• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Електрична енергія (ДК 021:2015 09310000-5)

Період подачі пропозицій

до закінчення періоду залишилося 4 дні (до 21.12.25 00:00)

3 394 800.00 UAH з ПДВ
До закінчення прийому пропозицій
04
дн
00
год
31
хв
24
сек
Гарантія - 101 800.00 UAH Довідка МВС Пов'язаний план
Оплата за участь: 2 040.00 UAH
Період уточнення: 11.12.2025 19:22 - 18.12.2025 00:00
Без відповіді

Дискримінаційні вимоги

Номер: 1e3a839b09434f02824b406fc6bdc258
Дата опублікування: 15.12.2025 11:42
Опис: Шановний Замовник, Вами встановлені дискримінаційні вимоги, а саме в Додатку № 2 вимагається: -«з метою підтвердження добросовісності та надійності учасника, як постачальника електричної енергії у складі тендерної пропозиції учасник надає не менше 3-х позитивних листів-відгуків від споживачів, які мають містити кваліфікований електронний підпис особи яка його підписала, з урахуванням вимог Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» та Закону України «Про електронні довірчі послуги». Зазначена вище вимога є дискримінаційною та незаконною з огляду на наступне. Відповідно до Закону України «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис - удосконалений електронний підпис, що створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису. А також згідно з пунктом 6 статті 18 зазначеного вище Закону, наголошуємо, кваліфікований електронний підпис має таку саму юридичну силу, як і власноручний підпис, та має презумпцію його відповідності власноручному підпису. - «діючий договір про врегулювання небалансів електричної енергії або участь у балансуючій групі, з накладеним кваліфікованим електронним підписом оператора системи передачі або сторони, відповідальної за баланс (балансуючої групи) або повідомлення про приєднання до договору про врегулювання небалансів з накладеним кваліфікованим електронним підписом оператора системи передачі або сторони, відповідальної за баланс (балансуючої групи); довідку (лист) від оператора системи передачі (якщо учасник є стороною відповідальною за баланс) або сторони відповідальної за баланс (якщо учасник входить до балансуючої групи у якості «учасника») про відсутність заборгованості в частині здійснення розрахунків за небаланси електричної енергії. Довідка (лист) надається з накладеним кваліфікованим електронним підписом оператора системи передачі або сторони відповідальної за баланс відповідно». Зазначені вище вимоги Замовника є необґрунтованими і дискримінаційними, а відтак незаконними та такими, що обмежують коло учасників, які бажають взяти участь у закупівлі, оскільки Замовником встановлюються кваліфікаційні критерії до учасників публічної закупівлі визначені ст. 16 Закону України "Про публічні закупівлі". Відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період 2 дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, природного газу, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. Документи, підписані Електронним Цифровим Підписом (УЕП) або Кваліфікованим Електронним Підписом (КЕП), та документи, скріплені звичайною печаткою, мають однакову юридичну силу в Україні. Це підтверджується низкою нормативно-правових актів. Відповідно до ч. 2 ст. 207 Цивільного кодексу України правочин вважається таким, що вчинений у письмовій формі, якщо його зміст зафіксований в одному або кількох документах (у тому числі електронних), у листах, телеграмах, електронних або інших повідомленнях, обміняних між ними. Правочин вважається вчиненим у письмовій формі, якщо він підписаний його стороною (сторонами). Відповідно до ч. 6 ст. 18 Закону України " Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги " кваліфікована електронна печатка має презумпцію відповідності вимогам цього Закону та прирівнюється до власноручної печатки. Встановлюючи вимогу щодо обов’язковості підписання документа певним видом підпису (а саме кваліфікованим електронним підписом) ви обмежуєте коло осіб для участі у вашій закупівлі, в яких наявні ці документи в паперовому вигляді або підписані удосконаленим цифровим підписом, що є дискримінацією учасників. Звертаємо вашу увагу, що не всі учасники мають змогу надати документи саме у такому форматі, оскільки організації та/або державні установи, яка видають такі документи, мають власний організаційний процес щодо оформлення документів, якщо це не суперечить законодавству, що відповідно не залежить від волі учасників. З огляду на вищезазначене, просимо вас прибрати дані дискримінаційні вимоги в частині обов’язковості надання документу з певним видом підпису. У разі відхилення даної вимоги будемо змушені звернутися до контролюючого органу у сфері державних закупівель для недопущення такої дискримінації. За таких умов, вищезазначені умови Документації не узгоджуються із вимогами законодавства в цій частині. Крім того, жодними іншими нормативно-правовим актами, ліцензійним умовами тощо, не передбачено обов’язку для постачальника електричної енергії отримувати зазначені вище документи саме в тому форматі, що вимагає Замовник. Згідно з частиною першою статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, зокрема, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Дії Замовника в частині встановлення у ТД наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси. -«договір укладений між учасником та Оператором ринку, про купівлю продаж електричної енергії на ринку «на добу наперед» та договір укладений між учасником та Оператором ринку, про купівлю продаж електричної енергії на внутрішньодобового ринку. Договори надаються в електронному вигляді з накладеними кваліфікованими/удосконаленими електронними підписами уповноважених осіб з боку учасника та Оператора ринку». Зазначені вище вимоги Замовника є необґрунтованими і дискримінаційними, а відтак незаконними та такими, що обмежують коло учасників, які бажають взяти участь у закупівлі. - «інформація або акт звірки від оператора системи передачі (НЕК Укренерго) з інформацією щодо відсутності заборгованості учасника за договором електропостачальника про надання послуг з передачі електричної енергії, з накладеним кваліфікованим електронним підписом оператора системи передачі (НЕК Укренерго)». - «документ(и), що підтверджує(ють) оплату учасником послуг Оператора ринку (фіксований платіж за користування програмним забезпеченням ОР) за період(и) в якому було опубліковано оголошення про проведення закупівлі та в якому подається тендерна пропозиція». Відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період 2 дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, природного газу, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено відповідний чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2023 (EN 50160:2022, IDT), який, у свою чергу, не передбачає оскаржувані нами документи, що вимагає надати Замовник. Більше того, в Україні також діє ДСТУ 3466-96 «Якість електричної енергії. Терміни та визначення», що теж є національним стандартом для предмету закупівлі, який не передбачає необхідність отримання документів, що оскаржуються.». Жоден з оскаржуваних нами документів, які вимагає надати Замовник, не передбачено національним стандартом для предмета закупівлі ДСТУ EN 50160:2023 (EN 50160:2022, IDT) та ДСТУ 3466-96. Отже, Замовник неправомірно встановив оскаржувані вимоги до предмета закупівлі. Зазначені вище вимоги є необґрунтовані і дискримінаційні, а відтак незаконні та такі, що обмежує коло учасників, які бажають взяти участь у закупівлі. З огляду на зазначене вище, просимо внести зміни до тендерної документації та виключити вказані вимоги.