-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 2
Електрична енергія
Період подачі пропозицій
до закінчення періоду залишилося 2 дні (до 16.12.25 00:00)
3 385 600.00
UAH з ПДВ
До закінчення прийому пропозицій
02
дн
21
год
05
хв
33
сек
Оплата за участь: 2 040.00 UAH
Період уточнення:
05.12.2025 23:56 - 13.12.2025 00:00
Відповідь надана
Антимонопольний комітет України неодноразово визнавав вимоги щодо обов’язкової наявності структурного підрозділу або центру обслуговування споживачів у конкретно визначених регіонах незаконними та дискримінаційними, що підтверджується рішеннями
Номер:
a44852a080674391898eba580e204a3e
Дата опублікування:
08.12.2025 11:52
Опис:
Доброго дня! Антимонопольний комітет України неодноразово визнавав вимоги щодо обов’язкової наявності структурного підрозділу або центру обслуговування споживачів у конкретно визначених регіонах незаконними та дискримінаційними, що підтверджується рішеннями № 6270-р/пк-пз від 10.05.2023 (ID UA-2023-04-26-009178-a), № 1117-р/пк-пз від 01.02.2023 (ID UA-2023-01-10-006734-a), № 13858-р/пк-пз від 31.08.2023 (ID UA-2023-08-17-012915-a), № 19867-р/пк-пз від 11.12.2023 (ID UA-2023-11-23-016305-a), № 20477-р/пк-пз від 19.12.2023 (ID UA-2023-12-01-016612-a), № 20681-р/пк-пз від 26.12.2024 (ID UA-2024-01-16-011415-a) та № 1715-р/пк-пз від 29.01.2024 (ID UA-2024-01-11-004153-a). АМКУ послідовно встановлює, що подібні вимоги створюють штучні бар’єри участі, не мають нормативного обґрунтування та є проявом дискримінаційного підходу Замовника. Ігнорування сформованої правозастосовної практики розцінюється як свідоме порушення законодавства у сфері публічних закупівель. Незважаючи на наявність однозначної позиції АМКУ, Вами (уповноваженою особою) Костюком Олегом в тендерній документації встановлено вимогу щодо створення Учасником на території Львівської області або суміжних областей - Тернопільської/Рівненської/Волинської/Закарпатської/ Івано-Франківської областей – власного структурного підрозділу, Центру обслуговування споживачів або окремої посадової особи. Жодна норма ПРРЕЕ не встановлює обов’язку створення ЦОК у кожному регіоні або за місцезнаходженням конкретного Замовника. Відсутність фізично розташованого ЦОК у певному регіоні жодним чином не впливає на якість постачання електричної енергії, оскільки технічні характеристики електропостачання регламентуються виключно положеннями національного стандарту ДСТУ EN 50160:2023. Учасником створено окремий структурний підрозділ за місцезнаходженням Товариства, діяльність якого регламентована відповідним Положенням, дія якого поширюється на підрозділ, розташований за місцезнаходженням товариства, що забезпечує належне виконання вимог ПРРЕЕ та обслуговування споживачів на території всієї України. Відсутність структурного підрозділу безпосередньо на території Львівської області або суміжних областей - Тернопільської/Рівненської/Волинської/Закарпатської/ Івано-Франківської області жодним чином не впливає на здійснення ліцензованої діяльності з постачання електричної енергії, а також на якість і безперервність надання послуг. Саме цією вимогою ви порушуюте гарантовані Законом принципи недискримінації учасників, рівного ставлення до них та забезпечення добросовісної конкуренції. Крім того, відповідно до положень пунктів 3, 28 та 29 Особливостей, а також статей 5, 16 і 22 Закону, Замовники зобов’язані здійснювати закупівлі виключно в межах передбачених законом повноважень та без встановлення додаткових, не передбачених нормативно-правовими актами, обмежень. Звертаємо Вашу увагу, що уповноважена особа несе персональну відповідальність за прийняті рішення та дії під час проведення закупівель. Ваші дії містять ознаки порушення законодавства про публічні закупівлі, передбаченого статтею 164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення, а також ознаки кримінальних правопорушень, визначених статтями 364 та 367 Кримінального кодексу України, що передбачають відповідальність за зловживання владою, перевищення службових повноважень та службову недбалість. Навмисне створення дискримінаційних бар’єрів та ігнорування практики АМКУ може стати підставою для притягнення Вас до адміністративної та кримінальної відповідальності. Вимагаємо усунути незаконну та дискримінаційну вимогу щодо наявності структурного підрозділу на визначеній території. У разі відмови або ігнорування цього звернення буде підготовлена офіційна скарга до АМКУ та контролюючих органів для перевірки правомірності Ваших дій.
Відповідь:
Шановний Учаснику! Дякуємо за звернення та повідомляємо, що Замовником будуть внесені зміни та виключені з вимог документації положення, що на думку Учасника вважаються дискримінаційними.
Дата відповіді:
10.12.2025 12:03
Відповідь надана
Повідомляємо, що в Правилах роздрібного ринку електричної енергії НІДЕ НЕ ВКАЗАНО про територіальну приналежність структурного підрозділу, а Ви вимагаєте приналежність до території Львівської області або суміжних областей - Тернопільської/Рівненської/Волинської/Закарпатської/ Івано-Франківської області власного структурного підрозділу
Номер:
c0468efd244b40528f0e5ba91f69499b
Дата опублікування:
08.12.2025 11:37
Опис:
Повідомляємо, що в Правилах роздрібного ринку електричної енергії НІДЕ НЕ ВКАЗАНО про територіальну приналежність структурного підрозділу, а Ви вимагаєте приналежність до території Львівської області або суміжних областей - Тернопільської/Рівненської/Волинської/Закарпатської/ Івано-Франківської області власного структурного підрозділу - Центру обслуговування споживачів (клієнтів). Доводимо до Вашого відома, що постачальники отримують відповідну ліцензію, згідно якої мають право здійснювати господарську діяльність по всій території України. Жодними чинними нормативно-правовими актами не встановлено обов'язок постачальника створювати центри обслуговування споживачів, структурні підрозділів у всіх чи в окремих регіонах, як це вимагається в вашій тендерній документації. Щодо здійснення комунікації між сторонами, надання інформації, рахунків тощо впродовж виконання договірних правовідносин, то відповідно до п.п.2 п.3.2.4, п.4.14, п.п. 14, 15 п. 5.2.2, п. 9.1.3, 9.2.1, 9.6.3 Правил роздрібного ринку електричної енергії (ПРРЕЕ), затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 р. № 312, передбачений персональний електронний кабінет на офіційному веб-сайті постачальника, а також інші дистанційні засоби обміну інформацією. Наприклад, п.4.14 ПРРЕ визначено, що Платіжні документи (рахунки) на оплату надаються споживачам у відповідних структурних підрозділах електропостачальника, через персональну сторінку споживача на вебсайті електропостачальника або електронною поштою, факсимільним зв'язком, поштовим зв'язком, кур'єром чи іншими способами з використанням інформаційних технологій у системі електронного документообігу у порядку, передбаченому договором про постачання електричної енергії споживачу. Зазначена вимога в оголошення, порушує принципи здійснення публічних закупівель, передбачені ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема, недискримінацію учасників та рівне ставлення до них. Відповідно до п. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Додатково, можете ознайомитись з Висновками про наявність дискримінаційних умов в тендерній документації у випадку вимоги наявності центра обслуговування споживачів або власного структурного підрозділу в певному регіоні підтверджується, зокрема, наступними рішеннями Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель: - № 22165-р/пк-пз від 30.11.2020 р., UA-2020-11-06-010330-c; - № 9665-р/пк-пз від 18.05.2020 р., UA-2020-04-08-000945-b; - № 6773-р/пк-пз від 28.05.2019 р., UA-2019-05-02-000456-a; - № 4897-р/пк-пз від 22.04.2019 р., UA-2019-03-27-000358-a; - № 11881-р/пк-пз від 01.08.2023 р., UA-2023-07-10-010043-a, № 22165-р/пк-пз від 30.11.2020 р., UA-2020-11-06-010330-c. Також аналогічну правову позицію висловлено Державною аудиторською службою України під час проведення моніторингу закупівлі № UA-M-2023-10-31-000010, у ході якого встановлено, що встановлення географічно обмежувальних вимог є дискримінаційним та створює бар’єри для участі в процедурі закупівлі, що є порушенням частини четвертої статті 22 Закону. Звідси слідує, що ВИ ЯК ЗАМОВНИК свідомо порушує законодавство, тому Вимагаємо внести зміни до оголошення, та виключити вищеперечислені вимоги — як такі, що є незаконні, дискримінаційні та такі, що обмежують коло учасників закупівлі. У разі невиконання даної вимоги буде підготовлена офіційна скарга до Антимонопольного комітету України з метою оскарження Ваших дій як замовника, а також звернення до інших контролюючих органів щодо перевірки правомірності організації цієї закупівлі.
Відповідь:
Шановний Учаснику! Дякуємо за звернення та повідомляємо, що Замовником будуть внесені зміни та виключені з вимог документації положення, що на думку Учасника вважаються дискримінаційними.
Дата відповіді:
10.12.2025 12:04