-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Капітальний ремонт дорожнього покриття автодороги по вул. Північна (від вул.Спаська до буд.1) в м. Самар, Дніпропетровської області
Кваліфікація
16 745 716.80
UAH з ПДВ
Період уточнення:
23.10.2025 12:14 - 04.11.2025 00:00
Відповідь надана
Ніяк інакше як зухвалісттю з Вашого боку це назвати неможливо!
Номер:
2cee4b86658945a0b76c5bf23fe8cfd5
Дата опублікування:
01.11.2025 15:24
Опис:
Звертаюсь востаннє!
Якщо 03.11.2025 до 17:00 не буде внесено змін до тендерної документації та не буде видалено вимогу щодо необхідності акту огляду, я не пожалкую 50 240,00 гривень і власний витрачений час, але подам скаргу із залученням в мйбутньому на засіданнях АМКУ представників ЗМІ.
Ви станете більш відомі та популярні ніж найбільші в Україні корупціонери!
Якщо маєте надію, що АМКУ не задовольнить скаргу, то надам витяг з рішення за аналогічним випадком зухвалості:
Рішення № 592-р/пк-пз від 10.01.2024 в закупівлі UA-2023-12-25-002726-a
Пунктом 6 розділу 3 Документації передбачено наступну вимогу:
«З метою одержання необхідної інформації для підготовки пропозиції та укладання договору, учасник здійснює візуальний огляд та обстеження об’єкту, на якому мають надаватись послуги відповідно до Документації. Учасник також подає разом із пропозицією довідку у довільній формі про огляд об’єкту, яку підписує представник замовника та зазначає дату відвідування об’єкту. Під час огляду учасник та замовник не ведуть переговорів щодо змісту або ціни пропозиції, яку подається учасником. Замовник створює всі умови для обстеження об’єкту, забезпечує доступ учасникам для огляду об’єкту (у тому числі з погодженням дати та часу виїзду на об’єкт) та надає та підписує довідку про огляд за результатами ознайомлення учасника з об’єктом.»
Скаржник зазначає, що вказана умова Документації не має обґрунтування та не впливає на якість надання послуг за предметом закупівлі. Крім того, замовнику ніщо не заважає не надавати відповідь на запит, не підписувати акт/лист візуального огляду або уникнути огляду об’єкту потенційним учасником. При таких умовах участь у процедурі закупівлі можуть взяти лише ті учасники, які можуть надати акт/лист візуального огляду, підписаний представником замовника, що становить дискримінацію відносно інших учасників, включаючи скаржника. З незалежних від учасника причин представник замовника може не допустити учасника до відвідування об’єкта та не підписати акт/лист візуального огляду, що може послужити підставою для відхилення пропозицій таких учасників.
Крім того, вимога щодо відвідування об’єктів для огляду порушує право учасника на конфіденційність інформації. Тобто, перед розкриттям пропозицій учасників замовнику вже будуть відомі потенційні учасники закупівлі, що суперечить принципу конфіденційності. Ця вимога також порушує інші принципи закупівель, зокрема максимальну економію та ефективність, запобігання корупційним діям та забезпечення добросовісної конкуренції серед учасників, оскільки після огляду об’єкту інформація про учасників стає відомою.
Позиція АМКУ: Замовник не обґрунтував та документально не підтвердив необхідності встановлення вищезазначеної вимоги Документації у наведеній редакції. За таких умов замовник, з незалежних від учасника обставин, на власний розсуд може не підписати довідку огляду за результатами ознайомлення учасника з об’єктом, що може бути підставою для відхилення пропозиції такого учасника, що є дискримінаційним по відношенню до суб’єктів господарювання, у тому числі, скаржника.
Враховуючи вище викладене, замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Час пішов...
Відповідь:
Доброго дня! Щановний Учаснику, вкотре наголошуємо, що згідно з частиною третьою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити іінформацію, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. Щодо вимога надання акту візуального обстеження обєкту, акту обстеження об'єкта є нормативно визначеним обов'язком для проведення обстеження об'єкту, а також дає змогу учаснику ознайомитись з реальним станом обєкта, визначити обсяг та склад робіт, на місці оглянути і визначити, як учасник застосовуватиме свою матеріально-технічну базу і техніки та зменшить ризики помилок у технічних розрахунках або неправильної оцінки складності виконання робіт.
Чекаємо на Вас 06.11.2025 року об 11.00 за адресою Замовника, задля обстеження обєкту та складання актів.
Дата відповіді:
05.11.2025 19:32
Відповідь надана
АВК
Номер:
1db804283c6f49bb908f239cf2b69dad
Дата опублікування:
29.10.2025 10:52
Опис:
В підпункті 4.2. частини 4. Дозвільні та інші документи, які мають бути подані учасником у складі тендерної пропозиції Додатку 3 до тендерної документації Замовник вимагає від Учасників надати у складі тендерної пропозиції: «Копію чинного(ї) договору (або ліцензії), яким(ою) учаснику надано право на використання ПК «АВК-5» або сумісного з ним / копію чинного(ї) договору (ліцензії) на постачання оновлень ПК «АВК-5» або сумісного з ним НА ВЕСЬ ТЕРМІН ВИКОНАННЯ БУДІВЕЛЬНИХ РОБІТ, ВСТАНОВЛЕНИЙ УМОВАМИ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ. В будь-якому разі, враховуючи вартість, тривалість будівництва та те, що замовник при перевірці документів та підписанні актів виконаних робіт не має наміру перевіряти розрахунки, створені із застосуванням сумнівного програмного комплексу або його не вмілого застосування, Учасник повинен підтвердити саме право користування ліцензійним комплексом, вимоги до якого прописані в цьому абзаці.».
Вищевказана вимога замовника НЕОБҐРУНТОВАНА, ОБМЕЖУЄ КОНКУРЕНЦІЮ ТА ПРИЗВОДИТЬ ДО ДИСКРИМІНАЦІЇ УЧАСНИКІВ.
Прийняти участь в даній закупівлі зможуть тільки ті Учасники, які у складі тендерної пропозиції нададуть Копію чинного(ї) договору (або ліцензії), яким(ою) учаснику надано право на використання ПК «АВК-5» або сумісного з ним / копію чинного(ї) договору (ліцензії) на постачання оновлень ПК «АВК-5» або сумісного з ним НА ВЕСЬ ТЕРМІН ВИКОНАННЯ БУДІВЕЛЬНИХ РОБІТ, ВСТАНОВЛЕНИЙ УМОВАМИ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ (тобто, з терміном дії до 20.12.2026 або довше), що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників (в тому числі і до нашого підприємства), які мають відповідні діючі договори, проте строк дії таких договорів менший за ВЕСЬ ТЕРМІН ВИКОНАННЯ БУДІВЕЛЬНИХ РОБІТ, ВСТАНОВЛЕНИЙ УМОВАМИ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ. Наприклад, Учасник має діючий договір (ліцензію) на право використання ПК «АВК-5» з терміном дії, що завершується раніше ніж 20.12.2025 та який БУВ УКЛАДЕНИЙ ДО ОГОЛОШЕННЯ ДАНОЇ ЗАКУПІВЛІ. Таким чином, навіть маючи чинний договір на право користування ПК «АВК-5», Учасник не зможе прийняти участь у даній закупівлі через встановлену Замовником дискримінаційну вимогу.
Укладаючи договір на право користування ПК «АВК-5» Учасник НЕ МІГ і не повинен був передбачити який ТЕРМІН ВИКОНАННЯ РОБІТ Замовники будуть встановлювати в тендерних документаціях у майбутньому (в тому числі і по даній закупівлі). Встановивши таку дискримінаційну вимогу Змовник безсумнівно порушив право Учасників на свободу договору, яке закріплене частиною першою статті 627 Цивільного кодексу України, де зазначено: «відповідно до статті 6 цього Кодексу СТОРОНИ Є ВІЛЬНИМИ В УКЛАДЕННІ ДОГОВОРУ, виборі контрагента та ВИЗНАЧЕННІ УМОВ ДОГОВОРУ з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості.».
У випадку, якщо термін дії наданих Учасниками договорів (або ліцензій) на право користування ПК «АВК-5» спливає до завершення виконання робіт за договором про закупівлю, Замовнику достатньо було встановити вимогу щодо надання Учасниками Гарантійного листа щодо подовження терміну їх дії до завершення виконання робіт за договором про закупівлю.
В ст.5. Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року №922-VIII (далі – Закон №922-VIII):
«Стаття 5. Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників
1. Закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) ДОБРОСОВІСНА КОНКУРЕНЦІЯ СЕРЕД УЧАСНИКІВ;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) ВІДКРИТІСТЬ ТА ПРОЗОРІСТЬ НА ВСІХ СТАДІЯХ ЗАКУПІВЕЛЬ;
4) НЕДИСКРИМІНАЦІЯ УЧАСНИКІВ ТА РІВНЕ СТАВЛЕННЯ ДО НИХ;
5) ОБ’ЄКТИВНЕ ТА НЕУПЕРЕДЖЕНЕ ВИЗНАЧЕННЯ ПЕРЕМОЖЦЯ ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ/СПРОЩЕНОЇ ЗАКУПІВЛІ;
6) ЗАПОБІГАННЯ КОРУПЦІЙНИМ ДІЯМ І ЗЛОВЖИВАННЯМ.
2. Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах.
3. Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом.
4. ЗАМОВНИКИ НЕ МАЮТЬ ПРАВА ВСТАНОВЛЮВАТИ ЖОДНИХ ДИСКРИМІНАЦІЙНИХ ВИМОГ ДО УЧАСНИКІВ.
5. Замовники, учасники процедур закупівлі, суб’єкт оскарження, а також їхні представники повинні добросовісно користуватися своїми правами, визначеними цим Законом.
Забороняється зловживання правами, у тому числі правом на оскарження рішень, дії чи бездіяльності замовника.».
Згідно з частиною четвертою статті 22 Закону №922-VIII, ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ НЕ ПОВИННА МІСТИТИ ВИМОГ, ЩО ОБМЕЖУЮТЬ КОНКУРЕНЦІЮ ТА ПРИЗВОДЯТЬ ДО ДИСКРИМІНАЦІЇ УЧАСНИКІВ, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Враховуючи вищевикладене, просимо замовника внести відповідні зміни до тендерної документації та ВИДАЛИТИ з підпункту 4.2. частини 4. Додатку 3 до тендерної документації ДИСКРИМІНАЦІЙНУ ВИМОГУ щодо терміну дії договору (або ліцензії), яким(ою) учаснику надано право на використання ПК «АВК-5» або сумісного з ним / договору (ліцензії) на постачання оновлень ПК «АВК-5» або сумісного з ним, а саме: ВИДАЛИТИ з підпункту 4.2. частини 4. Додатку 3 до тендерної документації наступний текст: «….НА ВЕСЬ ТЕРМІН ВИКОНАННЯ БУДІВЕЛЬНИХ РОБІТ, ВСТАНОВЛЕНИЙ УМОВАМИ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ….»
Відповідь:
Шайновний учаснику! Дана вимога зазначена замовником задля підтвердження що учасник легально використовує програмне забезпечення (а не піратську копію), що кошториси, які будуть подані у складі пропозиції, будуть розроблені у справжньому програмному середовищі, яке забезпечує коректність розрахунків. В разі закінчення ліцензійного договору, у замовника не буде переконань, щодо учасник зможе отримати актуальну базу нормативів (ДСТУ, СОУ, ціни ресурсів), програма може видавати некоректні розрахунки, подані учасником файли не відкриються або не пройдуть перевірку у замовника. Чинна ліцензія протягом усього періоду виконання робіт гарантує, що розрахунки будуть виконані правильно та достовірно.
Дата відповіді:
31.10.2025 13:17
Відповідь надана
ISO
Номер:
f2dcd0d94e7848689c8afbc9f948ecce
Дата опублікування:
29.10.2025 10:50
Опис:
В підпункті 4.3. частини 4. Дозвільні та інші документи, які мають бути подані учасником у складі тендерної пропозиції Додатку 3 до тендерної документації встановлені наступні вимоги: «З метою підтвердження відповідності вимогам технічних характеристик, учасник у складі тендерної пропозиції надає:
Чинний сертифікат на систему управління якістю учасника ISO 9001:2015 та/або ДСТУ EN ISO 9001:2018, який підтверджує, що система управління якістю Учасника щодо будівництва доріг і автострад, відповідає вимогам ISO 9001:2015 та/або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (сертифікат має бути чинним на дату подання тендерної пропозиції)
Чинний сертифікат на систему управління охороною здоров'я та безпекою праці учасника ISO 45001:2018 та/або ДСТУ ISO EN 45001:2019, який підтверджує, що система управління охороною здоров'я та безпекою праці учасника стосовно будівництва доріг і автострад відповідає вимогам ISO 45001:2018 та/або ДСТУ EN ISO 45001:2019 "Системи управління охороною здоров'я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування". (сертифікат має бути чинним на дату подання тендерної пропозиції).
Чинний сертифікат на систему екологічного управління учасника ISO 14001:2015 та/або ДСТУ EN ISO 14001:2015 який підтверджує, що система управління екологічного управління учасника щодо будівництва доріг і автострад, відповідає вимогам ISO 14001:2015 та/або ДСТУ EN ISO 14001:2015 (сертифікат має бути чинним на дату подання тендерної пропозиції).
Чинний сертифікат на систему управління щодо протидії корупції учасника ISO 37001:2018 який підтверджує, що система управління щодо протидії корупції щодо будівництва доріг і автострад, відповідає вимогам ISO 37001:2018 (сертифікат має бути чинним на дату подання тендерної пропозиції).»
Звертаємо увагу Замовника, що на момент проведення закупівлі в Україні діють: 1) національний стандарт ДСТУ ISO 45001:2019 Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування (ISO 45001:2018, IDT), стандарт ДСТУ ISO EN 45001:2019 ВІДСУТНІЙ; 2) національний стандарт ДСТУ ISO 14001:2015 Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосовування (ISO 14001:2015, IDT), стандарт ДСТУ EN ISO 14001:2015 ВІДСУТНІЙ;3) національний стандарт ДСТУ ISO 37001:2018 Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування (ISO 37001:2016, IDT), стандарт ISO 37001:2018 ВІДСУТНІЙ (навіть міжнародний).
Враховуючи вищевикладене, просимо Замовника привести тендерну документацію у відповідність до чинного законодавства України, а саме: ВИПРАВИТИ НАЗВИ стандартів з ДСТУ ISO EN 45001:2019 на ДСТУ ISO 45001:2019 Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування (ISO 45001:2018, IDT) та з ДСТУ EN ISO 14001:2015 на ДСТУ ISO 14001:2015 Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосовування (ISO 14001:2015, IDT), а також зазначити чинний національний стандарт ДСТУ ISO 37001:2018 Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування (ISO 37001:2016, IDT) замість неіснуючого ISO 37001:2018
Відповідь:
Добрий день! Дякуємо за звернення! Замовником враховано зауваження та будуть внесені зміни до тендерної документації.
Дата відповіді:
31.10.2025 13:20
Відповідь надана
Акту обстеження об’єкту та Акту огляду проектно-кошторисної документації
Номер:
42e92a15903d49fca70a9ee695ea5206
Дата опублікування:
29.10.2025 10:49
Опис:
В підпункті 1.5. частини 1. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції Додатку 3 до тендерної документації встановлені наступні вимоги: «Для оцінки власних можливостей, наявності власних кваліфікованих працівників та одержання інформації, яка може бути необхідною для підготовки пропозиції та фактичним розумінням всього переліку робіт, УЧАСНИК ПОВИНЕН ВИКОНАТИ ВІЗУАЛЬНЕ ОБСТЕЖЕННЯ ОБ’ЄКТУ. АКТ ОБСТЕЖЕННЯ ОБ’ЄКТУ, СКЛАДЕНИЙ В ДОВІЛЬНІЙ ФОРМІ, МАЄ МІСТИТИ ПІДПИС КЕРІВНИКА АБО УПОВНОВАЖЕНОГО ПРЕДСТАВНИКА УЧАСНИКА ТА ВІДБИТОК ПЕЧАТКИ (У РАЗІ НАЯВНОСТІ) ТА ПІДПИС ПРЕДСТАВНИКА ЗАМОВНИКА. ТАКИЙ АКТ НАДАЄТЬСЯ УЧАСНИКОМ У СКЛАДІ ПРОПОЗИЦІЇ.
Задля забезпечення якості та надійності будівництва та з метою уникнення помилок, забезпечення прозорості та відповідальності між учасниками будівельного процесу, УЧАСНИК ПОВИНЕН ОЗНАЙОМИТИСЬ ІЗ ПРОЕКТНОЮ ЧАСТИНОЮ ПРОЕКТНО-КОШТОРИСНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ. АКТ ОГЛЯДУ, СКЛАДЕНИЙ В ДОВІЛЬНІЙ ФОРМІ, МАЄ МІСТИТИ ПІДПИС КЕРІВНИКА АБО УПОВНОВАЖЕНОГО ПРЕДСТАВНИКА УЧАСНИКА ТА ВІДБИТОК ПЕЧАТКИ (У РАЗІ НАЯВНОСТІ) ТА ПІДПИС ПРЕДСТАВНИКА ЗАМОВНИКА. ТАКИЙ АКТ НАДАЄТЬСЯ УЧАСНИКОМ У СКЛАДІ ПРОПОЗИЦІЇ.».
Вищевказані вимоги замовника НЕОБҐРУНТОВАНІ, ОБМЕЖУЮТЬ КОНКУРЕНЦІЮ ТА ПРИЗВОДЯТЬ ДО ДИСКРИМІНАЦІЇ УЧАСНИКІВ. А саме:
За таких умов взяти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, що зможуть надати Акт обстеження об’єкта та Акт огляду проектно-кошторисної документації (складені у довільній формі), підписані уповноваженими особами учасника та замовника, що є дискримінаційним щодо інших учасників. Як наслідок, замовник, з незалежних від учасника обставин, на власний розсуд може не підписати зазначені Акти, що може бути підставою для відхилення пропозиції такого учасника.
Відповідно до частини першої статті 12 Закону України "Про публічні закупівлі", «Електронна система закупівель повинна бути загальнодоступною та гарантувати недискримінацію, рівні права під час реєстрації всім заінтересованим особам та рівний доступ до інформації всім особам. Обмін і збереження інформації та документів має відбуватися З ГАРАНТУВАННЯМ ЦІЛІСНОСТІ ДАНИХ ПРО УЧАСНИКІВ І ЇХНІХ ТЕНДЕРНИХ ПРОПОЗИЦІЙ/ПРОПОЗИЦІЙ під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі ТА ЇХ КОНФІДЕНЦІЙНІСТЬ ДО МОМЕНТУ РОЗКРИТТЯ ТЕНДЕРНИХ ПРОПОЗИЦІЙ/ПРОПОЗИЦІЙ».
Таким чином, встановлені замовником вимоги щодо надання у складі тендерної пропозиції Акту обстеження об’єкта та Акту огляду проектно-кошторисної документації, порушують право учасника на конфіденційність інформації. Тобто, перед розкриттям пропозицій учасників замовнику вже будуть відомі потенційні учасники закупівлі, що суперечить вищевказаній нормі закону щодо КОНФІДЕНЦІЙНІСТІ УЧАСНИКІВ ДО МОМЕНТУ РОЗКРИТТЯ ТЕНДЕРНИХ ПРОПОЗИЦІЙ/ПРОПОЗИЦІЙ.
Також слід зауважити, що чинним законодавством України з публічних закупівель НЕ ПЕРЕДБАЧЕНО МЕХАНІЗМУ ВЗАЄМОДІЇ УЧАСНИКА ТА ЗАМОВНИКА ПОЗА ЕЛЕКТРОННОЮ СИСТЕМОЮ закупівель ПІД ЧАС ПРОВЕДЕННЯ ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ до моменту укладення договору про закупівлю.
В ст.5. Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року №922-VIII (далі – Закон №922-VIII):
«Стаття 5. Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників
1. Закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) ДОБРОСОВІСНА КОНКУРЕНЦІЯ СЕРЕД УЧАСНИКІВ;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) ВІДКРИТІСТЬ ТА ПРОЗОРІСТЬ НА ВСІХ СТАДІЯХ ЗАКУПІВЕЛЬ;
4) НЕДИСКРИМІНАЦІЯ УЧАСНИКІВ ТА РІВНЕ СТАВЛЕННЯ ДО НИХ;
5) ОБ’ЄКТИВНЕ ТА НЕУПЕРЕДЖЕНЕ ВИЗНАЧЕННЯ ПЕРЕМОЖЦЯ ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ/СПРОЩЕНОЇ ЗАКУПІВЛІ;
6) ЗАПОБІГАННЯ КОРУПЦІЙНИМ ДІЯМ І ЗЛОВЖИВАННЯМ.
2. Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах.
3. Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом.
4. ЗАМОВНИКИ НЕ МАЮТЬ ПРАВА ВСТАНОВЛЮВАТИ ЖОДНИХ ДИСКРИМІНАЦІЙНИХ ВИМОГ ДО УЧАСНИКІВ.
5. Замовники, учасники процедур закупівлі, суб’єкт оскарження, а також їхні представники повинні добросовісно користуватися своїми правами, визначеними цим Законом.
Забороняється зловживання правами, у тому числі правом на оскарження рішень, дії чи бездіяльності замовника.».
Згідно з частиною четвертою статті 22 Закону №922-VIII, ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ НЕ ПОВИННА МІСТИТИ ВИМОГ, ЩО ОБМЕЖУЮТЬ КОНКУРЕНЦІЮ ТА ПРИЗВОДЯТЬ ДО ДИСКРИМІНАЦІЇ УЧАСНИКІВ, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Звертаємо увагу замовника на сталу практику Антимонопольного комітету України з розгляду скарг за аналогічними питаннями. Зокрема аналогічна з нашою позиція міститься в наступних рішеннях АМКУ: рішення від 30.10.2020 №20243-р/пк-пз, рішення від 13.10.2020 №19212-р/пк-пз, рішення від 16.10.2023 №16458-р/пк-пз, рішення від 10.01.2024 №592-р/пк-пз, рішення від 08.08.2023 №12323-р/пк-пз, в яких зазначено, що дії Замовника в частині встановлення у Тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону.
Враховуючи вищевикладене та сталу практику Антимонопольного комітету України з розгляду скарг за аналогічними питаннями, вимагаємо від замовника ВИДАЛИТИ З ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ НАСТУПНІ ВИМОГИ:
«Для оцінки власних можливостей, наявності власних кваліфікованих працівників та одержання інформації, яка може бути необхідною для підготовки пропозиції та фактичним розумінням всього переліку робіт, УЧАСНИК ПОВИНЕН ВИКОНАТИ ВІЗУАЛЬНЕ ОБСТЕЖЕННЯ ОБ’ЄКТУ. АКТ ОБСТЕЖЕННЯ ОБ’ЄКТУ, СКЛАДЕНИЙ В ДОВІЛЬНІЙ ФОРМІ, МАЄ МІСТИТИ ПІДПИС КЕРІВНИКА АБО УПОВНОВАЖЕНОГО ПРЕДСТАВНИКА УЧАСНИКА ТА ВІДБИТОК ПЕЧАТКИ (У РАЗІ НАЯВНОСТІ) ТА ПІДПИС ПРЕДСТАВНИКА ЗАМОВНИКА. ТАКИЙ АКТ НАДАЄТЬСЯ УЧАСНИКОМ У СКЛАДІ ПРОПОЗИЦІЇ.
Задля забезпечення якості та надійності будівництва та з метою уникнення помилок, забезпечення прозорості та відповідальності між учасниками будівельного процесу, УЧАСНИК ПОВИНЕН ОЗНАЙОМИТИСЬ ІЗ ПРОЕКТНОЮ ЧАСТИНОЮ ПРОЕКТНО-КОШТОРИСНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ. АКТ ОГЛЯДУ, СКЛАДЕНИЙ В ДОВІЛЬНІЙ ФОРМІ, МАЄ МІСТИТИ ПІДПИС КЕРІВНИКА АБО УПОВНОВАЖЕНОГО ПРЕДСТАВНИКА УЧАСНИКА ТА ВІДБИТОК ПЕЧАТКИ (У РАЗІ НАЯВНОСТІ) ТА ПІДПИС ПРЕДСТАВНИКА ЗАМОВНИКА. ТАКИЙ АКТ НАДАЄТЬСЯ УЧАСНИКОМ У СКЛАДІ ПРОПОЗИЦІЇ.»
Відповідь:
Доброго дня! Щановний Учаснику, згідно з частиною третьою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити іінформацію, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. Щодо вимога надання акту візуального обстеження обєкту, акту обстеження об'єкта є нормативно визначеним обов'язком для проведення обстеження об'єкту, а також дає змогу учаснику ознайомитись з реальним станом обєкта, визначити обсяг та склад робіт, на місці оглянути і визначити, як учасник застосовуватиме свою матеріально-технічну базу і техніки та зменшить ризики помилок у технічних розрахунках або неправильної оцінки складності виконання робіт.
Дата відповіді:
31.10.2025 13:02
Відповідь надана
РОБОЧИЙ день
Номер:
a1c5444c7069493c91426a70527f2a32
Дата опублікування:
29.10.2025 10:48
Опис:
Згідно частині 2 Розділу ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції Тендерної документації зокрема встановлені наступні вимоги: «Строк дії забезпечення пропозиції складає не менше 90 БАНКІВСЬКИХ днів із дати кінцевого строку подання пропозицій.» та Строк сплати суми гарантії: протягом 5 (п’яти) БАНКІВСЬКИХ днів.».
Звертаємо увагу Замовника, що, враховуючи останні зміни в законодавстві, втратила чинність Постанова Правління Національного банку України від 16.08.2006 №320 «Про затвердження Інструкції про виконання міжбанківських платіжних операцій в Україні в національній валюті», у якій було визначено термін «банківський день». Нова Інструкція про виконання міжбанківських платіжних операцій в Україні в національній валюті затверджена Постановою Правління №16 від 03.03.2023 посилається на Закон України «Про платіжні послуги», який, в свою чергу, містить визначення поняття «операційний день», та не містить поняття «банківський день». Окрім цього, з Податкового кодексу України також виключено п.14.1.133, який містив визначення терміну «банківський день». У зв’язку з цим, на сьогодні законодавством не передбачено поняття «банківський день». Крім того, форма гарантії, затверджена Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства від 14.12.2020 року №2628 «Про затвердження форми і Вимог до забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції» передбачає можливість використання терміну «РОБОЧИЙ день». Враховуючи вищевикладене, просимо Вас внести відповідні зміни для відповідності чинному законодавству.
Відповідь:
Добрий день! Шановний учаснику, дякуємо за звернення. Замовником буде враховано дану вимогу шляхом внесення змін до тендерної документації.
Дата відповіді:
29.10.2025 12:17
Відповідь надана
Приберіть, будь ласка, ці безглузді забаганки!
Номер:
78b67f237fb7440ebfc55e74ffbb5732
Дата опублікування:
28.10.2025 09:39
Опис:
У абзаці 2 пункту 1.6 ДОДАТКА 3 ДО ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ зазначена вимога: «Також у складі пропозиції необхідно надати: сканований нотаріально завірений (скріплений підписом та печаткою нотаріусу) та погоджений Національним банком України оригінал установчого документу (статут, тощо) банківської установи яка видала банківську гарантію з відміткою «Погоджено Національним банком України» та відміткою нотаріусу»
Постановою Правління НБУ від 2 травня 2024 року N 54 були внесені зміни до пункту 375 Положення про ліцензування банків, згідно з яким Національний банк погоджує статут банку в новій редакції тільки у ВИКЛЮЧНИХ випадках. Оскільки низка банківських установ можуть мати установчий документ (статут, тощо) зі змінами, затвердженими після 2 травня 2024 року і не мати підстав для погодження статуту в НБУ, просимо виключити цю вимогу з тендерної документації.
Відповідь:
Добрий день! Дякуємо за звернення, замовником буде враховано Ваше звернення шляхом внесення змін та виключення даної вимоги.
Дата відповіді:
31.10.2025 16:32