• Спрощена закупівля
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

код за ДК 021:2015 - 09310000-5 Електрична енергія (Електрична енергія для адмінбудинків)

Період подачі пропозицій

до закінчення періоду залишився день (до 10.11.25 10:00)

25 857 720.00 UAH з ПДВ
До закінчення прийому пропозицій
01
дн
04
год
54
хв
21
сек
Гарантія - 775 000.00 UAH Довідка МВС
Оплата за участь: 4 080.00 UAH
Період уточнення: 27.10.2025 16:42 - 31.10.2025 10:00
Відповідь надана

Зветніть увагу! Вимога пункту 18 Додатку № 2 є такою, що суперечить законодавству

Номер: 22a1e44d24394b33ae6e26dd72ad3709
Дата опублікування: 30.10.2025 11:11
Опис: Доброго дня! Звертаємо Вашу увагу, що в Додаток 2 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі «Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником закупівлі у складі пропозиції» у пункті 18 встановлено вимогу На підтвердження дотримання вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, та відсутності порушень Ліцензійних умов з постачання електричної енергії споживачу, учасник надає довідку, в довільній формі, щодо дотримання ним вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, та відсутності порушень Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу, затверджених постановою НКРЕКП від 27 грудня 2017 року № 1469. Для електричної енергії чинним є ДСТУ EN 50160:2023, який не передбачає обов’язку надання такої довідки. Крім того, чинне законодавство не обмежує діяльність постачальників у разі наявності штрафів чи застережень НКРЕКП, оскільки вони не впливають на можливість постачання електроенергії та участь у закупівлях. Відповідно до п.29 Особливостей, затверджених постановою КМУ від 12.10.2022 №1178, під час проведення відкритих торгів на закупівлю електроенергії положення п.1, 2 ч.2 ст.16 Закону не застосовуються, а замовники не мають права встановлювати вимоги, що не передбачені національним стандартом. Таким чином, вимога пункту 18 Додатку № 2 є такою, що суперечить законодавству, обмежує конкуренцію та є дискримінаційною. Додатково зазначаємо, що практика АМКУ (рішення від 17.12.2024 №20072, №20071; оголошення UA-2024-12-03-015025-a, UA-2024-12-27-010436-a) підтверджує, що наявність штрафів чи застережень не позбавляє постачальника права здійснювати господарську діяльність, а замовники не вправі встановлювати дискримінаційні вимоги чи вимагати документи щодо інформації, яка є у відкритих державних реєстрах. Вимагаємо внести відповідні зміни до оголошення про проведення спрощеної закупівлі.
Відповідь: Шановний Учаснику! Дякуємо за звернення! Замовником будуть внесені відповідні зміни до Оголошення про проведення спрощеної закупівлі
Дата відповіді: 30.10.2025 16:37
Відповідь надана

Встановлення дискримінаційної, необґрунтованої та незаконної вимоги щодо обов’язкової наявності сертифікату відповідності ISO

Номер: a74cd8194a4e4e1ebf592bd82ecd48bc
Дата опублікування: 30.10.2025 10:43
Опис: Доброго дня. Просимо надати обґрунтування, якими саме нормативно-правовими актами або вимогами чинного законодавства ви керувалися при встановленні в тендерній документації вимоги щодо надання сертифікатів систем управління відповідно до стандартів ISO. Встановлені вами вимоги у своїй сукупності створюють передумови для допуску до участі у процедурі закупівлі лише обмеженого кола суб’єктів господарювання, які попередньо набули відповідних сертифікатів або відповідають неправомірно сформованим критеріям. Такі умови фактично унеможливлюють участь інших потенційних учасників, що порушує принципи відкритості, добросовісної конкуренції та недискримінації, визначені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Зазначаємо, що вимога щодо обов’язкової наявності сертифікатів ISO не передбачена жодним нормативно-правовим актом України у сфері публічних закупівель і створює необґрунтовані бар’єри для участі потенційних учасників. Предметом закупівлі є електрична енергія (код ДК 021:2015 – 09310000-5), яка відповідно до чинного законодавства є стандартизованим товаром, якість якого визначається виключно положеннями національного стандарту. Згідно з наказом Національного органу стандартизації ДП «УкрНДНЦ» від 23.05.2024 № 179, чинним національним стандартом, що регламентує технічні характеристики електричної енергії, є ДСТУ EN 50160:2023 «Характеристики напруги електричної енергії, що постачається в електричних мережах загального призначення», який набрав чинності з 01.03.2025. Зазначений стандарт гармонізований із європейським EN 50160 і встановлює виключно фізико-технічні параметри електричної енергії, зокрема допустимі відхилення напруги в межах 207–253 В. Це єдиний нормативний документ, який визначає вимоги до якості електричної енергії як товару. Водночас, Законом України «Про ринок електричної енергії» не передбачено обов’язку щодо сертифікації електричної енергії або вимог до постачальників щодо наявності сертифікатів ISO. Таким чином, обов’язок учасників процедури закупівлі надавати у складі тендерної пропозиції сертифікати відповідності ISO не встановлений ні профільним законом, ні Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу, ні будь-яким іншим нормативно-правовим актом. Крім того, відповідно до пункту 29 Особливостей, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 (у редакції, чинній на дату оголошення закупівлі), у разі здійснення закупівлі електричної енергії ви не маєте права застосовувати пункти 1 і 2 частини другої статті 16 Закону, а також не можете встановлювати вимоги до предмета закупівлі, які не передбачені відповідним національним стандартом. Отже, встановлення вами вимоги щодо наявності сертифікатів ISO є таким, що виходить за межі ваших повноважень, суперечить імперативним нормам чинного законодавства та має дискримінаційний характер. У зв’язку з викладеним просимо внести відповідні зміни до тендерної документації. У разі невиконання цієї вимоги та неприведення тендерної документації у відповідність до вимог законодавства, буде подано скаргу до Антимонопольного комітету України в порядку, передбаченому статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі».
Відповідь: Шановний Учаснику! Дякуємо за звернення! Замовником будуть внесені відповідні зміни до Оголошення про проведення спрощеної закупівлі
Дата відповіді: 30.10.2025 16:37
Відповідь надана

вимога щодо надання сертифікатів ISO, які охоплюють вид діяльності “Передача електроенергії (ДКПП 35.12)”, є необґрунтованою, неправомірною та дискримінаційною

Номер: a5713f35623c404e960aeed8b0a21941
Дата опублікування: 30.10.2025 10:41
Опис: Шановний Замовник! Пунктами 19–21 Додатку № 2 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі передбачено обов’язкове надання сертифікатів відповідності вимогам ДСТУ ISO, у яких має бути зазначено види діяльності: • ДКПП 35.14 – Торгівля електроенергією, • ДКПП 35.12 – Передача електроенергії. Звертаємо Вашу увагу, що відповідно до Державного класифікатора продукції та послуг ДК 016:2010, • код 35.12 охоплює «Передачу електроенергії», тобто транспортування електроенергії магістральними та міждержавними електричними мережами, що є діяльністю оператора системи передачі (ОСП). В Україні таку діяльність здійснює єдиний ліцензований суб’єкт — ПрАТ «НЕК «УКРЕНЕРГО», який має ліцензію НКРЕКП на провадження господарської діяльності з передачі електричної енергії магістральними мережами. • натомість код 35.14 визначає «Торгівлю електроенергією», що охоплює діяльність постачальників електричної енергії споживачам, у тому числі укладання договорів купівлі-продажу, постачання електричної енергії кінцевим споживачам, виконання балансуючих обов’язків тощо, яку здійснюють суб’єкти господарювання, що мають відповідну ліцензію на постачання електричної енергії споживачу. Таким чином, учасники процедури закупівлі, які є постачальниками електричної енергії, провадять діяльність виключно за кодом ДКПП 35.14 «Торгівля електроенергією» та не можуть здійснювати діяльність за кодом ДКПП 35.12 «Передача електроенергії», оскільки така діяльність є ліцензованою, монопольною і належить виключно до компетенції ОСП — ПрАТ «НЕК «УКРЕНЕРГО». Отже, вимога щодо надання сертифікатів ISO, які охоплюють вид діяльності “Передача електроенергії (ДКПП 35.12)”, є необґрунтованою, неправомірною та дискримінаційною, оскільки вона встановлює додаткові умови участі, що не пов’язані з предметом закупівлі та не можуть бути виконані жодним постачальником електроенергії. Встановлення таких умов порушує принципи здійснення публічних закупівель, визначені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема: • принцип недискримінації учасників, • принцип добросовісної конкуренції серед учасників, • принцип пропорційності, • а також принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. З огляду на викладене, просимо внести відповідні зміни до тендерної документації та вилучити вимогу щодо сертифікації за видом діяльності “Передача електроенергії (ДКПП 35.12)”, залишивши лише діяльність, що відповідає статусу постачальника електричної енергії — “Торгівля електроенергією (ДКПП 35.14)”.
Відповідь: Шановний Учаснику! Дякуємо за звернення! Замовником будуть внесені відповідні зміни до Оголошення про проведення спрощеної закупівлі
Дата відповіді: 30.10.2025 16:37
Відповідь надана

Проєкт договору

Номер: 9375c732497b4c0fbc6475854f7d6171
Дата опублікування: 29.10.2025 15:59
Опис: Добрий день, в проєкті договору у Вас вказана формула, де присутне коливання: К = Цпсз / Ц0сз. Замовник не чітко визначив складову Ц0сз, адже виходячи з Вашої формули, Ц0сз – поточна середньозважена ціна закупівлі одиниці Товару за результатами торгів на ринку «на добу наперед» за повний календарний місяць, доступна на момент кінцевого терміну подання тендерної пропозиції, в подальшому — за місяць, що передує розрахунковому, згідно з інформацією, оприлюдненою Оператором ринку електричної енергії на сайті https://www.oree.com.ua/, грн за 1 кВт*год без ПДВ, тобто чітко не визначено яке значення буде братися як складова Ц0сз при розрахунках за перший місяць постачання. Пропонуємо внести зміни, та однозначно визначити складову Ц0сз та вказати: – «Ц0сз поточна середньозважена ціна закупівлі одиниці Товару за результатами торгів на ринку «на добу наперед» за повний календарний місяць, доступна на момент кінцевого терміну подання тендерної пропозиції - при визначенні ціни за перший місяць постачання; в подальшому — за місяць, що передує розрахунковому, згідно з інформацією, оприлюдненою Оператором ринку електричної енергії на сайті https://www.oree.com.ua/, грн за 1 кВт*год без ПДВ»
Відповідь: Шановний Учаснику! Дякуємо за звернення! Замовником будуть внесені відповідні зміни до Оголошення про проведення спрощеної закупівлі
Дата відповіді: 30.10.2025 16:37
Відповідь надана

Щодо виду діяльності: передача електроенергії

Номер: c892990feed24ac4a77951686c41f6ab
Дата опублікування: 29.10.2025 15:45
Опис: Шановний Замовник. Пунктами 19-21 Додатку 2 оголошення про проведення спрощеної закупівлі передбачено надання сертифікатів ДСТУ ISO, які мають містити види діяльності: торгівля електроенергією (ДКПП 35.14); передача електроенергії (ДКПП 35.12). Звертаємо Вашу увагу, що на енергетичному ринку України існує лише один визначений монопольний суб’єкт, який відповідає за передачу електричної енергії та експлуатацію відповідної інфраструктури. Це Оператор системи передачі (ОСП) – НЕК «УКРЕНЕРГО». Таким чином постачальники електричної енергії, які є учасниками процедури закупівлі не можуть виконувати вид діяльності: передача електроенергії (ДКПП 35.12), не мають і не можуть мати пов’язаних з цим видом діяльності бізнес-процесів, які б можна було сертифікувати. Просимо, шляхом внесення відповідних змін, прибрати вимогу надання сертифікатів ДСТУ ISO, в частині виду діяльності: передача електроенергії (ДКПП 35.12).
Відповідь: Шановний Учаснику! Дякуємо за звернення! Замовником будуть внесені відповідні зміни до Оголошення про проведення спрощеної закупівлі
Дата відповіді: 30.10.2025 16:36
Відповідь надана

Встановлення дискримінаційної, необґрунтованої та незаконної вимоги щодо обов’язкової наявності сертифікату відповідності ISO (ДКПП 35.12)

Номер: 238e62ad47cd435ebb33ec5804333c8d
Дата опублікування: 29.10.2025 15:24
Опис: Доброго дня! Просимо надати обґрунтування, якими саме нормативно-правовими актами або вимогами чинного законодавства ви керувалися при встановленні в тендерній документації вимоги щодо надання сертифікатів ISO. Звертаємо увагу, що відповідно до умов тендерної документації сертифікат, окрім інших видів діяльності, має охоплювати «передачу електроенергії» (ДКПП 35.12). Зазначений код згідно з чинним ДК 016:2010 відноситься до діяльності операторів систем передачі (ОСП), які мають ліцензію НКРЕКП на провадження господарської діяльності з передачі електричної енергії магістральними та міждержавними електричними мережами. Водночас учасники процедур закупівель є постачальниками електричної енергії, діяльність яких класифікується за кодом ДКПП 35.14 «Торгівля електроенергією», а не за 35.12. Отже, вимога про наявність у сертифікаті ISO виду діяльності «Передача електроенергії» (ДКПП 35.12) є юридично безпідставною, оскільки передбачає діяльність, яку можуть здійснювати виключно ліцензовані оператори систем передачі, що унеможливлює виконання такої вимоги іншими учасниками. Такі умови створюють передумови для участі лише вузького кола суб’єктів, фактично обмежуючи конкуренцію та порушуючи принципи відкритості, добросовісної конкуренції й недискримінації, визначені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Жодним нормативно-правовим актом у сфері публічних закупівель не передбачено обов’язку учасників надавати у складі пропозиції сертифікати ISO. Предметом закупівлі є електрична енергія (ДК 021:2015 – 09310000-5) — стандартизований товар, якість якого визначається виключно національним стандартом ДСТУ EN 50160:2023 «Характеристики напруги електричної енергії, що постачається в електричних мережах загального призначення» (наказ ДП «УкрНДНЦ» від 23.05.2024 №179, чинний з 01.03.2025). Зазначений стандарт гармонізований із європейським EN 50160 і регламентує лише фізико-технічні параметри електроенергії (зокрема межі допустимого відхилення напруги 207–253 В), але не містить вимог щодо сертифікації ISO. Законом України «Про ринок електричної енергії» не передбачено обов’язку щодо сертифікації електроенергії або вимог до постачальників стосовно наявності сертифікатів ISO. Згідно з пунктом 29 Особливостей, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178, у разі здійснення закупівлі електричної енергії Замовник не має права застосовувати пункти 1 і 2 частини другої статті 16 Закону та не може встановлювати вимоги до предмета закупівлі, не передбачені національним стандартом. Отже, встановлення вимоги щодо наявності сертифікатів ISO із зазначенням діяльності за кодом ДКПП 35.12 «Передача електроенергії» є таким, що виходить за межі повноважень Замовника, суперечить імперативним нормам законодавства та має дискримінаційний характер. У зв’язку з викладеним просимо невідкладно внести зміни до тендерної документації та усунути зазначену вимогу. У разі невиконання цього звернення та неприведення документації у відповідність до законодавства, будемо змушені повідомити Державну аудиторську службу України для здійснення моніторингу закупівлі.
Відповідь: Шановний Учаснику! Дякуємо за звернення! Замовником будуть внесені відповідні зміни до Оголошення про проведення спрощеної закупівлі
Дата відповіді: 30.10.2025 16:36
Відповідь надана

Щодо вимог надання сертифікатів ISO

Номер: 660241c095b54a75ac2d1918ab9273b4
Дата опублікування: 29.10.2025 14:47
Опис: Звертаємо вашу увагу, щодо вашої вимоги в тендерній документації сертифікатів ISO. Надаємо приклади аналогічної практики Антимонопольного комітету України, який уже визнавав подібні вимоги незаконними та дискримінаційними, а саме: • № 6270-р/пк-пз від 10.05.2023 (№ ID UA-2023-04-26-009178-a); • № 1117-р/пк-пз від 01.02.2023 (№ ID UA-2023-01-10-006734-a); • № 13858-р/пк-пз від 31.08.2023 (№ ID UA-2023-08-17-012915-a); • № 11818-р/пк-пз від 30.07.2025 (№ ID UA-2025-07-15-003259-a); • № 12327-р/пк-пз від 11.08.2025 (№ ID UA-2025-07-28-000031-a); • № 12644-р/пк-пз від 15.08.2025 (№ ID UA-2025-08-01-009680-a); Крім того, аналіз практики Державної аудиторської служби України свідчить про аналогічний підхід. Зокрема, за результатами моніторингу UA-M-2023-10-31-000010 у закупівлі UA-2022-11-30-006578-a встановлено порушення, оскільки тендерна документація була складена з порушенням вимог пунктів 3, 28 та 29 Особливостей № 1178, зокрема під час проведення відкритих торгів для закупівлі електричної енергії були застосовані положення пунктів 1 та 2 частини другої статті 16 Закону та встановлено вимоги до предмета закупівлі, не передбачені відповідним національним стандартом для електричної енергії. Також наказом Міністерства економіки України від 07.05.2024 № 11712 затверджено примірну тендерну документацію щодо здійснення публічних закупівель у сфері електроенергетики на період дії правового режиму воєнного стану та протягом 90 днів після його припинення або скасування. Зазначена примірна тендерна документація не містить жодних вимог щодо сертифікатів ISO, що ще раз підтверджує їхню дискримінаційність та протиправність. У разі невжиття Вами відповідних заходів ми будемо змушені звернутися до Антимонопольного комітету України буде у нас з вами ще одне роз'яснення стосовно сертифікатів, якщо для вас зоконодавчі докази не є підставою для внесення змін. Дякую.
Відповідь: Шановний Учаснику! Дякуємо за звернення! Замовником будуть внесені відповідні зміни до Оголошення про проведення спрощеної закупівлі
Дата відповіді: 30.10.2025 16:36
Відповідь надана

Економічні показники закупівлі

Номер: f2bf0b72f67f4543b3491d1bb4c6f709
Дата опублікування: 29.10.2025 12:16
Опис: Шановний Замовник. Відповідно до умов оголошеної закупівлі визначено очікувану вартість предмету закупівлі Електричної енергії в кількості 3 310 000 кВт*год в розмірі 25 857 720 грн з ПДВ. З розумінням відносимось до того, що при підготовці закупівлі та визначенні її очікуваної вартості ви використовували дані щодо ціни електричної енергії за попередні періоди. Але на момент проведення процедури закупівлі вартість ресурсу – електричної енергії протягом жовтня місяця 2025 року значно та стрімко зросла. З урахуванням вищевказаного, маємо звернути вашу увагу на наступну інформацію: Тариф на електроенергію виходячи із очікуваної вартості складає: 25 857 720 / 3 310 000 = 7,812 грн за кВт*год з ПДВ; Виходячи з порядку визначення ціни за одиницю товару за умовами закупівлі по формулі Ц = (К * Ца + Тосп + Впост) * 1,2 та значення Тосп = 0,68623 грн за кВт*год без ПДВ і Ца (середньозважений РДН за 1 – 29 жовтня 2025 року) = 6,35516 грн за кВт*год без ПДВ, маємо наступну ситуацію: Вартість послуг постачальника: В пост = 7,812 / 1,2 – 0,68623 – 6,35516 = - (мінус) 0,53139 грн за кВт*год без ПДВ, або – (мінус) ~ 8,36 % від ринку РДН. Така економічна ситуація не дозволить виконати умови закупівлі та договору в законний спосіб будь яким постачальником електричної енергії. Враховуючи складну ситуацію на енергетичному ринку країни з метою недопущення затягування закупівлі просимо розглянути можливість внесення змін в умови закупівлі в частині її економічних показників (наприклад ЗМЕНШЕННЯ ОЧІКУВАНИХ ОБСЯГІВ ЗАКУПІВЛІ, враховуючи що ФАКТИЧНІ ОБСЯГИ спожитої електричної енергії та її ВАРТІСТЬ ВИЗНАЧАЮТЬСЯ на підставі формульного ціноутворення ЩОМІСЯЧНО, протягом періоду виконання договору)
Відповідь: Шановний Учаснику! Очікувана вартість закупівлі визначена Замовником відповідно до Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020р. № 275, на підставі актуальних даних на момент її формування, а саме 16.10.2025року. Закупівля здійснюється як спрощена. Умовами передбачено формульне ціноутворення, що враховує коливання цін під час виконання договору. Підстав для внесення змін в умови закупівлі немає. Дякуємо за звернення!
Дата відповіді: 30.10.2025 16:35
Відповідь надана

дискримінація учасників

Номер: 5600988392544e3fa3e337b56852c891
Дата опублікування: 29.10.2025 09:49
Опис: Умови, викладені у тендерній документації, є дискримінаційними, незаконними та такими, що значно обмежують кількість потенційних учасників процедури закупівлі, виходячи з наступного. Відповідно до розділу 18 додатку 2 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі Замовником в розділ «Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником закупівлі у складі пропозиції внесені кваліфікаційні вимоги, а саме: «На підтвердження дотримання вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, та відсутності порушень Ліцензійних умов з постачання електричної енергії споживачу, учасник надає довідку, в довільній формі, щодо дотримання ним вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, та відсутності порушень Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу, затверджених постановою НКРЕКП від 27 грудня 2017 року№1469». Ми вважаємо цю вимогу такою, що порушує принципи недискримінації та пропорційності і виходить за межі Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон № 922-VIII) та постанови КМУ від 12.10.2022 року №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі - Особливості), оскільки встановлює додатковий «фільтр» допуску, не передбачений Законом, та підміняє собою повноваження регулятора — НКРЕКП — щодо оцінки дотримання Ліцензійних умов. Згідно зі ст. 5 Закону № 922-VIII замовники забезпечують недискримінацію учасників і пропорційність вимог. Ст. 22 Закону визначає забороняє встановлювати вимоги, що обмежують конкуренцію або не відповідають законодавству. Підстави відхилення тендерних пропозицій є вичерпними (ст. 31 Закону). Для закупівель електричної енергії замовник не застосовує пп. 1–2 ч. 2 ст. 16 Закону (щодо матеріально-технічної бази, працівників відповідної кваліфікації тощо) — це прямо передбачено п. 29 Особливостей. Будь-які «додаткові» фільтри допуску поза межами Закону та Особливостей є неправомірними. АМКУ у своїй узагальненій практиці щодо закупівель електроенергії окремо підкреслив, що вільне трактування замовниками вимог призводить до встановлення дискримінаційних умов. Ліцензійні умови встановленні НКРЕКП в постанові №1469 є предмет регуляторного, а не закупівельного контролю. Постанова НКРЕКП №1469 встановлює вичерпний перелік обов’язкових вимог до ліцензіата та документообігу для отримання ліцензії. Питання наявності/відсутності порушень Ліцензійних умов належать до компетенції Регулятора і тягнуть наслідки у формі застереження, штрафу, зупинення або анулювання ліцензії, але сам факт минулих порушень (за відсутності рішення про зупинення/анулювання) не є підставою для не допуску до участі у торгах. Допустимим і пропорційним є перевірити чинність ліцензії на дату подання пропозиції. АМКУ неодноразово визнавала дискримінаційними вимоги тендерних документацій про подання листів-гарантій/довідок щодо «бездоганної історії» учасника (в тому числі і щодо наявності/відсутності порушень Ліцензійних умов), які не передбачені Законом і виходять за межі вичерпних підстав відмови. В узагальнення АМКУ щодо закупівель електроенергії за 2024 рік нагадано про неприпустимість «розширювального» встановлення вимог та про масовість задоволення скарг у зв’язку з дискримінаційними умовами тендерної документації саме в цій сфері. Відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено відповідний чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2023 (EN 50160:2022, IDT), який, у свою чергу, не передбачає оскаржувані нами документи, що вимагає надати Замовник. Більше того, в Україні також діє ДСТУ 3466-96 «Якість електричної енергії. Терміни та визначення», що теж є національним стандартом для предмету закупівлі, який не передбачає необхідність отримання документів, що оскаржуються.». Документ, який вимагає надати Замовник, не передбачений національними стандартами для предмета закупівлі ДСТУ EN 50160:2023 (EN 50160:2022, IDT) та ДСТУ 3466-96. Отже, Замовник неправомірно встановив оскаржувані вимоги до предмета закупівлі, в порушення пункту 29 Особливостей, За таких умов, вищезазначені умови Документації не узгоджуються із вимогами законодавства в цій частині. Потенційний учасник має діючу ліцензію і відносно нього не порушено процедур її припинення може постачати електричну енергію. Відтак, чинне законодавство не обмежує у діяльності постачальників електричної енергії щодо здійснення діяльності з постачання електроенергії, в разі наявності застережень чи штрафів НКРЕКП. Санкції НКРЕКП носять виключно попереджувальний характер, і ніяким чином не впливають на постачання електричної енергії і не є перепоною для подальшого постачання, участі у закупівлях, тощо. Більше того, наявність таких застережень в минулому абсолютно не впливає на постачання електричної енергії в 2025 році, адже суб’єкт господарювання не має жодних встановлених законодавством обмежень як учасник ринку електричної енергії, в тому числі і таких, що перешкоджали б йому брати участь у процедурі закупівлі. Тобто, це жодним чином не впливає на його здатність добросовісно виконувати свої зобов'язання за договором, бути постачальником електричної енергії тощо. А відтак, вимога про надання вказаної довідки носить відверто дискримінаційний характер, унеможливлює участь у закупівлі значної кількості суб’єктів господарювання, в тому числі і Скаржника, та надає необґрунтовані переваги для участі у закупівлі визначеному колу учасників, проте, об’єктивно не має істотного значення для Замовника. Таким чином вимога Замовника про «відсутність порушень Ліцензійних умов» є надмірною, непередбаченою Законом та дискримінаційною, оскільки: не належить до вичерпних кваліфікаційних критеріїв/підстав відмови; дублює/підміняє регуляторний нагляд НКРЕКП; створює необґрунтований бар’єр участі, не пов’язаний безпосередньо з можливістю якісно виконати договір. Отже, вищевказані вимоги Документації є незаконними, дискримінаційними та такими, що порушують вимоги пункту 29 Особливостей, тому просимо зобов'язати Замовника внести відповідні зміни до Документації та виключити оскаржувані нами вимоги. Керуючись ст. 3, 5, 18 Закону України «Про публічні закупівлі», а також Постановою КМУ №1178 від 12.10.2022 року – ПРОСИМО: 1. Внести зміни до оголошення про проведення прощеної процедури закупівлі затвердженого рішенням уповноваженої особи від 27.10.2025 року та виключити розділ 18 додатку 2 До оголошення про проведення спрощеної закупівлі Замовником в розділ «Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником закупівлі у складі пропозиції.» В разі невиконання нашої Вимоги, щодо наявності дискримінаційної вимоги в тендерній документації, ми будемо змушені звернутись з позовною заявою до суду.
Відповідь: Шановний Учаснику! Дякуємо за звернення! Замовником будуть внесені відповідні зміни до Оголошення про проведення спрощеної закупівлі
Дата відповіді: 30.10.2025 16:36
Відповідь надана

дискриманаційна вимога

Номер: 78ca596ae4724bd4badcb852527cd903
Дата опублікування: 28.10.2025 09:05
Опис: Шановний Замовник. В Додатку 2 Оголошення (спрощена) Електроенергія на 2026 з вимогами та проектом договору (п.18 таблиці) міститься дискримінаційна вимога «На підтвердження дотримання вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, та відсутності порушень Ліцензійних умов з постачання електричної енергії споживачу, учасник надає довідку, в довільній формі, щодо дотримання ним вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, та відсутності порушень Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу, затверджених постановою НКРЕКП від 27 грудня 2017 року № 1469». Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено відповідний чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2023 (EN 50160:2022, IDT), який, у свою чергу, не передбачає жодних підтверджень щодо Ліцензійних вимог, в т.ч. їх порушень чи відсутність порушень, накладення чи не накладення штрафів НКРЕКП, призупинення ліцензії та інші. Відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним». В АМКУ неодноразово оскаржувались такі дискримінаційні вимоги і рішення були прийняті не на користь Замовників, а навпаки. Додатково, Повідомляємо, що з даного питання є практика АМКУ, згідно з якою Замовників зобов’язують вносити зміни до ТД: 1. Рішення від 17.12.2024 № 20072,оголошення UA-2024-12-03-012921-a. 2. Рішення від 17.12.2024 № 20071,оголошення UA-2024-12-04-008473-a. 3. Рішення від 09.01.2025 №401 оголошення UA-2024-12-27-010436-a., де АМКУ зобов’язує замовника внести зміни до тендерної документації і де чітко сформульоване заключення Антимонопольного комітету, що: 1. «наявність у суб'єкта господарювання, зокрема, порушень Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії, застережень щодо недопущення надалі недотримання вимог нормативно-правових актів, штрафів, та за умови усунення суб'єктом господарювання підстав, що стали причиною для зупинення дії ліцензії, а також відсутність рішень НКРЕКП, зокрема, щодо анулювання дії ліцензії не позбавляє можливості суб'єкта господарювання здійснювати відповідну господарську діяльність, зокрема щодо постачання електричної енергії» 2. «Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним». Видаліть дискримінаційну вимогу та не порушуйте вимоги чинного законодавства України.
Відповідь: Оголошення про проведення спрощеної закупівлі, затвердженого рішенням уповноваженої особи від 27.10.2025 № 517, розроблено відповідно до положень Закону України «Про публічні закупівлі», з дотриманням вимог порядку здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 11.11.2022 № 1275 (із змінами та доповненнями) (далі – Постанова 1275). Згідно з положеннями частини третьої статті 14 вищевказаного Закону в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі може зазначатися інша інформація, а саме в пункті 18 Додатку № 2 до Оголошення про проведення спрощеної закупівлі від учасників вимагається надання довідки в довільній формі, щодо дотримання вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, та відсутності порушень Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу, затверджених постановою НКРЕКП від 27 грудня 2017 року № 1469. Вона не створює дискримінаційних умов, не обмежує конкуренцію та слугує лише додатковим підтвердженням дотримання ліцензійних умов. Враховуючи, що предмет закупівлі за ДК 021:2015:09310000-5 - Електрична енергія (електрична енергія), яка наразі перебуває на межі дефіцитності, замовник сформулював базові вимоги до постачальника електричної енергії, які б забезпечили мінімальну стабільність її постачання. Метою замовника є співпраця з добросовісним учасником, який у своїй діяльності керується міжнародними стандартами. З огляду на вищевикладене та враховуючи, що замовником викладені базові вимоги до постачальника електричної енергії з метою забезпечення стабільності її постачання, Замовник дійшов висновку про відсутність підстав для внесення змін до спрощеної закупівлі, яка складена відповідно до вимог законодавства.
Дата відповіді: 28.10.2025 14:45