-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з розробки технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель КП «Дарницьке лісопаркове господарство» в адміністративних межах Деснянського району м. Києва з метою оформлення права постійного користування земельними ділянками
Кваліфікація
від початку періоду пройшло 3 робочих дні
653 650.50
UAH з ПДВ
Період уточнення:
27.10.2025 16:24 - 01.11.2025 00:00
Відповідь надана
Щодо обладнання, працівників, сертифікату ISO.
Номер:
f247d791b1484f38ad8d920f5b2c95cc
Дата опублікування:
29.10.2025 17:02
Опис:
Шановний Замовнику!
Вивчивши умови тендерної документації, повідомляємо, що окремі встановлені вимоги носять ознаки дискримінаційних та не відповідають принципам, визначеним ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а також можуть призвести до необґрунтованого обмеження добросовісної конкуренції.
1. Вимога Замовника щодо підтвердження наявності Учасником:
1) працівників, які мають вищу освітою у сфері геодезії та/або землевпорядкування - не менше 5 осіб (на підтвердження надати копії дипломів про вищу освіту у вказаній сфері (без додатків) працівників, інформація про яких вказана у довідці, згідно з пп.5.2.1. п.5 розділу ІІІ тендерної документації);
2) сертифікованого інженера-землевпорядника та сертифікованого інженера-геодезиста;
3) юриста (фахівця з юридичною (правовою) освітою) - не менше 1 (одного)» є дискримінаційною.
Предметом закупівлі є «Послуги з розробки технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель».
Відповідно до ст. 26 Закону України «Про землеустрій» розробниками документації із землеустрою є:
-юридичні особи, що володіють необхідним технічним і технологічним забезпеченням та у складі яких працює за основним місцем роботи сертифікований інженер-землевпорядник, який є відповідальним за якість робіт із землеустрою;
-фізичні особи - підприємці, які володіють необхідним технічним і технологічним забезпеченням та є сертифікованими інженерами-землевпорядниками, відповідальними за якість робіт із землеустрою
До послуг що передбачені предметом закупівлі законодавством не встановлено обов’язкової наявності в учасника працівників, які мають вищу освітою у сфері геодезії та/або землевпорядкування і до того ж в кількості саме не менше 5 осіб; сертифікованих інженерів-землевпорядників, сертифікованих інженерів-геодезистів до того ж у кількості саме не менше 2-х; юриста (фахівця з юридичною (правовою) освітою).
2. Законом України «Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність», Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності топографо-геодезичних», Вимогами до технічного і технологічного забезпечення виконавців і картографічних робіт, затвердженими Наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 11.02.2014 № 65, зареєстрованими в Міністерстві юстиції України 8 квітня 2014 р. за № 395/25172, Вимогами до технічного і технологічного забезпечення виконавців (розробників) робіт із землеустрою, затвердженими Наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 11.04.2013 № 255, зареєстрованими в Міністерстві юстиції України 29 квітня 2013 р. за № 694/23226 (додаються як докази) не встановлено таких вимог до матеріально-технічної бази.
Відповідно до п. 2.1. Вимог до технічного і технологічного забезпечення виконавців топографо-геодезичних і картографічних робіт, затвердженим Наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 11.02.2014 № 65, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 8 квітня 2014 р. за № 395/25172 виконавець робіт повинен мати на праві власності чи інших законних підставах такі засоби обчислювальної та інформаційної техніки, технічні засоби, необхідні для виконання топографо-геодезичних і картографічних робіт:
супутникові геодезичні ГНСС-приймачі, високоточні і точні електронні тахеометри, теодоліти та нівеліри, гравіметри, комп’ютери та відповідне ліцензоване програмне забезпечення для виконання робіт зі створення Державної геодезичної мережі, геодезичних мереж згущення, геодезичних мереж спеціального призначення, інженерно-геодезичних вишукувань;
цифрові аерокамери, аерофотоапарати, прилади для обробки аерофільмів та друку фотографій, сканери високої роздільної здатності, аналітичні та цифрові фотограмметричні прилади, точні та технічної точності тахеометри (електронні), теодоліти та нівеліри, комп’ютери та відповідне ліцензоване програмне забезпечення для виконання аерофототопографічних робіт, топографічних зйомок, кадастрових зйомок, топографічних робіт для забезпечення основи різних кадастрів;
сканери високої роздільної здатності, обладнання для підготовки карт до видання, комп’ютери та спеціалізоване ліцензоване програмне забезпечення (геоінформаційні системи, система управління банком даних тощо) для виконання робіт зі створення (укладання, поновлення, підготовка до видання) карт (планів) у графічному, цифровому та електронному видах, робіт зі створення та ведення геоінформаційних систем, баз та банків даних.
Даний перелік обладнання є вичерпним. І лише наявність цього обладнання є обов’язковою для виконавців топографо-геодезичних і картографічних робіт.
Таким чином, вищезазначені нормативно-правові акти не містять вимог щодо наявності обладнання, яке вимагається Замовником у даному пункті.
Тому не є обов’язковою наявність:
• комплектів геодезичного GPS – обладнання (не менше 2 одиниць);
• відповідного ліцензійного програмного забезпечення;
• автомобільної техніки (транспортних засобів) – не менше 2 одиниць;
• комп’ютерів/ноутбуків - не менше 3 одиниць, принтерів - не менше 2 одиниць, широкоформатних принтерів (плотерів або аналогів) - не менше 1 одиниці.
Також сама вимога щодо наявності ліцензійного програмного забезпечення та надання ліцензій та/або договорів на його використання є дискримінаційною. Особливо враховуючи те, що вищезазначене законодавство не містить таких вимог, як і не містить вимог стосовно надання ліцензії та/або договорів на використання.
Крім цього, Замовник вимагає надати скан-копії свідоцтв з оригіналів, встановленого зразку про метрологічну повірку геодезичного обладнання.
Але Наказ Мінекономрозвитку від 08.02.2016 № 193 (додається як доказ) не встановлює вимог щодо повірки геодезичного обладнання.
3. Тендерною документацією встановлена вимога щодо надання сертифіката сертифіката "Система управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT)" Діяльність у сфері інжинірингу, геології та геодезії, надання послуг технічного консультування в цих сферах.
Вважаємо зазначену вимогу дискримінаційною та такою, що не відповідає предмету закупівлі, а саме – послугам з розробки технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель
Звертаємо увагу, що:
1. Для виконання цих робіт достатньо наявності відповідних кваліфікованих інженерів-землевпорядників та сертифікованих геодезистів, що прямо визначено законодавством України у сфері землеустрою та кадастру.
2. Вимога щодо надання сертифіката "Система управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT)" Діяльність у сфері інжинірингу, геології та геодезії, надання послуг технічного консультування в цих сферах для даного виду послуг не передбачена жодним нормативно-правовим актом, не є обов’язковою та штучно обмежує коло потенційних учасників.
Таким чином, встановлена вимога порушує принципи недискримінації та добросовісної конкуренції, створює необґрунтовані бар’єри для участі у закупівлі та може призвести до звуження кола учасників, що суперечить положенням Закону.
Просимо: внести зміни до умов тендерної документації відповідно до чинного законодавства, а саме:
1. Привести у відповідність до чинного законодавства вимогу щодо підтвердження наявності Учасником:
1) працівників, які мають вищу освітою у сфері геодезії та/або землевпорядкування - не менше 5 осіб (на підтвердження надати копії дипломів про вищу освіту у вказаній сфері (без додатків) працівників, інформація про яких вказана у довідці, згідно з пп.5.2.1. п.5 розділу ІІІ тендерної документації);
2) сертифікованого інженера-землевпорядника та сертифікованого інженера-геодезиста;
3) юриста (фахівця з юридичною (правовою) освітою) - не менше 1 (одного).
2. Привести у відповідність до чинного законодавства вимогу щодо підтвердження наявності Учасником обладнання, а саме:
• електронних тахеометрів (не менше 1 одиниці);
• комплектів геодезичного GPS – обладнання (не менше 2 одиниць);
• відповідного ліцензійного програмного забезпечення;
• автомобільної техніки (транспортних засобів) – не менше 2 одиниць;
• комп’ютерів/ноутбуків - не менше 3 одиниць, принтерів - не менше 2 одиниць, широкоформатних принтерів (плотерів або аналогів) - не менше 1 одиниці.
Вилучити вимогу щодо надання Учасником копії чинних свідоцтв про повірку робочих засобів вимірювальної техніки.
3. Виключити вимогу щодо обов’язкового надання сертифіката "Система управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT)" Діяльність у сфері інжинірингу, геології та геодезії, надання послуг технічного консультування в цих сферах.
Відповідь:
Добрий день . Дякуємо за звернення. Згідно частини 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Крім того Законом України «Про публічні закупівлі» не заборонено викладати додаткові вимоги у відповідних розділах Тендерної документації.
1. Щодо наявності в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід згідно викладених вимог у тендерній документації
Відповідно до ст, 26 Закону України «Про землеустрій» розробниками документації із землеустрою є:
юридичні особи, що володіють необхідним технічним і технологічним забезпеченням та у складі яких працює за основним місцем роботи сертифікований інженер-землевпорядник, який є відповідальним за якість робіт із землеустрою;
фізичні особи - підприємці, які володіють необхідним технічним і технологічним забезпеченням та є сертифікованими інженерами-землевпорядниками, відповідальними за якість робіт із землеустрою.
Взаємовідносини замовників і розробників документації із землеустрою регулюються законодавством України і договором.
Подання документації із землеустрою до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, для внесення відомостей до Державного земельного кадастру від імені замовника документації здійснюється її розробником, якщо інше не встановлено договором.
Вимоги щодо кількості конкретних працівників встановлюються Замовником в залежності від специфіки конкретного предмету закупівлі, обсягу послуг та строку надання послуг. Наявність певної кількості працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання – зазначений критерій встановлюється з метою пересвідчитись, що закупівля відбуватиметься у суб’єкта, який має достатньо висококваліфікованого персоналу для своєчасного та якісного надання послуг.
Зазначена у тендерній документації кількість кваліфікованих працівників у Учасника закупівлі необхідна для надання послуг в короткі терміни, в тому числі для швидкого проведення топографо-геодезичних вишукувань на місцевості (орієнтовна загальна площа 100 га), розробки документацій із землеустрою щодо інвентаризації земель, одержання витягів із Державного земельного кадастру та отримання рішень Київської міської ради про затвердження проекту землеустрою.
Вимоги щодо наявності працівників, які мають вищу освітою у сфері геодезії та/або землевпорядкування - не менше 5 осіб, сертифікованого інженера-землевпорядника та сертифікованого інженера-геодезиста прописані з урахуванням, що послуги будуть надаватись на лісових земельних ділянках Деснянського району міста Києва, орієнтовною загальною площею 100 га, надання зазначених послуг буде ускладнено погодними умовами, наявними щільними деревними насадженнями та чагарникового покриву більшості території знімання, що зменшує пряму видимість об’єктів і контурів знімання та унеможливлює використання виключно супутникового обладнання, що в свою чергу впливає на складність і продуктивність послуг. Координування великої кількості стовбурів дерев, також значно збільшує кількість контурних точок та ускладнює подальшу роботу картографа. При визначенні меж земельної ділянки необхідно враховувати містобудівну ситуацію, вимоги діючих технологічних норм щодо інженерних мереж, що затверджені у встановленому порядку. Для створення належних умов експлуатації зелених зон, захисту їх від зсувів, обвалів, розмивів, підтоплень, селів, снігозанесень та інших небезпечних впливів можуть встановлюватися охоронні зони. Порядок їх установлення, розміри, режими та особливості умов землекористування необхідно визначати відповідно до вимог чинного законодавства України.
Вимога щодо наявності юриста (фахівця з юридичною (правовою) освітою) - не менше 1 (одного) прописана оскільки процес затвердження документацій із землеустрою передбачає їх подання до Київської міської ради з урахуванням особливостей визначених правилами підготовки та прийняття рішень органами Київської міської ради щодо набуття та припинення прав на землю комунальної власності в м. Києві, тому потребує наявності фахівців з юридичною (правовою) освітою для супроводу у відносинах з державними органами влади, контролю за дотриманням земельного законодавства та вирішенні можливих спорів.
Окрім того, учасникам не заборонено найняти більше працівників у тому числі сертифікованих та відповідати кваліфікаційним критеріям. Встановлення мінімальних кваліфікаційних критеріїв призведе до участі учасників без досвіду надання послуг, що не тільки призведе до зриву строків надання послуг, а й внаслідок буде отримано неякісні послуги. Тому, встановлюючи кваліфікаційні критерії Замовник керувався принципом «максимальної економії, ефективності та пропорційності» визначений статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Вчасне надання послуг є важливим саме в межах даного бюджетного періоду. Невчасне надання послуг, що виходить за межі даного бюджетного періоду (до 31.12.2025) є недопустимим для Замовника. Для уникнення невчасного надання послуг або взагалі невиконання, Замовником і були встановлені відповідні кваліфікаційні критерії в тендерній документації до працівників. Додатково повідомляємо, що випадки ненадання послуг в межах одного бюджетного періоду вже були в аналогічних закупівлях, зокрема в закупівлі Комунального підприємства ВИКОНАВЧОГО ОРГАНУ КИЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (КИЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ) ПО ОХОРОНІ, УТРИМАННЮ ТА ЕКСПЛУАТАЦІЇ ЗЕМЕЛЬ ВОДНОГО ФОНДУ М. КИЄВА «ПЛЕСО», закупівля https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-04-21-003019-a.
Враховуючи вищезазначене наявність саме такої кількості кваліфікованих працівників, як зазначено в тендерній документації, в тому числі, сертифікованого інженера-геодезиста та юриста необхідна для якісного виконання робіт.
2. Щодо наявності в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій згідно викладених вимог у тендерній документації
Враховуючи, що послуги надаються щодо лісових земельних ділянок Деснянського району міста Києва, орієнтовною загальною площею 100 га, є необхідність якісного та вчасного виконання робіт. Для цього учасник має бути забезпечений достатньою кількістю обладнання.
супутникових геодезичних ГНСС-приймачів, високоточних і точних електронних тахеометрів, комп’ютерів та відповідного ліцензованого програмного забезпечення для виконання робіт зі створення Державної геодезичної мережі, геодезичних мереж згущення, інженерно-геодезичних вишукувань, топографічних зйомок, кадастрових зйомок, топографічних робіт для забезпечення основи різних кадастрів
Наявність в Учасника обладнання, а саме: електронних тахеометрів (не менше 1 одиниці), комплектів геодезичного GPS – обладнання (не менше 2 одиниць), відповідного ліцензійного програмного забезпечення, автомобільної техніки (транспортних засобів) – не менше 2 одиниць, комп’ютерів/ноутбуків - не менше 3 одиниць, принтерів - не менше 2 одиниць, широкоформатних принтерів (плотерів або аналогів) - не менше 1 одиниці визначена з врахуванням: обсягу лісових кварталів, щодо яких передбачено провести топографо-геодезичні вишукування, можливості швидкого пересування працівників, якісного дослідження, знімання меж земельних ділянок, співвідношення та відповідність таксаційних матеріалів з міжквартальними лісовими просіками, врахування площ лісовпорядкування, нанесення інженерних мереж, відображення відповідних обмежень, відображення та врахування заболочених місць та можливих водних об'єктів, ж/д колій, об`єктів історико-культурної спадщини (ДОТи), визначення координат кутів поворотів меж землекористувань кварталів або масивів, обробка матеріалів польових вимірювань та спостережень, оформлення їх у вигляді схем різних розмірів, за необхідності формату А2, А1, А0, відображення окремих картографічних даних та різних комбінацій даних, оформлення результатів аналізу даних.
При цьому, умови закупівлі встановлено, що термін надання послуг має стислі терміни (до 31.12.2025 року) та не передбачено можливості перенесення таких робіт на наступний бюджетний період. Враховуючи, що оплата за виконані роботи буде здійснюватися з місцевого бюджету, замовник має бути переконаний, що учасник у змозі виконати зазначені об’єми робіт в стислі терміни в цілому.
Надання Учасником копій чинних свідоцтв про повірку робочих засобів вимірювальної техніки гарантує точність вимірювань, зокрема, підтверджує, що вимірювальні прилади пройшли державну або відомчу метрологічну перевірку, забезпечує допустиму похибку вимірювань, придатні для використання у геодезичних роботах. Без чинної повірки немає впевненості, що виміряні координати, площі чи межі земельних ділянок є достовірними.
Ми, як Замовник, отримавши такі свідоцтва, можемо документально підтвердити, що використані дані відповідають метрологічним вимогам, виміряні координати, площі чи межі земельних ділянок є достовірними, зокрема, у разі перевірки чи спору.
Замовник встановив такі критерії для відбору виконавців послуг відповідно до положень статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» та не вважає зазначені вимоги дискримінаційними.
3. Щодо надання копії сертифікату "Система управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT)" Діяльність у сфері інжинірингу, геології та геодезії, надання послуг технічного консультування в цих сферах згідно викладених вимог у тендерній документації
Дана вимога встановлюється з метою підтвердження того, що учасник тендеру має впроваджену, задокументовану та сертифіковану систему управління якістю, яка відповідає міжнародним стандартам ISO.
Сертифікат ISO 9001:2015 засвідчує, що діяльність підприємства організована за принципами постійного контролю, аналізу та вдосконалення процесів, що безпосередньо впливає на стабільність та якість виконання робіт (послуг) у сфері інжинірингу, геології та геодезії.
Відповідно до ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі», замовник має право встановлювати кваліфікаційні критерії до учасників для підтвердження їх спроможності якісно виконати договір.
Наявність сертифіката ISO 9001:2015 є обґрунтованим підтвердженням відповідності таким критеріям.
Сертифікат видається незалежним акредитованим органом після проходження аудиту, що свідчить про професійність персоналу, ефективність внутрішнього контролю та належну організацію управління підприємством.
Учасники, які мають сертифікат ISO 9001:2015, демонструють наявність процедур з управління ризиками, усунення невідповідностей, контролю документації та постійного вдосконалення процесів, що мінімізує ризики неякісного виконання робіт.
Вищезазначені фактори обґрунтовують кваліфікаційні вимоги, зазначені в тендерній документації. Замовник встановив такі критерії для відбору виконавців послуг відповідно до ст. 16 Закону, та не вважає зазначені вимоги дискримінаційними.
Дата відповіді:
01.11.2025 16:41