• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

ДК 021:2015: 34710000-7 Вертольоти, літаки, космічні та інші літальні апарати з двигуном (FPV-дрони)

Відповідно до підпункту 5 пункту 32 підрозділу 2 розділу XX Податкового Кодексу України звільняються від оподаткування податком на додану вартість операції з ввезення на митну територію України та постачання на митній території України товарів, кінцевим отримувачем яких відповідно до сертифіката кінцевого споживача або згідно з умовами договору визначено правоохоронні органи, що здійснюють боротьбу з тероризмом відповідно до закону та/або беруть участь у здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації проти України, підприємства, які є виконавцями (співвиконавцями) державних контрактів (договорів) з оборонних закупівель: безпілотних літальних апаратів без озброєння та їх частин.

Кваліфікація

від початку періоду пройшло 9 робочих днів

8 015 360.00 UAH без ПДВ
Період уточнення: 25.11.2025 15:22 - 03.12.2025 00:00
Відповідь надана

Звернення щодо внесення змін до тендерної документації

Номер: f6d46d26f5af40d8a156c8003c473e7d
Дата опублікування: 29.11.2025 16:15
Опис: Шановний Замовнику! Після аналізу тендерної документації та вимог Додатка 1 (п. 18 розділу 3 «Інша інформація, встановлена відповідно до законодавства») звертаємо Вашу увагу на технічну неточність у частині зазначення стандарту ДСТУ ISO 28000. У п. 18 розділу 3 Додатка 1 наведено формулювання: «ДСТУ ISO 28000:2008 (ISO 28000:2008 IDT) – система управління безпекою ланцюга постачання». Разом з тим повідомляємо, що у позначенні міжнародного стандарту допущено неточність у частині року його прийняття. Відповідно до Наказу Держспоживстандарту України від 04.08.2008 № 268 «Про затвердження національних стандартів України», яким затверджено ДСТУ ISO 28000:2008, у переліку стандартів зазначено, що даний національний стандарт є ідентичним міжнародному стандарту: ISO 28000:2007 (IDT). У зв’язку з цим коректне позначення має бути: «ДСТУ ISO 28000:2008 (ISO 28000:2007 IDT)». Звертаємо увагу, що така неточність у зазначенні року міжнародного стандарту може викликати різне трактування вимоги учасниками та ускладнити подання відповідних документів. З огляду на викладене, просимо, уточнити зазначений пункт тендерної документації та привести позначення стандарту до коректного виду, а саме: «ДСТУ ISO 28000:2008 (ISO 28000:2007 IDT) – система управління безпекою ланцюга постачання».
Відповідь: Добрий день шановний Учаснику! Дякуємо за звернення! Будуть внесені зміни до ТД.
Дата відповіді: 01.12.2025 10:55
Відповідь надана

сертифікати

Номер: 8c024a6cf44f45f8b7a4a855fc9b5190
Дата опублікування: 28.11.2025 13:46
Опис: Шановний Замовнику! Повторно звертаємо Вашу увагу, що вимога надати ISO 14001, ISO 28000, ISO 27001, AQAP 2110 та AQAP 2310 є надмірною. Зазначені сертифікації мають добровільний характер і не встановлені законодавством як обов’язкові для виробників БпЛА. Просимо підтвердити посиланнями на законодавство ваше твердження про наявність законодавчого обов’язку їх наявності. Стосовно ст. 22 Закону: хоча ч. 3 дозволяє включати іншу інформацію, ч. 4 ст. 22 прямо забороняє встановлювати вимоги, що обмежують конкуренцію або призводять до дискримінації учасників. Тобто «право встановити вимогу» не означає право встановити будь-яку вимогу без доведення її необхідності та пропорційності. Крім того, одночасна вимога пакету з такої кількості сертифікатів є непропорційною, а вартість їх отримання закладеться у собівартість та кінцеву ціну БпЛА, які ви закуповуєте за державні кошти. У результаті вимога одночасно звужує конкуренцію і підвищує ціну пропозицій, що суперечить принципу максимальної економії та ефективного використання бюджетних коштів Просимо виключити зазначену вимогу або дозволити еквівалентні документи, що підтверджують рівень якості та контролю без порушення принципів Закону.
Відповідь: Добрий день шановний Учаснику! Замовник встановлюючи вимоги до Учасників діє в межах чинного законодавства та враховує практику АМКУ.
Дата відповіді: 01.12.2025 10:45
Відповідь надана

сертифікати

Номер: 5732d914fcec4549ad9738591bbd1b1f
Дата опублікування: 27.11.2025 11:01
Опис: Шановний Замовнику! Просимо переглянути вимогу щодо надання сертифікатів ISO 14001, ISO 28000, ISO 27001, AQAP 2110 та AQAP 2310. Зазначені сертифікації є добровільними і не передбачені законодавством як обов’язкові для виробників БпЛА, а також не підтверджують напряму технічні характеристики товару. Встановлення їх як обов’язкових умов участі звужує коло потенційних учасників, обмежує ринок і може мати дискримінаційний характер. Крім того, отримання та підтримання такого пакету сертифікацій потребує значних грошових витрат і часу, що неминуче призводить до суттєвого здорожчання продукції та відповідно підвищення ціни пропозицій для Замовника. Просимо надати обґрунтування необхідності кожного з цих сертифікатів саме для цієї закупівлі або дозволити альтернативні документи для підтвердження відповідного рівня якості та контролю.
Відповідь: Шановний Учаснику, Закон України «Про публічні закупівлі», із змінами (надалі – Закон) визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад. З 19.10.2022 на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Особливостей, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, із змінами (надалі – Особливості), яка прийнята Урядом на виконання вимог Закону. Відповідно до пункту 26 Особливостей оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити інформацію, визначену частиною другою статті 21 Закону. Згідно з частиною другої статті 21 Закону оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити інформацію визначеною цією частиною, зокрема умови оплати. Водночас відповідно до пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих Особливостей. Згідно зі частиною 3 статі 22 Закону у тендерній документації зазначаються такі відомості, як, зокрема, інструкція з підготовки тендерних пропозицій. Водночас замовник у тендерній документації установлює спосіб підтвердження відповідності учасників вимогам згідно із законодавством. При цьому тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Відповідно до статті 23 Закону технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг). У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством. Таким чином, замовник самостійно у тендерній документації установлює вимоги, які передбачені законодавством, з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених частиною четвертою статті 5 Закону. Вимога щодо сертифікатів, що зазначена у вимогах до тендерної документації, жодним чином не суперечить чинному законодавству, а також не перешкоджає іншим учасникам приймати участь у закупівлі. Сертифікат AQAP (Allied Quality Assurance Publications) — це серія стандартів НАТО, яка встановлює вимоги до систем управління якістю для підприємств оборонно-промислового комплексу. Він підтверджує, що компанія може гарантувати високу якість, надійність та безпеку своєї продукції. Зазначена сертифікація забезпечує відповідність продукції суворим вимогам безпеки, надійності та ефективності. Сертифікат ISO — це документ, який підтверджує відповідність систем управління та якості продукції підприємства державним або міжнародним стандартам. Для нас, як Замовника, наявність сертифікатів у постачальника, є одним із способів підтвердження якості товару, який ми закуповуємо, з огляду на специфіку товару який закуповуємо, та джерело фінансування цієї закупівлі. Отже, вимога про надання сертифікатів ISO та AQAP відповідає вимогам законодавства України та не може бути дискримінаційною з огляду на наявність законодавчого обов’язку їх наявності. Для нас як Замовника, що закуповує товар за державні кошти (джерело фінансування цієї закупівлі), сформульовано базові вимоги до постачальника та Ви як учасник не обмежені в отриманні вказаного документу, тому дана вимога не є дискримінаційною щодо Вас та інших учасників ринку.
Дата відповіді: 28.11.2025 11:10
Відповідь надана

робоча висота FPV-дрона

Номер: a62069aa61bd40a79b429b70dc0863df
Дата опублікування: 27.11.2025 10:37
Опис: Шановний Замовнику! Просимо уточнити вимогу “робоча висота ≥4500 м над рівнем моря”. Якщо це про набір висоти дроном від точки старту, то ударний FPV з урахуванням інших заданих Вами характеристик дрона (АКБ 6S3P 13500 mAh і вантажем ~2 кг), поки підніметься на 4500 м, витратить весь заряд. Тому просимо підтвердити, чи мається на увазі працездатність БпЛА на місцевості з абсолютною висотою до 4500 м над рівнем моря чи максимальну відносну висоту набору від точки старту?
Відповідь: Добрий день шановний Учаснику! Дивіться уважно додаток 3 до тендерної документації, де чітко зазначено технічні характеристики предмету закупівлі (абз. 4 технічних характеристик (таблиця) як FPV-дрона типу 1 так і FPV-дрона типу 2)
Дата відповіді: 28.11.2025 10:38