• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Капітальний ремонт і реставрація (Капітальний ремонт фасаду спального корпусу «А», лікувально-адміністративного корпусу «Б», та лікувального корпусу літера «В» МРЦ МВС України «Хутір Вільний» за адресою м. Київ, Дніпровське шосе, 3)

Завершена

38 299 767.00 UAH з ПДВ
Період уточнення: 04.11.2025 16:24 - 16.11.2025 00:00
Відповідь надана

Скасувати вимогу залучення "сертифікованого провідного інженера-консультанта (будівництво)* з досвідом роботи за відповідною кваліфікацією не менше 5-ти років"

Номер: 7641a54b25d242f5a4f974e008be30ff
Дата опублікування: 11.11.2025 12:21
Опис: Скасувати вимогу залучення "сертифікованого провідного інженера-консультанта (будівництво)* з досвідом роботи за відповідною кваліфікацією не менше 5-ти років" Обгрунтування. Шановний, Замовник. Вимагаємо скасувати вимогу викладену в додатку №2 до Тендерної документації стосовно необхідності залучення сертифікованого провідного інженера-консультанта (будівництво)* з досвідом роботи за відповідною кваліфікацією не менше 5-ти років. Дана вимога свідчить про Вашу не обізнаність законодавчої бази України або пряме сприяння (лобіювання інтересів) конкретних виконавців послуг, які мають таких специфічних працівників. 1. Технічний нагляд, авторський нагляд, консультування або залучення сертифікованого провідного інженера-консультанта (будівництво) фінансується Замовником (здебільшого на тендерній основі) і діє він в інтересах останнього з метою дотримання фактично наданих послуг/робіт проектній документації. 2. Викладене Вами технічне завдання, фактичний обсяг закупівлі, а також якісні і кількісні характеристики предмета закупівлі не містять необхідності залучення провідного інженера - консультанта. 3. Відповідно до статті 11 Закону України "Про архітектурну діяльність" технічний нагляд забезпечується Замовником та може бути покладений ним же на спеціалізовану організацію чи спеціаліста з технічного нагляду або на інженера-консультанта, з визначенням у договорі підряду їхніх повноважень. Тобто, послуги інженера - консультанта є окремим предметом закупівлі, оформлюється окремими договорами і ніякими чином не відноситься до Вашого оголошення про закупівлю. Не можуть функції контролю бути покладені на Учасника - Виконавця закупівлі, а надалі - Переможця, якщо звичайно Замовник не намагається створити штучні дискримінаційні умови. Окремо, звертаємо Вашу увагу, що форма договорів на технічний нагляд та інженерну консультацію регулюється частиною 6 статті 11 Закону України "Про архітектурну діяльність" та Постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 року "Про затвердження Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві", з метою удосконалення договірних відносин Мінрегіоном в квітні 2020 року розроблену примірну форму договору на надання інженерно - консультаційних послуг та технічного нагляду. Ознайомитися з цими документами можна на сайті Міністерства розвитку громад та територій України. 4. Згідно iз Загальними умовами укладання та виконання договорів у капітальному будівництві, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України № 668 від 01.08.2005 року, замовник має право залучити інженера-консультанта для управління проєктом, організаційного та консультаційного супроводу комплексу робіт, пов’язаних зі створенням об’єкта будівництва. Виходячи з предмету закупівлі Ви проводите "капітальний ремонт", а не створюєте новий об'єкт. При цьому треба врахувати ще, що послуги інженера - консультанта, є закупівлею за кодом ДК 021:2015:71240000-2 Архітектурні, інженерні та планувальні послуги. 5. Очільниця Державної служби аудиту України у відкритому зверненні від 19 листопада 2024 року до Замовників будівельних робіт/послуг рекомендує відмовитися взагалі від послуг інженерів - консультантів, особливо тим державним органам та структурам, які мають в своїй структурі відповідних штатних технічних фахівців. З даною інформацією ви можете ознайомитися на сайті Радника державних закупівель. 6. Аналогічної думки узагальнена практика АМКУ стосовно дискримінаційних вимог, так було заблоковано закупівлю № UА-2025-02-28-009545-а, яка містила дискримінаційні вимоги залучення провідного інженера консультанта та сертифікованого провідного інженера з охорони праці.
Відповідь: Доброго дня, дякуємо за Ваше звернення потенційний Учаснику. За результатами розгляду Вашого звернення, повідомляємо наступне: Вимоги до кількості, кваліфікації фахівців Учасника визначені з урахуванням вартості та технічної складності проекту, умов виконання робіт та входить до компетенції Замовника (згідно Закону України «Про публічні закупівлі», Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 року № 1178 (зі змінами). З урахуванням зазначеного та виходячи з того, що компетентність інженера-консультанта як фізичної особи – фахівця дозволяє залучати його до роботи будь-яких підприємств, установ чи організацій (замовників будівництва, підрядників, проектних та експертних організацій), де необхідні відповідні знання та досвід для якісного виконання робіт (надання послуг), у тому числі підготовки матеріалів щодо здійснення розрахунків за виконані роботи між підрядником та замовником тощо, залучення усіх зазначених в Оголошені фахівців є обґрунтованими та правомірними вимогами Замовника. Згідно п. 28 постанови Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668 «Про затвердження Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві» (зі змінами, внесеними постановою КМУ від 17.03.2021 №224), замовник має право залучати до управління проєктом, організаційного і консультаційного супроводження комплексу робіт, пов`язаних із створенням об`єкта будівництва, виконання інших функцій, визначених договором про надання інженерно-консультаційних послуг, інженера-консультанта із зазначенням у договорі його повноважень. Відповідно до п.3 додатку 2 до тендерної документації: на підтвердження інформації щодо наявності у Учасника працівників, які зазначені учасником в Довідці про працівників, йому необхідно, у складі пропозиції, надати накази про призначення на посаду та/або суміщення посад/сумісництво (у разі наявності), або цивільно-правові угоди, або інші документи, які підтверджують наявність правовідносин учасника з відповідними працівниками, на всіх працівників, зазначених у довідці, та які містять посаду працівника, зазначену учасником, а також: - щодо особи, зазначеної у Довідці про працівників як провідний інженер консультант (будівництво), – досвід роботи на посаді за відповідною кваліфікацією не менше 5 років. Вимога про наявність у підрядної організації інженера-консультанта (будівництво) з досвідом роботи на посаді за відповідною кваліфікацією не менше 5 років за умов наявності призначення на посаду та/або суміщення посад/сумісництво (у разі наявності), або цивільно-правові угоди, або інших документів, є обґрунтованою, законною та недискримінаційною. Вона спрямована на забезпечення належної якості та безпеки робіт на об'єкті підвищеної відповідальності та зі специфічним характером робіт, що повністю відповідає меті Законів України "Про публічні закупівлі" (принцип максимальної економії та ефективності). Такий фахівець виконує в структурі Підрядника надважливі стратегічні функції, які неможливо доручити персоналу з меншою кваліфікацією, а саме: стратегічне бачення та управління якістю, адже тільки досвідчений інженер здатен забезпечити комплексне бачення усього проєкту. Він виступає внутрішнім гарантом того, що всі технологічні процеси — від вибору матеріалів до їх застосування — відповідатимуть найвищим стандартам якості та довговічності; управління прихованими ризиками, адже фасадні роботи, особливо пов'язані з реставрацією, завжди мають високий ступінь невизначеності. Досвідчений фахівець здатен завдяки своїй інтуїції та попередньому досвіду ідентифікувати потенційні проблеми (приховані дефекти конструкцій, несумісність матеріалів, вплив погодних умов) до того, як вони стануть критичними та призведуть до фінансових втрат або погіршення якості; забезпечення технологічної дисципліни. Такий спеціаліст є носієм знань та виступає наставником для виконавців робіт, гарантуючи, що складні реставраційні та ремонтні техніки виконуються з абсолютною точністю; координація складних процесів, адже він слугує ключовою сполучною ланкою між проєктними рішеннями та їх фактичною реалізацією на об'єкті, забезпечуючи безперервність та узгодженість усіх етапів робіт. Додатково повідомляємо, наступне: Закон України «Про архітектурну діяльність» та Настанова з визначення вартості будівництва, затверджена наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281 не містять заборони або обмежень щодо залучення наведених працівників; Замовник не має в своїй структурі відповідних штатних технічних фахівців.
Дата відповіді: 14.11.2025 11:22
Відповідь надана

Просимо прибрати дискримінаційну вимогу залучення спеціалізованої техніки.

Номер: d7db7a7a1f634b7fa6137a3f231e343b
Дата опублікування: 09.11.2025 16:54
Опис: Пунктом 4 Додатку 2 до тендерної вимоги встановлено вимогу наявності ряду спеціалізованої дорожньої техніки для виконання капітального ремонту фасадів спального корпусу літера "А", лікувально-адміністративного корпусу літера "Б" та лікувального корпусу літера "В" МРЦ МВС України "Хутір Вільний", м. Київ, Дніпровське шосе, 3. Так, Замовником вимагається надати довідку про наявність "ававтогудронатор мін 1шт", " самоскиди мін 4 шт " та іншої спеціальної техніки, натомість фігурування такої спеціалізованої техніки в Додатку 4 до Тендерної документації в розділі "Відомість обсягів робіт" відсутня.
Відповідь: Дякуємо за Ваше звернення, вимоги сформовані та розроблені Замовником за технічною необхідністю, у відповідності до задач, які планується виконуватися за допомогою зазначеного обладнання, відповідно до потреб замовника. Зазначені технічні характеристики повністю відповідають існуючим потребам замовника і зміна, або зменшення кількості характеристик у закупівлі, суттєво погіршить характеристики предмету закупівлі, які є необхідними для забезпечення виконання робіт.
Дата відповіді: 14.11.2025 11:24
Відповідь надана

Усунення дискримінаційних умов тендеру стосовно сертифікатів відповідності

Номер: 5dd1bfc77e05439ab54708b2b149fe7f
Дата опублікування: 09.11.2025 09:17
Опис: Предметом закупівлі UA-2025-11-04-014215-a є «Капітальний ремонт фасаду корпусів А, Б та В» в той же час відповідно до Додатку 8 п 14 вимагається від учасників надання Сертифікату відповідно до стандарту ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування. Відповідно до редакції офіційного Видання ДП «УкрНДНЦ» 2016 ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) Системи екологічного управління. ВИМОГИ ТА НАСТАНОВИ ЩОДО ЗАСТОСОВУВАННЯ, відповідно до офіційної Редакції: Призначеність цього стандарту — надати організаціям загальну схему діяльності задля охорони довкілля та реагування на зміни умов довкілля в рівноважному поєднанні з соціально-економічними потребами. Стандарт має і сферу застосування - це безпосередня господраська діяльність підприємств у сфері охорони довкілля та екологічного управління. Відповідно до ст 23 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник може вимагати від учасників надання Сертифікатів, але лише тільки тих що мають безпосереднє пряме відношення до предмету закупівлі (саме предмету Закупівлі), тобто у даній закупівлі на роботи з капітального ремонту фасадів Законодавство України встановлює види господарської діяльності (роботи, послуги), що підлягають ліцензуванню, перелік яких наведено у ст. 9 Закону України «Про ліцензування певних видів господарської діяльності». У сфері охорони довкілля, екологічного управління, контролю, звітності до таких видів господарської діяльності відносяться: 1. Пошук та розвідка корисних копалин (орган ліцензування – Державна служба геології та надр України) 2. Видобування дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння (орган ліцензування – Державна служба геології та надр України). 3. Виробництво особливо небезпечних хімічних речовин (за переліком КМУ) 4. Проведення робіт із землеустрою, земле оціночних робіт та земельних торгів (орган ліцензування - Державне агентство земельних ресурсів). 5. Роботи щодо управління небезпечними відходами (за переліком КМУ) Вимога: Враховуючи вищезначене, не має жодних нормативно-законодавчих підстав щодо вимоги надання учасниками Сертифікату відповідно до стандарту ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) Системи екологічного управління або ліцензії у сфері екологічної діяльності на роботи по Капітальному ремонту фасадів корпусів А,Б,В та носить суто дискримінаційний характер та безпідставно обмежує коло учасників для участі. Вимагаємо внести зміни в технічну документацію.
Відповідь: Шановний Учаснику, дякуємо за зацікавленість у нашій закупівлі. Вимага щодо наявності Сертифікату відповідно до стандарту ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) Системи екологічного управління є обґрунтованою, законною і не носить дискримінаційного характеру та не обмежує коло учасників, а лише свідчить про готовність Учасника закупівлі виконувати усі необхідні вимоги щодо захисту природи від негативного впливу його роботи, неефективного використання ресурсів, утилізації відходів, тощо. Може поширюватись і застосовуватись стосовно усіх підприємств і організацій, які безпосередньо або непрямо впливають на навколишнє середовище і зміни клімату.
Дата відповіді: 14.11.2025 11:03
Відповідь надана

Ліцензія

Номер: 15053459496941e19428b5e704bb835f
Дата опублікування: 08.11.2025 23:08
Опис: Технічною документацією не конкретизовано за яким класом наслідків необхідна будівельна ліцензія і чи вимагається взагалі?
Відповідь: Доброго дня, дякуємо за зацікавленість у нашій закупівлі, клас наслідків – СС2.
Дата відповіді: 14.11.2025 11:01
Відповідь надана

Щодо аналогічних договорів

Номер: f0d6edf596a84a9698e4182334fe992d
Дата опублікування: 08.11.2025 23:07
Опис: Шановний Замовнику! Додатком 6 до тендерної документації вимагається наявність аналогічних договорів щодо предмету закупівлі. Конкретизуйте, будь ласка, за яким видом/напрямком робіт необхідні аналогічні договори. Чи є достатнім лише багаторічний досвід монтажу інженерії? Інші зазначені вами роботи виконуватимуться нами самотужки або до встановленого законодавством % від загального обсягу договірної ціни підрядними організаціями.
Відповідь: Шановний Учаснику, дякуємо за зацікавленість у нашій закупівлі. Під аналогічним договором слід розуміти договір на надання Учасником послуг, визначених за показником четвертої цифри основного словника національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749 (далі - Єдиний закупівельний словник) або за конкретною назвою предмета закупівлі, або за таким предметом договору, що за своєю суттю є відповідним до предмета закупівлі. Такий договір повинен містити інформацію про сторони договору, предмет закупівлі, номер та дату договору (за наявності). Документами, які підтверджують виконання аналогічного договору, є копії акту/-ів виконаних підрядних робіт за формою № КБ-2в та/або довідкою № КБ-3 (або іншими документами, які передбачені порядком приймання-передачі закінчених робіт (об’єкта будівництва) умовами договору підряду.
Дата відповіді: 14.11.2025 11:00