-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Електрична енергія, код 09310000-5 – Електрична енергія за ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник»
Період подачі пропозицій
до закінчення періоду залишилося 2 дні (до 24.09.25 00:00)
1 100 000.00
UAH з ПДВ
До закінчення прийому пропозицій
02
дн
20
год
07
хв
33
сек
Оплата за участь: 2 040.00 UAH
Період уточнення:
16.09.2025 23:02 - 21.09.2025 00:00
Відповідь надана
Дискримінаційні положення в ТД
Номер:
0f4452f3108d45698205f1abcd79164e
Дата опублікування:
18.09.2025 11:44
Опис:
Доброго дня. Надаємо вам інформацію щодо дискримінаційної вимоги щодо ЦОК.
Зверніть увагу, що відповідно до пункту 8.3.17 ПРЕЕ, обов’язок створення Центру обслуговування споживачів, Центру розгляду скарг та кол-центру покладається виключно на учасників роздрібного ринку, які обслуговують не менше 100 000 споживачів. Для учасників, які обслуговують менше 100 000 споживачів, створення Центру обслуговування споживачів не є обов’язковим. Таким учасникам надано право самостійно визначати форму реалізації відповідних функцій, зокрема через призначення відповідального працівника або створення окремого структурного підрозділу. Аналогічну правову конструкцію містить і пункт 8.3.6 ПРЕЕ, який наголошує на обов’язку виконання функцій Центру розгляду скарг незалежно від факту створення такого центру. Тобто ПРЕЕ прямо передбачає можливість забезпечення відповідної функції без створення ЦОК.
Таким чином, нормативне регулювання надає учасникам роздрібного ринку вибір щодо організаційної форми реалізації вказаних функцій, що прямо спростовує позицію Замовника про обов’язкову наявність ЦОК. Встановлення вимоги про обов’язкове створення саме Центру обслуговування споживачів є неправомірним розширенням змісту законодавчих норм і таким, що не відповідає дійсному змісту нормативно-правових актів. Ні ПРЕЕ, ні будь-який інший нормативний акт не містить вимог щодо обов’язкового функціонування ЦОК як умови провадження ліцензованої діяльності або участі у процедурі публічної закупівлі.
Крім того, відповідно до частини другої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», замовник має право визначати у тендерній документації лише ті кваліфікаційні критерії, технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, які прямо передбачені законодавством. Частина четверта тієї ж статті забороняє встановлювати у тендерній документації дискримінаційні вимоги, які обмежують конкуренцію. Також відповідно до статті 5 цього ж Закону, публічні закупівлі здійснюються на засадах добросовісної конкуренції, недискримінації учасників, рівного ставлення до них, пропорційності, відкритості та прозорості.
Звертаємо окрему увагу, що відповідно до чинної ліцензії, виданої відповідному суб’єкту господарювання, постачальник електричної енергії має право здійснювати господарську діяльність на всій території України, без жодних територіальних або адміністративних обмежень. Жодна норма ПРЕЕ не встановлює обов’язку створення ЦОК у кожному регіоні або за місцезнаходженням конкретного замовника. Відсутність фізично розташованого ЦОК у певному регіоні не має жодного впливу на якість надання послуг з постачання електричної енергії, а технічні характеристики предмета закупівлі регламентуються виключно положеннями національного стандарту ДСТУ EN 50160:2023.
Таким чином, вимога щодо обов’язкової наявності ЦОК є юридично необґрунтованою, не передбаченою чинним законодавством, такою, що створює безпідставні бар’єри для участі у закупівлі та суперечить нормам пункту 8.3.17 ПРЕЕ, частині другій та четвертій статті 22, а також статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
З огляду на викладене, наполягаємо на внесенні відповідних змін до тендерної документації з метою усунення дискримінаційних положень та забезпечення рівних умов участі для всіх потенційних учасників.
Відповідь:
Шановний Учаснику! Дякуємо за звернення та звертаємо Вашу увагу на те, що в розділі «Розгляд та оцінка тендерної пропозиції» пункту 2 «Інша інформація» вказано, що з метою можливості оперативного вирішення проблемних питань, які можуть виникати під час купівлі-продажу електричної енергії між електропостачальником та споживачем, у відповідності до вимог п.8.3.2., 8.3.6. та 8.3.17. Правил роздрібного ринку електричної енергії, затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312, щодо проведення особистого прийому споживачів, Учасник у складі тендерної пропозиції повинен:
1. Надати довідку в довільній формі, про наявність у учасника кол-центру згідно з вимогами встановленими Постановою НКРЕКП «Про затвердження Мінімальних вимог до якості обслуговування споживачів електричної енергії кол-центрами» № 373 від 12.06.2018, у разі якщо створення кол-центру є обов‘язковим для учасника. Якщо створення кол-центру відповідно до вимог Постанови НКРЕКП «Про затвердження Мінімальних вимог до якості обслуговування споживачів електричної енергії кол-центрами» № 373 від 12.06.2018 не є обов‘язковим для учасника, такий учасник надає довідку в довільній формі з інформацією про засоби та порядок комунікації із споживачами, підрозділи на які учасником покладено обов‘язок здійснення комунікації із споживачами або про службову особу (осіб) учасника на яку(яких) покладено обов‘язок здійснення комунікації із споживачами (контактний телефон, посада прізвище, ім’я, по-батькові та графік роботи).
З цього вбачається, що в тендерній документації Замовника відсутня зазначена Вами вимога щодо обов’язкової наявності ЦОК.
Дата відповіді:
19.09.2025 14:48