-
Спрощена закупівля
-
Однолотова
-
КЕП
Комплект модульних швидкозбірних залізобетонних споруд «ГОНОР».
Спрощена закупівля застосовується відповідно до пункту 8 Особливостей здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.11.2022 № 1275
Завершена
1 000 000.00
UAH з ПДВ
Період уточнення:
17.10.2025 11:23 - 24.10.2025 11:28
Відповідь надана
Еквівалент товару
Номер:
47e0be1fcdb4458685116322a9d1e415
Дата опублікування:
22.10.2025 08:50
Опис:
Добрий день! Шановний Замовнику, любий виробник може Вам запропонувати своє конструктивне (інженерне) рішення, яке буде відповідати існуючим, актуальним ДСТУ та ДБНам України, Ви лишаєте цього шансу всіх виробників України, крім одного!!! Тому прошу відмінити даний тендер чи внести зміни в технічне завдання, для можливості участі інших виробників в даній закупівлі.
Відповідь:
Відповідно до частини 1 статті 30 Закону України «Про оборонні закупівлі» від 17.07.2020 № 808-IX особливості здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності державних замовників від воєнних загроз та з дотриманням вимог, встановлених цієї статтею.
Таким нормативно правовим актом є Особливості здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 11.11.2022 № 1275 (далі – Особливості).
Так за пунктом 4 Особливостей державні замовники здійснюють оборонні закупівлі товарів, робіт і послуг оборонного призначення, інших товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони у період дії правового режиму воєнного стану відповідно до цих особливостей.
Згідно з підпунктом 3 пункту 8 Особливостей державні замовники здійснюють оборонні закупівлі товарів вартість яких дорівнює або перевищує 200 тис. гривень, , в електронній системі закупівель в один із способів, в тому числі у порядку проведення спрощених закупівель, визначених Законом України «Про публічні закупівлі» порядку проведення спрощених закупівель, визначених Законом України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон 922), з урахуванням положень, визначених Особливостями
Порядок проведення спрощених закупівель визначається зокрема статтею 14 Закону 922.
Поточна спрощена закупівля здійснюється саме у відповідності до положень наведених норм.
Пунктом 14 Оголошення про проведення поточної спрощеної закупівлі передбачено, що аналоги та/або еквіваленти чи подібні товари не розглядаються.
Частиною 4 статті 14 Закону 922 передбачено, що вимоги до предмета закупівлі, визначені замовником, можуть зазначатися шляхом завантаження окремих файлів до оголошення про проведення спрощеної закупівлі або в електронній формі з окремими полями в електронній системі закупівель.
У вимогах до предмета закупівлі, що містять посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, замовник МОЖЕ вказати, які аналоги та/або еквіваленти приймаються у пропозиціях учасників.
Виходячи з припису абзацу 2 частини 4 статті 14 Закону 922 встановлення умов щодо надання пропозиції аналогу та/або еквіваленту є правом замовника, а не його обов’язком. Тобто відсутність у вимогах до предмета закупівлі зазначення про можливість подання аналогу або еквіваленту не суперечить принципам недискримінації та добросовісної конкуренції, оскільки законодавець не зобов’язує замовника в обов’язковому порядку приймати еквіваленти за поточним видом закупівлі. Замовник має право самостійно визначати технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі, виходячи зі своїх потреб, за умови що такі вимоги є об’єктивно обґрунтованими та не створюють необґрунтованих переваг для окремих учасників.
Своєю чергою Особливості також не визначають подібного обов’язку та не зупиняють саме вибір застосування чи незастосування замовником такого права, визначеного абзацом 2 частини 4 статті 14 Закону 922.
Таким чином Замовник при здійсненні поточної спрощеної закупівлі дотримався та не порушив норми законодавства у сфері публічних закупівель, а тому відсутні підстави та необхідність для внесення змін до документації цієї спрощеної закупівлі, зокрема до технічного завдання до предмету закупівлі.
Дата відповіді:
23.10.2025 10:46
Відповідь надана
Еквівалент товару
Номер:
b5588892c4d84eccb9408aad542722b7
Дата опублікування:
21.10.2025 17:56
Опис:
На попереднє запитання вами була надана відповідь, в тому числі вказано про наступне – «При цьому аналогічний або еквівалентний товар спричинить технічну та функціональну несумісність елементів споруди, неможливості збирання або герметизації з’єднань, втрати необхідного рівня стійкості та захисту від вибухової хвилі, уламків, температурних впливів тощо. Крім того, у межах існуючих планів інженерного облаштування територій Замовника передбачається інтеграція саме конструкцій типу «ГОНОР» із вже встановленими модулями, що також виключає можливість змішування елементів різних систем через відмінність розмірів, ваги, способів стикування та технічних характеристик». Якщо ви плануєте закупити товару у конкретного виробника, то навіщо ви обрали конкурентну процедуру «спрощена закупівля» ? Ви ж чудово розумієте, що якщо будь-який інший учасник запропонує свій товар, то його пропозиція буде відхилена. Навіщо ви створюєте ілюзію конкуренції ? Адже ви можете укласти «пряму» угоду, тобто не оголошувати жодних конкурентних процедур
Відповідь:
Шановний учасник!
Дякуємо за ваше звернення та уважне ставлення до змісту закупівлі. Ми цінуємо конструктивні запитання, які сприяють підвищенню процесу закупівлі.
Дата відповіді:
22.10.2025 17:55
Відповідь надана
Еквівалент товару
Номер:
c65b0f7108e045eb89e0687f3505c093
Дата опублікування:
20.10.2025 18:46
Опис:
У Додатку 2 оголошення вказано, що замовник планує закупити Комплект модульних швидкозбірних залізобетонних споруд «ГОНОР». Також є вимога надати Сертифікат відповідності (ДСТУ 9195:2022 «Швидкоспоруджувані захисні споруди цивільного захисту модульного типу. Основні положення» та відповідний сертифікату протокол випробувань Комплект модульних швидкозбірних залізобетонних споруд «ГОНОР». Єдиним виробником цієї споруди в Україні є ТОВ "Бункерок". У статті 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» наведені принципи закупівель, серед яких – « добросовісна конкуренція серед учасників», «недискримінація учасників та рівне ставлення до них», «запобігання корупційним діям і зловживанням». Аби усунути корупційні ризики, прошу вилучити незаконну вимогу про можливість запропонувати товар лише конкретного виробника. Відповідно до ч. 4 ст. 14 ЗУ «Про публічні закупівлі» У вимогах до предмета закупівлі, що містять посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, замовник може вказати, які аналоги та/або еквіваленти приймаються у пропозиціях учасників.
Прошу внести зміни і вказати , що учасники мають право пропонувати еквівалент товару, а не лише споруду «ГОНОР» виробника ТОВ "Бункерок".
Відповідь:
Відповідно до частини 1 статті 30 Закону України «Про оборонні закупівлі» від 17.07.2020 № 808-IX особливості здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності державних замовників від воєнних загроз та з дотриманням вимог, встановлених цієї статтею.
Таким нормативно правовим актом є Особливості здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 11.11.2022 № 1275 (далі – Особливості).
Так за пунктом 4 Особливостей державні замовники здійснюють оборонні закупівлі товарів, робіт і послуг оборонного призначення, інших товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони у період дії правового режиму воєнного стану відповідно до цих особливостей.
Згідно з підпунктом 3 пункту 8 Особливостей державні замовники здійснюють оборонні закупівлі товарів вартість яких дорівнює або перевищує 200 тис. гривень, , в електронній системі закупівель в один із способів, в тому числі у порядку проведення спрощених закупівель, визначених Законом України «Про публічні закупівлі» порядку проведення спрощених закупівель, визначених Законом України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон 922), з урахуванням положень, визначених Особливостями
Порядок проведення спрощених закупівель визначається зокрема статтею 14 Закону 922.
Поточна спрощена закупівля здійснюється саме у відповідності до положень наведених норм.
Частиною 4 статті 14 Закону 922 передбачено, що вимоги до предмета закупівлі, визначені замовником, можуть зазначатися шляхом завантаження окремих файлів до оголошення про проведення спрощеної закупівлі або в електронній формі з окремими полями в електронній системі закупівель.
У вимогах до предмета закупівлі, що містять посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, замовник МОЖЕ вказати, які аналоги та/або еквіваленти приймаються у пропозиціях учасників.
Виходячи з припису абзацу 2 частини 4 статті 14 Закону 922 встановлення умов щодо надання пропозиції аналогу та/або еквіваленту є правом замовника, а не його обов’язком. Тобто відсутність у вимогах до предмета закупівлі зазначення про можливість подання аналогу або еквіваленту не суперечить принципам недискримінації та добросовісної конкуренції, оскільки законодавець не зобов’язує замовника в обов’язковому порядку приймати еквіваленти за поточним видом закупівлі. Замовник має право самостійно визначати технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі, виходячи зі своїх потреб, за умови що такі вимоги є об’єктивно обґрунтованими та не створюють необґрунтованих переваг для окремих учасників.
Своєю чергою також Особливості не визначають подібного обов’язку та не зупиняють саме вибір застосування чи незастосування замовником такого права, визначеного абзацом 2 частини 4 статті 14 Закону 922.
Відповідно до пункту 14 Оголошення про проведення поточної спрощеної закупівлі аналоги та/або еквіваленти чи подібні товари не розглядаються.
Це зокрема зумовлено зокрема функціональними можливостями товару, які за своїм призначенням повністю відповідають потребам Замовника. Крім того враховано необхідність за визначеними технічними параметрами. Комплект модульних швидкозбірних залізобетонних споруд «ГОНОР» є стандартизованим рішенням, розробленим та випробуваним відповідно до вимог ДСТУ 9195:2022 «Швидкоспоруджувані захисні споруди цивільного захисту модульного типу. Основні положення», що підтверджується сертифікатами відповідності та протоколами випробувань. Саме ця конструкція має визначені технічні параметри, систему з’єднання елементів, тип арматури, геометрію плит та вузлів стикування, які забезпечують гарантовану сумісність модулів, швидкість монтажу та рівень захисних властивостей, необхідних для використання за призначенням.
При цьому аналогічний або еквівалентний товар спричинить технічну та функціональну несумісність елементів споруди, неможливості збирання або герметизації з’єднань, втрати необхідного рівня стійкості та захисту від вибухової хвилі, уламків, температурних впливів тощо.
Крім того, у межах існуючих планів інженерного облаштування територій Замовника передбачається інтеграція саме конструкцій типу «ГОНОР» із вже встановленими модулями, що також виключає можливість змішування елементів різних систем через відмінність розмірів, ваги, способів стикування та технічних характеристик.
Таким чином, визначення предмета закупівлі саме як «Комплект модульних швидкозбірних залізобетонних споруд «ГОНОР»» є об’єктивно обґрунтованим, зумовленим специфікою потреб оборонного характеру, вимогами до уніфікації, швидкості розгортання, сумісності з наявними об’єктами та дотриманням норм цивільного захисту.
Умова пункту 14 Оголошення про проведення поточної спрощеної закупівлі не порушує принципів добросовісної конкуренції та недискримінації, оскільки базується не на брендовій перевазі, а на необхідності технічної та функціональної уніфікації споруд для забезпечення безпеки та оперативного розгортання захисних об’єктів.
Тим самим і відсутні підстави для внесення змін до умов закупівлі.
Враховуючи викладене Замовником прийнято рішення відмовити в задоволенні поточного звернення з вимогою щодо усунення порушення.
Дата відповіді:
21.10.2025 17:39
Відповідь надана
Комплект модульних швидкозбірних залізобетонних споруд «ГОНОР»
Номер:
689aa0618757493a8a49f2db4a15579d
Дата опублікування:
20.10.2025 11:15
Опис:
Доброго дня, шановний замовнику.
Залізобетонні споруди "Гонор" виробляє в Україні один виробник. Це торгова назва захисної споруди виробництва ТОВ "Бункерок". З якою метою ви оголошуєте закупівлю, в якій немає можливості прийняти участь іншим учасникам? Ви навіть не написали в технічному завданні "або еквівалент".
Просимо вас внести зміни в технічне завдання і дозволити учасникам пропонувати еквівалентну продукцію.
Відповідь:
Шановний учасник!
Вимоги до предмета закупівлі можуть містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. Замовник може вказати, які аналоги та/або еквіваленти приймаються у пропозиціях учасників.
Відповідно до частини 4 статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі» зазначає, що у вимогах до предмета закупівлі, що містять посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, замовник може вказати, які аналоги та/або еквіваленти приймаються у пропозиціях учасників.
Тим самим дана норма не зобов’язує замовника вказувати аналоги та еквіваленти пропонованого товару, а визначає його право на це, відповідно замовник має право конкретно вказати назву предмета закупівлі.
Пунктом 14 оголошенням про проведення спрощеної закупівлі через електронну систему закупівель встановлено, що аналоги та /або еквіваленти чи подібні товари не розглядаються.
Дата відповіді:
20.10.2025 17:31