• Спрощена закупівля
  • Однолотова
  • КЕП

БФП А4 ч/б; БФП А4 кольоровий; БФП А3 ч/б; БФП А3 кольоровий; Монітор 27"

Спрощена закупівля застосовується відповідно до пункту 8 Особливостей здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.11.2022 № 1275.

Період уточнень

до закінчення періоду залишився день (до 05.12.25 00:00)

5 919 450.00 UAH з ПДВ
Період уточнення: 01.12.2025 10:39 - 05.12.2025 00:00
Відповідь надана

Дискримінаційна вимога

Номер: 7e6a18f9b4c44933948ed8efb2de0a52
Дата опублікування: 02.12.2025 12:49
Опис: Добрий день. Під час аналізу Тендерної документації було виявлено ряд вимог, що суперечать положенням ст. 3 і 5 Закону України (далі – ЗУ) «Про публічні закупівлі» № 922-VIII» від 25.12.2015 року та спричиняють дискримінацію учасників процедури закупівлі. На вимогу Замовника до Учасника в Додатку 1 розділ ІІІ п.3 надати: «лист від виробника продукції або його офіційного представництва в Україні (а в разі відсутності представництва виробника - від його офіційного дистриб’ютора в Україні), який підтверджує партнерські повноваження учасника, а також гарантує наявність товару для відвантаження у необхідні терміни, його відповідність технічному завданню та підтверджує гарантійні зобов’язання у повному обсязі. Лист повинен бути адресований Учаснику або Замовнику, та містити інформацію з посиланням на номер і дату оприлюднення оголошення на веб-порталі Уповноваженого органу, найменування запропонованого Товару.» повідомляємо наступне: Головним принципом підприємницької діяльності згідно ЗУ «Про підприємництво» є вільний вибір підприємцем видів підприємницької діяльності; самостійного формування підприємцем програми діяльності, вільного вибору постачальників продукції, залучення матеріально-технічних, фінансових та інших видів ресурсів, використання яких не обмежено законом. Відповідно до п. 2 ст. 3 Закону України № 698-XII «Про підприємництво», особливості здійснення окремих видів підприємництва встановлюються законодавчими актами. Для здійснення господарської діяльності за кодом КВЕД, що відповідає даній закупівлі 46.51 Оптова торгівля комп'ютерами, периферійним устаткуванням і програмним забезпеченням законодавством України не передбачена необхідність отримання дозволу на право постачання Товару у виробника цього товару, або його офіційного представника, документальним засвідченням якого є «Сертифікат дистриб'ютора», або «лист від виробника» та згідно статті 4. Закону України № 698-XII «Про підприємництво» торгівля даним предметом закупівлі не відноситься до переліку видів діяльності, щодо яких застосовуються обмеження у здійсненні підприємницької діяльності. Окремо звертаємо увагу на рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за № 4521 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-14-000597-a за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-14-000597-a) та № 4534 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-15-000266-c за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-15-000266-c), якими визнано дискримінаційними вимоги щодо надання листа від виробника запропонованого обладнання, який підтверджує повноваження учасника щодо розповсюдження товарів цього виробника, оскільки за висновком органу оскарження вказані вимоги є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, так як за таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають договірні тощо стосунки саме з виробником. Також, предмет закупівлі за законодавством України, не є об’єктом спеціалізованого державного регулювання та відносно нього не встановлені будь-які обмеження щодо кола осіб, які мають права здійснювати їх продаж. Норми Закону України «Про підприємництво», Закону України «Про публічні закупівлі», ані норми інших Законів України, що регулюють господарську діяльність підприємницва не містять положення стосовно того, що оптова торгівля даним предметом закупівлі лише з дозволу виробника товару, або його офіційного представника в країні та при пред’явленні «листа від виробника». Стаття 19. Конституції України проголошує: правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Пункт 11.ст 26 Закону України «Про публічні закупівлі», стверджує: документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб -підприємців, у складі тендерної пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником. 12 листопада 2019 року президент України Володимир Зеленський підписав закон №202-ІХ , про внесення змін до Митного кодексу України щодо захисту прав інтелектуальної власності при переміщенні товарів через митний кордон України, який має на меті наблизити митне законодавство України до стандартів та практики Європейського Союзу. Це є одним з обов’язків України в рамках Угоди про асоціацію з ЄС. За даним Законом в нашій країні законодавчо визнається міжнародний принцип вичерпання прав, якого де-факто дотримувалися і до введення даного закону, і який означає, що правом на реалізацію продуктів має будь-хто, хто офіційно придбав легальний товар. Цим Законом підтверджується можливість ввезення оригінальної продукції і товарів офіційної торгової марки на територію держави не лише самим виробником, або його офіційним дистриб'ютором, а будь ким, хто здійснює легальне ввезення товару в країну. У ст. 15 Закону України № 2210-III «Про захист економічної конкуренції», — Редакції від 31.03.2023 року зазначено: не передбачені законами України заборони та обмеження самостійності підприємств, у тому числі щодо придбання чи реалізації товарів, … …визначаються антиконкурентними узгодженими діями органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю, згідно п.3. ч. 2 Ст 6. антиконкурентними узгодженими діями суб’єктів господарювання, зокрема, визнаються узгоджені дії, які стосуються: розподілу ринків чи джерел постачання за колом продавців, що відповідно Ст 50. є порушенням законодавства про захист економічної конкуренції. Гарантія успішного виконання договору, у разі акцепту, забезпечується не листом від виробника, а умовами договору та законодавством України. Відповідно ч. 4. ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до Учасників. Вказаний лист є дискримінаційною та неправомірною вимогою і суперечить положенням ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015р. (зі змінами). Згідно загальних принципів господарювання за ЗУ «Про підприємництво» та ст. 627 Цивільного кодексу України, суб’єкт господарювання вільний у виборі контрагентів за договорами для досягнення своїх господарських цілей та отримання прибутку. Встановлення вимоги щодо надання вищевказаного листа обмежує коло можливих учасників закупівлі лише тими, що мають безпосередні правовідносини із виробником продукції та дискримінує тих потенційних учасників, хто таких відносин на пряму із підприємствами не мають. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Вимагаємо виключити зазначену дискримінаційну вимогу.
Відповідь: Шановний учаснику, щодо вимоги надати лист від виробника або офіційного дистриб’ютора Замовник розглянув зауваження учасника щодо нібито дискримінаційного характеру вимоги про надання листа від виробника продукції або його офіційного представника/дистриб’ютора та повідомляє наступне. 1. Вимога встановлена з метою підтвердження легального походження товару та забезпечення сервісу Замовником вказана вимога не з метою обмеження конкуренції, а виключно для підтвердження легальності ввезення та обігу запропонованого товару, а також: • гарантії наявності товару у необхідні строки; • підтвердження справжності продукції; • забезпечення гарантійного та післягарантійного обслуговування в авторизованих сервісних центрах виробника; • унеможливлення постачання «сірого» обладнання без офіційної підтримки. Це необхідно для належного виконання умов договору та мінімізації ризиків постачання неякісної, фальсифікованої чи нелегально імпортованої продукції. 2. Лист підтверджує саме гарантійні зобов’язання, а не право займатися господарською діяльністю Замовник не обмежує коло потенційних учасників у праві здійснювати господарську діяльність та не вимагає жодних дозволів, ліцензій чи спеціальних статусів. Вимога стосується не підприємницької діяльності, а підтвердження можливості забезпечити гарантію виробника, що є критично важливим з огляду на потреби замовника та специфіку обладнання. 3. Практика АМКУ підтримує Замовника в аналогічних випадках У численних рішеннях АМКУ орган оскарження наголошує, що: • вимога щодо листа від виробника/дистриб’ютора є правомірною, • якщо вона обґрунтована необхідністю підтвердження оригінальності товару, • або забезпечення гарантійних зобов’язань офіційними сервісами. У даному випадку обладнання підлягає офіційній гарантійній підтримці виробника, яку можуть надати лише авторизовані сервісні центри. Без листа від представника виробника гарантійні зобов’язання можуть бути недійсними. 4. Лист виробника не обмежує конкуренцію та не суперечить ст. 5 Закону Вимога не є дискримінаційною, оскільки: • будь-який учасник, який пропонує офіційно ввезений товар, може отримати лист від виробника або його дистриб’ютора; • вимога є однаковою для всіх учасників; • вимога не обмежує право здійснювати торгівлю, а лише підтверджує якість та походження товару. АМКУ у своїй практиці розмежовує: • вимоги щодо дозволу на торгівлю (які є дискримінаційними), • та вимоги щодо підтвердження офіційності та гарантійної підтримки (які є правомірними). Замовник вимагає саме друге. Висновок Вимога щодо листа від виробника/офіційного дистриб’ютора: • правомірна, • не дискримінаційна, • обґрунтована специфікою предмета закупівлі, • спрямована на гарантування поставки офіційного обладнання з сертифікованим сервісом. Підстав для внесення змін до оголошення та документації спрощеної закупівлі немає.
Дата відповіді: 02.12.2025 14:50