-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з доступу до мережі кабельного Інтернету
Період подачі пропозицій
до закінчення періоду залишився день (до 23.12.25 00:00)
48 000.00
UAH з ПДВ
До закінчення прийому пропозицій
01
дн
20
год
14
хв
37
сек
Оплата за участь: 142.80 UAH
Період уточнення:
11.12.2025 18:37 - 20.12.2025 00:00
Відповідь надана
Вимога про усунення порушення та внесення змін до Тендерної документації стосовно зазначення у тендерній документації вимог передбачених ОБОВ’ЯЗКОВИМИ ВИМОГАМИ
Номер:
c8a3e5478a80414a9810570a5aeb2b1a
Дата опублікування:
17.12.2025 17:37
Опис:
Вимога про усунення порушення та внесення змін до Тендерної документації стосовно зазначення у тендерній документації вимог передбачених ОБОВ’ЯЗКОВИМИ ВИМОГАМИ
до створення (модернізації, модифікації, розвитку), адміністрування та забезпечення функціонування засобу інформатизації, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України
від 21 лютого 2025 р. № 205
У Вимогах Тендерної документації, за предметом закупівлі що передбачає надання послуг доступу до Інтернет органу держави або органу місцевого самоврядування відсутні положення, що передбачають необхідність виконання Учасниками положень п.33 ОБОВ’ЯЗКОВИХ ВИМОГ до створення (модернізації, модифікації, розвитку), адміністрування та забезпечення функціонування засобу інформатизації
Так, згідно пункту 33, ОБОВ’ЯЗКОВИХ ВИМОГ до створення (модернізації, модифікації, розвитку), адміністрування та забезпечення функціонування засобу інформатизації Постанови КМУ від 21.02.2025 №205 «Деякі питання створення, адміністрування та забезпечення функціонування засобу інформатизації» (далі – вимоги), під час замовлення послуг доступу до Інтернету замовник або технічний адміністратор засобу інформатизації, або залучена на договірних засадах третя особа, що здійснює адміністрування та забезпечення функціонування засобу інформатизації, зобов’язаний дотримуватися технічних вимог щодо забезпечення електронними комунікаційними послугами доступу до Інтернету (додаток 5).
Додаток 5 вимог у свою чергу передбачає наступне
1. Під час замовлення електронних комунікаційних послуг доступу до Інтернету забезпечується:
1) пропускна здатність між обладнанням замовника та постачальника електронних комунікаційних послуг високої пропускної здатності із швидкістю завантаження не менше 1 Гбіт/с та вивантаження від 100 Мбіт/с;
2) швидкість передачі даних з розрахунку кількості користувачів Інтернету у замовника:
до 20 користувачів - не менше 100 Мбіт/с;
від 20 до 100 користувачів - 500 Мбіт/с;
понад 100 користувачів - 1 Гбіт/с або більше;
3) підключення з використанням різних кабелів передачі сигналу, приєднаних до різних комутаційних вузлів;
4) технологія підключення - xPON або FTTx з використанням прямого волоконно-оптичного підключення до вузла агрегації (без проміжних активних елементів);
5) безперервний доступ під час відключень електроенергії протягом щонайменше 72 годин знеструмлень підряд;
6) статична IP-адреса для забезпечення стабільного доступу та можливості ідентифікації;
7) цілодобовий моніторинг роботи мережі для уникнення затримок під час пікового навантаження.
2. Для замовника з понад 100 користувачами Інтернету організовується резервний канал доступу до Інтернету від іншого постачальника.
Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Щодо даного предмету закупівлі, то п. 33 вимог містить імперативну норму, пряме зобов’язання для Замовника закупівлі включати до вимог тендерної документації , умови передбачені у додатку 5.
У зв’язку з вище наведеним вимагаємо внести зміни до Тендерної документації, зокрема до розділу, що визначає технічні, якісні характеристики предмета закупівлі в частині їх відповідності додатку 5 ОБОВ’ЯЗКОВИХ ВИМОГ до створення (модернізації, модифікації, розвитку), адміністрування та забезпечення функціонування засобу інформатизації Постанови КМУ від 21.02.2025 №205 «Деякі питання створення, адміністрування та забезпечення функціонування засобу інформатизації».
Відповідь:
Добрий день. Дякуємо за звернення! Замовником буде внесено зміни до тендерної документації.
Дата відповіді:
18.12.2025 12:18
Відповідь надана
Дискримінаційні умови тендерної документації
Номер:
d0c84ec8366349848b56576de34fda2c
Дата опублікування:
15.12.2025 15:27
Опис:
За змістом абзацу другого пункту 54 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 12 травня 2023 р. № 471) (далі по тексту вимоги – Особливості), фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за три дні до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру.
Після ознайомлення з тендерною документацією на закупівлю нами виявлено умови проведення закупівлі Послуги з доступу до мережі кабельного Інтернету (72410000-7 – Послуги провайдерів за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника), які порушують вимоги чинного законодавства. З огляду на це, вимагаємо від Сумського національного аграрного університету усунути виявлені нижченаведені порушення, врахувавши зазначену нами аргументацію.
Зокрема, умови додатку 1 до тендерної документації згідно яких учасник закупівлі повинен надати атестат відповідності (копію атестату відповідності) виданого Державною службою спеціального зв’язку, який засвідчує, що комплексна система захисту інформації учасника процедури закупівлі забезпечує захист інформації відповідно до вимог нормативних документів системи технічного захисту інформації в Україні, та копію ліцензії Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв’язку та інформатизації України на надання послуг з технічного обслуговування і експлуатації телекомунікаційних мереж або документу про її надання, суперечать нормам чинного законодавства у сферах публічних закупівель, електронних комунікацій та захисту інформації в інформаційно-комунікаційних системах.
Вважаємо, що умова про необхідність надання атестату відповідності (копії атестату відповідності), виданого Державною службою спеціального зв’язку, який засвідчує, що комплексна система захисту інформації учасника процедури закупівлі забезпечує захист інформації відповідно до вимог нормативних документів системи технічного захисту інформації в Україні, є дискримінаційною та такою, що обмежує конкуренцію при проведенні закупівлі, враховуючи наступне.
Згідно із пунктом 4 частини першої статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» одним з принципів здійснення закупівель є недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Відповідно до частини четвертої цієї ж статті замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників (частина четверта статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі»).
Умова про необхідність надання атестату відповідності який засвідчує, що комплексна система захисту інформації учасника процедури закупівлі забезпечує захист інформації відповідно до вимог нормативних документів системи технічного захисту інформації, безпідставно звужує перелік постачальників послуг доступу до мережі Інтернет, які можуть потенційно взяти участь у закупівлі, та суперечить спеціальному законодавству, яке регулює відносини у сфері захисту інформації в електронних комунікаційних системах, а саме нормам Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо захисту інформації та кіберзахисту державних інформаційних ресурсів, об’єктів критичної інформаційної інфраструктури», Закону України «Про захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах», Закону України «Про Державну службу спеціального зв'язку та захисту інформації України» та прийнятих на його виконання підзаконних нормативно-правових актах.
Зокрема частиною другою статті 8 Закону України «Про захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах» (у редакції до 20.04.2025) встановлювалося, що державні інформаційні ресурси або інформація з обмеженим доступом, вимога щодо захисту якої встановлена законом, повинні оброблятися в системі із застосуванням комплексної системи захисту інформації з підтвердженою відповідністю. Підтвердження відповідності комплексної системи захисту інформації здійснюється за результатами державної експертизи, яка проводиться з урахуванням галузевих вимог та норм інформаційної безпеки у порядку, встановленому законодавством.
Згідно із Законом України «Про внесення змін до деяких законів України щодо захисту інформації та кіберзахисту державних інформаційних ресурсів, об’єктів критичної інформаційної інфраструктури» від 27 березня 2025 року № 4336-IX статтю 8 Закону України «Про захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах» викладено у новій редакції відповідно до частини другої якої державні інформаційні ресурси або інформація з обмеженим доступом, вимога щодо захисту якої встановлена законом, у інформаційних, електронних комунікаційних та інформаційно-комунікаційних системах, об’єктах критичної інформаційної інфраструктури, власниками або розпорядниками яких є органи державної влади, державні органи, державні підприємства, установи та організації, органи місцевого самоврядування, мають оброблятися в авторизованих системах з безпеки або шляхом отримання сертифіката відповідності стандарту інформаційної безпеки, виданого органом з оцінки відповідності.
Частиною третьою статті 8 Закону України «Про захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах» визначено, що авторизація з безпеки інформаційних, електронних комунікаційних та інформаційно-комунікаційних систем, об’єктів критичної інформаційної інфраструктури, власниками або розпорядниками яких є органи державної влади, державні органи, державні підприємства, установи та організації, органи місцевого самоврядування, а також підтвердження дотримання вимог з безпеки щодо таких систем, об’єктів критичної інформаційної інфраструктури протягом їх життєвого циклу здійснюються в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Порядок авторизації з безпеки інформаційних, електронних комунікаційних, інформаційно-комунікаційних, технологічних систем, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 18 червня 2025 р. № 712.
Крім того Законом України «Про внесення змін до деяких законів України щодо захисту інформації та кіберзахисту державних інформаційних ресурсів, об’єктів критичної інформаційної інфраструктури» від 27 березня 2025 року № 4336-IX частину першу статті 14 Закону України «Про Державну службу спеціального зв'язку та захисту інформації України» доповнено пунктом 96 згідно з яким серед іншого на Державну службу спеціального зв’язку та захисту інформації України відповідно до визначених завдань покладено обов’язок по встановленню вимог щодо запровадження постачальниками заходів безпеки відповідно до рівня ризику, пов’язаного з постачанням товарів, робіт і послуг власникам або розпорядникам інформаційних, електронних комунікаційних та інформаційно-комунікаційних систем, в яких обробляються державні інформаційні ресурси або службова інформація та інформація, що становить державну таємницю, об’єктів критичної інформаційної інфраструктури. Такі вимоги щодо запровадження заходів безпеки застосовуються до постачальників товарів, робіт, послуг лише в разі, якщо товари, роботи, послуги, які вони постачають, забезпечують функціонування інформаційних, електронних комунікаційних та інформаційно-комунікаційних систем, в яких обробляються державні інформаційні ресурси або службова інформація та інформація, що становить державну таємницю, об’єктів критичної інформаційної інфраструктури. З метою встановлення таких вимог Державна служба спеціального зв’язку та захисту інформації України визначає критерії критичності таких товарів, робіт, послуг; встановлює порядок визначення власниками або розпорядниками інформаційних, електронних комунікаційних та інформаційно-комунікаційних систем, в яких обробляються державні інформаційні ресурси або службова інформація та інформація, що становить державну таємницю, об’єктів критичної інформаційної інфраструктури рівня ризику, пов’язаного з критичністю таких товарів, робіт, послуг для забезпечення функціонування та заходів безпеки, що відповідають такому ризику; встановлює порядок підтвердження постачальниками товарів, робіт, послуг відповідності впроваджених заходів безпеки інформації встановленим вимогам відповідно до рівня ризику, пов’язаного з постачанням товарів, робіт, послуг.
Згідно наведених вище норм чинного законодавства на цей час атестат відповідності комплексної системи захисту інформації не є документом, що підтверджує дотримання вимог з безпеки в електронній комунікаційній системі, яка використовується для надання послуг доступу до мережі Інтернет постачальником таких послуг. Вимога по його наданню у складі тендерної пропозиції не відповідає встановленому порядку підтвердження постачальниками послуг доступу до мережі Інтернет відповідності впроваджених ними заходів безпеки інформації встановленим на законодавчому рівні вимогам до таких заходів безпеки.
Наявність у тендерній документації вказаної дискримінаційної умови значно звужує коло постачальників послуг доступу до мережі Інтернет які могли б взяти участь у закупівлі навіть за умови що вони впровадили заходи з безпеки в електронних комунікаційних системах для надання послуг доступу до мережі Інтернет згідно вимог чинного законодавства України (з урахуванням змін внесених Законом України «Про внесення змін до деяких законів України щодо захисту інформації та кіберзахисту державних інформаційних ресурсів, об’єктів критичної інформаційної інфраструктури» від 27 березня 2025 року № 4336-IX).
Умова про необхідність надання копії ліцензії Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв’язку та інформатизації України на надання послуг з технічного обслуговування і експлуатації телекомунікаційних мереж також суперечить нормам чинного законодавства у сфері ліцензування господарської діяльності та електронних комунікацій. Так згідно із Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо скорочення переліку видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню» від 18 вересня 2019 року№ 102-IX з переліку видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню, виключено діяльність у сфері електронних комунікацій. Господарська діяльність у сфері електронних комунікацій здійснюється на засадах загальної авторизації, крім передбачених Законом України «Про електронні комунікації» випадків користування радіочастотним спектром та ресурсами нумерації (частина перша статті 16 Закону України «Про електронні комунікації»). Більше того, за змістом частини першої статті 2 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» цей Закон регулює суспільні відносини у сфері ліцензування видів господарської діяльності, визначає виключний перелік видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню, встановлює уніфікований порядок їх ліцензування, нагляд і контроль у сфері ліцензування, відповідальність за порушення законодавства у сфері ліцензування видів господарської діяльності. Виключний перелік видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню, наведений у статті 7 вказаного Закону і господарська діяльність по наданню послуг з технічного обслуговування і експлуатації телекомунікаційних мереж у ньому відсутня. Тобто замовник закупівлі вимагає наявності в її учасника ліцензії на провадження виду господарської діяльності, отримання ліцензії на провадження якого не передбачено законом. Не зрозуміло на підтвердження яких саме відомостей вимагається надання документа не передбаченого чинним законодавством.
Наведені порушення можуть стати підставою для оскарження умов тендерної документації у порядку, визначеному статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням розділу «Порядок оскарження відкритих торгів» Особливостей. З огляду на вищевикладене, -
ВИМАГАЄМО:
Привести додаток 1 тендерної документації у відповідність з вимогами чинного законодавства у сферах публічних закупівель, електронних комунікацій, ліцензування господарської діяльності, захисту інформації в інформаційно-комунікаційних системах та виключити з переліку документів, що подаються учасниками атестату відповідності (копії атестату відповідності), виданого Державною службою спеціального зв’язку, який засвідчує, що комплексна система захисту інформації учасника процедури закупівлі забезпечує захист інформації відповідно до вимог нормативних документів системи технічного захисту інформації в Україні, та копії ліцензії Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв’язку та інформатизації України на надання послуг з технічного обслуговування і експлуатації телекомунікаційних мереж.
Відповідь:
Добрий день. Дякуємо за звернення! Ми, як Замовник керуємося всіма нормативними актами та вимогами діючого законодавства України.
Предмет закупівлі передбачає надання послуг доступу до мережі Інтернет для забезпечення функціонування державної установи – Сумського національного аграрного університету, що є елементами критичної інфраструктури громади, має у своєму розпорядженні персональні дані студентів, співробітників та функціонує в умовах воєнного стану.
Відповідно до Закону України «Про захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах» та Закону України «Про Державну службу спеціального зв’язку та захисту інформації України», замовник має право встановлювати підвищені вимоги до захисту інформації в інформаційно-комунікаційних системах.
Згідно рішення РНБОУ від 10 липня 2017 року, яке є чинним, введеного в дію Указом Президента України від 30 серпня 2017 року № 254/2017, заборонено державним органам, підприємствам, установам і організаціям державної форми власності закуповувати послуги (укладати договори) з доступу до мережі Інтернет у операторів (провайдерів) телекомунікацій, у яких відсутні документи про підтвердження відповідності системи захисту інформації встановленим вимогам у сфері захисту інформації.
Також на сайті ДСТЗІ є Перелік операторів (провайдерів) комунікацій, що надають послуги з доступу до мережі Інтернет та мають чинні атестати відповідності систем захисту ЗВІД.
Атестат відповідності КСЗІ є офіційним підтвердженням спроможності учасника забезпечити належний рівень захисту інформації та не обмежує конкуренцію, оскільки може бути отриманий будь-яким учасником за умови виконання вимог законодавства.
Враховуючи вищевикладене, Замовник вважає встановлені вимоги обґрунтованими та критично важливими для належного виконання своїх функцій.
Щодо вимоги про надання копії ліцензії Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв’язку та інформатизації України на надання послуг з технічного обслуговування і експлуатації телекомунікаційних мереж можна виключити з вимог тендерної документації, то Замовником буде внесено зміни до тендерної документації та виключено зазначену Вами у зверненні вимогу.
Дата відповіді:
17.12.2025 16:16