-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
85110000-3 Послуги лікувальних закладів та супутні послуги
Період подачі пропозицій
до закінчення періоду залишилося 2 дні (до 27.09.25 09:00)
4 993 320.00
UAH без ПДВ
До закінчення прийому пропозицій
02
дн
00
год
25
хв
01
сек
Оплата за участь: 4 080.00 UAH
Період уточнення:
19.09.2025 18:46 - 24.09.2025 00:00
Відповідь надана
Про усунення дискримінаційних і незаконних вимог тендерної документації
Номер:
3bd720eb53cd4d65a59feca77aa06643
Дата опублікування:
22.09.2025 17:32
Опис:
Шановний Замовнику!
ПЕРШЕ.
В специфікації (Додаток 3 до ТД) вказаний предмет закупівлі - Патологогістологічне дослідження операційного або біопсійного матеріалу II, ІІІ, ІV категорії складності з висновком лікаря вищої кваліфікаційної категорії.
В п.2 Додатку 3 до ТД вказано, що патологогістологічне дослідження проводиться лікарем-патологоанатомом вищої кваліфікаційної категорії та лікарем-патологоанатомом дитячим вищої кваліфікаційної категорії.
В п.2.2 Додатку 1, в п.17 Додатку 6 є умови, про надання копіє посвідчення про присвоєння (підтвердження) кваліфікаційної категорії працівникам, які будуть безпосередньо залучені до надання послуг.
Вказані умови є дискримінаційними і незаконними. Жодним нормативно-правовим актом (документом), який визначає порядок надання послуг, що закуповуються не встановлено необхідність залучення до надання послуг працівників (лікарів) лише і виключно з вищою кваліфікаційною категорією.
Останній характерний приклад. Пунктом 6 Порядку проведення прижиттєвої патологоанатомічної діагностики, який затверджено наказом МОЗ України 21 квітня 2025 року № 693, встановлено, що прижиттєві патологоанатомічні дослідження проводять лікар-патологоанатом та/або лікар-патологоанатом дитячий. Тобто, цей документ і подібні йому, не містять вимог щодо наявності в таких лікарів якихось додаткових вимог до їх кваліфікації, зокрема наявності певної категорії.
За таких умов, інші суб’єкти господарської діяльності, які мають ліцензію на надання послуг, що закуповуються та які мають у штаті працівників – лікарів-патологоанатомів та/або лікарів-патологоанатомів дитячих, незаконно обмежені в участі у закупівлі через вимогу Замовника, щодо необхідності надання копії документів на підтвердження присвоєння вищої кваліфікаційної категорії лікарю/лікарям з числа працівників учасника, які будуть безпосередньо залучені до надання послуг.
Слід додати, що діюча практика Антимонопольного комітету України з цього питання склалась не на вашу користь. Зокрема, така практика викладена у рішенні Комісії №3849-р/пк-пз від 12.03.2025 (закупівля UA-2025-02-17-014116-a).
ДРУГЕ.
Пунктом 3 Додатку 3 встановлено, що у ряді випадків, з метою визначення тактики подальшого ведення операції у лікаря-хірурга замовника має бути можливість отримати думку лікаря - патологоанатома та/або лікаря-патологоанатома дитячого виконавця за результатами проведеного термінового (до 30 хв.) інтраопераційного дослідження. Оскільки, категорія складності патологогістологічного дослідження визначається за результатами проведеної операції, а кількість інтраопераційних досліджень залежить від обраної лікарем-хірургом тактики проведення оперативного втручання, тому, кількість таких досліджень в межах заявленої у специфікації загальної кількості патологогістологічних досліджень може бути визначена лише на етапі виконання договору про закупівлю. З урахуванням вищевикладеного, учасник має надати:
- довідку з обґрунтуванням можливості виконання інтраопераційного дослідження до 30 хв. від моменту отримання операційного та/або біопсійного матеріалу (у довідці має бути зазначено: час необхідний для транспортування матеріалу від замовника (вул. Харківське шосе, 121, м. Київ) до лабораторії виконавця (співвиконавця, у разі його залучення до надання послуг) з прив’язкою до маршруту, сформованого з використанням сервісу типу «Карти Google» або іншого подібного сервісу, інформація про етапи та час проведення інтраопераційного дослідження, час необхідний для доведення результатів досліджень Замовнику. Зазначена довідка надається, якщо транспортування матеріалу здійснюється із використанням автотранспорту;
Вимога про можливість виконання інтраопераційного дослідження також передбачена п.22 Додатку 6 до ТД та Додатком 2 до договору про надання послуг.
Звертаємо увагу, що предмет закупівлі та специфікація не містить інтраопераційних дослідження Замовника. Тому перелічені вище умови Тендерної документації є штучно надуманими і дискримінаційними до учасників закупівлі.
ТРЕТЄ.
Пункт 3.2 Додатку 1 містить вимоги до відгуку та вимогу, що відгук має бути датований не раніше публікації оголошення про проведення замовником цієї закупівлі.
Слід зазначити, вимога про дату відгуку є штучною і надуманою з метою створення перепон та ускладнення підготовки документів учасником. Адже така за змістом довідка, але видана раніше, має таку ж інформативність і юридичну силу як довідка, яка буде видана після публікації оголошення про проведення замовником цієї закупівлі. Зміст таких довідок буде ідентичним та підтверджувати, що учасник має досвід виконання аналогічних договорів в минулі роки.
Підсумовуючи, слід зазначити, що вказані вище умови Тендерної документації Замовника суперечить нормам чинного законодавства, так як згідно ч.4 ст.5 Закону «Про публічні закупівлі» Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
З огляду на це, з метою економії часу та задля усунення дискримінаційних умов тендерної документації, просимо внести зміни у зазначених частинах Тендерної документації да договору про закупівлю послуг.
У разі не внесення вказаних змін до 16:00 години 23.09.2025, ми змушені будемо оскаржувати умови ТД в АМК України. Скарга буде подано 23 вересня 2025. На період розгляду скарги, тендер буде зупинено.
Відповідь:
Шановний учасник! За результатами розгляду Ваших вимог повідомляємо наступне.
По-перше.
Згідно Довідника кваліфікаційних характеристик професій. Випуск 78 "Охорона здоров'я", затвердженого наказом Міністерства охорони здоров'я України від 29 березня 2002 р. № 117, передбачені кваліфікаційні вимоги до:
- лікаря-патологоанатома вищої кваліфікаційної категорії: повна вища освіта (спеціаліст, магістр) за напрямом підготовки "Медицина", спеціальністю "Лікувальна справа". Спеціалізації за фахом "Патологічна анатомія" (інтернатура, курси спеціалізації). Безперервний професійний розвиток. Наявність сертифіката лікаря-спеціаліста та посвідчення про присвоєння (підтвердження) вищої кваліфікаційної категорії з цієї спеціальності. Стаж роботи за фахом - понад 10 років.
- лікаря-патологоанатома дитячого вищої кваліфікаційної категорії: повна вища освіта (спеціаліст, магістр) за напрямом підготовки "Медицина", спеціальністю "Педіатрія". Спеціалізація за фахом "Дитяча патологічна анатомія (інтернатура, курси спеціалізації). Безперервний професійний розвиток. Наявність сертифіката лікаря-спеціаліста та посвідчення про присвоєння (підтвердження) вищої кваліфікаційної категорії з цієї спеціальності. Стаж роботи за фахом - понад 10 років.
Слід зазначити, що зазначений Довідник призначається для вирішення питань раціонального розподілу праці та правильного використання персоналу згідно з фахом і кваліфікацією; визначення завдань, обов'язків і відповідальності працівників галузі.
Згідно пункту 2 наказу Міністерства охорони здоров'я України від 29 березня 2002 р. № 117 усім користувачам застосовувати Довідник відповідно до Загальних положень Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників, затверджених Міністерством праці та соціальної політики України, і вміщених у Довіднику кваліфікаційних характеристик професій працівників, випуск 1 (Краматорськ: Видавництво Центру продуктивності, 1998).
Водночас, наказ МОЗ України від 21 квітня 2025 року № 693, на який ви посилаєтесь, визначає лише правила та процедури проведення прижиттєвої патологоанатомічної діагностики. Вимоги до кваліфікації лікарів-патологоанатомів не є предметом регулювання цього наказу.
Оскільки, замовник зацікавлений у залученні до надання послуг саме лікарів вищої кваліфікаційної категорії, які підтвердили свій високий рівень професійної майстерності згідно вимог діючого законодавства України, тому, у замовника відсутні підстави для внесення змін до тендерної документації в цій частині.
По-друге.
Згідно пункту 3 Вимог у додатку 3 до тендерної документації у ряді випадків, з метою визначення тактики подальшого ведення операції у лікаря-хірурга замовника має бути можливість отримати думку лікаря - патологоанатома та/або лікаря-патологоанатома дитячого виконавця за результатами проведеного термінового (до 30 хв.) інтраопераційного дослідження. Оскільки, категорія складності патологогістологічного дослідження визначається за результатами проведеної операції, а кількість інтраопераційних досліджень залежить від обраної лікарем-хірургом тактики проведення оперативного втручання, тому, кількість таких досліджень в межах заявленої у специфікації загальної кількості патологогістологічних досліджень може бути визначена лише на етапі виконання договору про закупівлю.
Тобто, інтраопераційне дослідження визначається в межах заявленої у специфікації загальної кількості патологогістологічних досліджень.
Оскільки, інтраопераційне дослідження є різновидом патогістологічного дослідження (абз. 3 п. 3 Порядку проведення прижиттєвої патологоанатомічної діагностики, затвердженого наказом МОЗ України від 21 квітня 2025 року № 693), тому, замовник не включав його до специфікації, як окремий вид послуги.
Враховуючи вищевикладене, у замовника відсутні підстави для внесення змін до тендерної документації в цій частині
По-третє.
Згідно підпункту 3.2 у додатку 1 до тендерної документації та переліку документів у додатку 6 до тендерної документації для підтвердження наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів учасник має надати оригінал відгуку, виданий (підписаний уповноваженою особою, датований) стороною, з якою учасником було укладено договір, інформація про який надається відповідно до вимог підпункту 3.1 пункту 3 цього додатку, з інформацією про належне виконання договору стосовно якості та строків виконаних робіт/надання послуг. У відгуку має бути зазначена наступна інформація: найменування всіх послуг, які надавалися протягом строку дії договору (якщо у назві послуг відсутня категорія складності, додатково необхідно вказати категорію складності), вартість одиниці послуги (якщо зазначена інформація відсутня у договорі) та загальна вартість всіх наданих послуг. Відгук має бути датований не раніше публікації оголошення про проведення замовником цієї закупівлі.
Оскільки, ви не надали жодної інформації та документів на підтвердження не можливості надання відгуку датованого не раніше публікації оголошення про проведення замовником цієї закупівлі, а також враховуючи, що для отримання такого відгуку в учасників є 7 календарних днів, тому, у замовника відсутні підстави для внесення змін до тендерної документації в цій частині.
Також, замовник не вважає ваше твердження про «економію часу», вагомою підставою для внесення змін до тендерної документації.
Додатково, змушені вас інформувати, що ваші вимоги містять ознаки неналежної етичної поведінки та ігнорування вимог діючого законодавства про публічні закупівлі.
Так, зокрема, на це вказує наступна «штучно надумана» вами вимога: «У разі не внесення вказаних змін до 16:00 години 23.09.2025, ми змушені будемо оскаржувати умови ТД в АМК України. Скарга буде подано 23 вересня 2025. На період розгляду скарги, тендер буде зупинено».
Нагадуємо, що згідно пункту 54 Особливостей, затверджених постановою КМУ від 12.10.2022 р. № 1178, замовник надає відповідь на звернення протягом трьох днів з дня його оприлюднення фізичною/юридичною особою в електронній системі закупівель.
Дата відповіді:
23.09.2025 17:12