-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
ДК 021:2015-90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (Послуги у сфері управління небезпечними відходами)
Пропозиції розглянуті
період кваліфікації завершився 7 днів назад
3 696 000.00
UAH з ПДВ
Період уточнення:
07.11.2025 11:07 - 27.11.2025 00:00
Відповідь надана
Вимога
Номер:
3edfe6ec82044778ba63c14ee5f83db2
Дата опублікування:
12.11.2025 12:16
Опис:
Шановний Замовник!
Вами були внесені зміни до тендерної документації, та викладено Додаток 2 до тендерної документації.
Відповідно до п. 3.2 ч. 3 Додатку 2 до тендерної документації, Вами вимагається « Сертифікат якості Виробника на обладнання та/або сертифікат відповідності та/або інший документ, що підтверджує, що обладнання відповідає встановленим стандартам, технічним регламентам або нормам безпеки до такого виду обладнання.»
З приводу цього, звертаємо вашу увагу, що Відповідно до ч.3 ст. 27 Закону № 2320-IX суб’єкт господарювання у сфері управління відходами для провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами зобов’язаний:
1) мати дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів та ліцензію на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами;
2) провадити діяльність на об’єктах оброблення відходів, які відповідають вимогам законодавства. Види відходів, що підлягають обробленню на таких об’єктах, повинні відповідати дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів.
Пунктом 1 Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, затвердженими Постановою Кабінету Міністрів України від 05.12.2023 № 1278 (далі – Ліцензійні умови), передбачено, що ці Ліцензійні умови встановлюють вичерпний перелік документів, які додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами (далі - ліцензія), а також визначають вичерпний перелік організаційних, кадрових, технологічних вимог, обов’язкових до виконання під час провадження такої діяльності.
Згідно пункту 20 розділу «Технологічні вимоги до провадження господарської діяльності» Ліцензійних умов, суб’єкти господарювання для здійснення операцій з управління небезпечними відходами повинні мати матеріально-технічну базу (разом із документами, що дають можливість її ідентифікувати, та документами, що підтверджують право власності або оренди на зазначену матеріально-технічну базу), ситуативну карту-схему розташування виробничих площ об’єкта оброблення небезпечних відходів, а також окреме приміщення для розміщення персоналу, що обслуговує зазначені об’єкти.
З наведеного вбачається, що ані ЗУ «Про управління відходами», ані ліцензійні умови провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами – не передбачають наявності у ліцензіата «Сертифікат якості Виробника на обладнання та/або сертифікат відповідності та/або інший документ, що підтверджує, що обладнання відповідає встановленим стандартам, технічним регламентам або нормам безпеки до такого виду обладнання».
Аналогічної позиції дотримується КОМІСІЯ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ згідно рішення « 17141-р/пк-пз від 21.10.2024 р.
Окремо звертаємо вашу увагу, що Відповідно до ст. 24 ЗУ «Про технічні регламенти та оцінку відповідності»,
1. Здійснення добровільної оцінки відповідності не вимагається технічними регламентами.
2. Добровільна оцінка відповідності здійснюється на добровільних засадах, в будь-яких формах, включаючи випробування, декларування відповідності, сертифікацію та інспектування, та на відповідність будь-яким заявленим вимогам.
3. Орган з оцінки відповідності залучається до здійснення добровільної оцінки відповідності на умовах, визначених договором між заявником і таким органом.
З аналізу зазначених норм, вбачається що сертифікат відповідності – взагалі підпадає під категорію добровільної, а не обов’язкової сертифікації! А отже, зазначена вимога є дискримінаційною та створює обмеження конкуренції серед учасників.
Враховуючи зазначене, просимо внести зміни, та прибрати з тексту документації вимогу передбачену п. 3.2 ч. 3 Додатку 2 до тендерної документації.
Відповідь:
Шановний Учаснику! Згідно з частиною 5 статті 23 вказаного закону - замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Так, виходячи зі змісту цієї норми, для підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі замовник може вимагати від учасника надання у складі його пропозиції сертифікату якості виробника на обладнання та/або сертифікат відповідності та/або інший документ, що підтверджує, що обладнання для операцій з управління відходами інсинерація/кремація відповідає встановленим стандартам, технічним регламентам або нормам безпеки до такого виду обладнання. Таким чином, можливість встановлення замовниками в тендерній документації умови надання учасниками у складі тендерної пропозиції сертифікату якості виробника на обладнання та/або сертифікат відповідності та/або інший документ, що підтверджує, що обладнання для операцій з управління відходами інсинерація/кремація відповідає встановленим стандартам, технічним регламентам або нормам безпеки до такого виду обладнання передбачена нормами чинного законодавства, зокрема Законом України «Про публічні закупівлі».
Дата відповіді:
14.11.2025 09:13
Відповідь надана
звернення
Номер:
2ce2b0af9d144d8892b7c6ef0256a689
Дата опублікування:
11.11.2025 13:17
Опис:
Доброго дня! Щодо вимогу: 4.2. Сертифікат якості Виробника на обладнання. Якого саме обладнання ? Ми, як учасник надамо відповідно до довідки за пунктом 4.1 «Сертифікат якості Виробника» на те обладнання, яке ми вважаємо за необхідне. І ви буде мати проблеми, тому що не визначали перелік обладнання.
Відповідь:
Відповідно до умов тендерної документації визначена вимога надання: Довідка про наявність відповідного обладнання для операцій з управління небезпечними відходами згідно з предметом закупівлі (інсинерація/кремація) з підтверджуючими документами на відповідне обладнання: договір купівлі-продажу з актами приймання-передачі та/або видатковими наклад.
Відповідно на обладнання для операцій з управління відходами інсинерація/кремація надається перелік документів, до яких входить сертифікат якості Виробника на обладнання та/або сертифікат відповідності та/або інший документ, що підтверджує, що обладнання відповідає встановленим стандартам, технічним регламентам або нормам безпеки до такого виду обладнання. (обладнання для операцій з управління відходами інсинерація/кремація).
Дата відповіді:
12.11.2025 11:53
Відповідь надана
Вимога
Номер:
0b79eb6b36b44811981bbd97726bfb2c
Дата опублікування:
10.11.2025 11:17
Опис:
Шановний Замовник!
Відповідно до умов п.2.2 Проекту Договору, встановлено, що . ВИКОНАВЕЦЬ/або субпідрядник (у разі залучення) бере на себе зобов’язання надавати якісні послуги відповідно до Закону України «Про управління відходами» від 20.06.2022 №2320-ІX, Державних санітарних норм та правил «Порядок управління медичними відходами, у тому числі вимоги щодо безпечності для здоров’я людини під час утворення, збирання, зберігання, перевезення, оброблення таких відходів», затверджених наказом Міністерства охорони здоров’я України від 31.10.2024 р. № 1827, вимог інших нормативно-правових актів, що регулюють питання управління відходами, законодавства про медичні відходи та відповідно до умов цього Договору з урахуванням вимог чинного законодавства із захисту довкілля.
Натомість, пункт проекту договору в такій редакції не узгоджується із пунктами 4.1, 4.2, 4.3 проекту договору, та п. 7,8,10 технічного завдання.
Звертаємо увагу, що частиною другою статті 27 Закону України від 20.06.2022 № 2320-IX «Про управління відходами» (далі - Закон № 2320-IX) встановлено, що утворювачі та власники небезпечних відходів, крім небезпечних відходів у складі побутових відходів, зобов’язані:
- забезпечувати збирання, перевезення, оброблення відходів самостійно, за наявності дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів та ліцензії на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами, або шляхом укладення договору з суб’єктом господарювання у сфері управління відходами;
- не допускати передачі небезпечних відходів суб’єктам господарювання, які не мають дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів та ліцензії на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами.
Частиною третьою цієї ж статті Закону № 2320-IX передбачено, що суб’єкт господарювання у сфері управління відходами для провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами зобов’язаний:
- мати дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів та ліцензію на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами;
- провадити діяльність на об’єктах оброблення відходів, які відповідають вимогам законодавства. Види відходів, що підлягають обробленню на таких об’єктах, повинні відповідати дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів.
З аналізу даних норм вбачається, що саме Виконавець послуг повинен мати дозвільні документи, а саме - дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів та ліцензію на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами.
До того зазначаємо, що договір на надання послуг за поточною закупівлею укладається безпосередньо із Виконавцем, а не субпідрядником.!
Таким чином, просимо внести зміни до п. 2.2 проекту договору та викласти його в оновленій редакції, поклавши зобов’язання на надання послуг – саме на Виконавця за договором.
Відповідь:
Внесено зміни
Дата відповіді:
12.11.2025 11:51
Відповідь надана
Вимога
Номер:
5d12291d78ca4ea5816431d721978ce4
Дата опублікування:
10.11.2025 11:09
Опис:
Шановний Замовник!
Відповідно до умов п.1.4 Проекту Договору, встановлено, що ВИКОНАВЕЦЬ самостійно /або субпідрядник (у разі залучення) зобов'язується надавати передбачені пунктом 1.1. цього Договору послуги у порядку, визначеному цим Договором. Незалежно від того, хто безпосередньо буде надавати послуги, повну відповідальність за відповідність рівня наданих послуг умовам Договору перед ЗАМОВНИКОМ несе ВИКОНАВЕЦЬ.
Натомість, пункт проекту договору в такій редакції не узгоджується із пунктами 4.1, 4.2, 4.3 проекту договору, та п. 7,8,10 технічного завдання.
Звертаємо увагу, що частиною другою статті 27 Закону України від 20.06.2022 № 2320-IX «Про управління відходами» (далі - Закон № 2320-IX) встановлено, що утворювачі та власники небезпечних відходів, крім небезпечних відходів у складі побутових відходів, зобов’язані:
- забезпечувати збирання, перевезення, оброблення відходів самостійно, за наявності дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів та ліцензії на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами, або шляхом укладення договору з суб’єктом господарювання у сфері управління відходами;
- не допускати передачі небезпечних відходів суб’єктам господарювання, які не мають дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів та ліцензії на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами.
Частиною третьою цієї ж статті Закону № 2320-IX передбачено, що суб’єкт господарювання у сфері управління відходами для провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами зобов’язаний:
- мати дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів та ліцензію на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами;
- провадити діяльність на об’єктах оброблення відходів, які відповідають вимогам законодавства. Види відходів, що підлягають обробленню на таких об’єктах, повинні відповідати дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів.
З аналізу даних норм вбачається, що саме Виконавець послуг повинен мати дозвільні документи, а саме - дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів та ліцензію на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами.
До того зазначаємо, що договір на надання послуг за поточною закупівлею укладається безпосередньо із Виконавцем, а не субпідрядником.!
Таким чином, просимо внести зміни до п. 1.4 проекту договору та викласти його в оновленій редакції, поклавши зобов’язання на надання послуг – саме на Виконавця за договором.
Відповідь:
Внесено зміни
Дата відповіді:
12.11.2025 11:51
Відповідь надана
Вимога
Номер:
8cc2523c18cd47b1afe047291a487172
Дата опублікування:
10.11.2025 11:04
Опис:
Шановний Замовник!
Відповідно до умов п.1.3 Проекту Договору, встановлено, що ВИКОНАВЕЦЬ підтверджує, що він /або субпідрядник (у разі залучення) має усі необхідні ліцензії, дозволи (чинні на весь період дії договору), які вимагаються чинним законодавством України, для виконання ним своїх обов’язків за цим Договором.
Звертаємо увагу, що частиною другою статті 27 Закону України від 20.06.2022 № 2320-IX «Про управління відходами» (далі - Закон № 2320-IX) встановлено, що утворювачі та власники небезпечних відходів, крім небезпечних відходів у складі побутових відходів, зобов’язані:
- забезпечувати збирання, перевезення, оброблення відходів самостійно, за наявності дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів та ліцензії на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами, або шляхом укладення договору з суб’єктом господарювання у сфері управління відходами;
- не допускати передачі небезпечних відходів суб’єктам господарювання, які не мають дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів та ліцензії на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами.
Частиною третьою цієї ж статті Закону № 2320-IX передбачено, що суб’єкт господарювання у сфері управління відходами для провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами зобов’язаний:
- мати дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів та ліцензію на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами;
- провадити діяльність на об’єктах оброблення відходів, які відповідають вимогам законодавства. Види відходів, що підлягають обробленню на таких об’єктах, повинні відповідати дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів.
З аналізу даних норм вбачається, що саме Виконавець послуг повинен мати дозвільні документи, а саме - дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів та ліцензію на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами.
До того зазначаємо, що договір на надання послуг за поточною закупівлею укладається безпосередньо із Виконавцем, а не субпідрядником.!
Таким чином, просимо внести зміни до п. 1.3 проекту договору та викласти його в оновленій редакції, поклавши зобов’язання на надання послуг – саме на Виконавця за договором.
Відповідь:
Внесено зміни
Дата відповіді:
12.11.2025 11:51
Відповідь надана
Вимога
Номер:
02b77a8877d94abcb3317b479a9cc6e7
Дата опублікування:
10.11.2025 10:47
Опис:
Шановний Замовник!
Відповідно до п. 5 Додатку 2 до тендерної документації, вимагається «Учасник у складі пропозиції повинен надати Наказ про видачу учаснику та/або субпідряднику (у разі залучення) Ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами разом з додатком до такого Наказу із зазначенням кодів відходів відповідно до Національного переліку відходів, додаток до наказу повинен містити коди відходів, які зазначені в технічному завданні. (Ліцензія має бути чинною на весь період надання послуг).»
Відповідно до п. 6 Додатку 2 до тендерної документації: «Учасник та /або субпідрядник/співвиконавець (у разі залучення) повинен мати Дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів від уповноваженого органу видавати відповідні дозволи (документ має бути чинним на весь період надання послуг та містити дату початку дії дозволу).
Дозвіл має містить щодо відходів, які є предметом закупівлі:
-коди та назви (види) відходів відповідно до Національного переліку відходів;
-найменування та коди операцій з управління (відновлення та/або видалення) відходами відповідно до Закону України «Про управління відходами»
Інформація про Дозвіл учасника та /або субпідрядника/співвиконавця (у разі залучення) повинна міститися в реєстрі дозволів на здійснення операцій з оброблення відходів (Надати дозвіл).»
Відповідно до п.7 Додатку 2 до тендерної документації, «Учасник та /або субпідрядник/співвиконавець (у разі залучення) повинен підтвердити своє право або право субпідрядника (у разі залучення) на провадження діяльності у сфері перевезення небезпечних відходів шляхом надання Ліцензії (Витягу), виданої Державною службою України з безпеки на транспорті (УКРТРАНСБЕЗПЕКА) з зазначенням дозволеного виду робіт - внутрішні перевезення небезпечних вантажів та небезпечних відходів вантажними автомобілями - чинної, на весь період надання послуг. У разі, якщо інформація про дозвільний документ оприлюднена на офіційному веб-сайті органу, уповноваженого на його видачу, учасник має заначити посилання на сторінку сайту де така інформація оприлюднена.»
Проте, з тексту зазначених вимог вбачається, що учасник може надати у складі пропозиції лише дозвільні документи, які видані субпідряднику, а не учаснику.
Натомість, звертаємо вагу увагу, що Згідно пункту 10 частини 2 статті 17 Закону України від 20.06.2022 № 2320-IX суб’єкти господарювання у сфері управління відходами зобов’язані мати ліцензію на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами та/або письмову згоду (повідомлення) на транскордонне перевезення небезпечних відходів чи висновок на транскордонне перевезення відходів відповідно до закону, тощо.
При цьому, відповідно до положень пункту 3 частини 2 статті 16 Закону № 2320-IX, на утворювачів відходів, крім утворювачів відходів домогосподарств, зокрема, покладено зобов’язання обробляти відходи самостійно, за наявності дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів, або передавати їх для оброблення суб’єктам господарювання у сфері управління відходами, які мають такий дозвіл.
Частиною другою статті 27 Закону № 2320-IX встановлено, що утворювачі та власники небезпечних відходів, крім небезпечних відходів у складі побутових відходів, зобов’язані:
- п.2: забезпечувати збирання, перевезення, оброблення відходів самостійно, за наявності дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів та ліцензії на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами, або шляхом укладення договору з суб’єктом господарювання у сфері управління відходами;
- п.3: не допускати передачі небезпечних відходів суб’єктам господарювання, які не мають дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів та ліцензії на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами (підпункт 3).
Частиною третьою цієї ж статті Закону № 2320-IX передбачено, що суб’єкт господарювання у сфері управління відходами для провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами зобов’язаний:
- п. 1: мати дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів та ліцензію на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами;
- п. 2: провадити діяльність на об’єктах оброблення відходів, які відповідають вимогам законодавства. Види відходів, що підлягають обробленню на таких об’єктах, повинні відповідати дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів.
Закон України від 02.03.2015 за № 222-VIII «Про ліцензування видів господарської діяльності» (далі – Закон № 222-VIII) регулює суспільні відносини у сфері ліцензування видів господарської діяльності, визначає виключний перелік видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню, встановлює уніфікований порядок їх ліцензування, нагляд і контроль у сфері ліцензування, відповідальність за порушення законодавства у сфері ліцензування видів господарської діяльності.
Частиною 4 статті 2 Закону № 222-VIII визначено, що суб’єкт господарювання може здійснювати види господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню, з дня внесення відомостей до ліцензійного реєстру щодо рішення органу ліцензування про видачу йому ліцензії.
Відповідно до пункту 14-1 частини 1 статті 7 Закону № 222-VIII ліцензуванню підлягає, зокрема, такий вид господарської діяльності як діяльність з управління небезпечними відходами, яка ліцензується з урахуванням особливостей, визначених Законом України «Про управління відходами».
Відповідно до статті 838 Цивільного кодексу України (далі – ЦК України) підрядник має право, якщо інше не встановлено договором, залучити до виконання роботи інших осіб (субпідрядників), залишаючись відповідальним перед замовником за результат їхньої роботи. У цьому разі підрядник виступає перед замовником як генеральний підрядник, а перед субпідрядником - як замовник.
Генеральний підрядник відповідає перед субпідрядником за невиконання або неналежне виконання замовником своїх обов’язків за договором підряду, а перед замовником - за порушення субпідрядником свого обов’язку.
Замовник і субпідрядник не мають права пред’являти один одному вимоги, пов’язані з порушенням договорів, укладених кожним з них з генеральним підрядником, якщо інше не встановлено договором або законом.
Наведений характер взаємовідносин сторін виключає можливість залучення субпідрядників у випадку необхідності надання замовнику послуг, що підлягають ліцензуванню, оскільки при залученні генеральним підрядником, який не має необхідних кодів у ліцензії, субпідрядника, який має необхідні коди у ліцензії, для надання замовнику відповідних ліцензійних послуг, генеральний підрядник виступатиме перед замовником надавачем відповідних ліцензійних послуг, на надання яких у нього будуть відсутні законні підстави.
Одночасно у відповідності до абзацу другого частини третьої статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців.
Відповідно до пункту 47 Особливостей у разі коли учасник процедури закупівлі має намір залучити інших суб'єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців в обсязі не менш як 20 відсотків вартості договору про закупівлю у разі закупівлі робіт або послуг для підтвердження його відповідності кваліфікаційним критеріям відповідно до частини 10 третьої статті 16 Закону (у разі застосування таких критеріїв до учасника процедури закупівлі), замовник перевіряє таких суб'єктів господарювання щодо відсутності підстав, визначених цим пунктом.
З урахуванням викладених положень, для підтвердження своєї відповідності кваліфікаційному критерію тендерної процедури закупівлі послуг з управління відходами учасник такої тендерної процедури має право залучати інших суб’єктів господарювання співвиконавців, але таке залучення має відбуватись із дотриманням вищевказаних вимог Закону.
Пунктом 3 Положення про Міністерство економіки, довкілля та сільського господарства України, затвердженого постановою КМУ від 21 липня 2025 року №903 (далі Положення) передбачено, що основними завданнями Мінекономіки є, зокрема: 1) забезпечення формування та реалізація: державної політики у сфері публічних закупівель; державної політики у сфері охорони навколишнього природного середовища, екологічної та в межах повноважень, передбачених законом, біологічної і генетичної безпеки; державної політики у сфері управління відходами (крім поводження з радіоактивними відходами) забезпечення хімічної безпеки та управління хімічною продукцією.
Відповідно до п. 4 Положення Мінекономіки, зокрема, забезпечує інформування громадськості про формування та реалізацію державної політики з питань, що належать до компетенції Мінекономіки, надає роз’яснення щодо реалізації державної політики з питань, що належать до компетенції Мінекономіки, здійснює співпрацю з інститутами громадянського суспільства, забезпечує участь громадськості у формуванні та реалізації державної політики з питань, що належать до компетенції Мінекономіки, сприяє розвитку економічної, аграрної та екологічної освіти, екологічному вихованню населення.
Враховуючи зазначене, викладена вами вимога у п. 5,6,7 Додатку 2 до тенедрної документації – не відповідає чинним вимогам у сфері управління відходами! Просимо внести зміни та прибрати формулювання «та/або».
Відповідь:
Згідно частини 3 статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі-Закон): "якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців."
Таким чином, встановлюючи вимоги щодо надання документів саме на ім'я учасника є таким, що обмежує коло потенційних учасників та порушить вимоги статті 5 Закону щодо добросовісної конкуренції та недискримінації учасників на всіх етапах проведення закупівлі, запобіганню корупційним діям та зловживанням.
Дата відповіді:
12.11.2025 12:00
Відповідь надана
Зміни до проєкту договору
Номер:
bf4a98f894124382b0005cb90c109c42
Дата опублікування:
10.11.2025 10:36
Опис:
Добрий день.
28 лютого 2025 року набув чинності Закон України «Про особливості регулювання діяльності юридичних осіб окремих організаційно-правових форм у перехідний період та об'єднань юридичних осіб» від 09.01.2025 р. № 4196-IX, який скасував Господарський кодекс України. Необхідно виключити з проєкту договору посилання на Господарський кодекс України (п. 5.1.3 та п.10.1)
Відповідь:
Внесено зміни
Дата відповіді:
12.11.2025 11:53
Відповідь надана
звернення
Номер:
91dee4b173f147748a4385ca9a12088a
Дата опублікування:
10.11.2025 10:12
Опис:
Доброго дня!
Додаток 2 до тендерної документації визначає:
4.1. Сертифікат якості Виробника на обладнання. Якого саме обладнання ?
Також просимо врахувати, що обладнання може бути іноземного виробництва і зазначений документ може бути з іншою назвою, але бути еквівалентом наприклад сертифікат відповідності. Також сертифікат відповідності, що виданий уповноваженим органом підтверджує якість обладнання стандартам та вимогам України. Просимо не наражати на оскарження та додати до вимоги «та/або сертифікат відповідності».
Також:
Відповідно до пункту 1,2 частини 3 ст. 27 Закону України «Про управління відходами» суб’єкт господарювання у сфері управління відходами для провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами зобов’язаний:
1) мати дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів та ліцензію на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами;
2) провадити діяльність на об’єктах оброблення відходів, які відповідають вимогам законодавства. Види відходів, що підлягають обробленню на таких об’єктах, повинні відповідати дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів.
Відповідно до пункту 3 частини 2 ст. 27 Закону України «Про управління відходами» Утворювачі та власники небезпечних відходів, крім небезпечних відходів у складі побутових відходів, зобов’язані не допускати передачі небезпечних відходів суб’єктам господарювання, які не мають дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів та ліцензії на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами.
Зазначені норми є імперативні, зобов’язуючі неухильного їх дотримання.
Замовнику заборонено здавати-передавати небезпечні відходи суб’єкту господарювання які не мають дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів.
Вважаємо вимогу за пунктом 6. Учасник та /або субпідрядник/співвиконавець (у разі залучення) повинен мати Дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів від уповноваженого органу видавати відповідні дозволи (документ має бути чинним на весь період надання послуг та містити дату початку дії дозволу) некоректною, та як таку яка не відповідає вимогам Закону.
Учасник, не співвиконавець, якому ви будете передавати відходи та підписувати відповідні документи (акти) за умовами договору повинен мати право також на їх приймання (пункт 3 частини 2 ст. 27 Закону України «Про управління відходами»), що дає йому отриманий в обов’язковому порядку дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів.
Убезпечте себе від ризиків та законності ваших дій.
Також звертаємо Вашу увагу, що порушення зазначеного законодавства може мати негативні наслідки та порушення санітарних та екологічних норм. За порушення причетні особи несуть у тому числі кримінальну відповідальність.
Відповідь:
Шановний Учаснику! До тендерної документації внесено зміни.
Також зазначаємо, що відповідно до умов тендерної документації визначена вимога щодо надання довідки про наявність відповідного обладнання для операцій з управління небезпечними відходами згідно з предметом закупівлі (інсинерація/кремація) з підтверджуючими документами на відповідне обладнання: договір купівлі-продажу з актами приймання-передачі та/або видатковими наклад.
Відповідно на обладнання для операцій з управління відходами інсинерація/кремація надається перелік документів, до яких входить сертифікат якості Виробника на обладнання та/або сертифікат відповідності та/або інший документ, що підтверджує, що обладнання відповідає встановленим стандартам, технічним регламентам або нормам безпеки до такого виду обладнання. (обладнання для операцій з управління відходами інсинерація/кремація).
Розділом 3 Тендерної документації визначено, що «Учасник-нерезидент повинен надати зазначені документи з урахуванням особливостей законодавства країни, в якій цей учасник зареєстрований (аналоги документів). У разі подання аналогу документу учасник-нерезидент зазначає, на заміну якого документу подано такий документ. Якщо документи, які вимагаються замовником, не передбачені законодавством країни учасника-нерезидента та не існує аналогів такого документу, то такому учаснику бажано надати листи про ненадання таких документів.»
У випадку, коли обладнання куплене за кордоном та не має сертифікат якості Учасник подає пояснення щодо ненадання даного документу та законодавче підтвердження неможливості його отримання.
Щодо частини другої Вашого звернення, повідомляємо, що Замовником проаналізовано чинне законодавство у сфері управління відходами та публічних закупівель. Тендерна документація складена згідно норм законодавства, що регулюють ці сфери.
Дата відповіді:
12.11.2025 11:49