-
Спрощена закупівля
-
Однолотова
-
КЕП
Вилковий ЕЛЕКТРО навантажувач IMOW ICE 301, 280 А·год
Завершена
2 870 370.00
UAH з ПДВ
Період уточнення:
29.09.2025 12:30 - 03.10.2025 06:00
Відповідь надана
ЗАКОН УКРАЇНИ ПРО ПУБЛІЧНІ ЗАКУПІВЛІ – ЧИННИЙ.
Номер:
08961063e6a943cdabfe3015eb2786ec
Дата опублікування:
30.09.2025 12:07
Опис:
Шановний Замовник, в додатку 2, є посилання на частину 4 статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі» (зі змінами). Також в додатку є наступна вимога, що виділена жирним шрифтом, а саме: «Тож еквіваленти товару не визначались та в разі їх пропозицій буде вважатись, що товар не відповідає вимогам до предмету закупівлі.».
Вважаю, що такі вимоги є дискримінаційними, та такими, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації Учасників, з наступного, викопіювання з Закону України «Про публічні закупівлі»: ст, частина 4 « 4. Вимоги до предмета закупівлі, визначені замовником, можуть зазначатися шляхом завантаження окремих файлів до оголошення про проведення спрощеної закупівлі або в електронній формі з окремими полями в електронній системі закупівель. У вимогах до предмета закупівлі, що містять посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, замовник МОЖЕ вказати, які аналоги та/або еквіваленти приймаються у пропозиціях учасників.» Звертаємо Вашу увагу, що мова йде про наступне – що якщо вказана конкретна марка, модель, замовник може вказати еквіваленти, саме «МОЖЕ» а не зобов’язаний, але це не дає жодних підстав – НЕ РОЗГЛЯДАТИ ЕКВІВАЛЕНТИ! Вимагаємо не порушувати Закон України та не перекручувати суть інформації вказаної в Законі, та вимагаємо внести зміни в ТД, та видалити дискримінаційні вимоги, з можливістю надання пропозиції на еквіваленти. Вам ніхто не дав право спустошувати державний бюджет на власний розсуд, вимагаємо поваги до платників податків, та вжити всіх заходів для заощадження коштів, що є Вашим прямим обов’язком. Дякую.
Відповідь:
Доброго дня!
Необхідність закупівлі пов'язана з особливостями виконання завдань за призначенням, які покладені на відповідні підрозділи та згідно рапорту ініціатора закупівлі із зазначенням технічних характеристик предмета закупівлі. Окрім цього, визначений товар буде використовуватися в комплексі з іншим обладнанням, тому зазначені характеристики є найбільш ефективними.
Відповідно до пункту 1 Особливостей здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану, які затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 11 листопада 2022 р. № 1275 (далі- Особливості) особливості встановлюють порядок та умови здійснення оборонних закупівель (далі - закупівлі) для державних замовників у сфері оборони, служб державного замовника, а також військових частин, організацій (установ, закладів), що уповноважуються рішенням державного замовника у сфері оборони на здійснення закупівель та укладення державних контрактів (договорів), (далі - державні замовники) із забезпеченням захищеності державних замовників від воєнних загроз на період дії правового режиму воєнного стану.
Згідно з пунктом 8 Особливостей державні замовники здійснюють оборонні закупівлі товарів і послуг оборонного призначення, інших товарів і послуг для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони, вартість яких дорівнює або перевищує 200 тис. гривень, робіт оборонного призначення та робіт для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони у разі, коли їх вартість дорівнює або перевищує 1,5 млн. гривень (крім закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення, що становлять державну таємницю, а також закупівлі озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів та їх складових частин та послуг із розроблення, ремонту, модернізації озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів та їх складових частин, товарів, робіт і послуг для будівництва військових інженерно-технічних і фортифікаційних споруд), в електронній системі закупівель в один із таких способів:
1) у порядку проведення відкритих торгів, що визначений особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (Офіційний вісник України, 2022 р., № 84, ст. 5176; 2023 р., № 51, ст. 2834);
2) у порядку проведення СПРОЩЕНИХ закупівель, визначених Законом України “Про публічні закупівлі”, з урахуванням положень, визначених цими особливостями;
3) у порядку відбору постачальника шляхом запиту пропозицій постачальників відповідно до Порядку формування та використання електронного каталогу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2020 р. № 822 (Офіційний вісник України, 2020 р., № 75, ст. 2407);
4) шляхом застосування рамкової угоди відповідно до цих особливостей.
Враховуючи вищезазначене та беручи до уваги рапорт ініціатора закупівлі, Замовником було прийнято рішення щодо проведення закупівлі у порядку проведення спрощених закупівель, визначених Законом України “Про публічні закупівлі”, в електронній системі закупівель.
Учасник же посилається на частину 4 статті 22 Закону «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), яка застосовується до відкритих торгів згідно Розділу IV ВІДКРИТІ ТОРГИ Закону.
Відповідно до частини 4 статті 14 Закону у вимогах до предмета закупівлі, що містять посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, замовник МОЖЕ вказати, які аналоги та/або еквіваленти приймаються у пропозиціях учасників. Тим самим дана норма НЕ ЗОБОВ’ЯЗУЄ Замовника вказувати аналоги та еквіваленти пропонованого товару, а визначає його право на це.
Отже, для дотримання принципів Закону, а саме максимальної економії та ефективності, Замовник прийняв рішення провести закупівлю саме за технічними характеристиками зазначеними в Додатку 2 до документації про проведення спрощеної закупівлі.
Дата відповіді:
30.09.2025 15:21