• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Електрична енергія

Під місцем поставки варто розуміти: 79024, Україна, Львівська обл., Львів, ВУЛИЦЯ НОВОЗНЕСЕНСЬКА, будинок 32 79008, Україна, Львівська область, м. Львів, вул. О. Довбуша, 24

Період подачі пропозицій

до закінчення періоду залишилося 2 дні (до 02.10.25 00:00)

400 000.00 UAH з ПДВ
До закінчення прийому пропозицій
02
дн
01
год
27
хв
38
сек
Довідка МВС Пов'язаний план
Оплата за участь: 612.00 UAH
Період уточнення: 24.09.2025 15:24 - 29.09.2025 00:00
Відповідь надана

Вимога

Номер: 6f15f0618ded432997905e49fd898bd8
Дата опублікування: 26.09.2025 14:11
Опис: Шановний замовнику! Просимо вилучити з Додатку 1 ТД пункт 7.2. такого змісту: 2. На підтвердження наявності web-сайту Учасника та його відповідності вимогам пп. 14 та пп. 15 п.5.2.2 р. 5.2 «Правил роздрібного ринку електричної енергії», затверджених Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг України від 14.03.2018 р. № 312, учасник у складі пропозиції надає довідку в довільній формі з інформацією про наявність власного офіційного веб-сайту в мережі Інтернет, з виокремленням та описом відповідності кожній вимозі. Крім того, відповідність функціонування власного веб-сайту з розміщенням на ньому актуальної інформації, що підлягає оприлюдненню відповідно до чинного законодавства та ліцензійних умов, повинно бути підтверджено Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг або її територіальним підрозділом (у формі довідки/акту /листа тощо), що надається Учасником у складі пропозиції. Зрозуміло, що виконати такого роду вимогу зможе тільки обмежене коло учасників, в яких здійснювалась планова перевірка ліцензійної діяльності органами НКРЕКП, за результатами якої складався Акт перевірки або довідка, в яких наводились ті чи інші висновки що діяльності постачальника та виявлених (або не виявлених) порушень постачальником за певний період Ліцензійних умов. Отже, якщо у постачальника перевірок досі не відбувалось і відносно нього не складалось ніяких актів (довідок), він не зможе підтвердити дану вимогу і прийняти участь у даній закупівлі, що є ознакою дискримінаційності такої вимоги. Просимо не порушувати принципів на яких грунтуються закупівлі в державі, зокрема, закріплених в ст. 5 ЗУ Про публічні закупівлі.
Відповідь: Відповідно до пункту 28 Особливостей, Тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. В свою чергу, відповідно до частини третьої статті 22 Закону, документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації". В свою чергу відповідно до п.1.2 Ліцензійних умов, суб’єкт господарювання, який має намір отримати ліцензію на провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу (далі - здобувач ліцензії), має відповідати цим Ліцензійним умовам. Відповідно до пп.2 п. 1.5 Ліцензійних умов, до заяви про отримання ліцензії здобувачем ліцензії додається, зокрема, відомість про засоби провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу. Згідно з п.1.3 Ліцензійних умов, провадження господарської діяльності - це будівлі (приміщення), що знаходяться у власності чи користуванні ліцензіата, для організації прийому і обслуговування споживачів та веб-сайт ліцензіата в мережі Інтернет, засоби комунікації зі споживачами та/або іншими учасниками ринку електричної енергії (телефон, факс, E-mail). Таким чином, під час отримання ліцензії товариство надає НКРЕКП інформацію щодо власного вебсайту. Вказаним нормативно-правовим актом не передбачено, що під час видачі Ліцензії НКРЕКП здійснює перевірку сайту суб’єкта господарювання, який має намір отримати ліцензію, на відповідність чинному законодавству, а лише передбачено обов’язок ліцензіата дотримуватися вимог Ліцензійних умов. Таким чином, отримання учасником Ліцензії лише підтверджує його право на постачання електричної енергії споживачам, а не відповідність його документів та засобів провадження господарської діяльності вимогам спеціального законодавства. Тому, замовником встановлено, що відповідність функціонування власного веб-сайту з розміщенням на ньому актуальної інформації, що підлягає оприлюдненню відповідно до чинного законодавства та ліцензійних умов, повинна бути підтверджена Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг або її територіальним підрозділом (у формі довідки/акту /листа тощо), що надається Учасником у складі пропозиції. Отже, враховуючи вище сказане, Замовником при оголошені закупівлі та формуванні тендерної документації, дотримано усі принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників.
Дата відповіді: 29.09.2025 10:02
Відповідь надана

тендерна документація не може містити вимог щодо документального підтвердження інформації, яка є відкрито доступною у державних реєстрах або у формі відкритих даних

Номер: 12cdc87b4c674538a24b36c3e4f801ad
Дата опублікування: 25.09.2025 17:24
Опис: Шановний Замовнику! Зазначаємо Відповідно до частини 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація не може містити вимог щодо документального підтвердження інформації, яка є відкрито доступною у державних реєстрах або у формі відкритих даних відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації». Щодо статусу постачальника послуг комерційного обліку (ППКО) з функцією «оператор зчитування даних з лічильників (ОЗД)» Інформація розміщена на офіційному сайті НЕК «Укренерго» https://ua.energy/ https://public.datahub.ua.energy/ppko Звертаємо вашу увагу на рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель: • Рішення від 11.12.2023 № 19867-р/пк-пз (UA-2023-11-23-016305-a); • Рішення від 19.12.2023 № 20477-р/пк-пз (UA-2023-12-01-016612-a); • Рішення органу оскарження у справі UA-2024-12-03-015025-a та UA-2024-11-28-002895-a. Практика Антимонопольного комітету України свідчить про те, що встановлення замовником вимог, які передбачають надання підтверджень інформації, що є відкрито доступною або не впливає на правосуб’єктність учасника, визнається дискримінаційним підходом, що штучно обмежує конкуренцію. Тендерна документація у чинній редакції не відповідає вимогам частини четвертої статті 22 та частини четвертої статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», які встановлюють заборону на включення до тендерної документації положень, що дискримінують учасників, а також пункту 29 Особливостей, згідно з яким замовники не мають права встановлювати вимоги до предмета закупівлі, якщо такі вимоги не передбачені відповідним національним стандартом, за умови його наявності. Встановлення умов, які вимагають підтвердження статусу постачальника послуг комерційного обліку з функцією ОЗД, у той час як відповідна інформація є відкритою та доступною в державних реєстрах, створює необґрунтовані бар’єри для участі в процедурі закупівлі, що є прямим порушенням законодавства. Вимагаємо внести зміни до тендерної документації шляхом виключення вказаних вимог як таких, що не відповідають принципам відкритості, прозорості та недискримінації. У разі невиконання цієї вимоги залишаємо за собою право звернутися з офіційною скаргою до Антимонопольного комітету України з метою оскарження дій замовника, а також ініціювати звернення до інших контролюючих органів для здійснення перевірки правомірності організації вказаної процедури закупівлі.
Відповідь: Доброго дня. Дякуємо за Ваше запитання. Замовником буде враховано Ваші зауваження та внесено відповідні зміни
Дата відповіді: 26.09.2025 10:02
Відповідь надана

Дискримінаційна вимога

Номер: 068b8df8784e4587a3ce5a1ce6aa5c68
Дата опублікування: 25.09.2025 17:16
Опис: Шановний Замовнику! У складі тендерної документації щодо закупівлі Електричної енергії за ДК 021:2015 09310000-5 Вами висунуто вимогу щодо надання сертифікатів ISO, що є дискримінаційною, незаконною та такою, що грубо порушує норми чинного законодавства України, зокрема: • Закон України «Про публічні закупівлі»; • Постанову КМУ №1178 від 12.10.2022 року (щодо особливостей закупівель в умовах воєнного стану); • ДСТУ EN 50160:2023, який визначає параметри якості електропостачання. Встановлена вимога щодо обов’язкової наявності ISO-сертифікатів дискримінує значну частину потенційних учасників ринку, які через необґрунтованість такої вимоги фактично позбавляються можливості участі у торгах. Ця вимога не стосується предмета закупівлі, не впливає на якість електроенергії, яку, як відомо, забезпечує виключно Оператор системи розподілу (ОСР). Таким чином, Ви свідомо звужуєте конкуренцію та створюєте штучні бар’єри для участі у закупівлі, чим порушуєте один із базових принципів публічних закупівель — принцип недискримінації. Жодна норма чинного законодавства, включаючи ДСТУ EN 50160:2023 та Правила роздрібного ринку електроенергії, не передбачає необхідності наявності у постачальника сертифікатів ISO. Отже, Ваша вимога не лише безпідставна, але й суперечить статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», яка прямо забороняє дискримінаційні умови участі. Пунктом 29 Особливостей (Постанова КМУ №1178) прямо заборонено встановлювати вимоги до предмета закупівлі, які не передбачені відповідним національним стандартом. Вимога сертифікатів ISO до таких стандартів не входить, тому Ваші дії є прямим порушенням законодавства. Дана вимога спотворює суть конкурентних торгів і знижує кількість потенційних учасників, що, у свою чергу, перешкоджає економії коштів і є ознакою упередженого або лобістського підходу при формуванні технічних вимог. Це офіційна позиція регулятора ринку, яка повністю спростовує будь-яку правомірність вимоги щодо надання сертифікатів ISO у складі пропозицій на закупівлю електроенергії. Така практика є неприпустимою та буде предметом розгляду контролюючих органів. Практика АМКУ підтверджує незаконність подібних дій. Зокрема: • Рішення АМКУ №6270-р/пк-пз від 10.05.2023 (UA-2023-04-26-009178-a); • Рішення №13858-р/пк-пз від 31.08.2023 (UA-2023-08-17-012915-a); • Рішення №9405-р/пк-пз від 27.06.2023 (UA-2023-06-01-002051-a); • Рішення №10240-р/пк-пз від 05.07.2023 (UA-2023-06-12-000599-a) — у цьому рішенні АМКУ вкотре визнав вимогу щодо ISO для постачальників електроенергії дискримінаційною, зазначивши, що вона не пов’язана з предметом закупівлі та необґрунтовано обмежує конкуренцію. Додатково звертаємо Вашу вагу на офіційне роз`яснення посилання НКРЕКП, розміщене за посиланням: https://www.nerc.gov.ua/news/sertifikaciya-elektrichnoyi-energiyi-dlya-cilej-zdijsnennya-publichnih-zakupivel У ньому чітко зазначено: «Законом України “Про ринок електричної енергії” не передбачено норм щодо сертифікації електричної енергії.» Наполягаємо на внесення змін до тендерної документації та виключити дискримінаційну вимогу щодо наявності сертифікатів ISO. У разі невиконання даної вимоги буде підготовлена офіційна скарга до Антимонопольного комітету України з метою оскарження Ваших дій як замовника, а також — звернення до інших контролюючих органів щодо перевірки правомірності організації даної закупівлі.
Відповідь: Доброго дня. Дякуємо за Ваше запитання. Замовником буде враховано Ваші зауваження та внесено відповідні зміни
Дата відповіді: 26.09.2025 10:03