-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Електрична енергія
Завершена
35 500.00
UAH з ПДВ
Період уточнення:
14.10.2025 15:09 - 22.10.2025 00:00
Відповідь надана
Щодо необхідності врахування положень пп. 2 п. 19 Особливостей, затверджених Постановою КМУ №1178, у тендерній документації
Номер:
308a084f557845debf8197dbccac1a7b
Дата опублікування:
16.10.2025 15:49
Опис:
Доброго дня!
Повідомляємо, що відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. №1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування”, у редакції Постанови КМУ №1067 від 01.09.2025, передбачено можливість зміни істотних умов договору про закупівлю.
Зокрема, підпунктом 2 пункту 19 Особливостей встановлено:
"...допускається узгоджене сторонами збільшення ціни за одиницю товару не більше ніж на 10% пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку..."
"...обмеження щодо строків внесення змін не застосовуються у разі зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, природного газу та електричної енергії..."
"...змінена ціна за одиницю товару не повинна перевищувати 50% від початкової ціни за одиницю товару..."
Разом з тим, у тендерній документації, розміщеній Вами у системі Prozorro, у проекті договору (зокрема в п.12.3) зазначено лише загальне формулювання:
"Істотні умови цього Договору не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань Сторонами у повному обсязі, крім випадків, передбачених діючим законодавством, а також Договором та п.19 Особливостей: 1) зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника."
Таким чином, у запропонованому проекті договору відсутнє пряме посилання на можливість зміни ціни за одиницю товару відповідно до пп. 2 п. 19 Особливостей, що унеможливлює у подальшому застосування цього механізму для коригування ціни в межах чинного законодавства.
Позиція Верховного Суду України (далі – ВСУ) з цього приводу є також категоричною. ВСУ у справі № 280/1309/19 від 26.11.2020 зазначає , що досліджуючи наведені порушення в частині складання КП «УКБ» Тендерної документації судами попередніх інстанції зроблені помилкові та необґрунтовані висновки про те, що частина 4 статті 36 Закону України «Про публічні закупівлі» не містить імперативного припису щодо обов`язкової зміни істотних умов договору про закупівлю у перелічених випадках, а лише встановлює таку можливість, і тому замовник не обтяжений обов`язком включати до умов договору про закупівлю усі без виключення випадки, за яких можлива зміна істотних умов договору, а може самостійно визначати зміст даного розділу договору з дотриманням норм чинного законодавства, виходячи зі змісту угоди та об`єктивних чинників.
Так як станом на сьогодні діють Особливості, затверджені Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 , то відповідно у зв’язку зі змінами в законодавстві ця правова позиція ВСУ однозначно стосується п.19 зазначеного нормативно – правового акту.
У зв’язку з цим, просимо Вас внести відповідні зміни до тендерної документації та проекту договору, а саме – включити положення про можливість зміни ціни за одиницю товару у відповідності до пп. 2 п. 19 Особливостей, затверджених Постановою КМУ №1178, у редакції Постанови КМУ №1067 від 01.09.2025 року.
Це дозволить обом сторонам договору належним чином реалізувати свої права у разі коливання ринкової вартості електричної енергії, а також уникнути юридичних ризиків при виконанні договору.
Відповідь:
Виправили
Дата відповіді:
21.10.2025 10:04