-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з заправки, ремонту та регенерації картриджів, відповідний код 50313200-4 - послуги з технічного обслуговування фотокопіювальних пристроїв
Пропозиції розглянуті
період кваліфікації завершився 7 днів назад
273 200.00
UAH з ПДВ
Період уточнення:
02.12.2025 11:40 - 07.12.2025 00:00
Відповідь надана
Дискримінаційна вимога щодо обов’язкової наявності діючого договору на утилізацію та підтверджуючих актів
Номер:
97592c1404d744389b662aefa16b3d3d
Дата опублікування:
04.12.2025 15:25
Опис:
Встановлена вимога: «Копію діючого договору, на послуги з утилізації порошків, тонерів, запчастин до картриджів тощо. Учасник повинен надати копії документів, які підтверджують, що такий договір виконується (акт наданих послуг/виконаних робіт на утилізацію порошку для картриджів).»
Ця вимога не відповідає предмету закупівлі, є надмірною та створює штучні бар'єри для участі у торгах, порушуючи норми:
ч. 4 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (необґрунтоване обмеження конкуренції),
ч. 3 ст. 22 Закону, яка зобов’язує Замовника визначати вимоги, необхідні та пропорційні для досягнення мети закупівлі.
Під час надання послуг із заправки та ремонту картриджів, утворення відходів не є обов’язковим процесом, а сама утилізація відпрацьованих матеріалів здійснюється відповідно до чинного екологічного законодавства. Наявність або відсутність договору на утилізацію не впливає на якість наданої послуги, а отже, не є допустимим критерієм для обмеження участі в закупівлі.
Крім того:
Законодавство не зобов’язує суб’єктів господарювання мати діючий договір на утилізацію саме під час участі у тендері, тим більше — надавати акти за минулий період.
Обсяг та наявність таких відходів може бути відсутнім у поточному періоді.
Вимагаємо:
виключити цю вимогу з тендерної документації, як таку, що не відповідає предмету закупівлі;
або залишити можливість підтвердити екологічну відповідальність учасника іншим способом, наприклад: листом з гарантією утилізації у разі її потреби
Відповідь:
Вітаємо! Дякуємо за зацікавленість закупівлею. Повідомляємо, що Предмет закупівлі передбачає необхідність застосування заходів із захисту довкілля. Тому для підтвердження таких заходів Учаснику необхідно надати копію чинного договору на послуги з управління відходами (заходів із збирання, перевезення, оброблення (відновлення, у тому числі сортування, та видалення) відходів) стосовно тонерів, картриджів, запчастин, компонентів тощо та документами, які підтверджують, що такий договір виконується у 2025 році (актом/актами виконаних робіт/наданих послуг по утилізації тонерів, картриджів, запчастин, компонентів тощо), з підписом та печаткою виконавця та замовника.
Дата відповіді:
05.12.2025 15:44
Відповідь надана
Дискримінаційна вимога щодо обов’язкового надання сертифіката ISO 9001:2015
Номер:
ccb4fc9a7a1041028a576b9102ed54b3
Дата опублікування:
04.12.2025 15:20
Опис:
Замовником у тендерній документації встановлено вимогу щодо обов’язкового надання копії сертифіката, чинного на час подачі пропозиції, що засвідчує, що система управління якістю Учасника стосовно ремонту комп’ютерів і периферійного устаткування відповідає вимогам ДСТУ ISO 9001:2015.
Звертаємо увагу, що така вимога є дискримінаційною та порушує принципи добросовісної конкуренції, визначені ч.1 ст.3 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме:
недискримінація учасників,
добросовісна конкуренція серед учасників,
максимальна економія та ефективність.
Сертифікат ISO 9001 не є обов’язковим документом згідно жодної норми чинного законодавства України для здійснення діяльності з технічного обслуговування чи ремонту обладнання, зокрема офісної техніки та картриджів. Такий сертифікат є добровільною оцінкою системи управління якістю суб’єкта господарювання та не підтверджує якість самих послуг або правомірність їх надання.
Згідно з роз’ясненнями Державної аудиторської служби, Замовник може встановити вимогу про підтвердження досвіду, наявність працівників, матеріально-технічної бази тощо — але не має права вимагати обов’язкову наявність сертифікатів ISO (лише дозволити можливість їх подання як одного з альтернативних доказів).
Таким чином, вимагаємо внести зміни до тендерної документації та:
скасувати вимогу щодо обов’язкового надання сертифіката ISO 9001:2015;
Відповідь:
Вітаємо! Дякуємо за зацікавленість закупівлею. Повідомляємо, що Сертифікація за ДСТУ ISO 9001:2015 демонструє, що ваша компанія здатна стабільно надавати послуги, що відповідають вимогам клієнтів, шляхом впровадження скоординованої діяльності з управління якістю. Водночас Замовником буде розглянуто питання щодо можливості внесення змін до тендерної документації. Оскільки, відповідно до внутрішніх нормативних документів Замовника, внесення змін потребує додаткового часу на їх опрацювання та погодження, прохання відслідковувати в системі електронних закупівель питання внесення даних змін − у разі їх погодження.
Дата відповіді:
05.12.2025 15:43
Відповідь надана
щодо встановлення дискримінаційної вимоги
Номер:
e0e6140b1dcc449195eada323f0b7480
Дата опублікування:
03.12.2025 00:05
Опис:
Шановний Замовнику! Просимо звернути увагу на дискримінаційну вимогу в оголошенні спрощеної закупівлі, а саме: У п.4.5 Додатку 1 та п.4 Додатку 2 зазначено, що Учасник має надати «Копію висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи на станцію очистки картриджів, яка використовується для очистки лазерних картриджів від залишків тонеру під час робіт пов’язаних із заправкою/відновленням картриджів, дійсного на момент розкриття пропозицій». Ця вимога є дискримінаційною, у зв'язку з тим, що з 01 жовтня 2023 року отримання висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи, які видавала раніше виключно Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, більше не передбачене чинним законодавством (і відповідно не здійснюється єдиним уповноваженим на те державним органом), оскільки набули чинності зміни, внесені: - на підставі Закону № 2573-ІХ від 06.09.2022, відповідно до якого втратив чинність Закон України "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення", статтями 10-12 якого саме й передбачалося отримання висновків державної санітарно- епідеміологічної експертизи; - введеним, натомість, в дію з 01.10.2023 Законом України "Про систему громадського здоров’я" від 06.09.2022, яким не передбачене складання висновків державної санітарно- епідеміологічної експертизи. У зв’язку з цими змінами законодавства Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів на дату оголошення даної закупівлі НЕ видає висновки державної санітарно-епідеміологічної експертизи, тому їх неможливо отримати під вищезазначену вимогу. Тобто, взяти участь у даній закупівлі можуть тільки учасники, на пропоновану якими продукцію наявні раніше видані висновки державної санітарно-епідеміологічної експертизи, які було видано в порядку, що передбачений вже нечинним законодавством України. І їх в країні аж один. Наразі наберає обертів практика оскарження в АМКу таких вимог Замовниками, пропонуємо переглянути Вам рішення АМКу по закупівлі UA-2024-02-06-005585-a, в якому оскаржувальний орган визнав не правоправною таку вимогу, яка суперечить законодавству України. Просимо внести зміни шляхом виключення вищевказаної вимоги.
Відповідь:
Доброго дня! Замовником будуть внесені зміни до тендерної документації
Дата відповіді:
04.12.2025 08:51