-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
електрична енергія
Закупівля здійснюється з метою необхідності потреби протягом 2026 року
Кваліфікація
від початку періоду пройшов робочий день
5 166 661.50
UAH з ПДВ
Період уточнення:
08.12.2025 15:07 - 13.12.2025 00:00
Відповідь надана
Дискримінаційні вимоги
Номер:
af18331ccdef4b0f8472c79a14da1441
Дата опублікування:
11.12.2025 23:08
Опис:
Шановний Замовнику! Відповідно вимог Тендерної документації Ви зазначаєте Учасники Учасники зобов’язані документально підтвердити у складі своєї тендерної пропозиції шляхом надання у складі тендерної пропозиції наступних документів:
. Підтвердження (ISO 28000:2008 (ISO 28000:2007 IDT) Системи управління безпекою ланцюга постачання .Вимоги)
- лист про те, що протягом 2022. 2023 років та 2024 року він не набував статусу «дефолтного» або «переддефолтного»
Враховуючи вищевикладене, вимагаємо усунути порушення законодавства та привести тендерну документацію у відповідність шляхом виключення з неї даних вимог.
У разі неврахування цього звернення залишаємо за собою право звернутися до Антимонопольного комітету України для захисту законних інтересів.
Дякуємо за увагу та очікуємо на відповідь у строки, передбачені Законом.
Відповідь:
Розглянувши порушене Вами питання повідомляю про наступне.
Щодо вимоги про надання листа про те, що протягом 2022, 2023 років та 2024 року він не набував статусу «дефолтного» або «переддефолтного»
Згідно п.1.7.1. р. 1.7. Невиконання зобов’язань «Правил ринку», затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 307 (у редакції постанови НКРЕКП від 26.11.2019 № 2485): «Учасник ринку, крім ОСП, ОР та гарантованого покупця, набуває статусу «Переддефолтний» при настанні принаймні однієї з таких подій або обставин: 1) учасник ринку до 18:00 робочого дня, наступного за днем, коли він отримав через систему управління ринком платіжний документ від АР, не здійснив відповідну оплату; 2) учасник ринку, який є СВБ, не надавав, не підтримував, не збільшував та не поновлював фінансові гарантії в необхідному обсязі відповідно до розділу VI цих Правил. 1.7.2. При набутті статусу «Переддефолтний» АР на період існування такого статусу: 1) надсилає учаснику ринку та Регулятору повідомлення про набуття учасником ринку статусу «Переддефолтний»; 2) публікує на офіційному веб-сайті АР повідомлення про набуття учасником ринку статусу "Переддефолтний" із зазначенням дати набуття такого статусу; 3) призупиняє реєстрацію ДД щодо продажу електричної енергії учасником ринку; 4) кожного дня (о 18:00) скасовує реєстрацію ДД щодо продажу електричної енергії на післязавтра; 5) використовує фінансові гарантії, що надаються учасником ринку, для покриття його заборгованості перед ОСП; 6) установлює нульовий максимальний обсяг продажу електричної енергії на РДН та ВДР для такого учасника ринку; 7) якщо учасник ринку також виступає в якості електропостачальника, після набуття ним статусу «Переддефолтний» кожного банківського дня (о 12:00) направляє до уповноважених банків довідку, що містить інформацію щодо повного та скороченого найменування учасника ринку або ПІБ (якщо учасником ринку є фізична особа або фізична особа-підприємець), ЄДРПОУ або РНОКПП (якщо учасником ринку є фізична особа або фізична особа - підприємець), розмір простроченої електропостачальником оплати вартості його небалансів електричної енергії.». Таким чином, статус «Переддефолтний» не «носить виключно попереджувальний характер», як стверджує учасник, а застосовується до недобросовісних учасників ринку, які неналежним чином виконують свої фінансові зобов‘язання. Крім того, статус «Переддефолтний» суттєво впливає на можливість постачання електричної енергії, оскільки для такого учасника установлюється нульовий максимальний обсяг продажу електричної енергії на РДН (ринку на добу наперед) та ВДР (внутрішньодобовому ринку). Згідно п. 1.7.4. р.1.7. Невиконання зобов’язань «Правил ринку», затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 307 (у редакції постанови НКРЕКП від 26.11.2019 № 2485): «Учасник ринку, крім ОСП, ОР та гарантованого покупця, набуває статусу «Дефолтний» при настанні принаймні однієї з таких подій або обставин: 1) тривалість статусу «Переддефолтний» для учасника ринку становить більше двох робочих днів; 2) судом прийнято рішення про визнання учасника ринку банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури або учасником ринку або його уповноваженими органами прийнято рішення про ліквідацію учасника ринку; 3) у випадку анулювання ліцензії учасника ринку.». Згідно п.п. 5 п. 1.7.5. р. 1.7. Невиконання зобов’язань «Правил ринку», якщо учасник ринку також виступає в якості електропостачальника (або споживача), після набуття ним статусу «Дефолтний» постачання електричної енергії споживачам такого учасника ринку (або такому учаснику ринку) здійснюється постачальником «останньої надії» відповідно до Правил роздрібного ринку. Тобто статус «Дефолтний» не просто «може ставити під сумнів постачання електричної енергії», а повністю унеможливлює постачання, внаслідок чого споживач переходить до постачальника «останньої надії», тарифи якого значно вище ринкових, що призведе до фінансових втрат замовника. Отже замовник не може укласти договір про постачання електричної енергії із недобросовісним учасником ринку електричної енергії, який допускав невиконання своїх фінансових зобов‘язань, оскільки це несе великі ризики для замовника та збільшення фінансових витрат для замовника. Враховуючи те, що за інформацією з сайту НКРЕКП в Україні видано більше ніж 800 ліцензій на постачання електричної енергії споживачу, більшість учасників є добросовісними та здійснюють свою діяльність відповідно до вимог чинного законодавства, дана вимога не може звужувати конкуренцію серед учасників. Вважаємо, що вимога надати підтвердження, що учасник не перебував у статусі «переддефолтний » або «дефолтний» не суперечить вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» та є обґрунтованою. Необхідно зауважити, що аналогічна позиція викладена в рішенні постійно діючої адміністративної колегії України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 09.10.2019 № 14553-р/пк-пз. Що стосується загальнодоступності вищевказаної інформації, то нагадуємо, що згідно Постанови КМУ від 12.03.2022 року №263, яка застосовується до припинення чи скасування воєнного стану встановлюється,, що на період дії воєнного стану міністерства, інші центральні та місцеві органи виконавчої влади, державні та комунальні підприємства, установи, організації, що належать до сфери їх управління, для забезпечення належного функціонування інформаційних, інформаційно-комунікаційних та електронних комунікаційних систем, публічних електронних реєстрів, володільцями (держателями) та/або адміністраторами яких вони є, та захисту інформації, що обробляється в них, а також захисту державних інформаційних ресурсів, можуть вживати таких додаткових заходів: а саме зупиняти, обмежувати роботу інформаційних, інформаційно-комунікаційних та електронних комунікаційних систем, а також публічних електронних реєстрів. Тобто замовнику не гарантовано отримання інформації саме з відкритих джерел, як стверджує Учасник.
Щодо вимоги про надання та підтвердження (ISO 28000:2008 (ISO 28000:2007 IDT) Системи управління безпекою ланцюга постачання. Вимоги)
Згідно частини 3 статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити”, також частиною 5 статті 23 ЗУ «Про публічні закупівлі», замовник може вимагати від учасників, у тому числі, і сертифікати, які підтверджують відповідність предмета закупівлі екологічним чи іншим характеристикам, установленим у тендерній документації. Тобто Закон: передбачає, що замовник може вимагати від учасників сертифікати; не забороняє вимагати саме сертифікат ISO. Стосовно рішень АМКУ, то завжди можна підібрати для прикладу такі, які будуть позитивними як для однієї сторони, так і для другої. Головним в торгах має бути доброчесна конкуренція, відсутність аномально низької ціни з її подальшим нарощуванням і інші відхилення від прозорого середовища у сфері публічних закупівель. Стосовно надання підтвердження відповідності вимогам стандартів системи управління ISO. Одним із доказів необхідного рівня якості товарів чи наданих послуг є підтвердження відповідності технічних і споживчих характеристик товару (послуги тощо) загальновизнаним вимогам (ДСТУ, ГОСТ, ТУ) шляхом проведення незалежної оцінки або сертифікації ISO. Звертаємо також вашу увагу, що дискримінаційними вважаються тільки ті вимоги, яким можуть відповідати лише один або не більше двох учасників / або якщо такі вимоги встановлюють переваги чи привілеїв окремим учасникам. Наша умова щодо надання учасниками підтвердження відповідності вимогам стандартів на системи управління ISO не являється дискримінаційною, оскільки не встановлює жодних переваг чи привілеїв окремим учасникам. Окрім того, ми проаналізували за допомогою відкритих джерел, зокрема через електронну систему закупівель ProZorro, вже проведені іншими замовниками процедури відкритих торгів на закупівлю електричної енергії. Також розглянули значну кількість поданих тендерних пропозицій учасників, що знаходяться у вільному доступі в електронній системі закупівель ProZorro. Враховуючи проведений аналіз документів, ми дійшли висновку про наявність достатньої кількості учасників із наявними документами на підтвердження відповідності вимогам стандартів ISO .
Окремо зазначаємо. що вимога щодо наявності сертифікатів ISO (ДСТУ) в Учасників дає впевненість Замовнику у тому, що надані Учасником послуги, відповідають вимогам нормативних актів, при цьому всі технічні, адміністративні та людські чинники, що впливають на надання таких послуг, знаходяться під контролем, проблеми негайно усуваються, а учасник постійно вживає відповідні заходи з поліпшення якості та безпечності своїх послуг. Замовник, має на меті працювати з Учасниками, які створюють безпечні і здорові умови праці шляхом введення умов, які дозволяють підприємству систематично виявляти та контролювати ризики безпеки і здоров'я, знижувати вірогідність потенційних аварій, надзвичайних ситуацій, тощо, не завдаючи при цьому шкоди навколишньому середовищу. Зазначені вище сертифікати передбачені законодавством України та їх вільно, без будь-яких перешкод може отримати будь який суб'єкт господарювання. Таким чином жодна із вищевказаних вимог щодо наявності сертифікатів не містить ознак дискримінаційності, оскільки: Замовник має право включати до тендерної документації вимоги, що не заборонені чинним законодавством. Враховуючи відсутність нормативно-правової заборони на включення до тендерної документації вимог щодо надання у складі тендерних пропозицій учасників сертифікатів про відповідність міжнародним стандартам у різних галузях, Замовником було прийнято рішення про включення таких вимог до тендерної документації.
Також, як вбачається із багатьох рішень Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (надалі – Колегія) (рішення № 2309 -р/пк-пз від 06.02.2020; №19422-р/пк-пз від 27.12.2019)Колегія схвально відноситься до умови тендерної документації щодо надання документів на підтвердження відповідності Учасників вимогам стандартів ISO.
Ще згідно з позицією Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, що викладена, зокрема, в рішеннях від 09.09.2020 № 16980-р/пк-пз, від 01.06.2020 № 10800-р/пк-пз, від 23.10.2019 № 15333-р/пк-пз та інших, не є дискримінацією встановлення умови надання учасниками у складі тендерної пропозиції сертифікатів.
Також колегія суддів Касаційного адміністративного суду Верховного суду в постанові від 24.06.2020 у справі № 826/15639/17 виклала позицію, що, хоча виробництво не підлягає обов’язковій сертифікації, це не позбавляє учасника можливості отримати сертифікат у добровільному порядку з тим, щоб дотриматися умов конкурсу (торгів).
Підсумовуючи вищевикладене, Замовник дійшов висновку про відсутність підстав для внесення змін до тендерної документації (згідно з абзацом 3 пункту 54 Особливостей), адже остання складена у повній відповідності до вимог чинного законодавства, у тому числі у сфері публічних закупівель.
Дата відповіді:
15.12.2025 11:12
Відповідь надана
тариф передачі
Номер:
d6fdd3fe7697441fb47f2ebb61ec7be6
Дата опублікування:
11.12.2025 15:30
Опис:
Доброго дня!
Прошу чітко вказати який саме тариф учасники повинні брати в розрахунок своєї тендерної пропозиції по даній закупівлі: чинний на сьогоднішній день (0,68623 грн. за 1 кВт*год без ПДВ) або той, який набуває чинності з 01.01.2026 року згідно постанови НКРЕКП від 05.12.2025 р.№ 2009, заздалегідь вдячні за Вашу відповідь.
Відповідь:
Доброго дня! Розглянувши порушене Вами питання повідомляю, що оскільки у вимогах тендерної документації не встановлено обов'язку враховувати майбутній тариф, учасники повинні застосовувати діючий на сьогодні тариф (0.68623 грн. за 1 кВт*год без ПДВ)
Дата відповіді:
15.12.2025 11:09