-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Поточний (аварійний) ремонт вікон та дверей в навчальному корпусі №2 Запорізького національного університету за адресою: м. Запоріжжя, вул. Університетська, 66 Б, пошкоджених внаслідок вибуху, спричиненого військової агресією рф , код ДК 021:2015 - 45450000-6 –Інші завершальні будівельні роботи.
Поточний (аварійний) ремонт вікон та дверей в навчальному корпусі №2 Запорізького національного університету за адресою: м. Запоріжжя, вул. Університетська, 66 Б, пошкоджених внаслідок вибуху, спричиненого військової агресією рф , код ДК 021:2015 - 45450000-6 –Інші завершальні будівельні роботи.
Завершена
1 155 250.00
UAH з ПДВ
Період уточнення:
10.10.2025 15:06 - 15.10.2025 00:00
Відповідь надана
надання роз'яснень
Номер:
fefc3d48f04141aa954f1bdf08923000
Дата опублікування:
14.10.2025 22:59
Опис:
Розглянувши тендерну документацію Замовника, виявлено ряд невідповідностей а саме:
1. Згідно пп.10 п.3 Додатку №1 до тендерної документації: на підтвердження дотримання вимог Санітарних правил надати висновки державної санітарно-епідеміологічної експертизи на комплектуючі віконних виробів:
- на склопакети (Відповідність виробів кліматичній зоні, а саме коефіцієнт опору теплопередачі, м2/С*Вт). Слід зауважити що висновки санітарно-епідеміологічної експертизи не проводять виміри стосовно опору теплопередач продукції, до їх повноважень входить перевірка щодо безпечності та якості продуктів, фітосанітарну та ветеринарну безпеку, санітарне законодавство, а висновки містять лише інформацію про відповідність хімічного складу продукції та можливість їх використання у певних областях їх використання.
2. Згідно пп.12 п.3 Додатку №1 Учасник повинен надати: витяг з документації виробника (віконних та дверних блоків) (креслення у розрізі рами та стулки ) з підписом та печаткою на фірмовому бланку представництва від виробника металопластикових конструкцій. Поясніть, що саме мається на увазі, витяг з якої документації: протоколів, сертифікатів тощо.
3. Згідно пп.13 п.3 Додатку №1 Учасник повинен надати: статичний розрахунок на металопластикові вікна, від виробника металопластикових конструкцій, які підлягають розрахунку, за методикою встановлення ДСТУ-Н Б В.2.6-146:2010 «Настанова щодо проектування і улаштування вікон та дверей» з оцінкою вітрового навантаження/тиску визначеного за методикою встановлення ДБН В.1.2-2:2006 «Навантаження та впливи. Норми проектування» - який саме розрахунок? На конкретні конструкції, які необхідно для постачання, тощо. У разі необхідності необхідності надати розрахунок на конструкції, які є предметом закупівлі – тоді це неможливо, оскільки вами не надано у складі тендерної документації графічне зображення та розміри віконних виробів. Крім того, дані розрахунки неможливо виконати без виготовлення самих конструкцій, які є предметом закупівлі, тощо.
4. Згідно пп.14 п.3 Додатку №1 Учасник повинен надати: декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці – надайте роз’яснення, які саме роботи повинні бути зазначені в декларації,
5. Згідно додатку №3 до тендерної документації, Учасник повинен надати протоколи випробувань, однак у додатку №1 до тендерної документації, відсутні будь які згадування про надання учасником будь яких протоколів.
6. Згідно додатку №3 до тендерної документації: Значення опору теплопередачі, геометричні, фізико-механічні та інші показники повинні бути підтверджені сертифікатом відповідності на профіль з посиланням на протокол випробування та висновком санітарно-епідеміологічної експертизи. – Слід зауважити, що в сертифікатах та висновках санітарно-епідеміологічної експертизи не зазначаються конкретні дані щодо геометричних, фізико-механічним та іншим показникам, а зазначається лише відповідність тому чи іншому Стандарту, ГОСТу, ДСТУ, ДБН тощо. Поясніть яким чином можливе виконання даних умов. Так, само це відносить й до склопакетів, армування, виробів в цілому, тощо.
7. Згідно Додатку №3 до тендерної документації: Конструкції: мінімальне допустиме значення опору теплопередачі віконних конструкцій повинен складати не менш, ніж 0,90 м2 К/Вт. згідно ДБН В.2.6 -31:31:2016 «Теплова ізоляція будівель». Мінімальне допустиме значення опору теплопередачі дверних конструкцій повинен складати не менш, ніж 0,80 м2 К/Вт. згідно ДБН В.2.6 -31:31:2016 «Теплова ізоляція будівель». Значення опору теплопередачі повинно бути підтверджено протоколом випробувань та сертифікатом відповідності на готовий виріб та висновком санітарно-епідеміологічної експертизи. – Опір теплопередачі віконних виробів, залежить не тільки від виду профілю та склопакета, а й від розміру конструкції, кількості створок та їх вид, тощо. Крім того, випробувальні лабораторії в протоколах чітко зазначають, що зазначені параметри відносяться тільки до зразків, які піддавалися випробуванню – тобто, при інших умовах, дані які вказані в протоколі – не відповідатимуть виробам, в яких, як приклад, інші розміри, або відрізняється конструкція, тощо. Яким чином, не маючи графічного зображення та розміри виробів, ячасник може підтвердити відповідність вказаним параметрам?
Зважаючи на викладене вище, просимо привести умови тендерної документації у відповідність до Законодавства, та надати відповіді на поставлені питання. Крім того, слід зауважити, що органами ДАСУ, постійно проводиться перевірку подібних вимог, що часто приводить до вимог щодо наявності порушень та розірвання договорів тощо.
Відповідь:
Після розгляду зауважень учасника повідомляємо наступне.
Предметом закупівлі є віконні та дверні конструкції, що підлягають встановленню в приміщеннях освітнього закладу, де щоденно перебувають студенти, викладачі та працівники університету.
Замовник, як балансоутримувач і відповідальна установа, несе пряму юридичну та моральну відповідальність за безпечні умови навчання, праці та перебування людей.
З огляду на це:
• усі матеріали, що використовуються у віконних системах, мають бути гігієнічно безпечними, не виділяти токсичних сполук при нагріванні, не накопичувати пил і не створювати небезпеки для здоров’я;
• склопакети та профілі мають бути механічно міцними, стійкими до вітрових навантажень і відповідати енергоефективним нормам, адже через них забезпечується належний мікроклімат у навчальних аудиторіях;
• монтаж має здійснюватися виключно організацією, яка задекларувала відповідність матеріально-технічної бази вимогам охорони праці (Постанова КМУ №77 від 03.02.2021).
Вимоги тендерної документації спрямовані не на обмеження конкуренції, а на захист життя і здоров’я учасників освітнього процесу, забезпечення якості та довговічності конструкцій, що експлуатуватимуться десятиліттями.
1. Щодо висновку санітарно-епідеміологічної експертизи (пп.10 п.3 Додатку №1)
Вимога щодо надання висновку (або іншого документа компетентного органу) про безпечність матеріалів є законною, оскільки:
• З 1 жовтня 2023 року питання санітарно-епідеміологічної оцінки регулює Закон України «Про систему громадського здоров’я» №2573-IX від 09.09.2022, який замінив закон «Про забезпечення санітарного та епідеміологічного благополуччя населення».
• Відповідно до ст.23 цього закону, продукція, що використовується у будівництві, підлягає державному контролю безпечності через компетентні органи (МОЗ, Держпродспоживслужба).
• Отже, вимога про надання документа, який підтверджує безпечність матеріалів (у тому числі склопакетів, ущільнювачів, профільних систем), є повністю законною і не суперечить чинному законодавству.
2. Щодо «витягу з документації виробника» (пп.12 п.3 Додатку №1)
Під витягом слід розуміти фрагмент технічного каталогу або паспорта профільної системи, який містить креслення у розрізі рами та стулки. Такий документ засвідчує, що учасник пропонує оригінальну системну продукцію, сертифіковану виробником профільної системи (VEKA, Rehau, Aluplast тощо), а не копії сумнівного походження.
Вимога відповідає положенням Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» №124-VIII від 15.01.2015.
3. Щодо статичного розрахунку (пп.13 п.3 Додатку №1)
Вимога базується на чинних нормах:
• ДСТУ-Н Б В.2.6-146:2010 «Настанова щодо проектування і улаштування вікон та дверей»;
• ДБН В.1.2-2:2006 «Навантаження і впливи. Норми проектування».
Мета — підтвердження механічної міцності профільної системи за типовим розрахунком виробника профілю.
4. Щодо декларації відповідності МТБ вимогам охорони праці (пп.14 п.3 Додатку №1)
Порядок подання декларації встановлено Постановою КМУ №77 від 03.02.2021 «Про затвердження Порядку подання декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці».
Оскільки під час виконання договору здійснюватимуться монтажні роботи (роботи підвищеної небезпеки), вимога є цілком законною та обґрунтованою.
5. Щодо протоколів випробувань (Додаток № 3)
Вимога відповідає Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» та Технічному регламенту будівельних виробів, будівель і споруд, затвердженому Постановою КМУ №1764 від 20.12.2006 (зі змінами, внесеними Постановою КМУ №347 від 22.03.2022).
Протоколи випробувань підтверджують технічні характеристики системи (теплоізоляція, міцність, повітропроникність), а їх згадка в Додатку №3 уточнює перелік підтвердних документів, тому не є суперечністю.
6. Щодо підтвердження фізико-механічних показників
Вимога про підтвердження геометричних та механічних параметрів сертифікатом відповідності та протоколом випробувань узгоджується з п.11 Технічного регламенту будівельних виробів (Постанова КМУ № 1764). Висновок органу з оцінки відповідності або компетентного органу охорони здоров’я (раніше СЕС) слугує додатковим підтвердженням безпечності матеріалів.
7. Щодо коефіцієнта опору теплопередачі
Нормативні значення R₀ встановлені ДБН В.2.6-31:2021 «Теплова ізоляція будівель», який є чинним (на заміну попередній редакції 2016 р.). Типові значення опору теплопередачі підтверджуються випробуваннями на зразках системи, тому вимога надати сертифікат і протокол випробувань є законною і технічно коректною.
Висновок
Усі вимоги тендерної документації:
• відповідають чинному законодавству України: Закону «Про публічні закупівлі», Закону «Про технічні регламенти та оцінку відповідності», Закону «Про систему громадського здоров’я»;
• узгоджуються з положеннями Технічного регламенту будівельних виробів (КМУ № 1764), ДБН В.2.6-31:2021, ДСТУ-Н Б В.2.6-146:2010;
• спрямовані на забезпечення якості, безпечності та енергоефективності продукції.
Підстав для внесення змін до тендерної документації немає.
Таким чином, вимоги Замовника залишаються чинними, законними та такими, що забезпечують якість і безпечність постачання будівельних виробів.
Дата відповіді:
15.10.2025 14:16