• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Код ДК 021:2015 - 85140000-2 Послуги у сфері охорони здоров’я різні (Послуги з проведення лабораторних досліджень)

Завершена

3 128 997.90 UAH з ПДВ
Період уточнення: 18.11.2025 20:14 - 23.11.2025 00:00
Відповідь надана

Дискримінаційні умови тендерної документації

Номер: 807a5fd7fc92439e8e9095533707e98f
Дата опублікування: 22.11.2025 23:56
Опис: Доброго дня шановний Замовник. Ознайомившись із тендерною документацією, маємо зауваження щодо наявності дискримінаційних умов данної тендерної документації та відповідно наявних порушень при проведенні закупілі 1. Суть порушення У тендерній документації Замовника, підпункт 4.1 пункту 4 Кваліфікаційних критеріїв додатку 1 та пункт 13 Загальних вимог додатку 1-1 до тендерної документації, встановлено обов’язок учасника надати Атестат про акредитацію на відповідність стандарту ISO 1589:2022. Зазначена вимога є дискримінаційною, необґрунтованою, такою, що порушує принципи рівної конкуренції, а також суперечить Закону України «Про публічні закупівлі». 2. Аргументація незаконності вимоги 2.1. Вимога про наявність атестата акредитації ISO 1589:2022 не відповідає законодавству України Закон України «Про публічні закупівлі», ст. 5, чітко забороняє дискримінацію учасників та встановлює принцип добросовісної конкуренції. Замовник може вимагати документи, що підтверджують якість товарів / робіт / послуг, але не вправі вимагати акредитацію, оскільки акредитація є добровільною у відповідності до Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності». В Україні національним стандартом ISO 1589:2022 не є обов’язковим, і його застосування — виключно добровільне (ст. 23 Закону «Про стандартизацію»). 2.2. Вимога про атестат акредитації є дискримінаційною Лише вузьке коло організацій володіє атестатом акредитації ISO 1589:2022, що обмежує коло учасників і створює умови для участі заздалегідь визначеного постачальника. Встановлення вимоги, яка не є необхідною для предмета закупівлі, штучно звужує конкуренцію, що є прямим порушенням ст. 3 та ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Замовник не обґрунтував, яким чином саме атестат акредитації ISO 1589:2022 впливає на якість чи безпеку предмета закупівлі. 2.3. Відсутність зв’язку вимоги із предметом закупівлі Замовник не надав жодного технічного чи нормативного обґрунтування, чому саме стандарт ISO 1589:2022 є критично необхідним для виконання предмета закупівлі. Усі технічні показники предмета закупівлі можуть бути підтверджені іншими документами, сертифікатами відповідності, деклараціями, звітами випробувань, що є загальноприйнятою та правомірною практикою. 2.4. Антимонопольна практика АМКУ неодноразово наголошував, що: вимога про обов’язкову наявність акредитації ISO є обмежувальною, замовник повинен надати альтернативні способи підтвердження якості, акредитація не може бути вимогою для участі у закупівлі, оскільки це не є вимогою до учасника, а є характеристикою органу оцінки відповідності. 3. Порушення принципів закупівель Вимога суперечить: ст. 5 Закону: недискримінація учасників, добросовісна конкуренція; ст. 22 Закону: тендерна документація не може містити вимог, що обмежують конкуренцію; ст. 3 Закону: максимальна економія та ефективність — при дискримінаційних вимогах економія неможлива; ст. 23 Закону «Про стандартизацію»: стандарти є добровільними. 4. Прохання На підставі наведеного ПРОСИМО: Внести зміни до тендерної документації та виключити дискримінаційні вимоги про наявність атестата акредитації ISO 1589:2022 у всіх трьох положеннях документації. Дозволити учасникам підтверджувати якість товарів/послуг будь-якими еквівалентними документами, що відповідають законодавству. Забезпечити дотримання принципів відкритості, конкуренції та недискримінації
Відповідь: Шановний Учаснику! Згідно з пунктом 28 Особливостей, тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих Особливостей. Частина 2 статті 22 Закону містить невичерпний перелік відомостей, які зазначаються у тендерній документації. Відповідно до частини 3 статті 22 Закону, тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Відповідно до додатку 1, 1-1 до тендерної документації, Лабораторія Учасника має бути акредитована на відповідність вимогам стандарту ISO 15189:2022 «Медичні лабораторії – Вимоги до якості та компетентності», що має бути підтверджено у складі тендерної пропозиції відповідною копією Атестату про акредитацію як медичної лабораторії відповідно до вимог ISO 15189:2022, що є чинним на весь період надання послуг. Необхідність встановлення вказаної вимоги тендерної документації обумовлена бажанням Замовника отримати якісні послуги, що є предметом закупівлі, гарантії високої затребуваності послуг що пропонує Замовник. Акредитація на відповідність ISO 15189 необхідна лабораторії учасника для визначення правильності досліджень, що виконуються, та ступеня їх відповідності стандартам у сфері клініко-діагностичних досліджень. Якість роботи медичної лабораторії полягає в точності, надійності та своєчасності результатів, що видаються. Результати мають бути точними, що дозволить ефективно використовувати їх у лікувально-діагностичних чи інших цілях. Акредитована Лабораторія Учасника на відповідність вимогам стандарту ISO 15189:2022 «Медичні лабораторії – Вимоги до якості та компетентності»- це здатність отримувати технічно обґрунтовані результати. Процедура проводиться уповноваженим органом з акредитації Національним агентством з акредитації України, що є єдиним органом, який має право провадити таку діяльність. Отримати Атестат про акредитацію як медичної лабораторії відповідно до вимог ISO 15189:2022, може будь-який суб’єкт господарювання, що організував свою діяльність у відповідності до цього стандарту. Правова позиція АМКУ викладена в рішенні постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема, №19457-р/пк-пз від 27.08.2021. Враховуючи вищевикладене, відсутні підстави для внесення змін до тендерної документації.
Дата відповіді: 24.11.2025 18:24