-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Електрична енергія (Навчальний корпус)
Період подачі пропозицій
до закінчення періоду залишилося 2 дні (до 27.09.25 08:00)
389 382.97
UAH з ПДВ
До закінчення прийому пропозицій
02
дн
20
год
43
хв
31
сек
Оплата за участь: 612.00 UAH
Період уточнення:
17.09.2025 13:23 - 24.09.2025 00:00
Відповідь надана
Дискримінаційна вимога щодо довідок від ОСР
Номер:
a239bada461940f8bba41579cc194ce5
Дата опублікування:
20.09.2025 18:12
Опис:
Шановний Замовнику! Відповідно Додатку 1 до ТД (розділ 4, п.4 та п.5) Учасник, у якого не створено Центр обслуговування споживачів (клієнтів) та кол-центр, повинен надати довідки від всіх операторів системи розподілу, з якими учасником укладено договори електропостачальника про надання послуг з розподілу електричної енергії, з інформацією про кількість споживачів, яких він обслуговує на території відповідного оператора системи розподілу електричної енергії. Довідки повинні бути видані не пізніше 15 календарних днів відносно кінцевої дати подання тендерних пропозицій.
Звертаємо Вашу увагу, що предметом закупівлі є електрична енергія (ДК 021:2015 – 09310000-5), яка відповідно до чинного законодавства України є стандартизованим товаром. Якість та технічні параметри електричної енергії регулюються виключно положеннями чинного національного стандарту — ДСТУ EN 50160:2023, який набрав чинності з 01.03.2025 року.
Зазначений стандарт не містить вимог щодо необхідності підтвердження досвіду чи наявності певної кількості споживачів шляхом отримання довідок саме від усіх ОСР.
Крім того, чинне законодавство, зокрема Закон України «Про ринок електричної енергії» та ліцензійні умови провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії, не містять вимог щодо обов’язку постачальників отримувати та надавати такі довідки.
Отримання довідок від усіх ОСР є надмірною вимогою, що потребує значних витрат часу та ресурсів, а в окремих випадках може бути взагалі неможливим через відмову ОСР у видачі відповідної інформації. Це обмежує коло потенційних учасників процедури закупівлі, порушує принципи добросовісної конкуренції та недискримінації учасників, визначені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Відповідно до частини другої статті 22 Закону, замовник має право встановлювати лише ті кваліфікаційні критерії та вимоги до предмета закупівлі, що прямо передбачені законодавством. Установлення додаткових вимог, які законом не передбачені, є дискримінаційним.
З огляду на викладене, просимо переглянути умови тендерної документації та вилучити вимогу щодо обов’язкового надання довідок від усіх ОСР про кількість споживачів. У разі ігнорування нашого зауваження залишаємо за собою право звернутися з офіційною скаргою до Антимонопольного комітету України.
Відповідь:
У зв'язку з Вашим зверненням були внесенні зміни до ТД
Дата відповіді:
22.09.2025 15:31
Відповідь надана
Дискримінаційні вимоги
Номер:
64a440234a93434a8995cbf1cea993fe
Дата опублікування:
20.09.2025 18:10
Опис:
Доброго дня, шановний Замовнику! Відповідно Додатку 2 до ТД « Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі - технічні вимоги до предмета закупівлі» Учасник у складі тендерної пропозиції має надати наступні документи:
« 1. Учасник, у якого не створено власний центр обслуговування споживачів (клієнтів), у відповідності до вимог Постанови НКРЕКП від 14.03.2018 № 312, оскільки ним обслуговується менше 50 000 тисяч споживачів і створення центрів обслуговування споживачів (клієнтів) не є для нього обов’язковим, надає довідку за формою 2 про наявність:
- власного окремого структурного підрозділу на території Тернопільської області або суміжних областей – Львівської/Рівненської/Хмельницької/Чернівецької/Івано-Франківської області, або
- посадової особи, з робочим місцем на території Тернопільської області або суміжних областей – Львівської/Рівненської/Хмельницької/Чернівецької/Івано-Франківської області, на яких покладається забезпечення дотримання визначеного «Правилами роздрібного ринку електричної енергії» порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів, та
5.1. Довідку про створення Учасником на території Тернопільської області або суміжних областей – Львівської/Рівненської/Хмельницької/Чернівецької/Івано-Франківської області власного структурного підрозділу – Інформаційно-консультаційного центру (ІКЦ) за формою 5.1.1….Або, у разі якщо ІКЦ не створено, довідку про уповноважену особу учасника, яка виконує функції інформаційно-консультаційного центру на території Тернопільської області або суміжних областей – Львівської/Рівненської/Хмельницької/Чернівецької/Івано-Франківської області за формою 5.1.2.».
Таким чином зазначені вище вимоги передбачають підтвердження наявності в учасника тендеру відповідної матеріально-технічної бази (офісних приміщень) виключно на території Тернопільської області або суміжних областей – Львівської/Рівненської/Хмельницької/Чернівецької/Івано-Франківської області. Відповідно до розділу 8.3. «Процедура розгляду скарг та вирішення спорів» «Правил роздрібного ринку електричної енергії», затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312 (далі – Правила роздрібного ринку електричної енергії): «8.3.6. Учасники роздрібного ринку мають здійснювати особистий прийом споживачів, реєстрацію та збереження звернень/скарг/претензій споживачів та додатків до них відповідно до порядку, визначеного цими Правилами та/або положенням про інформаційно-консультаційний центр по роботі зі споживачами електричної енергії, затвердженим Регулятором. Учасники роздрібного ринку мають виконувати функції, які виконує інформаційно-консультаційний центр, незалежно від того, чи створено учасником роздрібного ринку такий центр. Забезпечення виконання такої роботи може виконуватись відповідним структурним підрозділом (сектором) учасника роздрібного ринку чи окремим його працівником. 8.3.17. Учасники роздрібного ринку, які обслуговують 50000 споживачів та більше, повинні створити центри обслуговування споживачів, які, у тому числі, приймають звернення/скарги/претензії споживачів, надають роз'яснення та інформацію, передбачену законодавством. У центрі обслуговування споживачів має бути організоване єдине вікно для прийому та видачі документів щодо надання послуг учасниками роздрібного ринку, а також може бути створений інформаційно-консультаційний центр та кол-центр, які функціонують відповідно до вимог, установлених Регулятором. Для учасників роздрібного ринку, які обслуговують менше 50000 споживачів, створення центрів обслуговування споживачів не є обов'язковим. У такому разі функції центра обслуговування споживачів, зокрема щодо забезпечення дотримання визначеного цими Правилами порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів, покладаються на окремий структурний підрозділ (посадову особу) учасника роздрібного ринку.» Таким чином, «Правилами роздрібного ринку електричної енергії» не передбачено наявність відповідних структурних підрозділів в конкретно визначеному регіоні України (області). Відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Пунктом 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Таким чином вимога щодо наявності в учасника на території Тернопільської області або суміжних областей – Львівської/Рівненської/Хмельницької/Чернівецької/Івано-Франківської області власного структурного підрозділу або посадової особи, з робочим місцем на території Тернопільської області або суміжних областей – Львівської/Рівненської/Хмельницької/Чернівецької/Івано-Франківської області не є обґрунтованою та дискримінує потенційних учасників з інших областей України, що є порушенням ст. 5, 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
Враховуючи вищевикладене, вимагаємо усунути порушення законодавства та привести тендерну документацію у відповідність шляхом виключення з неї даних вимог.
Відповідь:
У зв'язку з Вашим зверненням були внесенні зміни до ТД
Дата відповіді:
22.09.2025 15:31
Відповідь надана
Незаконість вимог ISO
Номер:
ddb0f8eb17194109ae18496b9b5eb4fd
Дата опублікування:
18.09.2025 15:08
Опис:
У пункті 8, 9 Додатку № 2 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі - технічні вимоги до предмета закупівлі» Вами встановлено вимогу щодо надання сертифікатів. Вважаємо, що зазначена вимога суперечить чинному законодавству у сфері публічних закупівель та є дискримінаційною. Надаємо приклади аналогічної практики Антимонопольного комітету України, який уже визнавав подібні вимоги незаконними та дискримінаційними, а саме: • № 6270-р/пк-пз від 10.05.2023 (№ ID UA-2023-04-26-009178-a); • № 1117-р/пк-пз від 01.02.2023 (№ ID UA-2023-01-10-006734-a); • № 13858-р/пк-пз від 31.08.2023 (№ ID UA-2023-08-17-012915-a); • № 11818-р/пк-пз від 30.07.2025 (№ ID UA-2025-07-15-003259-a); • № 12327-р/пк-пз від 11.08.2025 (№ ID UA-2025-07-28-000031-a); • № 12644-р/пк-пз від 15.08.2025 (№ ID UA-2025-08-01-009680-a). Крім того, аналіз практики Державної аудиторської служби України підтверджує аналогічний підхід. Так, за результатами моніторингу UA-M-2023-10-31-000010 у закупівлі UA-2022-11-30-006578-a виявлено порушення, оскільки тендерна документація була складена з порушенням вимог пунктів 3, 28 та 29 Особливостей № 1178: під час проведення відкритих торгів для закупівлі електричної енергії були застосовані положення пунктів 1 та 2 частини другої статті 16 Закону та встановлено вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом для електричної енергії. Також наказом Міністерства економіки України від 07.05.2024 № 11712 затверджено примірну тендерну документацію щодо здійснення публічних закупівель у сфері електроенергетики на період дії правового режиму воєнного стану та протягом 90 днів після його припинення або скасування. Зазначена примірна тендерна документація не містить жодних вимог щодо сертифікатів ISO, що ще раз підтверджує їхню дискримінаційність та протиправність. У разі невжиття Вами відповідних заходів ми будемо змушені звернутися до Антимонопольного комітету України з метою захисту наших прав та забезпечення дотримання принципів недискримінації та добросовісної конкуренції у сфері публічних закупівель. Додатково зазначаємо, що у разі невнесення змін за результатами розгляду скарги буде сформована ще одна практика Антимонопольного комітету України вже безпосередньо щодо Вашої закупівлі.
Відповідь:
У зв'язку з Вашим зверненням були внесенні зміни до ТД, а саме було виключено вимоги про надання сертифікатів ISO
Дата відповіді:
18.09.2025 16:27
Відповідь надана
Дискримінаційна вимога надання сертифікатів ISO
Номер:
eefbf16576dd4466a87930453226225d
Дата опублікування:
18.09.2025 15:02
Опис:
Доброго дня. Щодо дискримінаційної вимоги надання сертифікатів ISO у процедурі закупівлі електричної енергії Звертаємо Вашу увагу, що предметом закупівлі є електрична енергія (ДК 021:2015 – 09310000-5), яка відповідно до чинного законодавства України є стандартизованим товаром, якість якого визначається виключно положеннями національного стандарту. Відповідно до наказу Національного органу стандартизації ДП «УкрНДНЦ» від 23.05.2024 № 179, чинним національним стандартом, що встановлює технічні параметри якості електричної енергії, є ДСТУ EN 50160:2023, який набрав чинності з 01.03.2025 року. Зазначений стандарт є гармонізованим з європейським EN 50160 і встановлює допустимі фізико-технічні характеристики електричної енергії, зокрема межі відхилення напруги в межах 207–253 В. Саме ДСТУ EN 50160:2023 є єдиним чинним нормативним документом, що прямо регламентує вимоги до якості електричної енергії як товару. При цьому він не містить жодних положень про необхідність наявності у постачальника сертифікатів відповідності ISO (наприклад, ISO 9001 чи ISO 14001). Крім того, відповідно до офіційної позиції НКРЕКП, викладеної в публічному повідомленні від 24 квітня 2024 року, у відповідь на численні звернення постачальників та споживачів, Законом України «Про ринок електричної енергії» не передбачено норм щодо сертифікації електричної енергії для цілей публічних закупівель. Також відсутні вимоги щодо обов’язкової сертифікації ISO в ліцензійних умовах провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії. Згідно з частиною другою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» , замовник має право встановлювати у тендерній документації лише ті кваліфікаційні критерії, вимоги до предмета закупівлі та способи їх підтвердження, які прямо передбачені законодавством. Установлення додаткових вимог, які не ґрунтуються на положеннях закону або чинних національних стандартах щодо предмета закупівлі, є порушенням принципу законності та недискримінації учасників. Така практика обмежує коло потенційних учасників, оскільки участь у процедурі можуть взяти лише ті, хто вже має відповідні сертифікати, або ті, хто змушений понести додаткові витрати на їх отримання виключно для участі в конкретній закупівлі. Це створює нерівні умови конкуренції та суперечить основним принципам здійснення публічних закупівель, визначеним статтею 5 Закону, а саме — добросовісній конкуренції, недискримінації учасників та максимальної економії бюджетних коштів. У разі ігнорування нашого зауваження залишаємо за собою право звернутися з офіційною скаргою до Антимонопольного комітету України.
Відповідь:
У зв'язку з Вашим зверненням були внесенні зміни до ТД, а саме було виключено вимоги про надання сертифікатів ISO
Дата відповіді:
18.09.2025 16:27