• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Електрична енергія (з розподілом)

Пропозиції розглянуті

період кваліфікації завершився день назад

266 035.00 UAH з ПДВ
Період уточнення: 17.09.2025 11:36 - 24.09.2025 00:00
Відповідь надана

Усунення дискримінаційних вимог

Номер: 8ba18a4607b04579a53f3330cb66e4bb
Дата опублікування: 22.09.2025 15:17
Опис: Шановний Замовнику! У складі тендерної документації щодо закупівлі Електричної енергії Вами висунуто вимогу щодо надання сертифікатів ISO, що є дискримінаційною, незаконною та такою, що грубо порушує норми чинного законодавства України, зокрема: Закон України «Про публічні закупівлі»; Постанову КМУ №1178 від 12.10.2022 року (щодо особливостей закупівель в умовах воєнного стану); ДСТУ EN 50160:2023, який визначає параметри якості електропостачання. Встановлена вимога щодо обов’язкової наявності ISO-сертифікатів дискримінує значну частину потенційних учасників ринку, які через необґрунтованість такої вимоги фактично позбавляються можливості участі у торгах, ця вимога не стосується предмета закупівлі, не впливає на якість електроенергії, яку, як відомо, забезпечує виключно Оператор системи розподілу (ОСР). Таким чином, Ви свідомо звужуєте конкуренцію та створюєте штучні бар’єри для участі у закупівлі, чим порушуєте один із базових принципів публічних закупівель — принцип недискримінації. Жодна норма чинного законодавства, включаючи ДСТУ EN 50160:2023 та Правила роздрібного ринку електроенергії, не передбачає необхідності наявності у постачальника сертифікатів ISO. Отже, Ваша вимога не лише безпідставна, але й суперечить статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», яка прямо забороняє дискримінаційні умови участі. Пунктом 29 Особливостей (Постанова КМУ №1178) прямо заборонено встановлювати вимоги до предмета закупівлі, які не передбачені відповідним національним стандартом, вимога сертифікатів ISO до таких стандартів не входить, тому Ваші дії є прямим порушенням законодавства. Також у тендерній документації встановлено вимоги, відповідно до яких Учасники зобов’язані у складі тендерної пропозиції надати: “Інформацію, видану на ім’я Учасника не раніше 2023 року з Державної служби України з питань праці та/або її структурних підрозділів або Фонду соціального страхування про наявність або відсутність нещасних випадків на підприємстві” та “Інформацію від територіального органу ДСНС України про наявність або відсутність надзвичайних ситуацій на об’єктах Учасника за період 2023–2024 років.” Вказані вимоги є дискримінаційними та такими, що суперечать чинному законодавству з огляду на таке: Стаття 5 Закону України «Про публічні закупівлі» прямо забороняє встановлювати дискримінаційні умови участі у закупівлі. Замовник не має права висувати вимоги, які обмежують коло потенційних учасників, якщо такі вимоги не передбачені законодавством і не стосуються безпосередньо предмета закупівлі. Предметом закупівлі є електрична енергія (код ДК 021:2015 – 09310000-5). Вимоги щодо отримання довідок з Держпраці чи ДСНС про відсутність нещасних випадків або надзвичайних ситуацій на об’єктах учасника жодним чином не пов’язані з якістю, обсягом або надійністю постачання електричної енергії. Національний стандарт ДСТУ EN 50160:2023 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності» визначає виключно технічні параметри якості електропостачання (напругу, частоту, допустимі відхилення тощо). Жодних вимог щодо надання довідок від Держпраці чи ДСНС він не містить. Згідно з п. 29 Особливостей, затверджених Постановою КМУ №1178 від 12.10.2022, технічні вимоги до предмета закупівлі повинні формуватись на підставі національних стандартів. Вимоги, що не передбачені стандартами та не пов’язані безпосередньо з предметом закупівлі, є незаконними. Встановлення подібних вимог без належного правового обґрунтування:обмежує конкуренцію, створює бар’єри для участі добросовісних постачальників, порушує принципи рівного ставлення та недискримінації учасників. Таким чином, зазначені вимоги суперечать нормам Закону України «Про публічні закупівлі» та повинні бути виключені з тендерної документації. Вимагаємо внести відповідні зміни до документації та усунути дискримінаційні умови. У разі невиконання нашої вимоги залишаємо за собою право звернутися зі скаргою до Антимонопольного комітету України.
Відповідь: Замовником прийнято рішення привести у відповідність тендерну документацію , а саме внести зміни до Додатку1 до Тендерної документації ( видалити з п.3 пп.5 та 6, з п.4 пп.13,14,15,16,17,18,19,20,21,22,23,24,25)
Дата відповіді: 22.09.2025 16:11
Відповідь надана

привести у відповідність тендерну документацію та проект договору

Номер: 8d3f88a5cbf24497a9d15a024d9b8567
Дата опублікування: 18.09.2025 14:50
Опис: Згідно з частиною третьою статті 17 “Прикінцеві та перехідні положення” Закону України від 9 січня 2025 року № 4196-IX “Про особливості регулювання діяльності юридичних осіб окремих організаційно-правових форм у перехідний період та об’єднань юридичних осіб” (далі – Закон № 4196-IX) Господарський кодекс України (далі - ГК України) визнано таким, що втратив чинність, з дня введення в дію цього Закону 28 серпня 2025 року. у разі придбання товарів, робіт та послуг у спосіб згідно з пунктами 10 і 13 Особливостей, такі договори укладаються, зокрема відповідно до ЦК України та з урахуванням особливостей, визначених у тому числі пунктом 19 Особливостей. Отже, посилання на Господарський кодекс після втрати його чинності є порушенням. Вам необхідно привести у відповідність тендерну документацію та проект договору про закупівлю, оголошення про проведення торгів оприлюднено після втрати чинності ГКУ, тому маєте вилучити всі посилання на положення ГКУ замінивши їх на відповідні положення ЦКУ або інші закони, що регулюють відповідні правовідносини.
Відповідь: Замовником прийнято рішення привести у відповідність тендерну документацію і проект договору про закупівлю, а саме внести зміни до п.4 розділу6 тендерної документації та абзаці першому Додатку3 до тендерної дкументації
Дата відповіді: 19.09.2025 07:55