• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Легкові автомобілі

Період подачі пропозицій

до закінчення періоду залишилося 2 дні (до 06.11.25 00:00)

3 899 725.00 UAH без ПДВ
До закінчення прийому пропозицій
02
дн
13
год
36
хв
41
сек
Довідка МВС
Оплата за участь: 2 040.00 UAH
Період уточнення: 29.10.2025 17:50 - 03.11.2025 00:00
Відповідь надана

Умови закупівлі

Номер: b7d95240fddd4b41ba3ef76f6aeebb2b
Дата опублікування: 30.10.2025 13:32
Опис: Тендерною документацією передбачена закупівля без сплати ПДВ, що є неправомірною вимогою, оскільки вона порушує порядок справляння податку на додану вартість. В тендерній документація несплата ПДВ обґрунтовується умовами Підпункту 2 пункту 32 підрозділу 2 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України та наявністю в Переліку лікарських засобів та медичних виробів, що ввозяться та постачаються на митну територію України під час воєнного стану, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2022 р (зі змінами) № 1447, спеціалізованого санітарного транспорту (неброньованого). Але це обґрунтування невірно трактує норми законодавства та може призвести до порушення норм податкового законодавства при здійснені цієї закупівлі. 1. Зазначений вище Підпункт 2 пункту 32 підрозділу 2 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України визначає, що від сплати ПДВ звільняються операції постачання на митній території України медичних виробів за переліком, встановленим Кабінетом Міністрів України. Тобто товар повинен відповідати 2 вимогам: 1) бути медичним виробом; 2) міститися в переліку, встановленому КМУ. 2. «Перелік лікарських засобів та медичних виробів, що ввозяться та постачаються на митну територію України під час воєнного стану», затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2022 р. № 1447, дійсно містить «Спеціалізований санітарний транспорт (неброньований)», з приміткою «Поширюється на медичні вироби, зазначені в підпункті 2 пункту 32 підрозділу 2 розділу XX Податкового кодексу України». 3. Відповідно до абзацу другого підпункту «в» пункту 193.1 статті 193 Податкового кодексу України медичним виробом є виріб, який внесений до Державного реєстру медичної техніки та виробів медичного призначення або відповідає вимогам відповідних технічних регламентів, що підтверджується документом про відповідність, та дозволені для надання на ринку та/або введення в експлуатацію і застосування в Україні. 4. «Державний реєстр медичної техніки та виробів медичного призначення» наразі не функціонує, оскільки Постановою КМУ № 753 від 02.10.2013 р. було скасовано Порядок державної реєстрації медичної техніки та виробів медичного призначення, затверджений постановою КМУ № 1497 від 09.11.2004 р. 5. «Порядок ведення Реєстру осіб, відповідальних за введення медичних виробів, активних медичних виробів, які імплантують, та медичних виробів для діагностики in vitro в обіг, форми повідомлень, переліку відомостей, які зберігаються в ньому, та режиму доступу до них» затверджено Наказом МОЗ № 122 від 10.02.2024 р. Реєстр осіб є інформаційно-комунікаційною системою, призначеною для формування та обліку відомостей, зазначених у пункті 31 Технічного регламенту щодо медичних виробів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02 жовтня 2013 року № 753, пункті 23 Технічного регламенту щодо медичних виробів для діагностики in vitro, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02 жовтня 2013 року № 754, та пункті 35 Технічного регламенту щодо активних медичних виробів, які імплантують, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02 жовтня 2013 року № 755. Доступ до цього реєстру здійснюється через веб-сторінку Державної служби України з лікарських засобів та контролю за наркотиками за адресою https://mpr.dls.gov.ua/ . 6. Виходячи з вище наведеного, можна зробити висновок, що для звільнення від сплати ПДВ операції з постачання товар повинен: - бути внесений в «Реєстр осіб, відповідальних за введення медичних виробів, активних медичних виробів, які імплантують, та медичних виробів для діагностики in vitro в обіг, форми повідомлень, переліку відомостей, які зберігаються в ньому, та режиму доступу до них»; - відповідати вимогам Технічного регламенту щодо медичних виробів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02 жовтня 2013 року № 753, що підтверджується документом про відповідність. При відсутності цих умов, товар не вважається медичним виробом та його продаж не може звільнятися від сплати ПДВ. Наявність товару зі схожою назвою в Переліку, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2022 р. № 1447, не звільняє його від сплати ПДВ, оскільки не виконується друга обов’язкова вимога про «медичний виріб». 7. Серед всіх спеціалізованих санітарних автомобілів єдиним типом автомобілів, які є медичними виробами, є автомобілі спеціалізовані санітарні екстреної (швидкої) медичної допомоги. Для введення в обіг цих автомобілів потрібно проведення оцінки їх відповідності Технічному регламенту щодо медичних виробів, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 02 жовтня 2013 року № 753 та внесення в «Реєстр осіб, відповідальних за введення медичних виробів, активних медичних виробів, які імплантують, та медичних виробів для діагностики in vitro в обіг, форми повідомлень, переліку відомостей, які зберігаються в ньому, та режиму доступу до них». Крім того, автомобілі спеціалізовані санітарні екстреної (швидкої) медичної допомоги повинні відповідати вимогам спеціального ДСТУ EN 1789:2019 «Колісні транспортні засоби. Автомобілі швидкої медичної допомоги (EN 1789:2007+A2:2014, IDT)». Цей ДСТУ, зокрема, містить перелік медичного обладнання, яким має бути обладнаний автомобіль спеціалізований санітарний екстреної (швидкої) медичної допомоги. 8. Аналіз тендерної документації та вимог до предмету закупівлі свідчить, що предмет закупівлі є звичайним спеціалізованим санітарним автомобілем, а не автомобілем спеціалізованим санітарним екстреної (швидкої) медичної допомоги. Це підтверджується: - вимогами до комплектації – не відповідає жодному з типів автомобілів спеціалізованих санітарних екстреної (швидкої) медичної допомоги, зазначених в ДСТУ EN 1789:2019; - відсутністю вимог щодо внесення предмету закупівлі в «Реєстр осіб, відповідальних за введення медичних виробів, активних медичних виробів, які імплантують, та медичних виробів для діагностики in vitro в обіг, форми повідомлень, переліку відомостей, які зберігаються в ньому, та режиму доступу до них», що є передумовою для визнанням медичним виробом. 9. Таким чином, предмет вашої закупівлі не може купуватися без ПДВ, оскільки він не є медичним виробом та не підпадає під дію Підпункту 2 пункту 32 підрозділу 2 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України. Наявність в Переліку, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2022 р. № 1447, «Спеціалізованого санітарного транспорту (неброньованого)» не є підставою для звільнення предмету вашої закупівлі від сплати ПДВ, оскільки від сплати ПДВ звільняється не весь «Спеціалізований санітарний транспорт (неброньований)», а лише той «Спеціалізований санітарний транспорт (неброньований)», який є медичним виробом. З огляду на вище наведене, рекомендуємо вам внести відповідні зміни в тендерну документацію.
Відповідь: Дякуємо за увагу до нашої закупівлі. Стосовно порушеного Вами питання повідомляємо, що питання правомірності справляння податків належить до компетенції податкових органів. Згідно з позицією податкових органів, що міститься в індивідуальних податкових консультаціях, що є у вільному доступі за посиланням https://cabinet.tax.gov.ua/registers/ipk, режим звільнення від оподаткування ПДВ, встановлений підпунктом 2 пункту 32 підрозділу 2 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України, зокрема до операцій з постачання на митній території України медичних виробів, застосовується за умови, що такі медичні вироби:  призначені для використання у відповідних заходах перерахованими у підпункті 2 пункту 32 підрозділу 2 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України суб'єктами;  включені до переліків лікарських засобів та медичних виробів, що ввозяться та постачаються на митну територію України під час воєнного стану, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2022 р. № 1447. Як вірно вами зазначено Перелік лікарських засобів та медичних виробів, що ввозяться та постачаються на митну територію України під час воєнного стану», затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2022 р. № 1447, дійсно містить «Спеціалізований санітарний транспорт (неброньований)». Відповідно до статті 12 Закону України «Про національну безпеку України» Управління державної охорони України входить до складу сектору безпеки і оборони. За вказаних обставин, враховуючи, що замовник належить до сектору національної безпеки і оборони та використовуватиме предмет закупівлі для надання медичної допомоги фізичним особам, які у період проведення антитерористичної операції та/або здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації, та/або запровадження воєнного стану відповідно до законодавства зазнали поранення, контузії чи іншого ушкодження здоров’я, тому зміни в тендерну документацію вноситись не будуть.
Дата відповіді: 31.10.2025 11:12