-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
"Послуги лікувальних закладів та супутні послуги"
Завершена
587 200.00
UAH з ПДВ
Період уточнення:
25.11.2025 11:58 - 03.12.2025 00:00
Відповідь надана
Звернення до торгів
Номер:
293826d6726346eaa686a7c6e837712a
Дата опублікування:
28.11.2025 16:30
Опис:
Шановний Замовнику! Звертаємо Вашу увагу, що у оприлюдненій Вами 25.11.2025 року тендерній документації по закупівлі UA-2025-11-25-003954-a, зокрема встановлені у Додатку 2 (п. 16–19) вимоги :
16. Учасник повинен надати копію атестату про акредитацію відповідно до вимог ISO 15189:20… у сфері: гістологічні дослідження біологічного матеріалу людини (видане НААУ).
17. У разі залучення субпідрядника/співвиконавця, субпідрядник/співвиконавець учасник повинен надати у своїй пропозиції копію атестату про акредитацію відповідно до вимог ISO 15189:20… у сфері: гістологічні дослідження біологічного матеріалу людини (видане НААУ) на залученого субпідрядника/співвиконавця.
18. Учасник торгів під час здійснення своєї діяльності повинен використовувати систему управління якістю, що пройшла оцінку відповідності (сертифікацію) органом сертифікації систем управління. Для підтвердження необхідно надати в складі своєї пропозиції належним чином завірені копії, діючих на момент розкриття пропозицій, сертифікатів:
- на систему управління якістю стосовно надання послуг у сфері охорони здоров’я, у відповідності до вимог ДСТУ EN ISO 9001:2018 Системи управління якістю, що видані Учаснику торгів із знаком акредитації Національного агенства з акредитації України;
- на систему управління якістю стосовно надання послуг у сфері охорони здоров’я, у відповідності до вимог ДСТУ EN 15224:2019 Системи управління якістю. EN ISO 9001:2015 у сфері охорони здоров’я (EN 15224:2016, IDT).
19. Учасник торгів під час здійснення своєї діяльності повинен використовувати систему управління охороною здоров’я та безпекою праці, що пройшла оцінку відповідності (сертифікацію) органом сертифікації систем управління. Для підтвердження необхідно надати в складі своєї пропозиції належним чином завірену копію, діючого на момент розкриття пропозицій, сертифікату:
- на систему управління охороною здоров’я та безпекою праці, у відповідності до вимог ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування.
У випадку коли будь-який сертифікат Учасника на систему управління виданий більше року тому, Учасник має надати звіт за результатами щорічного нагляду за сертифікованою системою управління від органу, що видав сертифікат.
- є дискримінаційними, що нівелюють конкурентність та містять вимоги, які суперечать принципам здійснення закупівель, встановлених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» а саме: добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія, ефективність та пропорційність, недискримінація учасників та рівне ставлення до них, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель.
Ці вимоги не передбачені жодною нормою чинного законодавства України як обов’язкові для надання послуг на закупівлю по предмету закупівлі ДК 021:2015 85110000-3 Послуги лікувальних закладів та супутні послуги
НАКАЗ від 21.04.2025 № 693 Деякі питання проведення прижиттєвої патологоанатомічної діагностики, Закон України «Про публічні закупівлі», Закон України «Про ліцензування видів господарської діяльності», галузеві нормативні акти МОЗ не містять вимог щодо обов’язкового володіння вище переліченими сертифіками.
Вимога 1.2 «Перелік документів та інформації для підтвердження відповідності Учасника кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону “Про публічні закупівлі” про обов’язкову наявність конкретно перелічених медичних виробів (станції заливки парафінових блоків, гістопроцесора, мікротома, автомата для фарбування тканин, мікроскопа, водяної бані та автомобільного транспорту з холодильною установкою) є дискримінаційною, оскільки суперечить принципам, визначеним ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме – добросовісній конкуренції та недискримінації учасників. Якщо учасник має чинну ліцензію МОЗ, це означає, що він уже пройшов державний контроль, має необхідні ресурси та обладнання для проведення досліджень.
Обов’язковою умовою, є наявність автомобільного транспорту з холодильною установкою для здійснення доставки зразків що досліджуються з дотриманням температурного режиму. У разі, якщо автомобільний транспорт належать учаснику на праві власності, надаються копії документів, які підтверджують право власності / державну реєстрацію автомобільного транспорту - свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу (машини) з обов’язковою особливою відміткою у ньому про наявність холодильної установки .
Згідно з наказом МОЗ України від 21.04.2025 № 693 «Деякі питання проведення прижиттєвої патологоанатомічної діагностики», біологічний матеріал, залитий у фіксуючу рідину, підлягає зберіганню та транспортуванню при температурі 10–35 °C. Це не потребує наявності автомобільного транспорту з холодильною установкою. Отже, встановлення такої вимоги у тендерній документації суперечить чинним нормативно-правовим актам та ставить учасників у нерівні умови, без об’єктивної необхідності.
Вимога 1.3. - щодо необхідної кількості лікарів – 1) Лікар-патологоанатом не менше 2-х є дискримінаційною, не обґрунтованою і такою що – обмежує та звужує право участі у Закупівлі суб’єктів господарювання, що можуть успішно надавати послуги по вищевказаному Предмету закупівлі на ринку лабораторних медичних послуг України. Простежується явна невідповідність між обсягом досліджуваного матеріалу, який надається замовником, та вимогами щодо необхідної кількості лікарів – патологоанатомів. Наголошуємо що відповідно до п.3 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, та.ч.4 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація неповинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Просимо у визначений законом спосіб привести тендерну документацію закупівлі ID UA-2025-11-25-003954-a у відповідність до законодавства в сфері публічних закупівель.
Відповідь:
Уважно ознайомившись з направленим вами зверненням, далі, повідомляємо наступне.
Інформуємо Вас, до пункту 1 Додатку 3 будуть внесені зміни, що стосуються положень стандарту ISO 15189.
Інші наведені у запитанні позиції є необґрунтованими та такими, що не можуть призвести о суттєвого погіршення предмету закупівлі.
Відповідно до положень частини пя’тої статті 23 ЗУ «Про публічні закупівлі», замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам.
Маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.
Вимога тендерної документації, що стосується здійснення у своїй діяльності управління якістю, що пройшла оцінку відповідності (сертифікацію) органом сертифікації систем управління (вимоги пунктів 18-19) повністю узгоджуються з вимогами ЗУ «Про публічні закупівлі».
Також, узгоджуються з вимогами тендерної документації вимоги:
- щодо наявності автомобільного транспорту з холодильною установкою;
- встановленої кількості лікарів.
Так, Наказом МОЗ від 21.04.2025 № 693, затверджено Порядок проведення прижиттєвої патологоанатомічної діагностики (надалі – Порядок).
Відповідно до положень пункту 9 розділу ІІІ Порядку, способи доставки матеріалу до місця проведення прижиттєвої патологоанатомічної діагностики регулюються внутрішнім розпорядком або договорами з ЗОЗ, що здійснюють прижиттєву патологоанатомічну діагностику.
Відповідно до положень пункту 10 розділу ІІІ Порядку, парафінові блоки та гістологічні скельця зберігаються в архіві та транспортуються при температурі 10–25 °C.
Так як, планується здійснювати закупівлю послуг патологоанатомічної діагностики з іншим з ЗОЗ, що здійснює прижиттєву патологоанатомічну діагностику, вважаємо, що учасники процедури закупівлі мають підтверджувати можливість організації доставки матеріалу до місця проведення прижиттєвої патологоанатомічної діагностики з дотриманням необхідного температурного режиму.
Не вбачаємо жодних обмежень для учасників ринку, оскільки, згідно умов тендерної документації, учасник має можливість залучати як власний, так і залучений автомобільний транспорт з холодильною установкою для дотримання передбаченого Порядком температурного режиму.
Також, пунктом 11 розділу ІІ визначено оптимальний обсяг патологоанатомічних досліджень біопсійного та операційного матеріалів.
З огляду на встановлену кількість досліджень що закуповуються, вважаємо встановлену кількість працівників ( лікар-патологоанатом не менше 2-х) оптимальною для надання послуг що закуповуються.
Дата відповіді:
01.12.2025 17:45