• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Подарункові наручні годинники

Завершена

207 660.00 UAH з ПДВ
Період уточнення: 02.10.2025 15:55 - 07.10.2025 00:00
Відповідь надана

Просимо надати роз’яснення

Номер: 1feaa760df0440828763d06f0921f20c
Дата опублікування: 06.10.2025 23:35
Опис: Шановний Замовнику, Учасники ринку прикро вражені тим, що в умовах кривавої війни за незалежність, коли кожна копійка може врятувати чиєсь життя, а також проголошеної Президентом та урядом нагальної необхідності економії бюджетних коштів, Замовник - Управління майном спільної власності Львівської обласної ради оголосив закупівлю самих найпростіших годинників (середня ринкова вартість яких складає 800 грн. вже з нанесенням символіки Замовника, що легко підтверджується найпростішим моніторингом), запланував їх придбати у конкретного постачальника ТОВ «Київський годинниковий завод» за як МІНІМУМ ВТРИЧІ ЗАВИЩЕНОЮ ціною, встановивши очікувану вартість закупівлі на рівні 3 500,00 гривень за одиницю та аж 207,660 грн. всього за 62 одиниці годинників самої примітивної комплектації. Потрібно зазначити, що такі ж самі годинники Замовник закуповував у того ж самого постачальника минулого разу за вдвічі завищеною ціною, яка складала 2 500 грн., але, зараз, Замовник абсолютно безпідставно й необґрунтовано підвищив очікувану вартість закупівлі аж до 3 500,00 грн.! Саме з метою закупівлі за ЗАВИЩЕНОЮ ціною, Управління майном спільної власності Львівської обласної ради навмисно обмежує конкуренцію та протиправно прописує предмет закупівлі ВИКЛЮЧНО під годинники торгової марки «TIME-R» (годинник наручний чоловічий TM TIME-R 319-523, годинник наручний жіночий TM TIME-R 431-523) в інтересах конкретного постачальника ТОВ «Київський годинниковий завод» (у засновниках якого до недавнього часу перебували особи держави-агресора Російської Федерації), що автоматично унеможливлює участь інших постачальників та створює прецедент закупівлі за як мінімум ВТРИЧІ ЗАВИЩЕНОЮ ЦІНОЮ, під що без жодних підстав прописується завищена очікувана вартість закупівлі. Замовник, підлаштовуючи предмет закупівлі під зазначені моделі годинників ТМ «Time R» ТОВ «Київський годинниковий завод», порушує чинне законодавство, права учасників та обмежує конкуренцію, вводячи ПРОТИПРАВНІ ОБМЕЖЕННЯ щодо конструкції корпусів, які вимагаються, зокрема їх вигляду, форми, матеріалу корпусів (дешева латунь), діаметру (з точністю до мм!), країни-виробника механізмів (дешеві японські механізми.), якими вони мають бути оснащені, а також специфічного дизайну циферблатів. Зазначена вимога нічим не обґрунтована, жодним чином не впливає на якість годинників, але обмежує коло постачальників годинників, При цьому Замовник обирає найдешевші за характеристиками годинники, закладаючи очікувану вартість закупівлі в набагато вище ринкових цін (це дуже легко перевірити промоніторивши ціни на годинники заявлених характеристик у відкритих джерелах), більш того, аж на 40% вище ніж встановлював під час минулої закупівлі! Більш того, Замовник позбавляє можливості участі постачальників, які здатні запропонувати годинники з набагато кращими технічними характеристиками (наприклад, зі швейцарськими механізмами, стальними корпусами, тощо, параметри яких, наприклад, на 1-2 мм можуть відрізнятися від заявлених, що є візуально непомітним та навіть не можливим для виміру без спеціального обладнання) В сукупності перераховані характеристики і складають відповідну КОНСТРУКЦІЮ предмета закупівлі, яку Замовник не має права обмежувати згідно п.3 ч.2 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» Таким чином, предмет закупівлі протиправно прописується Замовником чітко під конструкції годинників ТОВ «Київський годинниковий завод» «Time-R» (годинник наручний чоловічий TM TIME-R 319-523, годинник наручний жіночий TM TIME-R 431-523), при цьому НЕ ІСНУЄ ГОДИННИКІВ ІНШИХ постачальників, які ЗА СУКУПНІСТЮ ВСІХ згаданих параметрів своєї конструкції будуть відповідати предмету закупівлі Наприклад, інші постачальники, які можуть запропонувати годинники, наприклад, діаметром з абсолютно непомітною різницею в 1-2 мм (яку без спеціального обладнання неможливо навіть виміряти!) або з механізмами кращої якості швейцарських, німецьких, французьких виробників, тощо –- ВІДРАЗУ ПОЗБАВЛЯЮТЬСЯ ПРАВА БРАТИ УЧАСТЬ У ЦИХ ТОРГАХ! Більш того, в інтересах ТОВ «Київський годинниковий завод» та для виключення інших постачальників, Замовник вимагає ремені з «Натуральної шкіри природньої структури (цільна, не пресована), при цьому ремені, якими комплектуються годинники ТОВ «Київський годинниковий завод» “time-R” 319-523, 431-523 (які вимагає Замовник у якості предмета закупівлі), якраз НЕ відповідають зазначеним вимогам, що видно навіть з розміщених Замовником в Оголошенні світлин ременів зазначених моделей годинників. Крім того, у цьому можна легко пересвідчитися навіть при розрізі будь-якого ременя ТОВ «Київський годинниковий завод» з попередніх поставок й побачити пресовану шкіру та всередині наповнення типа «волокноподібнихагломатеріалів з’єднаних в’яжучою речовиною, полімерної природи». Саме такі ремені, що не відповідають вимогам тендерної документації Замовник приймав у ТОВ «Київський годинниковий завод» неодноразово в минулому (у 2020, 2021 та 2022 роках, коли проводив спрощену процедуру закупівлі (яка не передбачала оскарження до Комісії АМКУ), що підлягає відповідному розслідуванню.Безсумнівно, Замовник знов збирається прийняти у даного постачальника ремені, які не відповідають вимогам тендерної документації, але відхилити пропозиції інших підприємств за даною ознакою Зазначене свідчить про грубе порушення п.3 ч.2 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», яка обумовлює, що технічна специфікація не може містити посилання на конкретну конструкцію або тип предмету закупівлі, а також про грубе порушення ч.3 ст.5 та ч.4 ст.22 Закону, відповідно якої тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також до закупівлі за завищеними цінами, крім того має місце порушення Замовником ст.5 Закону щодо дотримання принципів недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Такими діями Замовник грубо порушує не лише закон «Про публічні закупівлі», але й ст.7 Бюджетного Кодексу України та один з основних принципів здійснення публічних закупівель – забезпечення максимальної економії та ефективності. Враховуючи викладене, звертаємося до Вас щодо надання наступних РОЗ’ЯСНЕНЬ (просимо добровільно привести оголошення у відповідність до чинного законодавства України та надати лише розгорнуті роз’яснення ПО СУТІ поставлених нижче питань, по кожному пункту окремо. Інше не вважатиметься відповіддю, а виключно відпискою, що лише може підтверджувати факт змови з конкретним названим постачальником): 1. Просимо надати роз’яснення щодо економічного обґрунтування розміру очікуваної вартості закупівлі у розмірі 207 660,00 грн. всього за 62 од. годинників найпростішої комплектації (3500,00 грн. за одиницю!) примітивних технічних характеристик та порядку її формування, коли середня ринкова ціна на аналогічні годинники в дешевих корпусах з латуні та з дешевими механізмами типу Miyota/Seiko ВТРИЧІ нижча й складає 800 грн. 2. Просимо роз’яснити яким чином вивчався Замовником ринок, пропозиції яких виробників розглядалися та чому Замовник підлаштовує вимоги до предмета закупівлі виключно під товар ТОВ «Київський годинниковий завод» 3. Просимо надати роз’яснення встановлення обмежень параметрів конструкції годинників (з точністю до мм!)– діаметру корпусів (без істотних відхилень, коли, навіть, відхилення в декілька міліметрів є візуально непомітними та такими, які неможливо навіть точно виміряти без спеціального професійного обладнання!) 4. Надати юридичне обґрунтування вимоги діаметру корпусу чоловічого годинника саме не менше 42 мм 5. Просимо роз’яснити яким чином може вплинути на якість або на функціональні особливості предмета закупівлі поставка чоловічих годинників, наприклад, діаметром 41 мм ? 6. Надати юридичне обґрунтування вимоги діаметру корпусу жіночого годинника не менше 36мм 7. Просимо роз’яснити яким чином може вплинути на якість або на функціональні особливості предмета закупівлі поставка жіночих годинників , наприклад, діаметром 35мм або 34мм? Чи будуть вважатися «жіночими» годинники діаметром, наприклад, 39мм або 42мм? 8. Пояснити яким чином зазначення розмірів діаметру корпусів з точністю до мм можуть впливати на якість або на функціональні особливості предмета закупівлі 9. Навіщо обмежувати коло постачальників годинників, параметри яких, наприклад, на 1-2 мм можуть відрізнятися від встановлених Замовником, що є візуально непомітним та навіть неможливим для виміру без спеціального обладнання, але допоможе Замовнику як мінімум ВТРИЧІ знизити заявлену очікувану вартість закупівлі 10. Надати роз’яснення вимоги саме японських механізмів (а не швейцарських), хоча встановлена очікувана вартість закупівлі це цілком дозволяє 11. Надати роз’яснення чому Замовник обмежує конкуренцію, протиправно вимагаючи механізм конкретної країни виробництва, дискримінуючи виробників інших країн, та не допускає у якості еквівалентів швейцарські механізмам, механізми інших провідних країн виробництва 12. Надати обґрунтування вимог до типу індикації циферблату, а саме «з накладними металевими значками сріблястого кольору – римські цифри та позначки між ними» 13. Пояснити яким чином вимога певного типу індикації циферблату може впливати на якість або на функціональні особливості предмета закупівлі 14. Надати роз’яснення, чому учасник не може надати годинники з циферблатами не з «накладними металевими значками сріблястого кольору – римські цифри та позначки між ними», а, наприклад, з цифрами, римськими або арабськими, або будь-якою іншою індикацією, якщо зняття подібного обмеження (властивого конкретним годинникам «TIME-R» конкретного постачальника ТОВ «Київський годинниковий завод») дозволить зекономити Замовнику більшу частину бюджетних коштів, передбачених на дану закупівлю, що у теперішній ситуації вкрай обмежених ресурсів під час кривавої війни є як ніколи актуальним 15. Надати роз’яснення вимоги до матеріалу корпусу -латунь, яка не може вважатися високоякісним матеріалом (латунь – подвійний або багатокомпонентний сплав на основі міді, де основним легирующим компонентом є ЦИНК, іноді з додаванням олова, нікеля, свинца, марганца, заліза та інших елементів. Корпуси годинників, виготовлених з латуні, ШВИДКО СТИРАЮТЬСЯ (до 3-5-ти років), ОКИСЛЯЮТЬСЯ, РЖАВІЮТЬ, ЦАРАПАЮТЬСЯ та ЧОРНІЮТЬ, залишаючи на руках темні плями), хоча встановлена Замовником очікувана вартість закупівлі цілком дозволяє закупити вдвічі дорожчі корпуси зі сталі (матеріалу дуже міцного й твердого, що забезпечує відмінний спротив сильним ударам та постійним механічним навантаженням, температурним перепадам, корозії та хімічним агресіям, не викликає алергій й шкіряних подразнень, який має відмінний й стильний зовнішній вигляд, який за своїми характеристиками набагато перевершує латунь та виключно з якого виготовляють свої годинники швейцарські виробники) 16. Надати роз’яснення чому Замовник встановленням ВЧЕТВЕРО завищеної очікуваної вартості закупівлі навмисно гарантує конкретному учаснику отримання надприбутку шляхом продажу годинників в корпусах з дешевої латуні з дешевими японськими механізмами, у той час як очікувана вартість закупівлі на рівні 3500,00 грн. цілком дозволяє учасникам запропонувати Замовнику годинники з більш якісного матеріалу, у т.ч. із швейцарським механізмом 17.Надати роз’яснення щодо визначення ременів «натуральна шкіра природньої структури (цільна, не пресована), а саме: яким методом/способом, за якою технологією ці ремені з ЦІЛЬНОГО шмату шкіри мають бути виготовлені та яким ГОСТам вони мають відповідати. 18. Пояснити на якій підставі Замовник прописує оголошення під товар ТОВ «Київський годинниковий завод», вимагаючи ремені, які ВІДСУТНІ у годинниках “time-R” 319-523, 431-523 ТОВ «Київський годинниковий завод» 19.Яким чином Замовник збирається перевіряти відповідність поставлених ременів встановленим до них тендерною документацією вимогам 20. На якій підставі Замовник протиправно обмежує розмір з точністю до мм подарункових футлярів 21.Чому Замовник не вважає за потрібне у важких економічних умовах, викликаних широкомасштабною війною та в порушення ст. 7 Бюджетного кодексу України, а також всупереч заявам Президента та Прем’єр - міністра України, максимально ефективно та економно використовувати бюджетні кошти та збирається здійснити закупівлю за, як мінімум, ВЧЕТВЕРО ЗАВИЩЕНОЮ ЦІНОЮ у конкретного постачальника, свідомо обмежуючи конкуренцію встановленими вимогами у Додатку 1 до тендерної документації 22.Яка публічна позиція з зазначеного приводу Голови та депутатів Львівської обласної ради, Голови відповідної військової адміністрації, громадськості, ЗМІ, контролюючих установ, зокрема Держаудитслужби, яка постійно моніторить ціни на ринку, а також яка їх позиція з приводу неодноразового протиправного підлаштування Оголошень проведених у попередніх роках аналогічних спрощених процедур закупівлі під конкретний товар та в інтересах конкретного постачальника – ТОВ «Київський годинниковий завод» та нанесення збитків обласному бюджету через регулярну закупівлю за в декілька разів завищеними цінами, а також розміщення завідомо неправдивої інформації відносно технічних характеристик товару, яких він не має та прийому товару у попередніх закупівлях з неіснуючими характеристиками (зокрема іншим матеріалом ременів) Заздалегідь вдячні за надання розгорнутих роз’яснень ЛИШЕ ПО СУТІ поставлених питань, по кожному пункту окремо (і іншому випадку вважатиметься, що Замовником роз’яснення не надані) Враховуючи викладене, констатуємо порушення Замовником законодавства про здійснення державних закупівель, зокрема ст.3 та п.3 ч.2, ч.3 ст.5, ч.4 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», постанови КМУ №1178 від 12.10.2022, а також грубе порушення ст. 7 Бюджетного кодексу України та інших норм чинного законодавства та дуже просимо шановного Замовника внести зміни до Додатку 1 до тендерної документації й наполягаємо на обов’язковому її приведенні до вимог чинного законодавства шляхом усунення згаданих порушень (виключення зазначення будь-яких конкретних розмірів годинників, конкретного типу індикації циферблатів та інших зазначених пристосувань під конкретні конструкціїгодинників торгової марки «TIME-R» (під годинник наручний чоловічий TM TIME-R 319-523 та під годинник наручний жіночий TM TIME-R 431-523) в інтересах конкретного постачальника ТОВ «Київський годинниковий завод», а також розширення вимог щодо можливих матеріалів та дизайнів циферблатів, подарункових футлярів, та усунення іншихпорушень Також, у зв’язку з допущеними грубими порушеннями чинного законодавства, у т.ч. порушення ст. 7 Бюджетного кодексу України під час війни, просимо роз’яснити публічну позицію Голови та депутатів Львівської обласної ради з приводу пристосування тендерної документації і інтересах конкретного постачальника Впевнені, що у забезпеченні прозорих торгів та залученні якомога більшої кількості учасників зацікавлені як сам Замовник, який зможе отримати найнижчу ціну, так і всі учасники ринку, що отримають змогу запропонувати свою продукцію
Відповідь: Шановний Учаснику Розглянувши Ваше звернення від 26.04.2025 щодо встановлення рівних вимог до всіх учасників закупівлі шляхом внесення змін до тендерної документації в частині скасування, на Вашу думку, антиконкурентних вимог стосовно конструкції годинників, повідомляємо наступне. Рівненською обласною радою (далі – Замовник) було оголошено закупівлю наручних годинників, що призначені для відзначення, нагородження, а також забезпечення проведення протокольних заходів (ДК 021:2015, код 18520000-0 – персональні хронометри) за процедурою «відкриті торги з особливостями» (відповідну інформацію про закупівлю за номером UA-2025-04-22-008452-a оприлюднено в електронній системі закупівель на вебпорталі «https://prozorro.gov.ua» через авторизований електронний майданчик «zakupivli.pro.ua». Закупівля вказаних годинників здійснюється Замовником з метою їх подальшого вручення як цінного подарунка від Рівненської обласної ради за вагомий внесок у будь-яку сферу життєдіяльності області, активну громадсько-політичну діяльність, заслуги у сприянні становленню та зміцненню України, як демократичної, соціальної, правової держави, благодійну роботу, виховання та навчання молоді відповідно до Положення про цінний подарунок Рівненської обласної ради, що затверджене рішенням Рівненської обласної ради від 04.03.2011 №177. При цьому кошти з обласного бюджету на вказану закупівлю виділяються за Програмою заходів з відзначення державних і професійних свят, ювілейних дат, заохочення за заслуги перед Рівненською областю та інших заходів протокольного й офіційного характеру на 2021 – 2025 роки, що затверджена рішенням Рівненської обласної ради від 21.08.2020 №1739. Враховуючи, що годинники призначені для нагородження, то було розроблено відповідний дизайн годинника щоб відповідав поняттю «цінного подарунка», мав естетичний (презентабельний) вигляд, здійснював промоцію Рівненської області та слугував заохоченням для громадян за здійснений ними вагомий внесок у сферу життєдіяльності області, активну громадсько-політичну діяльність, заслуги у сприянні становленню та зміцненню України, як демократичної, соціальної, правової держави, благодійну роботу, виховання та навчання молоді. Таким чином, Замовник приділяє особливу увагу якості годинника як у цілому, так і окремих його механізмів. Вказані параметри розмірів обрані, зокрема також з урахуванням максимальної універсальності та зручності їх використання з врахуванням нанесення логотипів і написів на циферблатах та задніх кришках годинників. А тому Тендерна документація розроблена відповідно до вимог статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 року №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування». Тендерна документація не містить вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, оскільки з метою ефективного охоплення якнайбільшого кола потенційних постачальників, створення вільної конкуренції і максимально можливою економією бюджетних коштів, виключенням будь-яких зловживань або корупційних дій з боку учасників аукціону при проведенні відкритих торгів, Тендерна документація містить інформацію лише про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (Додаток 4 до тендерної документації). При цьому технічна специфікація не містить посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, що забезпечує дотримання принципів відкритості, прозорості та рівноправної конкуренції. Тендерна документація також не містить жодних заборон для подання учасниками торгів, зокрема Вами, економічно вигідніших тендерних пропозицій годинників з більш якісними багатофункціональними механізмами та поліпшеною комплектацією за цінами, що не перевищують очікувану вартість закупівлі. Щодо очікуваної вартості закупівлі, яка на Ваш суб’єктивний погляд є завищеною вважаємо, що вказані аргументи є безпідставними і не обґрунтованими, оскільки жодних розрахунків чи конкретних джерел оцінки бюджету цієї закупівлі Вами не вказано. При цьому очікувана вартість предмета закупівлі, а також тендерна документація були сформовані, зокрема за результатами аналізу аналогічних закупівель годинників на ринку України, в тому числі через вебпортал https://prozorro.gov.ua та інші Інтернет–ресурси. Враховуючи зазначене, Замовник не вважає за необхідне внесення змін до тендерної документації, оскільки вона не містить вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дата відповіді: 07.10.2025 12:25