• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Огірки консервовані, томатний соус, кукурудза консервована, горошок консервований, родзинки, варення в асортименті, сухофрукти (яблука), чорнослив, шипшина, квашена капуста, курага,мармелад

Код ДК 021:2015 ДК 021:2015 15330000-0 Оброблені фрукти та овочі

Пропозиції розглянуті

період кваліфікації завершився 7 днів назад

1 098 210.00 UAH з ПДВ
Період уточнення: 10.12.2025 18:41 - 15.12.2025 00:00
Відповідь надана

Прохання внести зміни до ТД

Номер: f763f2b39ba0410981b94d442b612676
Дата опублікування: 12.12.2025 11:41
Опис: Шановний замовнику закупівлі UA-2025-12-10-022224-a, просимо ознайомитися із законодавством України у сфері проведення закупівель, а саме із Законом України "Про публічні закупівлі" та постановою Кабінету Міністрів України №1178 від 12 жовтня 2022 р. «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування». Згідно статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються із дотриманням встановлених принципів проведення закупівель та недискримінації учасників, а саме закупівлі повинні здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Відповідно до пункт 11 статті 26 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, Документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником. Відповідно до пункту 3 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що Технічні специфікації можуть бути у формі переліку експлуатаційних або функціональних вимог, у тому числі екологічних характеристик, за умови, що такі вимоги є достатньо точними, щоб предмет закупівлі однозначно розумівся замовником і учасниками. У разі якщо вичерпний опис характеристик скласти неможливо, технічні специфікації можуть містити посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами. До кожного посилання повинен додаватися вираз "або еквівалент". Відповідно до пункту 4 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що технічні специфікації НЕ ПОВИННІ містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент". Тому для усунення порушення принципів закупівлі згідно статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», та для недискримінації учасників та рівного ставлення до них, а також для об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі; і для запобігання корупційним діям і зловживанням – учасник закупівлі повідомляє про необхідність внесення змін до наступних вимог тендерної документації: У тендерній документації щодо зазначеної закупівлі встановлено дискримінаційні вимоги, які обмежують конкуренцію та створюють бар’єри для потенційних учасників. Зокрема, оскаржуються положення пунктів 12-15 тендерної документації, де встановлено необґрунтовані умови щодо надання сертифікатів на системи управління якістю, екологічною безпекою, безпекою ланцюга постачань та харчовою безпекою (DSTU ISO 9001:2015, DSTU ISO 14001:2015, DSTU ISO 28000:2007, DSTU ISO/TS 22002-5:2020 тощо), з вимогою, щоб вони були видані виключно акредитованими органами в Україні. Ці вимоги не пов’язані з предметом закупівлі (оброблені фрукти та овочі: огірки консервовані, томатний соус, кукурудза консервована, горошок консервований, родзинки, варення в асортименті, сухофрукти (яблука), чорнослив, шипшина, квашена капуста, курага, мармелад) та є непропорційними, оскільки законодавство України не передбачає обов’язковість акредитації органів сертифікації для міжнародних стандартів ISO. Учасник має міжнародні сертифікати, видані визнаними органами (наприклад, акредитованими за стандартами ISO/IEC 17021 або еквівалентними), які повністю відповідають вимогам стандартів і забезпечують той самий рівень якості та безпеки продукції. Вимога щодо виключно акредитованих в Україні сертифікатів звужує коло учасників, обмежує конкуренцію та порушує принципи рівності, оскільки не всі постачальники, особливо з міжнародним досвідом, можуть мати сертифікати від українських акредитованих органів, але їхні міжнародні аналоги є еквівалентними та визнаними на глобальному рівні. Крім того, оскаржуються положення пункту 20 Додатку 8 тендерної документації, де встановлено необґрунтовані умови щодо надання довідки про виконання аналогічних договорів та листів-відгуків. Ці вимоги не пов’язані з предметом закупівлі та є непропорційними, оскільки Закон України "Про публічні закупівлі" не вимагає таких документів для товарів стандартного типу, як оброблені фрукти та овочі. Вони створюють штучні бар’єри для нових учасників ринку, обмежуючи конкуренцію та порушуючи принципи добросовісної конкуренції та максимальної економії. Встановлення вимог, які не відповідають характеристикам предмета закупівлі, обмежує конкуренцію та призводить до дискримінації учасників, що суперечить частині четвертій статті 22 Закону України "Про публічні закупівлі". Антимонопольний комітет України у своїй практиці неодноразово визнавав такі вимоги дискримінаційними та зобов'язував замовників вносити відповідні зміни до тендерної документації. Зокрема, у рішенні № 17595-р/пк-пз від 02.11.2023 р. Колегія АМКУ зазначила, що встановлення вимог, які не відповідають предмету закупівлі або є надмірними, обмежує конкуренцію та порушує принципи публічних закупівель. Аналогічно, у рішенні АМКУ №22636-р/пк-пз від 05.10.2021 вимоги щодо додаткових документів, не передбачених законом, були визнані порушенням. Таким чином, для забезпечення прозорості та недискримінаційності процедури закупівлі, рекомендується внести зміни до тендерної документації, вилучивши вимогу щодо надання сертифікатів виключно від акредитованих в Україні органів (пункти 12-15) та дозволивши міжнародні еквівалентні сертифікати, а також вилучивши вимоги щодо довідки про аналогічні договори та листів-відгуків (пункт 20 Додатку 8), оскільки вони не стосуються предмета закупівлі та не передбачені законодавством. На підставі наведеного вимагаємо від Замовника: 1. Врахувати зазначені вище вимоги учасника, на основі практики АМКУ, та здійснити зміни до умов тендерної документації – шляхом виключення вимоги щодо акредитованих сертифікатів та дозволу міжнародних еквівалентів, а також виключення вимог щодо довідки про аналогічні договори та листів-відгуків, що є дискримінаційними до інших постачальників. Замовник повинен привести свою документацію у відповідність до вимог законодавства, і не створювати умови, що обмежують коло учасників. В разі необґрунтованої відмови щодо виконання вищезазначених законних дій, учасник залишає за собою право подати скаргу до Антимонопольного комітету України (АМКУ), що займе процес, а також скаргу до Державної аудиторської служби України (ДАСУ). Прошу відреагувати якнайшвидше та внести зміни до документації, прибрати вимогу або дозволити сертифікати не акредитованих органів. Також, у разі невиправлення зазначених порушень, також буде здійснено розголос щодо вищезазначених порушень у місцевих ЗМІ, що забезпечить належну обізнаність громади про незаконні дії в рамках проведення цього тендеру уповноваженої особи і керівництва Замовника. Ми віримо, що дане питання буде вирішено в найкоротші строки в інтересах усіх учасників тендерного процесу та у відповідності до законодавчих вимог, для забезпечення недискримінаційного процесу.
Відповідь: Добрий день. Зміни до UA-2025-12-10-022224-a від 12.12.2025
Дата відповіді: 12.12.2025 15:22