• Спрощена закупівля
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021:2015: –66519600-7 Актуарні послуги

Послуги з актуарних розрахунків пенсійних зобовязань ПрАТ «ЗАПОРІЖТРАНСФОРМАТОР» за 2025 рік, які необхідно провести згідно до норм, передбачених 19 стандартом «Міжнародних Стандартів Фінансової Звітності» за 2025 рік.

Пропозиції розглянуті

період кваліфікації завершився 9 днів назад

36 250.00 UAH без ПДВ
Період уточнення: 18.11.2025 15:12 - 24.11.2025 00:00
Відповідь надана

Вимога про внесення змін до кваліфікаційних вимог з метою приведення у відповідність до чинного законодавства до

Номер: b513c13b82c4491bb8e37dd9a2512266
Дата опублікування: 20.11.2025 12:29
Опис: Шановний Замовнику! Потенційний учасник уважно вивчив тендерну документацію (далі – ТД) ПрАТ «ЗТР» (далі – Замовник) та виявив у ній невідповідність законодавству Частиною 2 Додатку 1 ТД Замовник вимагає від учасника наявність працівників: «2.4. Із яких не менше ніж один працівник, який працює за основним місцем роботи або за цивільно-правовою угодою, має диплом, свідоцтво тощо про успішне складання професійних іспитів, зокрема, з актуарних технологій (методів), передбачених американською та/або британською екзаменаційними системами.» Та на підтвердження відповідності підпункту 2.4. надати: «По підпункту 2.4.: а) копія диплому, свідоцтва тощо про успішне складання професійних іспитів, зокрема, з актуарних технологій (методів), передбачених американською та/або британською екзаменаційними системами (назва, номер, дата, ким виданий) та переклад такого документу українською мовою. б) документи, вказані в п.2.1., або копію цивільно-правової угоди.» Потенційний учасник вважає, що вимога Замовника у такій редакції суперечить законодавству, як в частині терміну "працівник", так і пункту 2) частини 1 ст.16 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з таких міркувань та доказів. У ст. 16 Закону йдеться про наявність в учасника процедури закупівлі саме працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. Згідно із Податковим кодексом України, Кодексом законів про працю України та іншими нормативно-правовими актами законодавства, працівником вважається будь-яка особа, яка безпосередньо власною працею виконує трудову функцію та перебуває у трудових відносинах з роботодавцем на підставі трудового договору, незалежно від того, чи працює вона за основним місцем роботи, чи за сумісництвом, повний чи неповний робочий день. Ст.1. Закону України «Про охорону праці» визначено, що «Працівник - особа, яка працює на підприємстві, в організації, установі та виконує обов'язки або функції згідно з трудовим договором (контрактом).». Ст.1 Закону України «Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні» визначено, що «Працівник - фізична особа, яка працює на умовах трудового договору (контракту), договору про стажування або на інших умовах найманої праці чи служби (незалежно від виду служби та органу проходження такої служби), передбачених законодавством (крім осіб, які виконують роботу або надають послуги на умовах цивільно-правового договору)». Таким чином, згідно із законодавством України, особа, яка працює за цивільно-правовим договором, укладеним з юридичною особою, вважається працівником такого роботодавця, лише за умови, що з такою особою цим роботодавцем укладено трудовий договір (контракт). З огляду на вищевикладене, потенційний учасник вимагає від Замовника привести ці вимоги ТД у відповідність із Податковим кодексом України, Кодексом законів про працю України та іншими законами України, для чого виключити за текстом Додатку 1 згадку по цивільно-правові угоди (договори) в частині вимог до наявності в учасника працівників відповідної кваліфікації. Сподіваємось на розуміння та врахування наших законних вимог. З повагою, потенційний учасник.
Відповідь: Шановний учасник! Приватне акціонерне товариство «Запоріжтрансформатор» (ПрАТ «ЗТР») не є замовником в розумінні Закону України «Про публічні закупівлі», перелік яких визначений статтею 2 цього Закону, у зв’язку із чим дана закупівля не підпадає під дію Закону України «Про публічні закупівлі». Проведення конкурсного відбору суб’єктів діяльності, які можуть бути призначені для надання послуг з актуарних розрахунків пенсійних зобов’язань за 2025 рік, здійснюється ПрАТ «ЗТР» у загальнодоступній електронній системі закупівель виключно з метою забезпечення відкритого прозорого конкурсу. ПрАТ «ЗТР», не маючи статусу замовника в розумінні Закону України «Про публічні закупівлі», має право самостійно, на власний розсуд, у відповідності до власних потреб та цілей визначати кваліфікаційні вимоги до учасників конкурсної процедури.
Дата відповіді: 20.11.2025 13:39
Відповідь надана

Вимога про внесення змін до кваліфікаційних вимог з метою приведення у відповідність до чинного законодавства до

Номер: ade7a2c817b44b1ca5ceb5cfdcca3027
Дата опублікування: 19.11.2025 14:40
Опис: Шановний Замовнику! Потенційний учасник уважно вивчив тендерну документацію (далі – ТД) ПрАТ «ЗТР» (далі – Замовник) та виявив у ній непропорційні вимоги та дискримінаційні умови, які обмежують конкуренцію та не відповідають меті закупівлі UA-2025-11-18-012742-a https://prozorro.gov.ua/uk/tender/UA-2025-11-18-012742-a Частиною 1 Додатку 1 ТД Замовник вимагає: «1. На підтвердження досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) надаються: Довідка за нижченаведеною формою, що містить відомості про фактичне виконання Учасником протягом 2021-2024 років (або станом на 31 грудня зазначених років) не менше п’яти аналогічних договорів, замовником яких є підприємство, що становлять суспільний інтерес, відповідно до ст. 1 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», з яких результати актуарних розрахунків (актуарного оцінювання) не менше ніж по трьом договорам включені до фінансової звітності замовника, яка пройшла аудиторську перевірку однією із міжнародних аудиторських компаній «Великої четвірки» та отримано Звіт аудитора щодо фінансової звітності замовника. На підтвердження відповідності Учасника кваліфікаційному критерію, до довідки додаються наступні документи: а) копії аналогічних договорів (допускається відсутність окремих сторінок договору та/або додатків до нього, у випадку якщо зміст відсутніх сторінок не впливає на можливість замовника упевнитися, що наданий договір є аналогічним, і що надані підтвердні документи стосуються безпосередньо наданого договору). Аналогічним договором вважається договір про надання Учасником послуг з актуарних розрахунків (актуарної оцінки) довгострокових зобов’язань та відповідних витрат за визначеними виплатами працівникам відповідно до МСБО 19 «Виплати працівникам» для кількості осіб не менше 5 тисяч. Якщо у період 2021-2024 років Учасником виконано декілька договорів з одним і тим замовником, то аналогічним договором вважається один договір з одним замовником, та, відповідно, Учасником зазначається лише один з них; б) копії актів виконаних послуг з датою надання Учасником послуг за період з 01.01.2021 по дату оголошення цієї закупівлі (включно); в) копії листів від замовників, з якими Учасником укладено аналогічний договір, в яких міститься інформація про: кількість осіб, по яким Учасником здійснювалися актуарні розрахунки у протягом 2021-2024 років; включення результатів таких розрахунків (актуарного оцінювання) до фінансової звітності замовника; аудиторська перевірка фінансової звітності проведена однією із міжнародних аудиторських компаній «Великої четвірки» та отримано Звіт аудитора щодо фінансової звітності замовника. Включення фінансової звітності такого замовника, як дочірнього підприємства, до консолідованої звітності материнської компанії, яку перевіряла одна із міжнародних аудиторських компаній «Великої четвірки» не вважається, що Учасник документально підтвердив відповідність даному кваліфікаційному критерію. «Великою четвіркою» міжнародних аудиторських компаній вважаються найбільші у світі чотири мережі аудиторських компаній: PricewaterhouseCoopers (ПрайсВотерхаусКуперс, PwC), Deloitte (Делойт, Deloitte), Ernst&Young (Ернст енд Янг, EY) та KPMG (КаПіеМДЖі, KPMG). В Україні представництвами зазначених міжнародних компаній відповідно є ТОВ АФ «ПрайсвотерхаусКуперс (Аудит)», ТОВ «ПрайсвотерхаусКуперс Ешуренс», ТОВ «Делойт енд Туш Юкрейніан сервісез компані», ТОВ «Ернст енд Янг Аудиторські послуги» та ПрАТ «КПМГ Аудит», які є одними із найбільших аудиторських компаній в України.» Потенційний учасник вважає, що вимога Замовника у такій редакції суперечить принципам публічних закупівель, встановлених частиною 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема таким, як: 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Учасник вимагає привести ці вимоги ТД у відповідність до принципів, встановлених підпунктами 2) і 4) частини 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» з таких підстав та доказів порушення законодавства у сфері публічних закупівель. 1. Згідно частини 2 Додатку 2 до ТД Технічна специфікація до предмета закупівлі ДК 021:2015 66519600-7 Актуарні послуги (Послуги з актуарних розрахунків пенсійних зобов’язань ПрАТ «ЗТР» за 2025 рік) метою та характеристикою послуги визначено: «Провести оцінювання пенсійних зобов’язань (резервів) ПрАТ «ЗТР» (актуарні розрахунки) на виконання вимог МСБО 19 (IAS 19) «Виплати працівникам» з метою їх відображення у бухгалтерському обліку та фінансової звітності Компанії, розкриття фінансових даних для підготовки річної фінансової звітності ПрАТ «ЗТР» відповідно до вимог Міжнародних стандартів фінансової звітності (МСФЗ).» Згідно частини 3 Додатку 2 до ТД «Загальна кількість працюючих у Компанії працівників, що задіяні на роботах на списках № 1 та № 2 виробництв, робіт, професій, посад та показників, занятість в яких дає право на пенсію за віком на пільгових умовах, затверджених Кабінетом Міністрів України, складає 185 чоловік. Окрім обов’язкового надання пільгових пенсій Компанія згідно Колективного договору ПрАТ «ЗТР» добровільно надає своїм співробітникам, які працюють на інших роботах з шкідливими і важкими умовами праці (в кількості 38 чоловік), пільгові пенсії за рахунок коштів підприємства, на фінансування яких Компанія також обов’язково щомісяця виплачує кошти Пенсійному фонду України.». Учасник самостійно перевірив з відкритих джерел та з використанням спеціальних ресурсів (сайту системи фінансової звітності, сайту https://opendatabot.ua та інших джерелhttps://edrpou.ubki.ua/ua/00213428) інформацію про кількість працівників Замовника. Відповідно до відкритих даних загальна кількість працівників ПрАТ «ЗТР» становила 960 осіб у 2023 р., 523 особи - у 2022 р. , 1214 осіб – у 2021 р. – 1 214 осіб . Висновок: загальна кількість працівників ПрАТ «ЗТР» на даний час менше 1000 осіб, а кількість осіб, щодо яких мають бути виконані актуарні розрахунки пенсійних зобов’язань (з правом виходу на пенсію на пільгових умовах) ПрАТ «ЗТР» за 2025 рік, не перевищує 223 особи (185+38). Таким чином, вимога Замовника, що «Аналогічним договором вважається договір про надання Учасником послуг з актуарних розрахунків (актуарної оцінки) довгострокових зобов’язань та відповідних витрат за визначеними виплатами працівникам відповідно до МСБО 19 «Виплати працівникам» для кількості осіб не менше 5 тисяч», є непропорційною меті закупівлі та завданням актуарного оцінювання пенсійних зобов’язань, оскільки заявлені ним 5 000 (п’ять тисяч) осіб значно перевищують реальну кількість працівників та пенсіонерів Замовника (223 особи), щодо яких будуть виконуватись актуарні розрахунки. З метою приведення кваліфікаційних вимог у відповідність до законодавства та мети закупівлі пропонується та вимагається: внести відповідні зміни у визначення поняття «Аналогічний договір», виключивши з нього слова «в для кількості осіб не менше 5 тисяч». 2.Учасник самостійно перевірив з відкритих джерел та з використанням спеціальних ресурсів (сайту системи фінансової звітності, сайту https://opendatabot.ua , порталу системи публічних закупівель Прозорро, реєстру суб’єктів аудиторської діяльності та інших джерел) інформацію про суб’єктів аудиторської діяльності, які надавали Замовнику аудиторські послуги в період 2021-2024 років та будуть надавати ці послуги у 2025-2026 роках: Звітні роки, за які проводиться аудит фінзвітності Аудитор, з яким укладено договір та який проводив (проводитиме) аудит фінансової звітності Посилання на закупівлю Приналежність до аудиторів «Великої четвірки» 2021, 2022 ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "АУДИТОРСЬКА ФІРМА "ІМОНА-АУДИТ" https://prozorro.gov.ua/uk/tender/UA-2023-12-28-005014-a Ні 2023 ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "АУДИТОРСЬКА ФІРМА "ІМОНА-АУДИТ" https://prozorro.gov.ua/uk/tender/UA-2024-04-25-008259-a Ні 2024 ТОВ "КРОУ ЕРФОЛЬГ УКРАЇНА" https://prozorro.gov.ua/uk/tender/UA-2025-01-16-011011-a Ні 2025 ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЕЙЧ ЕЛ БІ ЮКРЕЙН" https://prozorro.gov.ua/uk/tender/UA-2025-10-06-006487-a Ні 2026 ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЕЙЧ ЕЛ БІ ЮКРЕЙН" https://prozorro.gov.ua/uk/tender/UA-2025-10-06-006487-a Ні Висновок: в 2021-2024 роках фінансова звітність Замовника не перевірялась аудиторськими компаніями «Великої четвірки» та не буде перевірятись цими компаніями в 2025-2026 роках. Натомість, аудиторську перевірку фінансової звітності Замовника у 2021-2024 роках здійснювали суб'єкти аудиторської діяльності, які мають право проводити обов'язковий аудит фінансової звітності підприємств, що становлять суспільний інтерес. У 2025-2026 роках аудиторську перевірку фінансової звітності Замовника буде здійснювати ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЕЙЧ ЕЛ БІ ЮКРЕЙН", що належить до суб'єктів аудиторської діяльності, які мають право проводити обов'язковий аудит фінансової звітності підприємств, що становлять суспільний інтерес. Таким чином, вимога Замовника, що «результати актуарних розрахунків (актуарного оцінювання) не менше ніж по трьом договорам включені до фінансової звітності замовника, яка пройшла аудиторську перевірку однією із міжнародних аудиторських компаній «Великої четвірки» та отримано Звіт аудитора щодо фінансової звітності замовника», є непропорційною реальним умовам діяльності Замовника, завданням аудиту та завданням актуарного оцінювання пенсійних зобов’язань. З метою приведення кваліфікаційних вимог у відповідність до законодавства та мети закупівлі пропонується та вимагається: 1. Виключити вимогу щодо аудиту «Великої четвірки» та внести відповідні зміни у Додаток 1 ТД наступним чином: Замінити речення: «Довідка за нижченаведеною формою, що містить відомості про фактичне виконання Учасником протягом 2021-2024 років (або станом на 31 грудня зазначених років) не менше п’яти аналогічних договорів, замовником яких є підприємство, що становлять суспільний інтерес, відповідно до ст. 1 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», з яких результати актуарних розрахунків (актуарного оцінювання) не менше ніж по трьом договорам включені до фінансової звітності замовника, яка пройшла аудиторську перевірку однією із міжнародних аудиторських компаній «Великої четвірки» та отримано Звіт аудитора щодо фінансової звітності замовника.» на Довідка за нижченаведеною формою, що містить відомості про фактичне виконання Учасником протягом 2021-2024 років (або станом на 31 грудня зазначених років) не менше п’яти аналогічних договорів, замовником яких є підприємство, що становлять суспільний інтерес, відповідно до ст. 1 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», з яких результати актуарних розрахунків (актуарного оцінювання) не менше ніж по трьом договорам включені до фінансової звітності замовника, яка пройшла аудиторську перевірку однією із міжнародних аудиторських компаній, включених до Реєстру суб'єктів аудиторської діяльності, які мають право проводити обов'язковий аудит фінансової звітності підприємств, що становлять суспільний інтерес. 2. Виходячи з викладених вище заперечень та аргументів потенційного учасника, внести відповідні зміни в текст Додатку 1 Сподіваємось на розуміння та врахування наших законних вимог. З повагою, потенційний учасник.
Відповідь: Шановний учасник! Приватне акціонерне товариство «Запоріжтрансформатор» (ПрАТ «ЗТР») не є замовником в розумінні Закону України «Про публічні закупівлі», перелік яких визначений статтею 2 цього Закону, у зв’язку із чим дана закупівля не підпадає під дію Закону України «Про публічні закупівлі». Проведення конкурсного відбору суб’єктів діяльності, які можуть бути призначені для надання послуг з актуарних розрахунків пенсійних зобов’язань за 2025 рік, здійснюється ПрАТ «ЗТР» у загальнодоступній електронній системі закупівель виключно з метою забезпечення відкритого прозорого конкурсу. ПрАТ «ЗТР», не маючи статусу замовника в розумінні Закону України «Про публічні закупівлі», має право самостійно, на власний розсуд, у відповідності до власних потреб та цілей визначати кваліфікаційні вимоги до учасників конкурсної процедури.
Дата відповіді: 20.11.2025 12:05