• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Швидкоспоруджувальна захисна споруда цивільного захисту модульного типу для укриття на 100 осiб згiдно ДСТУ 9195:2022 з перевезенням та монтажем за адресою: Одеська область, Одеський район, м. Біляївка, вул. Шевченко, 29

Завершена

6 000 000.00 UAH з ПДВ
Період уточнення: 25.09.2025 17:15 - 30.09.2025 00:00
Відповідь надана

Щодо неправомірності закупівлі швидкоспоруджуваних захисних споруд цивільного захисту для закладів освіти

Номер: fe66d03473054ceaa40b1796c6db8d10
Дата опублікування: 29.09.2025 16:30
Опис: Виходячи з Вашої відповіді стає зрозумілим, що ви не компетентні у законодавстві та нормативній документації щодо цивільного захисту. Закон України - це державний нормативно-правовий акт вищої юридичної сили. Кодекс цивільного захисту України має статус Закону України. Таким чином в своєї діяльності ви повинні керуватися насамперед визначеннями які є в тілі цього Закону. Згідно статті 32 Кодексу цивільного захисту України: Укриття населення в об’єктах фонду захисних споруд цивільного захисту 1. До захисних споруд цивільного захисту належать: 1) сховище - це герметична споруда, в якій створені умови для перебування людей та їх захисту протягом певного часу (не менше 48 годин) шляхом виключення або зменшення прогнозованого впливу небезпечних чинників, що можуть виникнути внаслідок надзвичайної ситуації, застосування зброї масового ураження та звичайних засобів ураження під час воєнних (бойових) дій та/або терористичних актів; 2) протирадіаційне укриття - це негерметична споруда, в якій створені умови для перебування людей та їх захисту протягом певного часу (не менше 48 годин) шляхом зменшення прогнозованого впливу небезпечних чинників, які можуть виникнути внаслідок надзвичайної ситуації, та іонізуючого опромінення у разі радіаційної аварії і радіоактивного забруднення місцевості та непрямої дії звичайних засобів ураження під час воєнних (бойових) дій та/або терористичних актів. 2. Для укриття населення також використовуються споруди подвійного призначення - будівлі, споруди чи їх окремі частини, призначені для використання за основним функціональним призначенням з метою забезпечення суспільних або господарських потреб, а також мають відповідні захисні властивості та спроектовані, побудовані або пристосовані таким чином, щоб забезпечити умови для тимчасового перебування людей у разі виникнення небезпеки їх життю та здоров’ю під час надзвичайної ситуації, воєнних (бойових) дій та терористичних актів. Первинне (мобільне) укриття - це технічний виріб, у тому числі блок-модульного типу, призначений для короткострокового (до 4 годин) захисту населення на місцевості шляхом зменшення непрямої дії звичайних засобів ураження під час воєнних (бойових) дій. Первинне (мобільне) укриття монтується чи виготовляється з дотриманням вимог національних стандартів та/або технічних регламентів, що заявлені у документі про відповідність. Потреба у будівництві (розміщенні) первинних (мобільних) укриттів визначається уповноваженими на це органами у разі необхідності в додатковому укритті населення у місцях можливого скупчення людей на місцевості (на зупинках транспорту, в парках, місцях відпочинку тощо) в особливий період. Найпростіше укриття - це цокольне або підвальне приміщення, інша споруда підземного простору, в якій створені умови для тимчасового перебування людей (не менше 48 годин) у разі виникнення небезпеки їх життю та здоров’ю з метою зменшення непрямої дії звичайних засобів ураження під час воєнних (бойових) дій та/або терористичних актів. Захисні споруди цивільного захисту, споруди подвійного призначення, первинні (мобільні) та найпростіші укриття складають фонд захисних споруд цивільного захисту, є об’єктами такого фонду, мають стратегічне значення для забезпечення захисту населення і належать до засобів колективного захисту. В особливий період нарощування фонду захисних споруд цивільного захисту здійснюється шляхом будівництва захисних споруд цивільного захисту, споруд подвійного призначення та виготовлення (монтування) первинних (мобільних) і облаштування найпростіших укриттів, а також (у разі потреби) відновлення пошкоджених (зруйнованих) об’єктів фонду захисних споруд цивільного захисту. 3. Укриттю підлягають: 1) у сховищах: а) працівники найбільшої працюючої зміни суб’єктів господарювання, віднесених до відповідних категорій цивільного захисту та розташованих у зонах можливих значних руйнувань населених пунктів; б) працівники найбільшої працюючої зміни атомних електростанцій, інших ядерних установок, а також працівники суб’єктів господарювання, які забезпечують функціонування таких станцій (установок) та перебувають у зоні можливих значних руйнувань навколо них; в) працівники найбільшої працюючої зміни суб’єктів господарювання, віднесених до категорії особливої важливості цивільного захисту та розташованих за межами зон можливих значних руйнувань населених пунктів; г) пацієнти, працівники та відвідувачі закладів охорони здоров’я, які не підлягають евакуації в безпечне місце і перебувають у зонах можливих значних руйнувань населених пунктів; ґ) працівники найбільшої працюючої зміни об’єктів критичної інфраструктури, віднесених до 1 та 2 категорії критичності, розташованих у зонах можливих значних руйнувань населених пунктів; 2) у протирадіаційних укриттях - населення, зокрема працівники підприємств, установ, організацій, об’єктів критичної інфраструктури, пацієнти, працівники та відвідувачі закладів охорони здоров’я, учасники освітнього процесу, крім тих, хто підлягає укриттю у сховищах; 3) у спорудах подвійного призначення - населення, яке підлягає укриттю в захисних спорудах цивільного захисту, крім тих категорій населення, які підлягають укриттю у захисних спорудах, що мають перебувати в постійній готовності до використання за призначенням; 4) у первинних (мобільних) укриттях - населення, яке перебуває у місцях можливого скупчення людей на місцевості (на зупинках транспорту, в парках, місцях відпочинку тощо) в особливий період; 5) у найпростіших укриттях - населення виключно в умовах тимчасової недостатності інших об’єктів фонду захисних споруд цивільного захисту в особливий період. По-перше, в статті 32 немає визначення Швидкоспоруджувана захисна споруда цивільного захисту, є визначення Первинне (мобільне) укриття. По друге, у первинних (мобільних) укриттях укриттю підлягає населення, яке перебуває у місцях можливого скупчення людей на місцевості (на зупинках транспорту, в парках, місцях відпочинку тощо) в особливий період, а учасники освітнього процесу підлягають укриттю у протирадіаційних укриттях. Протирадіаційні укриття, споруди подвійного призначення – будуються згідно з ДБН В.2.2-5:2023 «Захисні споруди цивільного захисту». Перед будівництвом захисної споруди для закладу освіти треба розроби проект згідно чинних норм та пройти експертизи проектно-кошторисної документації. Щодо первинних (мобільних) укриттів, то такі укриття встановлюються на поверхню землі без будівельних робіт. Первинне (мобільне) укриття не є об’єктом будівництва, благоустрою населеного пункту, тимчасовою спорудою для життєзабезпечення населення або провадження підприємницької діяльності у розумінні Закону України “Про регулювання містобудівної діяльності” та об’єктом нерухомого майна у розумінні Цивільного кодексу України. Нецільове використання коштів полягає у тому, що в закладах освіти неможна встановлювати ніякі модульні споруди, можна тільки будувати згідно державних будівельних норм. При будівництві СПП, сховища ви можете використовувати модулі як складові елементи проекту будівництва, але ви не можете закуповувати та встановлювати модульні конструкції. Вимагаємо відмінити закупівлю.
Відповідь: Шановний Учасник дякуємо за звернення. Швидкоспоруджувана захисна споруда – це споруда, яка зводиться за короткий час для захисту в особливий період та відноситься до первинного (мобільного) укриття блок-модульного типу, яка призначена для короткострокового (до 4 годин) захисту населення. ДСТУ 9195:2022 – це український національний стандарт, який встановлює основні вимоги до проектування та виготовлення швидкоспоруджуваних захисних споруд цивільного захисту модульного типу. Цей стандарт набрав чинності 1 березня 2023 року і визначає основні положення для таких споруд, які можуть монтуватися з готових блок-модулів для забезпечення захисних властивостей населення. Відповідно до ст.32 Кодексу цивільного захисту України: Для укриття населення також використовуються споруди подвійного призначення - будівлі, споруди чи їх окремі частини, призначені для використання за основним функціональним призначенням з метою забезпечення суспільних або господарських потреб, а також мають відповідні захисні властивості та спроектовані, побудовані або пристосовані таким чином, щоб забезпечити умови для тимчасового перебування людей у разі виникнення небезпеки їх життю та здоров’ю під час надзвичайної ситуації, воєнних (бойових) дій та терористичних актів. Первинне (мобільне) укриття - це технічний виріб, у тому числі блок-модульного типу, призначений для короткострокового (до 4 годин) захисту населення на місцевості шляхом зменшення непрямої дії звичайних засобів ураження під час воєнних (бойових) дій. Первинне (мобільне) укриття монтується чи виготовляється з дотриманням вимог національних стандартів та/або технічних регламентів, що заявлені у документі про відповідність. Потреба у будівництві (розміщенні) первинних (мобільних) укриттів визначається уповноваженими на це органами у разі необхідності в додатковому укритті населення у місцях можливого скупчення людей на місцевості (на зупинках транспорту, в парках, місцях відпочинку тощо) в особливий період. Захисні споруди цивільного захисту, споруди подвійного призначення, первинні (мобільні) та найпростіші укриття складають фонд захисних споруд цивільного захисту, є об’єктами такого фонду, мають стратегічне значення для забезпечення захисту населення і належать до засобів колективного захисту. В особливий період нарощування фонду захисних споруд цивільного захисту здійснюється шляхом будівництва захисних споруд цивільного захисту, споруд подвійного призначення та виготовлення (монтування) первинних (мобільних) і облаштування найпростіших укриттів, а також (у разі потреби) відновлення пошкоджених (зруйнованих) об’єктів фонду захисних споруд цивільного захисту. Чому це цільове використання: Нормативна база: Закон України "Про захист України" передбачає створення та використання захисних споруд. Призначення: Споруда захищає людей від небезпечних наслідків надзвичайних ситуацій, що є прямою метою використання бюджетних коштів. Потреба: Модульні споруди є швидким і ефективним рішенням для облаштування укриттів, що відповідає вимогам сьогодення. Аргументи на користь цільового використання: Укриття модульного типу — це альтернатива стаціонарним сховищам, особливо в громадах, де немає капітальних споруд. Вони відповідають вимогам ДСНС, МОН (для шкіл та садочків) та державної політики безпеки. Такі закупівлі вже проводяться через Prozorro в багатьох громадах — з відповідним кодом ДК 021:2015 44211100-3 — Модульні будівлі. На підставі вищевикладеного Замовник вважає, учасник не довів та документально не підтвердив необхідність відміняти процедуру. Дякуємо за звернення.
Дата відповіді: 30.09.2025 09:54
Відповідь надана

Про неправомірність вимоги щодо підтвердження рівня захисту укриття в Додатку 1 до ТД

Номер: cadff3ee348343f4a87000d928f5396d
Дата опублікування: 29.09.2025 16:27
Опис: Згідно Додатку 1 до ТД: 12. Учасник, у складі тендерної пропозиції, надає підтвердження проведення оцінки рівня захисту укриття, що пропонується учасником, а саме: звіт або документ (чи витяг з документу), виданий державною установою (відомства ДСНС України) або установою, яка має відповідну компетенцію для надання висновку оцінки рівня захисту споруди у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки. При цьому захисна споруда повинна витримувати надлишковий тиск 100 кПа. Звертаємо Вашу увагу на те, що звіти Інститута державного управління та наукових досліджень з цивільного захисту ДСНС України, щодо проведення оцінки рівня захисту населення від небезпечних чинників вибуху, видані на виробника укриттів, фігурують у низці кримінальних проваджень, деякі скеровані до суду. Вимагаємо прибрати цю вимогу з Додатку 1, так як ця вимога тягне за собою кримінальну відповідальність не скільки виробника, скільки замовника, виходячи з кримінальних проваджень та судових рішень, та обмежує конкуренція на закупівлі, щодо виробників в яких немає цього зухвалого документу.
Відповідь: Шановний учасник, дякуємо за Ваше звернення. Замовник повідомляє, що Постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» № 1178 від 12.10.2022 встановлює порядок та умови здійснення публічних закупівель (далі – закупівлі) товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі” (далі – замовники), із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування. Відповідно до вимог п. 28 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» № 1178 від 12.10.2022 (далі – Особливості) тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цієї Постанови та інформаційних листів МЕРІТУ, та своєчасно розміщена у відповідності до вимог пункту 24 Особливостей. Затверджена тендерна документація включає в себе невід’ємні частини до неї, зокрема, але не виключно додаток №2 до тендерної документації. Так, додатком №1 до тендерної документації «ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ (ВИМОГИ) Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (технічна специфікація). Вимоги щодо предмету закупівлі». Зазначений додаток №1 до тендерної документації наводить всі вимоги до предмету закупівлі, зокрема надання підтвердження проведення оцінки рівня захисту укриття, що пропонується учасником, а саме: звіт або документ (чи витяг з документу), виданий державною установою (відомства ДСНС України) або установою, яка має відповідну компетенцію для надання висновку оцінки рівня захисту споруди у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки. Радимо учаснику ознайомитися з інформацією, яка викладена у додатку №2 до тендерної документації. З огляду на зазначене вище, учасник не довів та документально не підтвердив необхідність внесення змін до тендерної документації в цій частині, а також документально не підтвердив неможливість виконання вказаної умови тендерної документації та не довів, яким чином наведена вище умова тендерної документації порушує права та законні інтереси учасника, пов’язані з участю у процедурі закупівлі, у зв'язку з чим відсутні підстави щодо внесення змін до тендерної документації в цій частині.
Дата відповіді: 30.09.2025 09:54
Відповідь надана

габаритні обмеження

Номер: 89f0f6e9156f414f9e0cda2e8904db96
Дата опублікування: 29.09.2025 11:29
Опис: Доброго дня! Шановний замовнику, надайте будь ласка роз'яснення, з якою метою Вами встановлені дуже жорсткі обмеження габаритів споруди? А саме: "Висота не менше 2300 мм. але і не більше 2500 мм, Ширина не менше 2500 мм. але і не більше 2700 мм". Таким чином ви обмежуєте інших учасників. Якщо обмеження по ширині ще можна пояснити площею майданчика, на якому встановлюється укриття, то чим ви пояснюєте обмеження по висоті споруди? Всі діючі державні стандарти містять вимогу "висота споруди не менше..." Жоден стандарт не обмежує максимальну висоту. Поясніть будь ласка, чим Вас не влаштує, якщо учасник запропонує укриття внутрішньою висотою 2600 мм? Тому що складається враження, що технічні характеристики прописані під одного конкретного виробника, який підпадає під ваші обмеження габаритів. Просимо Вас прибрати із технічного завдання обмеження по максимальній висоті і надати роз'яснення, з якої причини ви обмежуєте максимальну ширину споруди. Дякуємо
Відповідь: Пунктом 33 ст. 1 Закону України “Про публічні закупівлі” встановлено, що технічна специфікація до предмета закупівлі - встановлена замовником сукупність технічних умов, що визначають характеристики товару (товарів), послуги (послуг) або необхідні для виконання робіт щодо об’єкта будівництва, що можуть включати показники впливу на довкілля й клімат, особливості проектування (у тому числі щодо придатності для осіб із обмеженими фізичними можливостями), відповідності, продуктивності, ресурсоефективності, безпечності, процедури забезпечення якості, вимоги щодо найменування продукції, під яким вона продається, термінологію, символи, методику випробувань і тестування, вимоги до пакування, маркування й етикетування, інструкції для користувачів, технологічні процеси й технології виробництва на будь-яких етапах життєвого циклу робіт, товару чи послуги. Крім того, в ч. 2 ст. 23 Закону України “Про публічні закупівлі” встановлено, що у тендерній документації зазначаються такі відомості: інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону. У Додатку 2 тендерної документації вказано технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі, що встановлені Замовником згідно Закону України “Про публічні закупівлі” та із врахуванням власних потреб.
Дата відповіді: 30.09.2025 09:55
Відповідь надана

Щодо невідповідності предмета закупівлі вимогам законодавства у сфері цивільного захисту

Номер: 723c6d788e914e5cafb932ea180bd30d
Дата опублікування: 29.09.2025 11:10
Опис: Шановний Замовник! Доводимо до Вашого відома, що згідно вимог Кодексу цивільного захисту у закладах освіти можна укривати учасників освітнього процесу лише в СПП, сховищах та ПРУ. Тобто будувати чи ремонтувати вже існуючи з приведенням до норм ДБН В.2.2-5:2023 "Захисні споруди цивільного захисту". Також доводимо до Вашого відома, що предмет закупівлі суперечить Кодексу цивільного захисту, так як такого визначення як Швидкоспоруджувана захисна споруда цивільного захисту модульного типу – відсутня. Вимагаємо звернутися до ДСНС за роз’ясненням та скасування закупівлю.
Відповідь: Шановний Учасник дякуємо за звернення. Швидкоспоруджувана захисна споруда – це споруда, яка зводиться за короткий час для захисту в особливий період та відноситься до первинного (мобільного) укриття блок-модульного типу, яка призначена для короткострокового (до 4 годин) захисту населення. ДСТУ 9195:2022 – це український національний стандарт, який встановлює основні вимоги до проектування та виготовлення швидкоспоруджуваних захисних споруд цивільного захисту модульного типу. Цей стандарт набрав чинності 1 березня 2023 року і визначає основні положення для таких споруд, які можуть монтуватися з готових блок-модулів для забезпечення захисних властивостей населення. Відповідно до ст.32 Кодексу цивільного захисту України: Для укриття населення також використовуються споруди подвійного призначення - будівлі, споруди чи їх окремі частини, призначені для використання за основним функціональним призначенням з метою забезпечення суспільних або господарських потреб, а також мають відповідні захисні властивості та спроектовані, побудовані або пристосовані таким чином, щоб забезпечити умови для тимчасового перебування людей у разі виникнення небезпеки їх життю та здоров’ю під час надзвичайної ситуації, воєнних (бойових) дій та терористичних актів. Первинне (мобільне) укриття - це технічний виріб, у тому числі блок-модульного типу, призначений для короткострокового (до 4 годин) захисту населення на місцевості шляхом зменшення непрямої дії звичайних засобів ураження під час воєнних (бойових) дій. Первинне (мобільне) укриття монтується чи виготовляється з дотриманням вимог національних стандартів та/або технічних регламентів, що заявлені у документі про відповідність. Потреба у будівництві (розміщенні) первинних (мобільних) укриттів визначається уповноваженими на це органами у разі необхідності в додатковому укритті населення у місцях можливого скупчення людей на місцевості (на зупинках транспорту, в парках, місцях відпочинку тощо) в особливий період. Захисні споруди цивільного захисту, споруди подвійного призначення, первинні (мобільні) та найпростіші укриття складають фонд захисних споруд цивільного захисту, є об’єктами такого фонду, мають стратегічне значення для забезпечення захисту населення і належать до засобів колективного захисту. В особливий період нарощування фонду захисних споруд цивільного захисту здійснюється шляхом будівництва захисних споруд цивільного захисту, споруд подвійного призначення та виготовлення (монтування) первинних (мобільних) і облаштування найпростіших укриттів, а також (у разі потреби) відновлення пошкоджених (зруйнованих) об’єктів фонду захисних споруд цивільного захисту. Чому це цільове використання: Нормативна база: Закон України "Про захист України" передбачає створення та використання захисних споруд. Призначення: Споруда захищає людей від небезпечних наслідків надзвичайних ситуацій, що є прямою метою використання бюджетних коштів. Потреба: Модульні споруди є швидким і ефективним рішенням для облаштування укриттів, що відповідає вимогам сьогодення. Аргументи на користь цільового використання: Укриття модульного типу — це альтернатива стаціонарним сховищам, особливо в громадах, де немає капітальних споруд. Вони відповідають вимогам ДСНС, МОН (для шкіл та садочків) та державної політики безпеки. Такі закупівлі вже проводяться через Prozorro в багатьох громадах — з відповідним кодом ДК 021:2015 44211100-3 — Модульні будівлі. На підставі вищевикладеного Замовник вважає, учасник не довів та документально не підтвердив необхідність відміняти процедуру. Дякуємо за звернення.
Дата відповіді: 30.09.2025 09:56
Відповідь надана

клас захисту споруди

Номер: b58fde3496c14cedbeffdce6e46bf0ed
Дата опублікування: 29.09.2025 11:02
Опис: Доброго дня, шановний замовнику! В Додатку 2 до тендерної документації міститься вимога: "За захисними властивостями споруда/елементи споруди цивільного захисту повинні відповідати класу укриття не нижче A-IV згідно із ДБН В.2.2-5:2023 «Захисні споруди цивільного захисту», а саме: витримувати надмірний тиск повітряної ударної хвилі 100 кПа." Однак в Таблиці А.1 Додатку А ДБН В.2.2-5:2023 чітко визначено, що клас захисту укриття A-IV передбачає як захист від надмірного тиску повітряної ударної хвилі ΔРех 100 кПа , так і ступінь послаблення радіаційного впливу (ступінь захисту) Аз 1000. Якщо ви посилаєтеся саме на клас захисту укриття із ДБН, то воно має повністю відповідати вимогам ДБН, а не тільки в частині, яка вам зручна. Просимо Вас прибрати інформацію про клас захисту укриття, і сформулювати вимогу технічного завдання в наступній редакції: "За захисними властивостями споруда/елементи споруди цивільного захисту повинні витримувати надмірний тиск повітряної ударної хвилі 100 кПа."
Відповідь: Шановний учасник, дякуємо за Ваше звернення. Замовник повідомляє, що Постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» № 1178 від 12.10.2022 встановлює порядок та умови здійснення публічних закупівель (далі – закупівлі) товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі” (далі – замовники), із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування. Відповідно до вимог п. 28 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» № 1178 від 12.10.2022 (далі – Особливості) тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цієї Постанови та інформаційних листів МЕРІТУ, та своєчасно розміщена у відповідності до вимог пункту 24 Особливостей. Затверджена тендерна документація включає в себе невід’ємні частини до неї, зокрема, але не виключно додаток №2 до тендерної документації. Так, додатком №1 до тендерної документації «ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ (ВИМОГИ) Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (технічна специфікація). Вимоги щодо предмету закупівлі». Зазначений додаток №1 до тендерної документації наводить всі вимоги до предмету закупівлі, зокрема надання підтвердження проведення оцінки рівня захисту укриття, що пропонується учасником, а саме: звіт або документ (чи витяг з документу), виданий державною установою (відомства ДСНС України) або установою, яка має відповідну компетенцію для надання висновку оцінки рівня захисту споруди у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки. Радимо учаснику ознайомитися з інформацією, яка викладена у додатку №2 до тендерної документації. З огляду на зазначене вище, учасник не довів та документально не підтвердив необхідність внесення змін до тендерної документації в цій частині, а також документально не підтвердив неможливість виконання вказаної умови тендерної документації та не довів, яким чином наведена вище умова тендерної документації порушує права та законні інтереси учасника, пов’язані з участю у процедурі закупівлі, у зв'язку з чим відсутні підстави щодо внесення змін до тендерної документації в цій частині.
Дата відповіді: 30.09.2025 09:56
Відповідь надана

Питання про відповідність предмета закупівлі нормам законодавства

Номер: 109f8963a0754ebca03ecf70282cdece
Дата опублікування: 26.09.2025 13:36
Опис: Добрий день. Шановний Замовнику, звертаємо Вашу увагу, що згідно ст 32 Кодексу цивільного захисту : "Захисні споруди цивільного захисту (сховище, протирадіаційне укриття), споруди подвійного призначення, первинні (мобільні) та найпростіші укриття складають фонд захисних споруд цивільного захисту". Предметом закупівлі Ви зазначили: ДК 021:2015: 44210000-5 — Конструкції та їх частини (Швидкоспоруджувальна захисна споруда цивільного захисту модульного типу для укриття на 100 осiб згiдно ДСТУ 9195:2022 з перевезенням та монтажем за адресою: Одеська область, Одеський район, м. Біляївка, вул. Шевченко, 29). Предмет закупівлі, зазначений Замовником, суперечить чинному законодавству. Придбання " Швидкоспоруджувальна захисна споруда цивільного захисту модульного типу " є не цільовим використання бюджетних коштів. Наслідком проведення тендеру з таким предметом закупівлі може бути відкриття кримінальної справи. Вимагаємо відмінити дану закупівлю, з причин не вірного зазначення предмета закупівлі. Гарного дня!
Відповідь: Шановний Учасник дякуємо за звернення. Швидкоспоруджувана захисна споруда – це споруда, яка зводиться за короткий час для захисту в особливий період та відноситься до первинного (мобільного) укриття блок-модульного типу, яка призначена для короткострокового (до 4 годин) захисту населення. ДСТУ 9195:2022 – це український національний стандарт, який встановлює основні вимоги до проектування та виготовлення швидкоспоруджуваних захисних споруд цивільного захисту модульного типу. Цей стандарт набрав чинності 1 березня 2023 року і визначає основні положення для таких споруд, які можуть монтуватися з готових блок-модулів для забезпечення захисних властивостей населення. Відповідно до ст.32 Кодексу цивільного захисту України: Для укриття населення також використовуються споруди подвійного призначення - будівлі, споруди чи їх окремі частини, призначені для використання за основним функціональним призначенням з метою забезпечення суспільних або господарських потреб, а також мають відповідні захисні властивості та спроектовані, побудовані або пристосовані таким чином, щоб забезпечити умови для тимчасового перебування людей у разі виникнення небезпеки їх життю та здоров’ю під час надзвичайної ситуації, воєнних (бойових) дій та терористичних актів. Первинне (мобільне) укриття - це технічний виріб, у тому числі блок-модульного типу, призначений для короткострокового (до 4 годин) захисту населення на місцевості шляхом зменшення непрямої дії звичайних засобів ураження під час воєнних (бойових) дій. Первинне (мобільне) укриття монтується чи виготовляється з дотриманням вимог національних стандартів та/або технічних регламентів, що заявлені у документі про відповідність. Потреба у будівництві (розміщенні) первинних (мобільних) укриттів визначається уповноваженими на це органами у разі необхідності в додатковому укритті населення у місцях можливого скупчення людей на місцевості (на зупинках транспорту, в парках, місцях відпочинку тощо) в особливий період. Захисні споруди цивільного захисту, споруди подвійного призначення, первинні (мобільні) та найпростіші укриття складають фонд захисних споруд цивільного захисту, є об’єктами такого фонду, мають стратегічне значення для забезпечення захисту населення і належать до засобів колективного захисту. В особливий період нарощування фонду захисних споруд цивільного захисту здійснюється шляхом будівництва захисних споруд цивільного захисту, споруд подвійного призначення та виготовлення (монтування) первинних (мобільних) і облаштування найпростіших укриттів, а також (у разі потреби) відновлення пошкоджених (зруйнованих) об’єктів фонду захисних споруд цивільного захисту. Чому це цільове використання: Нормативна база: Закон України "Про захист України" передбачає створення та використання захисних споруд. Призначення: Споруда захищає людей від небезпечних наслідків надзвичайних ситуацій, що є прямою метою використання бюджетних коштів. Потреба: Модульні споруди є швидким і ефективним рішенням для облаштування укриттів, що відповідає вимогам сьогодення. Аргументи на користь цільового використання: Укриття модульного типу — це альтернатива стаціонарним сховищам, особливо в громадах, де немає капітальних споруд. Вони відповідають вимогам ДСНС, МОН (для шкіл та садочків) та державної політики безпеки. Такі закупівлі вже проводяться через Prozorro в багатьох громадах — з відповідним кодом ДК 021:2015 44211100-3 — Модульні будівлі. На підставі вищевикладеного Замовник вважає, що не має потреби змінювати предмет закупівлі. Дякуємо за звернення.
Дата відповіді: 26.09.2025 15:31