-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
44610000-9 - Цистерни, резервуари, контейнери та посудини високого тиску (Великогабаритні та малогабаритні контейнери для твердих побутових відходів або еквівалент)
Торги відмінено
720 000.00
UAH з ПДВ
Період уточнення:
28.10.2025 16:36 - 07.11.2025 00:00
Відповідь надана
Щодо усунення дискримінаційних технічних вимог та ознак антиконкурентних узгоджених дій у тендері UA-2025-10-28-014536-a
Номер:
34206114c0fd4d32a20269527e61c92f
Дата опублікування:
02.11.2025 13:08
Опис:
Звертаємося до Замовника з вимогою усунути порушення принципів добросовісної конкуренції, рівного доступу та недискримінації учасників, які містяться в тендерній документації процедури UA-2025-10-28-014536-a (відкриті торги з особливостями).
Суть порушення:
У технічному завданні до предмета закупівлі (контейнери об’ємом 25, 35, 45, 50, 240 та 1100 л) Замовником встановлено вимоги, що ідентичні конструктивним та геометричним параметрам контейнерів виробництва SULO (Німеччина).
Усі зазначені в сукупності вимоги унеможливлюють участь інших учасників ринку, оскільки лише один виробник (SULO) виготовляє продукцію з такими конструктивними рішеннями.
Таким чином, документація створює штучну перевагу для одного учасника (постачальника або дилера SULO), що призводить до спотворення результатів тендеру та усунення конкуренції.
Правові підстави:
Відповідно до:
п. 4 ч. 2 ст. 6 Закону України «Про захист економічної конкуренції», антиконкурентними узгодженими діями є дії, що стосуються «спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів»;
ст. 15 цього ж Закону, антиконкурентними визнаються дії органів влади, які призводять або можуть призвести до обмеження чи спотворення конкуренції;
ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», замовник зобов’язаний забезпечувати добросовісну конкуренцію серед учасників та недискримінацію;
в ст. 22 зазначеного Закону передбачає, що технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи джерело походження, якщо це обмежує конкуренцію.
Отже, вказані вимоги є дискримінаційними та свідчать про ознаки антиконкурентних узгоджених дій, спрямованих на визначення єдиного переможця — постачальника продукції SULO.
Вимагаємо:
1.Внести зміни до тендерної документації процедури UA-2025-10-28-014536-a шляхом:
усунення вимог, які підлаштовані під конкретного виробника (SULO);
заміни фраз типу на загальні, функціональні характеристики, що не виключають еквіваленти;
надання можливості учасникам пропонувати еквівалентну продукцію інших виробників.
2. Забезпечити дотримання принципів недискримінації та відкритої конкуренції, передбачених законодавством України.
3. Відмінити торги.
Відповідь:
Добрий день, технічні характеристики у додатку 2 до тендерної документації були розроблені відповідно до Службової записки та шляхом моніторингу товарів на ринку у відкритих джерелах. Ми не спиралися на якусь певну торгову марку, тому було затверджено допустимі відхилення. Відповідно до вашого звернення та більш детальніше дослідивши виробників ми виконаємо вашу вимогу - відмінити відкриті торги.
Дата відповіді:
03.11.2025 15:13
Відповідь надана
Таблиця 5 додатку 2 тендерної документації містить дискримінаційні вимоги, що не уможливлюють рівноправну участь та містить вимоги щодо низької якості контейнерів
Номер:
5a9d632e3f014a3db55b36f231afd804
Дата опублікування:
31.10.2025 17:02
Опис:
• Вісь для кріплення коліс має фіксуватись не менше ніж 6 ребрах жорсткості, які розподіляють навантаження на днище корпусу - дискримінаційна вимога, скільки стандарт EN 840-1 не містить окремих вимог до способу виготовлення ребрах жорсткості на яких фіксується вісь.
• Контейнер повинен мати маркування, яке підтверджує що пройшов випробування згідно EN 840-1.
• Висота: 1060 мм - дискримінаційна вимога, скільки стандарт EN 840-1 містить іншу вимогу щодо висоти контейнера 240л, а саме 1100 мм максимально
• Ширина: 590 мм - дискримінаційна вимога, скільки стандарт EN 840-1 містить іншу вимогу щодо ширини контейнера 240л, а саме 580 +/ -5 мм
• Довжина (глибина): 730 мм - дискримінаційна вимога, скільки стандарт EN 840-1 містить іншу вимогу щодо довжини контейнера 240л, а саме 740 мм максимально
• Учасник має надати паспорт виробника або інший документ, який підтверджує відповідність товару усім технічним вимогам - не існує паспорта який відповідає всім технічним вимогам Замовника вказаного в додатку 2 таблиці 5
• сертифікат ДСТУ EN 840-1 - не існує сертифікату відповідності який повністю відповідав би вимогам ДСТУ EN 840-1, існують сертифікати відповідності EN 840-1 видані акредитованими установами.
Відповідь:
Дякуємо за слушне зауваження, візьмемо до уваги Ваші зауваження.
Дата відповіді:
03.11.2025 16:24
Відповідь надана
Таблиця 6 додатку 2 тендерної документації містить дискримінаційні вимоги, що не уможливлюють рівноправну участь та містить вимоги щодо низької якості контейнерів
Номер:
a8703ef802754e8790bf62337ca2487e
Дата опублікування:
31.10.2025 16:18
Опис:
• Контейнер пластиковий з кришкою (Не менше) 1100 літрів для збору побутових відходів
• Згідно EN 840-2: Ручки кришки: не менше 3-х шт. ручок суцільнолитих з корпусом кришки, для відкриття з 3-х сторін (спереду, справа, зліва)
• Для запобіганню потраплянню води, обладнана водостічними скосами, які виступають за край корпусу (скоси запобігають затримці опадів на верхній частині корпусу і тим самим запобігають примерзанню кришки)
• Суцільнолиті з корпусом контейнера ручки: не менше 4 шт. по боках – дискримінаційна вимога, скільки стандарт EN 840-2 не містить окремих вимог до способу виробництва ручок корпусу
• Ребра жорсткості стінок: на кожній стінці не менше ніж по 2 шт. - дискримінаційна вимога, скільки стандарт EN 840-2 не містить окремих вимог до способу виробництва ручок корпусу
• Днище, в зонах кріплення коліс посилене ребрами жорсткості - дискримінаційна вимога, скільки стандарт EN 840-2 не містить окремих вимог до способу виготовлення днища, як Замовник збирається визначати яке днище міцне , а яке днище не міцне ?
• Колеса: 4 шт., діаметр не менше 200мм. Два передніх колеса з гальмом. Колеса мають бути на металевих поворотних кронштейнах, на прогумованій основі та поліпропіленовому ободі - дискримінаційна вимога, скільки стандарт EN 840-2 не містить окремих вимог до способу виготовлення колес.
• Боковий захват у вигляді цапфи з посиленою запресованою не знімною металевою трубкою. Для додаткової жорсткості контейнера та підвищеної надійності при вивантаженні посадочні шипи якої ідуть на всю довжину бокової стінки (від ручки до ручки), що має забезпечувати з обох сторін упор - дискримінаційна вимога, скільки стандарт EN 840-2 не містить окремих вимог до способу виготовлення цапфи.
• Передній захват у вигляді двоступеневої планки. Посиленої не менше 7-ми ребрами жорсткості та частково ситовидним контуром ребр - дискримінаційна вимога, скільки стандарт EN 840-2 не містить окремих вимог до способу виготовлення переднього захвату, в стандарті написано інше.
• Корпус та кришка повинні мати маркування, яке підтверджує що пройшли випробування згідно ДСТУ EN 840-2 - дискримінаційна вимога, скільки стандарт EN 840-2 не містить окремих вимог до способу виготовлення.
• Висота: 1330 мм - дискримінаційна вимога, скільки стандарт EN 840-2 містить іншу вимогу щодо висоти контейнера 1100л, а саме 1470 мм максимально
• Ширина: 1370 мм - дискримінаційна вимога, скільки стандарт EN 840-2 містить іншу вимогу щодо довжини контейнера 1100л, а саме 1370+/-10мм
• Довжина (глибина): 1075 мм - дискримінаційна вимога, скільки стандарт EN 840-2 містить іншу вимогу щодо довжини контейнера 1100л, а саме 1115 мм максимально
PE-HD (поліетилен високої щільності)
Не менше 510 кг Новий
Вага Не менше 45 не більше 50 - дискримінаційна вимога, скільки стандарт EN 840-2 не містить вимоги щодо ваги контейнера
Сірий/Зелений/Чорний 2025
• Учасник має надати паспорт виробника або інший документ, який підтверджує відповідність товару усім технічним вимогам, не існує паспорта який відповідає всім технічним вимогам Замовника вказаного в додатку 2 таблиці 6
• сертифікат ДСТУ EN 840-2 - не існує сертифікату відповідності який повністю відповідав би вимогам ДСТУ EN 840-2, існують сертифікати відповідності EN 840-2 видані акредитованими установами.
Відповідь:
Дякуємо за Ваше звернення щодо технічних вимог до контейнера пластикового з кришкою об'ємом 1100 літрів для збору побутових відходів, які викладені у нашій документації.
Замовник прийме до уваги.
Дата відповіді:
03.11.2025 16:23
Відповідь надана
ВИМОГА ДО ЗАМОВНИКА щодо необхідності розділення предмета закупівлі на лоти
Номер:
79bfa0f08e3f46ce8ced8a361182a778
Дата опублікування:
31.10.2025 15:54
Опис:
Відповідно до положень статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а також з метою забезпечення добросовісної конкуренції, вимагаємо розглянути питання щодо розділення предмета закупівлі 44610000-9 - Цистерни, резервуари, контейнери та посудини високого тиску (Великогабаритні та малогабаритні контейнери для твердих побутових відходів або еквівалент) на два окремі лоти.
Обґрунтування необхідності поділу на лоти
1. Економічна доцільність:
Поділ предмета закупівлі на окремі лоти є економічно обґрунтованим, оскільки дає можливість залучити до участі у процедурі більшу кількість постачальників, що сприятиме підвищенню конкуренції та потенційному зниженню ціни закупівлі.
2. Різноманітність технічних характеристик:
Контейнери для відходів відрізняються за об’ємом 25/35/45/50л та 240 / 1100 л), матеріалом виготовлення контейнери 25/35/45/50л виготовляються з поліпропілену, а контейнери 240 / 1100 л виготовляються з поліетилену , типом призначення (для твердих побутових, органічних, роздільного збору сміття тощо) та способом використання (контейнери 25/35/45/50л стаціонарні на відміну від контейнери 240 / 1100 л які є пересувні).
Через різні технічні характеристики виробники та постачальники можуть спеціалізуватися лише на певних типах контейнерів, тому об’єднання всіх видів у один лот необґрунтовано обмежує конкуренцію.
3. Забезпечення конкуренції та уникнення дискримінації:
Розділення закупівлі на лоти сприятиме участі більшої кількості потенційних учасників, у тому числі малих і середніх підприємств, які не мають можливості постачати весь обсяг або всі типи контейнерів.
Таким чином, поділ забезпечить рівні умови доступу до торгів та виключить ризик дискримінаційних обмежень.
4. Оптимізація процесу постачання:
Розділення закупівлі за типами або об’ємом контейнерів також дозволить Замовнику отримати саме ті товари, які потрібні для різних об’єктів або потреб, у необхідних кількостях та у відповідний час.
Пропозиція щодо можливого поділу на лоти:
• Лот 1: контейнери 25/35/45/50л;
• Лот 2: контейнери 240 / 1100 л
Конкретний поділ Замовник може визначити самостійно з урахуванням своїх потреб та технічних характеристик предмета закупівлі.
Висновок:
З огляду на вищенаведене, пропонуємо Замовнику розділити предмет закупівлі “Контейнери для відходів” на окремі лоти для:
• розширення кола потенційних учасників;
• забезпечення максимальної конкуренції;
• досягнення економії бюджетних коштів;
• запобігання дискримінаційним вимогам.
Просимо розглянути дану вимогу та надати обґрунтовану відповідь відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі».
Відповідь:
Дякуємо за Ваше звернення та уважне ставлення до забезпечення добросовісної конкуренції під час проведення публічної закупівлі за кодом 44610000-9 - Цистерни, резервуари, контейнери та посудини високого тиску (Великогабаритні та малогабаритні контейнери для твердих побутових відходів або еквівалент).
Дата відповіді:
03.11.2025 16:25