• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 2

Електрична енергія

Торги не відбулися

6 250 000.00 UAH з ПДВ
Період уточнення: 07.11.2025 13:14 - 12.11.2025 00:00
Без відповіді

Дискримінаційна вимога

Номер: d3dea5b2edf14e7696900e2909a02158
Дата опублікування: 10.11.2025 15:56
Опис: Шановний Замовник. В Додатку 2 Тендерної документації міститься дискримінаційна вимога «Учасник-постачальник повинен надати довідку (видану не раніше 2025 року), видану НКРЕКП про відсутність факту накладення штрафів за недотримання вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії та за порушення Ліцензійних умов з постачання електричної енергії споживачу.». Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено відповідний чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2023 (EN 50160:2022, IDT), який, у свою чергу, не передбачає жодних підтверджень щодо Ліцензійних вимог, в т.ч. їх порушень чи відсутність порушень, накладення чи не накладення штрафів НКРЕКП, призупинення ліцензії та інші. Відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним». В АМКУ неодноразово оскаржувались такі дискримінаційні вимоги і рішення були прийняті не на користь Замовників, а навпаки. Додатково, Повідомляємо, що з даного питання є практика АМКУ, згідно з якою Замовників зобов’язують вносити зміни до ТД: 1. Рішення від 17.12.2024 № 20072,оголошення UA-2024-12-03-012921-a. 2. Рішення від 17.12.2024 № 20071,оголошення UA-2024-12-04-008473-a. 3. Рішення від 09.01.2025 №401 оголошення UA-2024-12-27-010436-a., де АМКУ зобов’язує замовника внести зміни до тендерної документації і де чітко сформульоване заключення Антимонопольного комітету, що: 1. «наявність у суб'єкта господарювання, зокрема, порушень Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії, застережень щодо недопущення надалі недотримання вимог нормативно-правових актів, штрафів, та за умови усунення суб'єктом господарювання підстав, що стали причиною для зупинення дії ліцензії, а також відсутність рішень НКРЕКП, зокрема, щодо анулювання дії ліцензії не позбавляє можливості суб'єкта господарювання здійснювати відповідну господарську діяльність, зокрема щодо постачання електричної енергії» 2. «Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним». Видаліть дискримінаційну вимогу та не порушуйте вимоги чинного законодавства України.
Без відповіді

Дискримінаційні вимоги

Номер: 9fc8e41b815a41bca252e7c6d3ce0d7d
Дата опублікування: 10.11.2025 13:19
Опис: Шановний замовник, яким саме нормативно-правовим актом передбачено надання: "Окрім того, об’єкт споживання електричної енергії за цією закупівлею розташований на території, наближеній до зони ведення бойових дій, у межах регіону з підвищеним рівнем загроз для стабільного функціонування об’єктів критичної інфраструктури. У зв’язку з цим, електропостачання може зазнавати частих перебоїв, обмежень або аварійних ситуацій внаслідок: – обстрілів енергетичної інфраструктури, – віялових або аварійних відключень, – рішень ОСП/ОСР про обмеження споживання, – інших форс-мажорних обставин, пов’язаних з воєнним станом. Враховуючи зазначене, з метою забезпечення безперебійного виконання договору про постачання електричної енергії, оперативного реагування на надзвичайні ситуації, а також гарантування здатності учасника виконувати зобов’язання в умовах підвищеного ризику, Замовник передбачає у цій тендерній документації вимогу щодо надання учасником копій внутрішніх розпорядчих документів, які підтверджують наявність: 1. Наказу та політики безперервності діяльності (Business Continuity Policy) які підтверджують, що компанія має затверджену політику щодо роботи в умовах криз (війна, обстріли, кіберзагрози). *Може містити план відновлення діяльності. 2. Інструкція та/або план дій у разі обстрілів/надзвичайної ситуації. Документ, який регулює:  евакуацію персоналу;  збереження електронних баз даних;  резервне копіювання;  перемикання на інші джерела живлення чи постачання. 3. Наказ про призначення відповідальної особи/групи з реагування на кризові ситуації, що підтверджує готовність до оперативної взаємодії. *Цілодобовий зв’язок буде перевагою. 4. Розпорядження про проведення навчання/інструктажів персоналу з кризового реагування, яке підтверджує, що працівники знають, як діяти в критичних умовах. 5. Наказ або положення про забезпечення резервних каналів зв’язку з клієнтами. Включно з резервним хостингом або інтернет-каналами; IP-телефонією, альтернативними сервісами обміну інформацією; email/Telegram-ботами тощо. 6. Наказ про створення або участь у внутрішньому кризовому штабі/комісії. *Це може бути внутрішній координаційний центр компанії (штаб), який приймає рішення в умовах загроз. 7. Положення про використання альтернативних джерел енергії. Резервні договори або внутрішній механізм переадресації постачання. Внутрішній наказ або політика, яка підтверджує: наявність дублюючих контрактів із генеруючими компаніями або трейдерами; внутрішній план перенаправлення постачання на інші ОСП/ОСР у випадку ушкодження інфраструктури. 8. Інструкція з оповіщення замовників при надзвичайних ситуаціях Затверджений документ про:  часове вікно для оповіщення  канали зв’язку (телефон, email, Telegram, сервісні кабінети);  відповідальна особа. " чергова автентична дискримінаційна вимога за участі попереднього постачальника "ЕНЕРГОПРОГРАМ" ЄДРПОУ 44726633, яка прослідковується в закупівляї інших замовників. Шановна уповноважена особа, ви свідомо обмежуєте потенціне коло учасників, чим спотворюєте основні принципи закупівель та вимоги ЗУ "Про публічні закупівлі"
Без відповіді

Дискримінаційні вимоги

Номер: 1489dd6bc5f34226946b2ccbfc5a1329
Дата опублікування: 10.11.2025 13:13
Опис: Шановний замовник, просимо видалити дискримінаційні вимоги з обмеженням дат видачі та ще й з вимогю накладення КЕП надавачем інформації, оскільки ви штучно обмежуєте потенційне коло учасників, а саме: 1. З метою забезпечення гарантованої оптимізації небалансів електричної енергії, що виникають протягом дії Договору про постачання електричної енергії та з метою покладення фінансових зобов'язань на Постачальника, просимо надати лист-підтвердження щодо входження Учасника ( Постачальника) до Балансуючої групи. Довідка (лист) надається з накладеним КЕП сторони відповідальної за баланс та має бути видана не раніше дати публікації даної закупівлі. 2. Учасник повинен надати довідку (лист) від сторони відповідальної за баланс про відсутність заборгованості в частині здійснення розрахунків за небаланси електричної енергії. Довідка (лист) надається з накладеним КЕП сторони відповідальної за баланс та має бути видана не раніше дати публікації даної закупівлі. 3. Частиною другою статті 75 Закону України «Про ринок електричної енергії» встановлено, що покупці електричної енергії, які купують електричну енергію в електропостачальників, вносять плату за отриману електричну енергію виключно на поточний рахунок із спеціальним режимом використання електропостачальника в одному з уповноважених банків, учасник-постачальник повинен надати довідку із обслуговуючого банку про наявність рахунку із спеціальним режимом використання, яка має бути видана не пізніше 30 денної давнини відносно подання тендерної пропозиції Учасником. Слід зауважити, що такі ж абослютно ідентичні дискримінаційні вимоги чітко прослідковуються не тільки в вашох а також в закупівлях інших замовників, де попереднім постачальником є "ЕНЕРГОПРОГРАМ" ЄДРПОУ 44726633.
Без відповіді

Дискримінаційна вимога

Номер: 031db5e4e65744e4ac01aafa8d65a966
Дата опублікування: 10.11.2025 13:01
Опис: Шановний замовник, умовами документації передбачено надання : "Частиною другою статті 75 Закону України «Про ринок електричної енергії» встановлено, що покупці електричної енергії, які купують електричну енергію в електропостачальників, вносять плату за отриману електричну енергію виключно на поточний рахунок із спеціальним режимом використання електропостачальника в одному з уповноважених банків, учасник-постачальник повинен надати довідку із обслуговуючого банку про наявність рахунку із спеціальним режимом використання, яка має бути видана не пізніше 30 денної давнини відносно подання тендерної пропозиції Учасником". Надайте, будь ласка, посилання в зазначеному норматвному акті, яке омбежує термін дії довідки з банк. Зазначеним обмеженням, щодо строків видачі довіки з банку, замовник, в особі уповаженої особи, свідомо обмежує коло учасників, а тим більше безпідставно зазначивши цю вимогу в технічному завданні, щоб не надати учаснику 24 години на виправлення. Адже довідка видана більш ніж як за 30 днів до подання пропозиції не втрачає свої дії. Видаліть цю дискримінаційну вимогу
Відповідь надана

Додаток № 2

Номер: db1f8a73c06a47478ab3c7a49b9706a4
Дата опублікування: 07.11.2025 14:20
Опис: Доброго дня! Відповідно до Додатку № 2 Учасник-постачальник повинен надати підтвердження від НЕК «Укренерго» (видане не раніше 2025 року), що учасник ринку електричної енергії зареєстрований на інформаційно-комунікаційній платформі Датахаб в ролі постачальника електричної енергії («СВБ»). Шановний Замовнику, ЗВІДКИ Ви взяли цю бредятину? Ви б хоча б загуглили що таке Датахаб? Датахаб це програмний комплекс, призначений для адміністрування централізованих баз даних про площадки комерційного обліку електроенергії і пов'язаних з ними історичних даних споживання. Тобто ЖОДЕН діючий електропотсачальник вопріорії не може працювати без реєстрації у Датахабі. І якщо ліцензія не анулбвана, а це є відкритими даними, то це є підтвердженням. Додатково не зрозуміло на підставі ЯКОГО закону Ви це вигадали чи хтось підказав? Видаліть цей бред з документації та не затягуйте закупівлю скаргами, дякую!
Відповідь: Шановний потенційний учаснику. Дякуємо за Ваш лист та за проявлений інтерес до нашої процедури закупівлі електричної енергії. Ми цінуємо Вашу увагу до деталей тендерної документації, хоча шкодуємо про емоційний і некоректний тон Вашого звернення, який містить образливі вирази на кшталт "бредятина" чи "вигадали". Як бюджетний замовник, ми прагнемо підтримувати конструктивний і професійний діалог з усіма потенційними учасниками, тому надамо обґрунтовані роз'яснення щодо Вашого питання, аби уникнути непорозумінь і забезпечити прозорий хід закупівлі.Ваше зауваження щодо природи платформи "Датахаб" є слушною: це справді програмний комплекс, призначений для адміністрування централізованих баз даних про площадки комерційного обліку електроенергії та пов'язаних з ними історичних даних споживання, як визначено в Кодексі комерційного обліку електричної енергії (затвердженому постановою НКРЕКП від 05.08.2016 № 1187). Реєстрація в "Датахаб" рекомендується для активних учасників ринку електричної енергії, включаючи постачальників у ролі "СВБ" (Суб'єкт відповідальний за баланс), що здійснюють діяльність на роздрібному ринку. З 28.08.2023 р. інформаційний обмін між учасниками ринку (включаючи постачальників) здійснюється через цю платформу, як зазначено в повідомленнях НЕК "Укренерго" та Правилах роздрібного ринку електричної енергії (затверджених постановою НКРЕКП від 14.11.2018 № 1357). Однак реєстрація не є строго обов'язковою для отримання ліцензії, але є необхідною для ефективної співпраці з операторами систем розподілу (обленерго) та уникнення небалансів. Вимога надати підтвердження реєстрації від НЕК "Укренерго" (видане не раніше 2025 року) не є "вигадкою" чи "бредом", а базується на положеннях чинного законодавства України, зокрема: — Законі України "Про ринок електричної енергії" (від 13.04.2017 № 2019-VIII), який у статті 7 визначає обов'язок учасників ринку забезпечувати обмін інформацією через централізовані платформи, адміністровані оператором системи передачі (НЕК "Укренерго"). — Кодексі комерційного обліку електричної енергії, де в розділі IV (статті 4.1–4.3) встановлено, що адміністратор комерційного обліку (НЕК "Укренерго") веде реєстри учасників, включаючи постачальників, та видає підтвердження статусу для забезпечення прозорості процесів (зокрема, для верифікації в закупівлях та договорах). — Правилах роздрібного ринку електричної енергії, пункт 2.2.3, які вимагають від постачальників підтвердження доступу до систем комерційного обліку для укладення договорів. Слід зауважити, що може бути ситуація, коли постачальник має ліцензію від НКРЕКП, але не зареєстрований у "Датахаб" у ролі "СВБ", наприклад, якщо ліцензію отримано нещодавно і ще не встиг зареєструватися у програмному забезпеченні, а сам процес реєстрації триває не один день. Саме тому наша вимога спрямована на перевірку актуального статусу, щоб уникнути ризиків, пов'язаних з неактивними учасниками ринку. Відкриті дані НКРЕКП про ліцензії є корисними, але вони не замінюють офіційного підтвердження від адміністратора платформи ("Укренерго"), яке фіксує саме роль "СВБ" у "Датахаб" і є актуальним на дату видачі (наприклад, у формі електронного листа чи витягу після розгляду заяви). Такі документи видаються "Укренерго" на запит учасника ринку безоплатно та оперативно (протягом 3 робочих днів), як описано в інструкціях на офіційному сайті НЕК "Укренерго" (розділ "Реєстрація учасників ринку"). Згідно зі статтею 22 Закону України "Про публічні закупівлі" (від 25.12.2015 № 922-VIII), Замовник має право встановлювати в тендерній документації обґрунтовані кваліфікаційні критерії та вимоги до документів, що підтверджують відповідність учасника, за умови їхньої відповідності законодавству. Наша вимога відповідає цим принципам і спрямована на забезпечення надійності постачальника, а не на створення штучних бар'єрів.
Дата відповіді: 07.11.2025 15:19