-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Кутик 40*40*3, Профтруба 60*40*3, Профтруба 40*40*2 (за кодом ДК 021:2015 – 44330000-2 Будівельні прути, стрижні, дроти та профілі)
Завершена
99 050.00
UAH з ПДВ
Період уточнення:
23.09.2025 14:26 - 28.09.2025 00:00
Відповідь надана
Дискримінаційні умови для потенційних учасників
Номер:
6fb1156133174afe8910d37b5d682a4c
Дата опублікування:
26.09.2025 11:08
Опис:
Шановний Замовнику!
Уважно ознайомившись з тендерною документацією до процедури закупівлі, повідомляємо про наявність окремих вимог, які можуть обмежувати конкуренцію та створювати дискримінаційні умови для потенційних учасників.
Зокрема, у Додатку №3 до тендерної документації передбачені наступні умови:
1. **П.3.1** – обов’язкова наявність складу саме у місті Харків.
Дана вимога може обмежувати участь компаній, які мають склади в інших містах та здатні забезпечити своєчасну доставку товару. Закон України «Про публічні закупівлі» не передбачає обов’язкової прив’язки складу до конкретного населеного пункту, якщо це не обґрунтовано специфікою предмета закупівлі.
2. **П.3.3** – вимога щодо наявності офісних приміщень.
Законодавство не встановлює обов’язкової наявності офісу для здійснення господарської діяльності. Частина суб’єктів господарювання (особливо ФОП) працює дистанційно та може виконати зобов’язання без власного офісу.
3. **П.3.4** – підтвердження досвіду саме договорами на постачання будівельних матеріалів.
Просимо розширити формулювання, щоб підтвердженням досвіду могли слугувати договори на постачання аналогічних за характеристиками товарів, а не виключно «будівельних матеріалів» загалом.
4. **П.3.5** – вимога наявності у штаті певних посад (менеджера, бухгалтера, вантажника, водія, водія навантажувача).
Визначення конкретних посад та обов’язкової кількості персоналу обмежує участь підприємців та невеликих компаній, які користуються послугами на умовах аутсорсингу або залучають сторонні організації.
Вищевказані вимоги можуть порушувати принципи відкритості, недискримінації та добросовісної конкуренції, визначені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
У зв’язку з цим, з метою забезпечення максимальної конкуренції та прозорості торгів, просимо Вас переглянути наведені умови та внести зміни до тендерної документації.
Сподіваємося на Ваше розуміння та внесення відповідних змін, що сприятиме підвищенню конкуренції та ефективності закупівлі.
Відповідь:
Шановний Учаснику!
Дякуємо за уважне ознайомлення з тендерною документацією!
Розглянувши Ваше звернення щодо окремих положень тендерної документації, повідомляємо наступне. Відповідно до частини першої статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», закупівлі здійснюються на принципах добросовісної конкуренції серед учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях, недискримінації учасників та об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій. При цьому, відповідно до статті 22 Закону, замовник має право визначати у тендерній документації перелік документів, що підтверджують відповідність учасників встановленим кваліфікаційним критеріям, а також інші вимоги, необхідні для належного виконання договору про закупівлю.
Встановлені у Додатку №3 вимоги не є дискримінаційними, а обґрунтовані специфікою предмета закупівлі та необхідністю забезпечення належного і своєчасного виконання зобов’язань підприємства.
1. Щодо вимоги про наявність складу у місті Харків (п. 3.1)
Дана умова була передбачена з огляду на потребу в оперативній і безперебійній доставці товару, пов’язаних з необхідністю миттєвого реагування щодо відновлення житлових будинків, об’єктів громадської інфраструктури та соціального призначення, які постраждалі під час ракетних обстрілів міста чи або безпілотної (шахедної) атаки в межах визначених строків. Про що зазначено в п. 1 Додатку 2 до тендерної документації. Дана вимога сприяє належному виконанню договору та відповідає положенням статті 16 Закону.
2. Щодо вимоги про наявність офісних приміщень (п. 3.3).
Мета цієї умови — забезпечення належної та постійної комунікації з постачальником, оперативного вирішення термінових організаційних і договірних питань між Замовником та Постачальником та миттєвого реагування щодо відновлення житлових будинків, об’єктів громадської інфраструктури та соціального призначення, які постраждалі під час під час ракетних обстрілів міста чи або безпілотної (шахедної) атаки в межах визначених строків. Дана вимога сприяє належному виконанню договору та відповідає положенням статті 16 Закону.
3. Щодо підтвердження досвіду договорами саме на постачання будівельних матеріалів (п. 3.4).
В пункті 3.4 Додатку 3 до тендерної документації зазначено «Аналогічний договір на постачання будівельних матеріалів з додатками та лист-відгук».
Дані вимоги до аналогічного договору стосуються підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів, що включають той самий предмет закупівлі, ідентичний або близький код ДК 021:2015, а також надання документів, що підтверджують належне виконання зобов'язань.
Вимога – наявність документально-підвердженого досвіду виконання аналогічного договору за предметом закупівлі є важливою, адже сфера публічних закупівель та особливості розпорядження державними коштами потребує певної надійності та досвідченості від постачальників. Оскільки предметом закупівлі є саме будівельні матеріали то даною вимогою Замовник хоче переконатися, що учасник має досвід виконаного договору на постачання будівельних матеріалів. Тому дана вимога є обґрунтованою та відповідає положенням статті 16 Закону, адже дає можливість підтвердити наявність у учасника необхідного досвіду виконання аналогічних договорів.
4. Щодо вимоги про наявність у штаті визначених посад (п. 3.5Додат у 3 до тендерної документації).
Ця вимога обґрунтована необхідністю для замовника переконатися, що учасник процедури закупівлі має мінімальні людські ресурси з відповідними знаннями, досвідом та кваліфікацією для якісного та своєчасного виконання зобов’язань за договором. При цьому тендерна документація передбачає можливість підтвердження наявності персоналу не лише трудовими книжками, а й договорами цивільно-правового характеру або наказами про призначення, що забезпечує достатню гнучкість у виконанні вимоги.
Таким чином, усі зазначені умови є законними, відповідають статтям 5, 16 та 22 Закону України «Про публічні закупівлі» та спрямовані виключно на забезпечення належного виконання договору, а не на обмеження кола потенційних учасників. З огляду на викладене, Замовник не вбачає підстав для внесення змін до тендерної документації.
Дякуємо за конструктивний підхід та зацікавленість у участі в процедурі закупівлі.
З повагою, Замовник
Дата відповіді:
29.09.2025 18:07