку з цим вимагаємо надати офіційні роз’яснення та нормативне обґрунтування встановленої вами вимоги щодо надання Учасником висновку (звіту) про проведення антикорупційного аудиту
Номер:
04ed3dc6a8504d208b6f366205c9b790
Дата опублікування:
15.12.2025 12:17
Опис:
Іскандерова Патріція Олександрівна! Як уповноважена особа Замовника ви несете персональну відповідальність за правомірність своїх дій відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей, затверджених постановою КМУ № 1178. У зв’язку з цим вимагаємо надати офіційні роз’яснення та нормативне обґрунтування встановленої вами вимоги щодо надання Учасником висновку (звіту) про проведення антикорупційного аудиту антикорупційної програми. Вимагаємо надати: 1. Посилання на конкретні норми законодавства, які надають вам право вимагати від Учасника: • проходження антикорупційного аудиту; • надання звіту/висновку антикорупційного аудиту; • підтвердження відповідності антикорупційної програми Учасника будь-яким стандартам або зовнішнім вимогам. Зазначаємо, що Законом України «Про публічні закупівлі» та іншими нормативно- правовими актами не передбачено обов’язку Учасників мати антикорупційний аудит чи подавати результати такого аудиту. 2. Посилання на нормативно-правовий акт, який визначає: • яким саме органом повинен бути сертифікований фахівець, що здійснює антикорупційний аудит у 2025 році; • який саме сертифікат уповноважена особа аудитора має обов’язково мати; • які державні стандарти або критерії регулюють кваліфікацію такого аудитора. Просимо також пояснити, на якій законній підставі ви визначаєте перелік дозволених чи обов’язкових сертифікацій аудиторів. 3. Нормативне обґрунтування критеріїв оцінки Просимо надати перелік критеріїв, за якими Замовник буде оцінювати наданий «звіт антикорупційного аудиту», із зазначенням конкретних норм законодавства, що встановлюють такі критерії або методики. Оскільки чинне законодавство України не містить жодного визначеного поняття “антикорупційний аудит”, не встановлює його форму, зміст, порядок проведення, сертифікацію аудитора чи обов’язковість надання відповідних звітів для участі у публічних закупівлях, просимо обґрунтувати ваші дії відповідно до вимог статті 22 Закону та пункту 29 Особливостей № 1178, які прямо забороняють включення до тендерної документації вимог, не передбачених законодавством. У разі ненадання нормативного обґрунтування або відмови у приведенні вимог у відповідність до законодавства залишаємо за собою право звернутися до АМКУ та ДАСУ для встановлення факту порушення та притягнення винних осіб до відповідальності.
Відповідь:
Добрий день! Вимога вилучена, внесені зміни до тендерної документації.
Дата відповіді:
15.12.2025 15:21
Відповідь надана
Встановлення дискримінаційної, необґрунтованої та незаконної вимоги щодо обов’язкової наявності сертифікату відповідності ISO
Номер:
48d468a1f082461db7dbe5c0b4c542c6
Дата опублікування:
15.12.2025 12:14
Опис:
Встановлення Вами в Додатку № 1 до тендерної документації вимоги щодо надання Учасником сертифікату ISO, не передбачена чинним законодавством України та створює необґрунтовані бар’єри для участі потенційних учасників у процедурі закупівлі. Предметом закупівлі є електрична енергія (ДК 021:2015 – 09310000-5), яка відповідно до чинного законодавства України є стандартизованим товаром, якість якого регламентується виключно положеннями національного стандарту. Згідно з наказом Національного органу стандартизації ДП «УкрНДНЦ» від 23.05.2024 №179, чинним національним стандартом, що визначає технічні характеристики електричної енергії, є ДСТУ EN 50160:2023, який набрав чинності з 01.03.2025. Зазначений стандарт є гармонізованим з європейським EN 50160 і встановлює фізико-технічні параметри електричної енергії, зокрема межі допустимого відхилення напруги в діапазоні 207–253 В. Це єдиний нормативний документ, який визначає вимоги до якості електроенергії як товару. Звертаємо увагу, що Законом України «Про ринок електричної енергії» не передбачено норм щодо сертифікації електричної енергії. Отже, обов’язок учасників процедури публічних закупівель надавати сертифікати відповідності ISO у контексті закупівлі електричної енергії не передбачений ані профільним законом, ані Ліцензійними умовами, ані чинним нормативно-правовим регулюванням з боку уповноваженого органу державного нагляду у сфері енергетики. Встановлена Замовником вимога про обов’язкове надання сертифікату є юридично необґрунтованою, виходить за межі предмета закупівлі, та її включення до тендерної документації має всі ознаки порушення чинного законодавства у сфері публічних закупівель. Відповідно до пункту 29 Особливостей, у разі здійснення закупівлі електричної енергії замовник не має права застосовувати пункти 1 і 2 частини другої статті 16 Закону. Крім того, зазначеним пунктом прямо заборонено встановлювати вимоги до предмета закупівлі, які не передбачені відповідним національним стандартом. Отже, встановлення вимоги щодо наявності сертифікату ISO виходить за межі повноважень, порушує імперативні приписи законодавства та є дискримінаційним по суті. Таким чином, будь-які вимоги, які виходять за межі технічних характеристик предмета закупівлі, визначених виключно національним стандартом (у даному випадку — ДСТУ EN 50160:2023), у тому числі вимоги щодо наявності у учасників сертифікату ISO, є незаконним, дискримінаційним та такими, що порушую норми чинного законодавства. Згідно з частиною другою статті 22 Закону, замовник має право зазначати у тендерній документації лише ті кваліфікаційні критерії, вимоги до предмета закупівлі та способи їх підтвердження, які прямо передбачені законом. Установлення додаткових вимог, не передбачених ані законом, ані відповідним стандартом до предмета закупівлі, є порушенням принципу законності та призводить до дискримінації учасників. Крім того, зазначена вимога є дискримінаційною не лише з точки зору її невідповідності чинному законодавству у сфері публічних закупівель, а й у зв’язку з тим, що жодним нормативно-правовим актом не встановлено обов’язку для постачальників електричної енергії мати такі сертифікати. Як наслідок, взяти участь у закупівлі можуть лише ті учасники, які вже мають відповідні документи або понесуть додаткові витрати на їх отримання виключно з метою участі в конкретній процедурі закупівлі. Це значно звужує конкуренцію та ставить потенційних учасників у нерівні умови. Така вимога порушує принципи публічних закупівель. На підтвердження викладеного наводимо приклади аналогічної практики Антимонопольного комітету України, який вже визнавав подібні вимоги незаконними та дискримінаційними, а саме: • №6270-р/пк-пз від 10.05.2023 № ID: UA-2023-04-26-009178-a; • №1117-р/пк-пз від 01.02.2023 № ID: UA-2023-01-10-006734-a; • №13858-р/пк-пз від 31.08.2023 № ID: UA-2023-08-17-012915-a; • № 11818-р/пк-пз від 30.07.2025 № ID UA-2025-07-15-003259-a; • № 12327-р/пк-пз від 11.08.2025 № ID UA-2025-07-28-000031-a;. • № 12644-р/пк-пз від 15.08.2025 № ID UA-2025-08-01-009680-a. Вимагаємо внесення змін. У разі невиконання даної вимоги буде підготовлена офіційна скарга до Антимонопольного комітету України та звернемо увагу контролюючих органів на ваші неправомірні дії.
Відповідь:
Добрий день! Вимога вилучена, внесені зміни до тендерної документації.
Дата відповіді:
15.12.2025 15:21
Відповідь надана
ЗВЕРНІТЬ УВАГУ, Електрична енергія є стандартизованим товаром, а її якість регламентується виключно ДСТУ EN 50160:2023. Жодних інших стандартів, у тому числі SA 8000:2014, до оцінки її якості або постачання не застосовують і застосовувати не можуть.
Номер:
6d13e58178a94cedba971180ca7443b4
Дата опублікування:
15.12.2025 12:12
Опис:
Шановний Замовнику!
Вимагаємо надати негайне та нормативно підтверджене пояснення, з якої причини у закупівлі електричної енергії (ДК 021:2015 – 09310000-5) вами встановлено вимогу щодо надання учасниками сертифіката SA 8000:2014, який не має жодного відношення ані до предмета закупівлі, ані до технічних характеристик електричної енергії, ані до законодавства у сфері електропостачання.
Звертаємо вашу увагу, що:
1. Електрична енергія є стандартизованим товаром, а її якість регламентується виключно ДСТУ EN 50160:2023. Жодних інших стандартів, у тому числі SA 8000:2014, до оцінки її якості або постачання не застосовують і застосовувати не можуть.
2. Законом України «Про ринок електричної енергії» не передбачено жодного обов’язку мати сертифікати у сфері соціальної відповідальності.
3. Пунктом 29 Особливостей вам прямо заборонено встановлювати вимоги, які не передбачені національним стандартом для електричної енергії.
4. Вимога SA 8000:2014 стосується виключно внутрішніх соціальних процесів компанії, як-от умови праці, охорона здоров’я, права працівників. Цей стандарт не має і не може мати жодного впливу на якість електричної енергії або можливість її постачання.
У зв’язку з цим вимагаємо пояснити, на підставі яких саме нормативно-правових актів ви ввели до тендерної документації вимогу, яка є очевидно незаконною, не має жодної логіки, не стосується предмета закупівлі, штучно звужує конкуренцію та створює необґрунтовані бар’єри для участі добросовісних постачальників.
Також вимагаємо надати обґрунтування, яким саме чином, наявність у учасника сертифіката SA 8000:2014 може впливати на:
– фізико-технічні параметри електричної енергії,
– виконання постачальником договору,
– безперебійність та надійність постачання,
– дотримання вимог ДСТУ EN 50160:2023.
У разі ненадання вичерпних пояснень та невиключення цієї незаконної вимоги з тендерної документації повідомляємо, що будемо звертатися до Антимонопольного комітету України та Державної аудиторської служби України із заявою про порушення принципів недискримінації, добросовісної конкуренції, пропорційності та законності.
Відповідь:
Добрий день! Вимога вилучена, внесені зміни до тендерної документації.
Дата відповіді:
15.12.2025 15:21
Відповідь надана
Надайте офіційне нормативне обґрунтування вимоги щодо надання антикорупційного аудиту
Номер:
bf6f00e2907b4b20b308e106ed63b97d
Дата опублікування:
15.12.2025 12:07
Опис:
Доброго дня. Перш за все, пропонуємо розібрати зміст встановленої Вами вимоги, а також просимо надати офіційні пояснення для Учасників, які вперше стикаються з умовою щодо проведення так званого «антикорупційного аудиту». Вами встановлено: «У складі пропозиції Учасники надають довідку від екологічного аудитора, що містить опис заходів, які впроваджує учасник при реалізації програми із захисту довкілля та навколишнього середовища, та короткий звіт з екологічного аудиту учасника закупівлі з позитивним висновком, та з відповідними сертифікатами від Міністерства екології та природних ресурсів України, що засвідчують кваліфікацію органу/особи, що здійснював екологічний аудит учасника. Дата довідки від екологічного аудитора повинна бути не раніше дати короткого звіту з екологічного аудиту учасника закупівлі з позитивним висновком». Просимо пояснити, відповідно до якої статті Закону України «Про публічні закупівлі» або пункту Особливостей, затверджених постановою КМУ № 1178, Замовник має право вимагати: • проведення антикорупційного аудиту, • надання висновку чи звіту про такий аудит, • надання сертифікату особи, що здійснила такий аудит. Звертаємо увагу, що жодна норма законодавства у сфері публічних закупівель не містить терміна «антикорупційний аудит» та не встановлює обов’язку суб’єктів господарювання здійснювати або підтверджувати проходження такого аудиту. Відповідно до законодавства, що регулює аудиторську діяльність в Україні: • у переліку видів аудиту (фінансовий, ініціативний, податковий, екологічний, комплаєнс-аудит тощо) відсутній «антикорупційний аудит», • жодного затвердженого стандарту, методики, порядку його проведення або вимог до суб’єктів, які мають право його здійснювати, не існує. Таким чином, Замовник фактично вимагає документ, форма та зміст якого нормативно не встановлені, що порушує принципи недискримінації учасників частина 4 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі». У Вашій вимозі не визначено, яким саме повинен бути документ, що підтверджує «антикорупційний аудит». Просимо надати: 1. Приклад зазначеного документа, 2. Вимоги до його форми, змісту, структури, 3. Нормативний акт, яким затверджено порядок проведення такого аудиту або вимоги до аудитора. Без цих роз’яснень Учасник може надати будь-який документ у довільній формі, що: • створює правову невизначеність, • порушує принцип рівного доступу, • наділяє Замовника дискреційними повноваженнями щодо оцінки документів на власний розсуд. Враховуючи викладене, просимо: 1. Надати офіційне нормативне обґрунтування вимоги щодо надання антикорупційного аудиту або 2. Внести зміни до тендерної документації.
Відповідь:
Добрий день! Вимога вилучена, внесені зміни до тендерної документації.
Дата відповіді:
15.12.2025 15:21