-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Реконструкція вулиці Карпатської ПК 10+70 - ПК 17+49 в с. Поляниця Надвірнянського району Івано-Франківської області
Кваліфікація
від початку періоду пройшло 2 робочих дні
69 471 296.40
UAH з ПДВ
Період уточнення:
17.10.2025 15:39 - 31.10.2025 00:00
Відповідь надана
Дискримінаційні вимоги працівники
Номер:
1f1c470a9f8e456984e5254fe767bf4c
Дата опублікування:
30.10.2025 20:31
Опис:
Шановний Замовнику, у п. 1.2.2.1 Додатку 2 до Тендерної документації встановлено вимогу «Додатково на машиніста дорожньо-будівельних машин, машиніста автогрейдера, машиніста бульдозера, машиніста укладача асфальтобетону, асфальтобетонника, машиніста екскаватора одноковшового та дорожніх робітників, учасник повинен надати свідоцтва про присвоєння (підвищення) робітничої кваліфікації з додатком (подається на кожного такого працівника з підтвердженням його кваліфікації):
- дорожний робітник;
- машиніст дорожньо-будівельних машин;
- машиніст автогрейдера;
- машиніст бульдозера;
- машиніст укладача асфальтобетону;
- асфальтобетонник;
- машиніст екскаватора одноковшового».
При цьому дана вимога по відношенню до таких категорій працівників як «дорожний робітник» та «асфальтобетонник» є такою, що підлягає вилученню з тексту тендерної документації, з огляду на наступне:
1. Порушення принципу недискримінації (ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі»):
Встановлення єдиного способу підтвердження кваліфікації (через свідоцтво) обмежує участь суб’єктів, які мають працівників з відповідним досвідом, але не мають формалізованих свідоцтв.
2. Законодавча необґрунтованість вимоги щодо обов’язковості свідоцтв:
Жоден нормативно-правовий акт, зокрема Кодекс законів про працю України, Національний класифікатор професій ДК 003:2010, не вимагає наявності свідоцтва про присвоєння кваліфікації для виконання робіт асфальтобетонника чи дорожнього робітника і з огляду на це чимало працівників-спеціалістів даних професій не можуть підтвердити свою кваліфікацію саме свідоцтвами.
3. З огляду на практика АМКУ така вимога теж не може мати місця:
- У рішенні №4753-р/пк-пз від 26.03.2025 (закупівля UA-2025-03-05-012686-a) АМКУ визнав дискримінаційною вимогу щодо надмірної деталізації досвіду та обмеження способів його підтвердження.
- У публікації Prozorro «Найсміливіші дискримінаційні вимоги замовника» зазначено, що вимоги щодо надання свідоцтв, які не є обов’язковими згідно із законодавством, порушують принцип добросовісної конкуренції.
З огдялу на це вимагаємо:
- Усунути дискримінаційну вимогу щодо обов’язкового надання свідоцтв про присвоєння кваліфікації таким категоріям працівників, як «дорожний робітник» та «асфальтобетонник» у зв’язку з чим викласти п. 1.2.2.1 Додатку 2 до Тендерної документації у наступній, чи наближеній до неї) редакції: «Додатково на машиніста дорожньо-будівельних машин, машиніста автогрейдера, машиніста бульдозера, машиніста укладача асфальтобетону та машиніста екскаватора одноковшового учасник повинен надати свідоцтва про присвоєння (підвищення) робітничої кваліфікації з додатком або альтернативними документами (трудова книжка, наказ про прийняття на роботу, довідка з підприємства тощо). (подається на кожного такого працівника з підтвердженням його кваліфікації):
- машиніст дорожньо-будівельних машин;
- машиніст автогрейдера;
- машиніст бульдозера;
- машиніст укладача асфальтобетону;
- машиніст екскаватора одноковшового».
Відповідь:
Шановний потенційний Учаснику!
Трудова книжка, наказ про прийняття на роботу, довідка з підприємства тощо не є документами, що підтверджують кваліфікацію працівників. Зазначені документи лише підтверджують факт трудових відносин або право учасника залучати працівників до виконання робіт (послуг).
Для підтвердження рівня професійної кваліфікації працівник повинен мати належні документи про освіту, спеціальність та присвоєну кваліфікацію — зокрема, диплом, сертифікат, свідоцтво про присвоєння (підвищення) кваліфікації чи інший документ державного зразка, передбачений чинним законодавством.
Згідно з Довідником кваліфікаційних характеристик професій працівників, Випуск 64 «Будівельні, монтажні та ремонтно-будівельні роботи» (наказ Держкомбуду України від 21.02.2000 № 32),
визначені конкретні кваліфікаційні вимоги, а саме:
• для машиніста автогрейдера — мінімальний розряд 5, освіта вища або професійно-технічна (молодший спеціаліст, кваліфікований робітник);
• для машиніста бульдозера — мінімальний розряд 4, освіта професійно-технічна;
• для машиніста укладача асфальтобетону — мінімальний розряд 6, освіта професійно-технічна;
• для машиніста екскаватора одноковшового — мінімальний розряд 4, освіта професійно-технічна.
• для дорожнього робітника та асфальтобетонника 3–5 розрядів обов’язковою є професійно-технічна освіта;
Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 22.07.2015 № 645 «Про затвердження переліку документів про професійну (професійно-технічну) освіту державного зразка і додатків до них», свідоцтво про присвоєння (підвищення) робітничої кваліфікації є офіційним документом державного зразка, який підтверджує здобуття особою професійної (професійно-технічної) освіти або підвищення кваліфікації за певною робітничою професією.
Окрім цього, Професійним стандартом «Машиніст дорожньо-будівельних машин», що затверджений наказом Міністерства економіки України від 13.01.2022 № 103-22, (пункти 1.9–1.10), встановлено умови допуску до роботи за професією та визначено перелік документів, що підтверджують професійну та освітню кваліфікацію і її віднесення до рівня Національної рамки кваліфікацій (НРК).
Відповідно до пункту 1.10 зазначеного стандарту, до документів, що підтверджують професійну та освітню кваліфікацію машиніста дорожньо-будівельних машин, належать:
• свідоцтво про присвоєння (підвищення) робітничої кваліфікації або диплом кваліфікованого робітника з додатками до них за відповідною професією;
• посвідчення водія автотранспортних засобів;
• посвідчення тракториста-машиніста.
Таким чином, вимога Замовника щодо надання документів про підтвердження кваліфікації (зокрема свідоцтв державного зразка) є законною, обґрунтованою та відповідає вимогам чинного законодавства, оскільки забезпечує належне підтвердження професійної підготовки персоналу, який буде залучений до виконання робіт.
Посилання на рішення АМКУ № 4753-р/пк-пз від 26.03.2025 (закупівля UA-2025-03-05-012686-a) залишається не зрозумілим для Замовника, оскільки воно не стосується підтвердження кваліфікації працівників відповідними документами, а розглядалося в контексті обмеження способів підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів та наявності матеріально-технічної бази.
Отже, встановлена Замовником вимога про надання свідоцтв про присвоєння (підвищення) робітничої кваліфікації є правомірною, недискримінаційною та такою, що спрямована на забезпечення залучення кваліфікованого персоналу, здатного якісно та безпечно виконувати дорожньо-будівельні роботи.
Дата відповіді:
31.10.2025 11:41
Відповідь надана
дискримінаційні вимоги
Номер:
e468914211e1421db9f044d5910f1970
Дата опублікування:
28.10.2025 14:15
Опис:
Шановний Замовнику,
У складі тендерної документації, а саме в пунктах 1.1.8.2, 1.1.9.2, 3.5.1, 3.5.2 Додатку 2 «ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ ТА/АБО ІНФОРМАЦІЇ, ЯКІ ПОДАЮТЬСЯ УЧАСНИКОМ ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ У СКЛАДІ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ ТА ВИМОГИ ДО НИХ» до Тендерної документації, містяться вимоги щодо надання сертифікатів відповідності, виданих органом з оцінки відповідності, акредитованим виключно в НААУ.
Зазначені вимоги є дискримінаційними та такими, що порушують чинне законодавство України з огляду на наступне:
1. Порушення принципів Закону України «Про публічні закупівлі»
Відповідно до статті 5 Закону, закупівлі здійснюються на засадах:
• недискримінації учасників;
• добросовісної конкуренції;
• максимальної економії та ефективності.
Вимога про акредитацію виключно в НААУ створює необґрунтовану перевагу для органів, акредитованих саме в НААУ, і дискримінує сертифікати, видані іншими компетентними органами, акредитованими згідно з міжнародними стандартами, що визнаються в Україні.
2. Невідповідність Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності»
Згідно зі статтею 1 цього Закону, акредитація — це засвідчення компетентності органу з оцінки відповідності національним органом з акредитації, але також визнається взаємне оцінювання та міжнародне визнання акредитації.
Це означає, що акредитація в НААУ не є єдино можливою. Закон допускає визнання акредитації, проведеної іншими органами, які є підписантами відповідних міжнародних угод (EA, ILAC, IAF).
3. Ігнорування міжнародних угод про взаємне визнання
Україна є учасником міжнародних угод у сфері акредитації. Вимога про виключну акредитацію в НААУ суперечить:
• Угодам про взаємне визнання сертифікатів;
• Принципам вільного руху товарів у межах міжнародних стандартів.
Це може призвести до неправомірного обмеження участі іноземних або українських учасників, які співпрацюють з міжнародно акредитованими органами.
З огляду на це вимога про акредитацію виключно в НААУ є неправомірною, так як вона не обґрунтована специфікою продукції або законодавчо встановленими вимогами. Згідно норм Законів України та міжнародних норм, визнаних Україною, достатньо, щоб орган з оцінки відповідності був компетентним та акредитованим згідно з міжнародними стандартами, незалежно від країни акредитації.
З огляду на це вимагаємо внести зміни до тендерної документації шляхом виключення положення про обов’язкову акредитацію органу з оцінки відповідності саме в НААУ, та замінити його на формулювання, яке передбачає акредитацію згідно з вимогами ДСТУ EN ISO/IEC 17065:2019 або еквівалентними міжнародними стандартами, без обмеження щодо конкретного акредитаційного органу.
У разі невнесення змін залишаємо за собою право звернутися до Антимонопольного комітету України з відповідною скаргою.
Відповідь:
Шановний потенційний Учаснику! Вимога щодо надання сертифікатів відповідності, виданих органом, акредитованим у НААУ, встановлена з метою підтвердження достовірності та юридичної сили сертифікатів, оскільки НААУ є єдиним національним органом з акредитації в Україні, діяльність якого визначена Законом України “Про акредитацію органів з оцінки відповідності”.
Разом з тим, з метою уникнення неоднозначного трактування цієї вимоги та забезпечення максимальної відкритості і конкуренції, замовником було внесено зміни до тендерної документації у відповідній частині.
Дата відповіді:
29.10.2025 14:08
Відповідь надана
дискримінаційні вимоги щодо інженера з охорони праці
Номер:
7cc71e7d14694d3d8ec973c0c93c5500
Дата опублікування:
28.10.2025 14:13
Опис:
У межах участі у процедурі закупівлі просимо внести зміни до Додатку 2 до тендерної документації, а саме — змінити наявну в п. 1.2.1.1. вимогу щодо підтвердження кваліфікації інженера з охорони праці, а саме
«Інженер з охорони праці додатково необхідно надати:
- диплом про освіту або свідоцтво про підвищення кваліфікації. Диплом про освіту або свідоцтво про підвищення кваліфікації повинні підтверджувати підготовку за курсом/напрямком: «Охорона праці» або «Охорона праці в галузі будівництва»;
- сертифікат інженера з охорони праці (будівництво), виданого органом із сертифікації персоналу будівельної галузі про відповідність вимогам стандарту СОУ-С-001:2016 «Процедура сертифікації фахівців будівельної галузі» та відповідне кваліфікаційне посвідчення до цього сертифікату.»
наступною вимогою:
«Для підтвердження кваліфікації інженера з охорони праці надається сканкопія посвідчення та протоколу/витягу з протоколу про перевірку знань, що містить інформацію про результати перевірки знань з охорони праці.»
Така зміна зможе привести Тендерну документацію до вимог Законодавства України, так як згідно з Типовим положенням про навчання з питань охорони праці (наказ Держгірпромнагляду №15 від 26.01.2005), перевірка знань з охорони праці є обов’язковою для відповідних посадових осіб, а її результати оформлюються протоколом. Посвідчення та протокол є офіційними документами, що підтверджують допуск до виконання обов’язків.
Така заміна призведе до недопущення дискримінації учасників, оскільки вимога сертифікату, виданого конкретним органом сертифікації, створює обмеження конкуренції, суперечить принципу недискримінації, закріпленому в Законі України «Про публічні закупівлі», та може призвести до неправомірного відхилення пропозицій.
Буде забезпечено раціональність витрат:
Сертифікація за СОУ-С-001:2016 є платною процедурою, яка не є обов’язковою згідно з чинним законодавством. Її вимога необґрунтовано збільшує витрати учасників і звужує їх коло.
З огляду на викладене, вимагаємо внести відповідні зміни до тендерної документації для забезпечення законності, відкритості та недискримінаційності закупівлі.
Відповідь:
Шановний потенційний Учаснику!
Відповідно до статті 16 Закону України “Про публічні закупівлі”, замовник має право встановлювати кваліфікаційні критерії, у тому числі щодо наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для виконання робіт.
З огляду на те, що предметом закупівлі є роботи у сфері будівництва, діяльність інженера з охорони праці безпосередньо пов’язана з виконанням робіт підвищеної небезпеки.
Відповідно до Закону України “Про охорону праці” та Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці, затвердженого наказом Держнаглядохоронпраці № 15 від 26.01.2005, роботодавець зобов’язаний забезпечити належну організацію охорони праці на робочих місцях, що включає залучення кваліфікованих спеціалістів з охорони праці, які мають необхідні знання та підготовку.
Згідно з Довідником кваліфікаційних характеристик професій працівників. Випуск 1 “Професії працівників, що є загальними для всіх видів економічної діяльності” (наказ Мінпраці № 336 від 29.12.2004), встановлено наступні кваліфікаційні вимоги:
Провідний інженер з охорони праці: повна вища освіта відповідного напряму (магістр, спеціаліст) та стаж роботи не менше 2 років.
Інженер з охорони праці І категорії: повна вища освіта відповідного напряму підготовки (магістр або спеціаліст).
Інженер з охорони праці ІІ категорії: повна вища освіта відповідного напряму підготовки (спеціаліст) і стаж не менше 1 року.
Інженер з охорони праці: повна вища освіта відповідного напряму підготовки (спеціаліст) без вимог до стажу.
Тому наявність профільної освіти є обґрунтованою умовою, що підтверджує належний рівень професійної компетентності особи, яка забезпечує безпечне виконання робіт.
Сертифікат не є обов’язковим для всіх, але є допустимим критерієм професійної кваліфікації.
Згідно з статтею 16 Закону України “Про публічні закупівлі” та практикою Антимонопольного комітету України, замовник має право самостійно визначати спосіб підтвердження кваліфікації персоналу, якщо цей спосіб: пов’язаний з предметом закупівлі, є пропорційним та забезпечує перевірку професійної компетентності.
Наявність сертифікату інженера з охорони праці (будівництво), виданого органом із сертифікації персоналу будівельної галузі, відповідає зазначеним вимогам і підтверджує, що особа пройшла перевірку відповідності стандарту СОУ-С-001:2016, який є галузевим професійним стандартом, рекомендованим до застосування в будівельній сфері.
Крім того, у тендерній документації не обмежено перелік органів сертифікації — учасник може подати сертифікат, виданий будь-яким акредитованим органом, який має право здійснювати сертифікацію персоналу відповідно до законодавства України.
Таким чином, вимога не створює дискримінаційних умов, а лише визначає єдиний підхід до підтвердження кваліфікації, що є прийнятним у практиці закупівель робіт у будівельній сфері.
Разом з тим, з метою уникнення неоднозначного трактування цієї вимоги та забезпечення максимальної відкритості і конкуренції, замовником було внесено зміни до тендерної документації у відповідній частині.
Дата відповіді:
29.10.2025 14:04
Відповідь надана
дискримінаційні вимоги працівники
Номер:
0097c574f2484da9b2a9dcd0dc4d0d98
Дата опублікування:
28.10.2025 14:12
Опис:
У межах участі у процедурі закупівлі просимо внести зміни до тендерної документації, а саме — змінити вимогу, викладену в пункті 1.2.2.1 Додатку 2 до Тендерної документації , щодо надання свідоцтв про присвоєння (підвищення) робітничої кваліфікації на кожного працівника, на більш обґрунтовану та недискримінаційну вимогу.
Вимагаємо виключити наступну вимогу:
1.2.2.1. Додатково на машиністів дорожньо-будівельних машин (не менше 2-х осіб), машиніста автогрейдера (1 особа), машиніста бульдозера (1 особа), машиніста укладача асфальтобетону (1 особа), асфальтобетонників (не менше 2-х осіб), машиніста екскаватора одноковшового (не менше 2-х осіб) та дорожніх робітників (не менше 5 осіб), учасник повинен надати свідоцтва про присвоєння (підвищення) робітничої кваліфікації з додатком (подається на кожного такого працівника з підтвердженням його кваліфікації):
- дорожні робітники не нижче 3-го розряду
- машиністи дорожньо-будівельних машин не нижче 3-го розряду
- машиніст автогрейдера не нижче 3-го розряду
- машиніст бульдозера не нижче 3-го розряду
- машиніст укладача асфальтобетону не нижче 3-го розряду
- асфальтобетонники не нижче 3-го розряду
- машиністи екскаватора одноковшового не нижче 3-го розряду.
Натомість просимо встановити вимогу, що буде обґрунтованою та відповідною до законодавства:
1.2.2.1. Додатково на інженерно - технічних працівників (головний інженер, виконроби, майстри та ін.), перерахованих в довідці, Учасник повинен надати скан-копії дипломів про закінчення навчальних закладів.
Наша вимога підлягає до задоволення з огляду на наступне:
- Існуюча вимога пункту 1.2.2.1. суперечить принципу недискримінації:
Відповідно до ч. 4 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», замовник не має права встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.
Вимога щодо надання свідоцтв на кожного робітника обмежує участь суб’єктів, які залучають персонал на умовах цивільно-правових договорів або оренди техніки з екіпажем, що є поширеною практикою у сфері дорожнього будівництва.
- Вимога не відповідає предмету закупівлі
Учасник як юридична особа не зобов’язаний мати у штаті всіх робітників, які можуть бути залучені до виконання робіт.
Відповідно до ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі», підтвердження наявності працівників або обладнання може здійснюватися шляхом надання інформації про залучення третіх осіб, а не виключно штатних працівників.
Звертаємо також увагу замовника, що існує практика Антимонопольного комітету України щодо таких вимог Тенджерної документації:
АМКУ неодноразово визнавав вимоги щодо надання документів на кожного робітника дискримінаційними. Наприклад: у рішенні № 925-р/пк-пз від 06.12.2021: вимога щодо надання посвідчень на кожного працівника визнана дискримінаційною;у рішенні № 130-р/пк-пз від 15.02.2022: АМКУ зазначив, що замовник має право вимагати підтвердження кваліфікації, але не шляхом обмеження способу її підтвердження.
Крім того пропонований варіант вимоги пункту забезпечить достатність підтвердження кваліфікації, так як для забезпечення належного виконання робіт достатньо підтвердити наявність інженерно-технічного персоналу, який здійснює організацію та контроль процесу.
Дипломи про освіту головного інженера, виконробів, майстрів є достатнім підтвердженням кваліфікації для виконання функцій технічного керівництва.
Також заміна пункту вплине і на економічна ефективність закупівлі, так як вимога щодо надання свідоцтв на кожного робітника створює додаткове адміністративне навантаження та витрати, які не мають прямого впливу на якість виконання робіт, що суперечить принципу ефективності закупівлі, передбаченому ст. 3 ЗУ «Про публічні закупівлі».
З огляду на викладене, просимо вимагаємо відповідні зміни до тендерної документації для забезпечення законності, відкритості та недискримінаційності закупівлі.
Відповідь:
Шановний потенційний Учаснику! Пункт 1.2.2.1 Додатку 2 до тендерної документації встановлено з метою підтвердження кваліфікації персоналу, який безпосередньо буде залучений до виконання робіт підвищеної складності у сфері дорожнього будівництва.
Відповідно до статті 16 Закону України “Про публічні закупівлі”, замовник має право встановлювати критерії кваліфікації, зокрема — наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
Зазначена вимога є логічно пов’язаною з предметом закупівлі та спрямована виключно на підтвердження того, що учасник має можливість виконати роботи власними силами або із залученням персоналу, який має належну фахову підготовку.
Роботи, що є предметом даної закупівлі, належать до категорії дорожньо-будівельних робіт підвищеної небезпеки, де неякісне виконання може створити ризики для безпеки руху та експлуатаційної надійності об’єктів.
Відповідно, вимога щодо підтвердження кваліфікації персоналу спрямована на забезпечення належного рівня безпеки, якості та професійності виконання робіт, що відповідає принципу ефективності закупівель, визначеному статтею 5 Закону.
Замовником не встановлено вимоги, що такі працівники мають перебувати у штаті учасника.
Відповідно до пункту 1.2.2. Додатку 2 до тендерної документації учасник може залучати відповідних фахівців на умовах цивільно-правових договорів, субпідряду, за умови підтвердження кваліфікації таких осіб копіями відповідних документів.
Отже, вимога не звужує коло потенційних учасників і не містить ознак дискримінації.
Разом з тим, з метою уникнення неоднозначного трактування цієї вимоги та забезпечення максимальної відкритості і конкуренції, замовником було внесено зміни до тендерної документації у відповідній частині.
Дата відповіді:
29.10.2025 14:03
Відповідь надана
дискримінація техніка
Номер:
f0b9f789c34f4a3daa4347681ad7db00
Дата опублікування:
23.10.2025 14:28
Опис:
Вимагаємо від Замовника виключити з пункту 1.1.7.2 Додатку 2 до Тендерної документації, який включає в себе перелік документів, що подаються учасником у «разі залучення Субпідрядної організації» останнє речення підпункту 5 (абзац 6 пункту), а саме «Додатково на всі зазначені у довідці дорожньо-будівельні машини, учасник надає копії чинних полісів обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів».
Даною вимогою передбачено обов’язок надання копій чинних полісів страхування лише на наземні транспортні засоби, залучені субпідрядниками.
Така вимога додатку 2 є явно дискримінаційною, так як стосується лише обмеженого кола транспортних засобів, а саме – тих, що залучені субпідрядниками, при цьому не стосується, для прикладу, транспорту, що залучений на основі договорів оренди, лізингу, т.п. самим учасником. У цьому вбачається порушення принципів рівного ставлення до учасників (п. 4 ч. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі»).
Так як обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів передбачене ст. 6 Закону України «Про обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів» і поширюється на всіх власників техніки, незалежно від того, чи є вони учасником чи субпідрядником. Отже, вимога надавати страхові поліси виключно для техніки субпідрядників є вибірковою та дискримінаційною, оскільки створює додаткові вимоги до одних учасників і не застосовується до інших у аналогічних умовах.
Відповідь:
Шановний потенційний Учаснику! Дякуємо за звернення та проявлений інтерес до нашої закупівлі. Враховуючи обґрунтованість наведених у зверненні аргументів у тендерну документацію найближчим часом буде внесено зміни.
Дата відповіді:
24.10.2025 15:34
Відповідь надана
дискримінація по сертифікату
Номер:
2333832e9de2410793549579ecfd7b2e
Дата опублікування:
23.10.2025 14:26
Опис:
Доброго дня. Вимагаємо прибрати з Додатку 2 до Тендерної документації останній абзац пункту 1.1.8.1, а саме вимогу наявності атестату виробництва за -СОУ 42.1-37641918-114:2014 «Суміші асфальтобетонні і асфальтобетон, модифіковані природними бітумами. Технічні умови», так як дана вимога є прямим порушенням вимог ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» щодо того, що технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону.
Відповідно до ДБН В.2.3-4:2015 та ДСТУ Б В.2.7-119:2011, у дорожньому будівництві застосовуються асфальтобетонні суміші, які регламентуються державними стандартами (ДСТУ), а не відомчими стандартами (СОУ).
Також вимога щодо наявності атестату виробництва саме за СОУ 42.1-37641918-114:2014 «Суміші асфальтобетонні і асфальтобетон, модифіковані природними бітумами. Технічні умови» не має технічного обґрунтування, так як Технічна специфікація (додаток 4 до тендерної документації) не містить в своєму переліку «сумішей асфальтобетонних і асфальтобетону модифікованих природними бітумами».
З огляду на це вказана вимога є «штучною», суперечить чинним державним стандартам і є дискримінаційною, оскільки обмежує коло потенційних учасників лише тими, хто має атестацію за відомчим стандартом СОУ 42.1-37641918-114:2014 «Суміші асфальтобетонні і асфальтобетон, модифіковані природними бітумами. Технічні умови», який взагалі не стосується тих видів робіт (зокрема марок та типів асфальтобетонів), які передбачені у технічному завданні. Вимога щодо необхідності подачі учасником сертифікату на види асфальтобетону, які взагалі відсутні в технічному завданні є абсурдною і такою, що свідчить про спробу замовника умисно обмежити доступ потенційним учасника до даної закупівлі , оскільки змогу в ній зможе взяти виключно той учасник, який надасть сертифікат саме в такій редакції (переліком нормативних вимог) який вимагається у тендерній документації, хоч він іне є потрібний для виконанння робіт згідно технічного завдання (технічним завданням передбачено використання інших типів асфальтобетонів).
Відповідь:
Шановний потенційний Учаснику! Дякуємо за звернення та проявлений інтерес до нашої закупівлі. Враховуючи обґрунтованість наведених у зверненні аргументів у тендерну документацію найближчим часом буде внесено зміни.
Дата відповіді:
24.10.2025 15:34
Відповідь надана
дискримінаційні вимоги
Номер:
b0929389844045609cab8c00c7acfbd6
Дата опублікування:
23.10.2025 14:18
Опис:
Шановний Замовнику, вимагаємо прибрати з Тендерної документації (а саме з Додатку 2 до Тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та вимоги до них» пункт 1.1.6, що містить обов’язковий перелік та кількість необхідної техніки та обладнання за предметом закупівлі, що включається в довідку, оскільки у даному пункті встановлено вимогу про наявність у учасника котків дорожніх – 4 одиниці та котка вібраційного – 1 одиниця.
При цьому дана вимога не відповідає термінології, є нелогічною та незаконною, оскільки відповідно до ДСТУ Б В.2.8-10:2012 «Машини дорожні. Терміни та визначення понять», вібраційний коток є підвидом дорожнього котка, а не окремим типом техніки. Зокрема, пункт 3.8 ДСТУ визначає, що коток дорожній – це машина для ущільнення дорожніх покриттів, і розрізняють котки гладковальцеві, вібраційні, пневмоколісні та комбіновані. Таким чином, вимога мати окремо 4 дорожні котки та 1 вібраційний коток є дублюючою і завищеною, що створює необґрунтовані перешкоди участі для потенційних учасників та порушує принцип рівного доступу учасників, передбачений ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Відповідь:
Шановний потенційний Учаснику! Дякуємо за звернення та проявлений інтерес до нашої закупівлі. Враховуючи обґрунтованість наведених у зверненні аргументів у тендерну документацію найближчим часом буде внесено зміни.
Дата відповіді:
24.10.2025 15:34