-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
-
Скасування закупівлі
Придбання пально-мастильних матеріалів (талонів): бензин, дизельне паливо
Період подачі пропозицій
період закінчився 3 дні назад
312 700.00
UAH з ПДВ
Період уточнення:
19.09.2025 10:18 - 24.09.2025 00:00
Відповідь надана
Щодо формування очікованної вартості закупівлі
Номер:
b598cb810903477cbe4d6e189b2c777c
Дата опублікування:
23.09.2025 10:13
Опис:
Щодо збільшення очікуваної суми закупівлі Товариство має намір взяти участь в закупівлі № UA-2025-09-19-002381-a: Дизельне пальне в кількості 5 200 л, Очікувана приблизна ціна за одиницю – 52,96 UAH з ПДВ/літр, Бензин А95 в кількості 1 000 л літрів, Очікувана приблизна ціна за одиницю – 49,95 UAH з ПДВ/літр Очікувана вартість договору згідно бюджета закупівлі: 312 700,00 UAH з ПДВ Вважаємо, що очікувана вартість за одиницю товару є низькою та не відповідає середньоринковим цінам. Так, Примірна методика визначення очікуваної вартості предмета закупівлі затверджена наказом МЕРТ № 275 від 18.02.2020р. (далі - Методика) описує порядок визначення замовником очікуваної вартості предмета закупівлі. Даною Методикою передбачено, що для визначення очікуваної вартості проводиться аналіз ринку методом порівняння ринкових цін. Метод порівняння ринкових цін – це метод визначення очікуваної вартості на підставі даних ринку, а саме загальнодоступної відкритої цінової інформації та інформації з отриманих цінових пропозицій та прайс-листів на момент вивчення ринку. При аналізі ринку також використовується такий інструмент, як ринкові консультації, що дозволяє визначити структуру ринку, ступінь конкуренції та можливі варіанти предмету закупівлі. Зацікавлені учасники ринку надсилають свої пропозиції із зазначенням можливих варіантів, замовники опрацьовують та аналізують отримані пропозиції. Відповідно до Методики порядок отримання цінової інформації щодо товарів та послуг: 1) здійснити пошук, збір та аналіз загальнодоступної цінової інформації, до якої відноситься в тому числі: - інформація про ціни товарів та послуг, що міститься в мережі Інтернет у відкритому доступі, в т.ч. на сайтах виробників та/або постачальників відповідної продукції, спеціалізованих торгівельних майданчиках, в електронних каталогах, рекламі, прайс-листах, в електронній системі закупівель “ProZorro” та на аналогічних торгівельних електронних майданчиках; - довідкові ціни на товари та послуги, що публікуються в спеціалізованих виданнях, які випускаються в друкованій та електронній формі або розміщуються в мережі Інтернет (у разі їх наявності); - біржові котирування світових, регіональних, місцевих та профільних бірж (в разі біржового товару); - дані спеціалізованих інформаційно-аналітичних видань; - дані офіційних статистичних видань, в т.ч. іноземних. 2) направити не менше 3-х письмових запитів цінових пропозицій (електронною поштою) виробникам, офіційним представникам та дилерам, постачальникам конкретного товару, надавачам послуг. Методикою також детально описано порядок розрахунку очікуваної вартості методом порівняння ринкових цін, зокрема, шляхом визначення як середньоарифметичне значення даних. Провівши самостійно аналіз ринку щодо ідентичних товарів щодо продажу нафтопродуктів в роздріб через мережу АЗС, можна дійти висновку, що середній рівень цін на 22.09.2025р. по Україні на даний вид Товару встановився на наступному рівні: - бензин автомобільний А-95 – 58,74 UAH з ПДВ/літр - дизельне паливо – 55,88 UAH з ПДВ/літр - Попередній аналіз ринку проводився з використанням даних загальнодоступної відкритої цінової інформації (https://index.minfin.com.ua/ua/markets/fuel/) та інформації з отриманих цінових пропозицій та прайс-листів на момент вивчення ринку. Хочемо наголосити, що низька очікувана ціна на товар не сприятиме проведенню конкурентних закупівель та отримання реального економічного ефекту. При такому рівні цін є ризики, що участь в закупівлі візьмуть учасники, які будуть демпінгувати та в подальшому, потенційні учасники не зможуть забезпечити належне та повне виконання договору про закупівлю, зважаючи на періодичний ріст цін на пальне. Також необхідно враховувати додаткові фактори, які впливають на ціноутворення: - значний строк відстрочки платежу до 5 банківських днів після отримання Товару Замовником; - з моменту подання пропозиції до моменту укладення договору пройде значний період часу; - постійний ріст закупівельних цін, що прямопропорційно пов’язаний з ростом біржових котирувань (а відповідно і закупівельних цін) та коливанням валюти. Значним фактором, що може призвести до подорожчання бензинів та дизельного палива є планові зупинки на ремонт нафтопереробних заводів та можливий дефіцит пального. У зв’язку з цим, звертаємося до Вас з проханням: 1. Повторно провести визначення очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі затверджена наказом МЕРТ № 275 від 18.02.2020р.; 2. Скоригувати очікувану вартість предмета закупівлі відповідно до цін що встановлені на ринку нафтопродуктів з відстрочкою платежу 10 календарних днів. Додатково повідомляємо, що моніторинг середньоринкових цін та подальша публікація закупівлі зважаючи на подальшу заправку дизельним паливом та бензином на АЗС – по талонах (пластикових картках, картках на пальне тощо) робиться по мережам АЗС України, а ніяк не по дрібногуртовим цінам. У разі відхилення даної вимоги та не усунення дискримінаційних умов ми будемо змушені звернутись до ДЕРЖАВНОЇ АУДИТОРСЬКОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ та АМКУ зі скаргою.
Відповідь:
Шановний Учаснику! Дякуємо за ваше звернення та повідомляємо, що стосовного піднятого вами питання Замовником будуть внесені відповідні зміни в тендерну документацію.
Дата відповіді:
24.09.2025 10:56