-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Охоронні послуги (послуги охорони приміщень) ДК 021-2015: 79710000-4
Період подачі пропозицій
до закінчення періоду залишилося 5 днів (до 11.12.25 00:00)
2 100 000.00
UAH з ПДВ
До закінчення прийому пропозицій
05
дн
03
год
46
хв
55
сек
Оплата за участь: 2 040.00 UAH
Період уточнення:
03.12.2025 11:20 - 08.12.2025 00:00
Без відповіді
Про усунення порушень у тендерній документації (надмірні та незаконні вимоги)
Номер:
6fd3dc0840d743fe8df73393c58d0b13
Дата опублікування:
05.12.2025 12:09
Опис:
Шановний Замовнику! Під час опрацювання тендерної документації, а також умов Проєкту договору та Додатку 2 було встановлено низку вимог, які суперечать чинному законодавству України, є дискримінаційними та не узгоджуються між собою, а саме:
1. Невідповідність між видом послуг та вимогами. Предметом закупівлі є послуги фізичної охорони (код ДК 021:2015 – 79710000-4). Додаток 1 (калькуляція) передбачає лише два цілодобові пости фізичної охорони, без згадок про ПЦС або реагування. Проте у Додатку 2 (п. 3, 4, 5, 7, 8, 9, 11, 12) встановлено вимоги до пульта централізованого спостереження (ПЦС), груп швидкого реагування, транспорту реагування, корпоративних мереж передачі сигналів, службових собак, а також до електромонтерів з допуском до 1000 В. Стаття 6 Закону України «Про охоронну діяльність» визначає загальний перелік можливих засобів, які можуть застосовуватися суб’єктами охоронної діяльності. Проте Закон не встановлює обов’язку мати ПЦС, ГШР, транспорт реагування, службових собак або електромонтерів у випадках надання виключно послуги фізичної охорони. Ці вимоги є типовими для технічної охорони та пультового спостереження, що підтверджується також Ліцензійними умовами провадження охоронної діяльності (Постанова КМУ від 18.11.2015 № 960). Отже, їх включення при закупівлі послуги з фізичної охорони є надмірним і таким, що не відповідає суті предмета закупівлі.
2. У складі тендерної документації встановлена вимога щодо обов’язкової наявності у суб’єкта охоронної діяльності сертифікату відповідності системи управління охороною здоров’я та безпекою праці ДСТУ ISO 45001:2019. Повідомляємо, що зазначена вимога не ґрунтується на жодному нормативно-правовому акті, який регулює провадження охоронної діяльності в Україні. Закон України «Про охоронну діяльність» не містить обов’язку суб’єктів охоронної діяльності впроваджувати систему управління охороною праці відповідно до ISO 45001.
Ліцензійні умови провадження охоронної діяльності, затверджені Постановою КМУ № 960 від 18.11.2015 (із змінами) також не містять вимог щодо наявності сертифікату ISO 45001.
Жодним іншим обов’язковим нормативним документом така умова не передбачена.
3. Замовником установлено вимогу щодо подання у складі тендерної пропозиції медичних довідок охоронників. Така вимога суперечить чинному законодавству, оскільки зазначені документи містять персональні дані спеціальних категорій (медична інформація), і їх обробка допускається лише за наявності правової підстави, визначеної ст. 6 та ст. 7 Закону України «Про захист персональних даних». На етапі подання тендерної пропозиції Замовник не має повноважень вимагати у третіх осіб (працівників учасника) документи, що містять медичні дані, оскільки, не існує законної підстави для отримання таких даних, вимога є надмірною та порушує принцип мінімізації даних, Замовник фактично втручається у сферу персональних даних працівників без їх згоди та без передбачених законом підстав. Пункт 47 Постанови КМУ №1178 встановлює вичерпний перелік підстав для відхилення пропозиції та передбачає механізм самодекларування учасником. Ця норма не надає Замовнику права вимагати від учасника документи, що містять персональні дані працівників, на стадії подання пропозиції. Надання таких документів можливе лише після визначення переможця, коли формується персонал, який виконуватиме роботи передбачені договором закупівлі. Отже, вимога про подання медичних довідок у складі тендерної пропозиції є незаконною, надмірною та такою, що підлягає виключенню з тендерної документації.
4. Аналіз пунктів 20 і 40 свідчить про те, що вони повторюють та по-різному описують одну й ту саму вимогу щодо підготовки та навичок персоналу. Таке дублювання також створює неоднозначність, яку ч.2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» прямо забороняє. Через це учасник не може чітко визначити, який саме обсяг вимог потрібно виконати.
5. Суперечність у кваліфікаційних вимогах до охоронників (розряди), а саме: у п. 3 документації встановлено вимогу щодо охоронників III розряду, а у п. 19 вже міститься вимога залучення охоронників IV розряду.
Крім того, примусове встановлення IV розряду при простих стаціонарних постах є надмірним і дискримінаційним, адже закон встановлює мінімальний рівень ( ч. 2, ч. 3 ст. 22 та ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», ст. 11 Закону України «Про охоронну діяльність» (вимоги до персоналу).
Також зазначаємо, що вимога IV розряду є необґрунтовано завищеною для послуг стаціонарної охорони. Умови Договору передбачають звичайну фізичну охорону, де достатньо охоронника III розряду. Наказом Мінпраці від 29 грудня 2004 р. № 336 затверджено Випуск 1 “Професії працівників, що є загальними для всіх видів економічної діяльності” де зазначено, що охоронники IV розряду залучаються до охорони об’єктів з високим ступенем ризику.
КМАМ ім. Р.М. Глієра не віднесено до таких об’єктів.
З огляду на вище викладене, просимо привести тендерну документацію та Проєкт договору у відповідність до законодавства, усунути суперечності між Додатком 1 та Додатком 2 та виключити вимоги, що не стосуються предмета закупівлі фізичної охорони. У разі відсутності пояснення або відмови від внесення змін ми будемо змушені, відповідно до ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі», звернутися до контролюючих органів, у тому числі Антимонопольного комітету України, для захисту наших прав та відновлення конкуренції у процедурі закупівлі.