• Спрощена закупівля
  • Однолотова
  • КЕП

Огірок свіжий

Період уточнень

до закінчення періоду залишилося 15 годин (до 30.10.25 18:00)

120 000.00 UAH з ПДВ
Період уточнення: 24.10.2025 18:32 - 30.10.2025 18:00
Відповідь надана

Умови оголошення

Номер: f11cdf34ab4b4c98b7158f0ab4cd54fb
Дата опублікування: 29.10.2025 16:35
Опис: Шановний Замовник! Аналіз оголошення про проведення спрощеної закупівлі свідчить про наявність дискримінаційних умов, які унеможливлюють участь запитувача в закупівлі. 1. Пунктом 3 додатку 1 до Оголошення про спрощену закупівлю передбачено надання експлуатаційного дозволу на потужності з повторного пакування та перепакування. Згідно з ч. 1 ст. 23 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» оператори ринку, що провадять діяльність, пов’язану з виробництвом та/або зберіганням харчових продуктів тваринного походження, повинні отримати експлуатаційний дозвіл, який видається територіальним органом компетентного органу на кожну окрему потужність до початку її експлуатації. Частиною 2 цієї статті передбачено, що обов’язок отримання експлуатаційного дозволу не поширюється в частині відповідної діяльності на операторів ринку, які здійснюють: 1) первинне виробництво харчових продуктів тваринного походження, а також пов’язану з ним діяльність, зокрема зберігання та поводження з первинною продукцією в місці первинного виробництва, за умови що при цьому істотно не змінюється стан такої продукції; 2) транспортування харчових продуктів тваринного походження, у тому числі тих, які потребують дотримання температурного режиму та не можуть зберігатися при температурі вище 10 °C, залишаючись придатними для споживання людиною; 3) зберігання харчових продуктів тваринного походження, які не потребують дотримання температурного режиму та можуть зберігатися при температурі вище 10 °C, залишаючись придатними для споживання людиною; 4) виробництво та/або зберігання харчових продуктів, інгредієнтами яких є виключно продукти рослинного походження та/або перероблені продукти тваринного походження; 5) експлуатацію закладів громадського харчування, закладів роздрібної торгівлі харчовими продуктами та/або виробництво ремісничих харчових продуктів, виробництво харчових продуктів тваринного походження на малих потужностях з виробництва харчових продуктів тваринного походження. Оскільки, предметом закупівлі є виключно продукти рослинного походження, то запитувач не має законодавчих підстав для отримання експлуатаційного дозволу. Разом з тим, запитувач має рішення про державну реєстрацію потужностей, передбачене ст.25 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів». 2. Згідно з п.8 додатку 1 до Оголошення про спрощену закупівлю учасники надають «Засвідчена належним чином копія чинного сертифіката НАССР, який підтверджує, що Постачальник продукція відповідає вимогам законодавства України щодо постійно діючих процедур, що ґрунтуються на принципах НАССР. Надати оригінал або копії сертифікатів на систему управління якістю та безпечністю харчових продуктів, видані органом із сертифікації акредитованим Національним агентством з акредитації України, та дійсні на момент подання пропозиції, що має включати такі сфери акредитації, як складське зберігання (код КВЕД 52.10) та транспортування (код КВЕД 49.41) сушених продуктів та продуктів харчування; оптова та роздрібна торгівля, розповсюдження, реалізація та постачання харчових продуктів охолоджених, заморожених та стійких до навколишнього середовища: - ДСТУ ISO 22000:2019 (ISO 22000:2018. IDT); - ДСТУ EN ISO 9001:2018 (ISO 9001:2015, IDT)». З вищенаведеного, виникає питання, навіщо в сертифікатах потрібна роздрібна торгівля, розповсюдження, реалізація та постачання харчових продуктів охолоджених, заморожених. Предметом закупівлі є овочі (фрукти). Слід зазначити, що для овочів постачаються в свіжому вигляді, не потребують охолодження, заморозки. На підставі вищезазначеного, просимо внести зміни в оголошення про спрощену закупівлю та прибрати дискримінаційні умови. 3. Відповідно п.3-4 до Оголошення про спрощену закупівлю учасники надають: «3. Надати договір із спеціалізованим підприємством на проведення дератизації, дезінфекції, дезінсекції, дезодорації складського приміщення, де буде проводитися зберігання товару, з відповідними документами, а саме акт/довідку про проведення дератизації, дезінфекції, дезінсекції, дезодорації складського приміщення видані з початку поточного року і до дати подання оголошення з періодичністю щомісяця. 4. Надати документи, що підтверджують проведення робіт із санітарної обробки спеціалізованого транспортного засобу в кількості не менше 2-ох одиниць (усіх ТЗ, якими буде здійснюватися поставка товару під час виконання договору, надати договір санітарної обробки погодженим з графіком, довідку (акт, інший документ) з підтверджуючими документами (акт надання послуг та/або акт приймання виконання робіт та/або акт виконаних робіт) про санітарну обробку транспортних засобів, проведену спеціалізованим підприємством з періодичністю не більше декади з початку поточного року і до дати подання пропозиції.». Просимо пояснити, навіщо Замовнику потрібна дезінфекція, яка була проведена на початку року, адже, на сьогодні, ці дані не мають значення. Дані вимоги є дискримінаційними, особливо для щойно створених учасників. Як вони можуть дати акти дезінфекції ще до свого створення. Цими вимогами Замовник ускладнює участь потенційних учасників в закупівлі. Просимо прибрати дискримінаційні вимоги, та як варіант прописати вимоги щодо здійснення останньої дезінфекції (не раніше місячної давнини, як того вимагає Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів»).
Відповідь: Доброго дня, шановний Учаснику, дякуємо за Ваше звернення! Документація оголошення про проведення спрощеної закупівлі розроблена відповідно до принципів, зазначених в Законі України "Про публічні закупівлі". Одними з ключових принципів є максимальна економія, ефективність, та добросовісна конкуренція серед учасників, які полягають в оптимальному використанні бюджетних коштів, досягненні найкращого співвідношення ціни і якості товарів та рівних можливостей для всіх учасників закупівлі. Пунктом 3 додатку 1 до Оголошення про спрощену закупівлю передбачено надання експлуатаційного дозволу на потужності з повторного пакування та перепакування. Предметом закупівлі є харчові продукти. Даний товар реалізується у роздрібній упаковці, в гуртовій упаковці та передбачає перепакування, етикетування або перемаркування — у разі, якщо товар втрачає первинне маркування, або його необхідно адаптувати під конкретні умови поставки. Якщо учасник виконує операції перепакування/перемаркування, то така діяльність, згідно із законодавством, потребує наявності зареєстрованої або дозвільної потужності. Антимонопольний комітет України у своїх рішеннях неодноразово підтверджував, що вимога надати документи на потужності (в т.ч. дозвіл) може бути правомірною, але лише тоді, коли вона відповідає предмету закупівлі, має логічний зв’язок з продукцією та операціями, що будуть виконуватись. У даному випадку, Замовник прямо зазначив, що мова йде про дозвіл на пакування та перепакування, тобто діяльність, яка безпосередньо впливає на якість і безпечність харчових продуктів. Щодо п.3., п.4. додатку 1 до Оголошення про спрощену закупівлю будуть внесені зміни. Щодо п.8 до Оголошення про спрощену закупівлю станом на сьогодні отримати сертифікатів ДСТУ ISO може будь-яка фізична особа, фізична особа - підприємець чи юридична особа - резидент або нерезидент, у тому числі об’єднання учасників, що організувала свою діяльність у відповідності до цього стандарту. Стандарт ISO ДСТУ ISO 22000:2019 (ISO 22000:2018. IDT) є міжнародною системою управління безпечністю харчових продуктів, що застосовують практично в усьому світі як надійний захист споживачів від небезпек, які можуть супроводжувати харчову продукцію. А також стандарт ISO 9001:2015 є міжнародною системою управління якістю. В Україні цей стандарт має назву ДСТУ ISO 9001:2018 і є національним аналогом міжнародного. Дані стандарти визначають вимоги до систем управління безпечністю та якістю харчових продуктів та спрямовані на покращення роботи організацій, відповідність очікуванням клієнтів та демонстрацію прихильності якості. Сертифікація за цими стандартами підтверджує, що підприємство здатне випускати продукцію стабільної якості та постійно її покращувати. Таким чином, вимога закупівлі щодо надання сертифікату про відповідність вимогам ISO встановлена замовником, керуючись чинним законодавством України, і відповідає положенню частини 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» та не містить вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Звертаємо увагу, що отримати зазначені сертифікати може будь-яке підприємство (організація, установа, фізична особа-підприємець), що організувало свою діяльність у відповідності до цього стандарту. Також зазначаємо, що Температурний режим для транспортування, зберігання овочів, залежно від виду, повинен дотримуватись: для більшості овочів (фруктів) оптимальна температура становить 0-8°C. Важливо підтримувати стабільну температуру, оскільки різкі коливання призводять до їх швидкого псування. Якість товару, зберігання та постачання є одним із найголовніших факторів для Замовника. Будемо раді співпраці. Дякую!
Дата відповіді: 29.10.2025 18:06