• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Провести аналіз та розробити проект нової редакції ДБН В.2.2-18:2007 Будинки і споруди «Заклади соціального захисту населення» ДК 021:2015 – 73100000-3 (Послуги у сфері наукових досліджень та експериментальних розробок)

Торги відмінено

1 483 488.81 UAH без ПДВ
Період уточнення: 15.09.2025 09:50 - 26.09.2025 00:00
Відповідь надана

Дискримінаційні вимоги

Номер: e5ac0aeea66249379d37d3a95b22037e
Дата опублікування: 22.09.2025 13:01
Опис: Шановний Замовнику! Відповідно до вимог тендерної документації (Додаток 2) учасник повинен підтвердити виконання аналогічного договору з нормування у будівництві (розроблення державних будівельних норм/змін до будівельних норм, що встановлюють вимоги до об’єктів житлового та громадського призначення). Разом з тим, встановлення такої вимоги лише щодо розробки ДБН або змін до будівельних норм суттєво обмежує коло потенційних учасників. Аналізуючи прийняті та чинні ДБН, що стосуються об’єктів житлового та громадського призначення, можна дійти висновку, що участь у закупівлі зможе взяти лише обмежене коло юридичних осіб. Окрім цього, замовлення на виконання аналогічного договору щодо розробки ДБН та роботи при проведенні змін до будівельних норм не вважається коректним відповідно до законодавства України. Оскільки, Законом України «Про будівельні норми» визначено, що будівельні норми – це нормативний акт технічного характеру, який встановлює обов’язкові вимоги до об’єкта нормування у будівництві. Цим же законом передбачено поділ будівельних норм на державні (ДБН) та галузеві (ГБН). Різниця між ними полягає лише у масштабі нормування: ДБН – це комплексні нормативно-правові акти, що регулюють будівельну галузь у цілому; ГБН – спеціалізовані норми, які стосуються конкретних галузей чи окремих видів об’єктів (будівель призначених для перебування людей) вимоги до яких, як правило, більш наближені за змістом до ДБН цієї закупівлі, ніж вимоги до житлових будинків і водночас є частиною загальної системи будівельних норм. Таким чином, вимога обмежувати досвід лише договорами щодо розробки саме ДБН/змін до будівельних норм звужує коло потенційних учасників та суперечить принципу недискримінації учасників, закріпленому у статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Це створює нерівні умови участі та може свідчити про орієнтацію тендерної документації на заздалегідь визначеного виконавця, що унеможливлює конкуренцію та вибір пропозиції з кращою якістю виконання робіт. У зв’язку з викладеним, просимо привести тендерну документацію у відповідність законодавству України та внести зміни до тендерної документації в частині підтвердження виконання аналогічного договору та викласти зазначену вимогу у такій редакції: Довідка про наявність документально підтвердженого досвіду повного виконання аналогічних договорів (далі – Довідка) на розроблення будівельних норм/змін будівельних норм, що встановлюють вимоги до будівель, які призначені для перебування людей (не менше одного договору), у довільній формі, яка повинна містити: номер, дату та найменування роботи за договором; назву організації, з якою укладено договір; термін виконання (у роках); позначення, назву та номер і дату наказу про прийняття. Під виконанням аналогічних договорів слід розуміти виконання наукових, науково-технічних робіт (прикладних наукових досліджень/науково-технічних (експериментальних) розробок) з нормування у будівництві, що встановлюють вимоги до будівель, які призначені для перебування людей.
Відповідь: Відповідно до наказу Мінрозвитку від 23.05.2025 року № 899 (зі змінами) підставою для виконання розробки є частина друга статті 9 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», Закон України «Про будівельні норми», Порядок розроблення, погодження, затвердження, реєстрації, внесення змін до будівельних норм та визнання їх такими, що втратили чинність, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 30 червня 2010 року № 543. Виконання розробки обумовлено необхідністю актуалізації положень ДБН В.2.2-20:2008 відповідно до завдання 13 стратегічної цілі 1 Операційного плану заходів з реалізації у 2025-2027 роках Стратегії реформування психоневрологічних, інших інтернатних закладів та деінституціоналізації догляду за повнолітніми особами з інвалідністю та особами старшого віку до 2034 року, схваленого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 24.12.2024 № 1315-р. Отриманий в ході виконання розробки науково-технічний (прикладний) результат має бути представлений у формі проєкту нової редакції ДБН В.2.2-18:2007 Будинки і споруди «Заклади соціального захисту населення». Відповідно до статті 1 Закону України «Про будівельні норми»: будівельні норми – нормативний акт технічного характеру, що встановлюють обов’язкові вимоги до об’єкта нормування, які застосовуються при плануванні і забудові територій, проектуванні і будівництві; державні будівельні норми (далі – ДБН) – нормативний акт, затверджений центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері будівництва (тобто Мінрозвитку). галузеві будівельні норми (далі – ГБН) – нормативний акт, затверджений центральним органом виконавчої влади в межах своїх повноважень у разі відсутності державних будівельних норм або необхідності встановлення вимог до будівництва окремих видів споруд, що конкретизують вимоги державних будівельних норм. Національним класифікатором будівель та споруд. НК 018:2023, затвердженим наказом Мінекономіки від 16.05.2023 № 3573 (далі – НК 018:2023), встановлено такі терміни та їх визначення: «Будівлі – це криті споруди, які можуть використовуватися окремо, побудовані для постійних цілей, які утворюють наземні або підземні приміщення, призначені для проживання або перебування людей, розміщення устаткування, тварин, рослин, а також предметів. Житлові будівлі (будинки) – це споруди, не менше половини загальної площі яких використовується для житлових потреб. Якщо для житлових цілей використовується менше половини загальної корисної площі, то будівля належить до нежитлових відповідно до цільового призначення. Нежитлові будівлі – це споруди, які переважно використовуються або призначені для нежитлових цілей. Якщо не менше половини загальної корисної площі використовується для житлових потреб, будинок належить до житлових.». Зокрема, відповідно НК 018:2023 передбачено такі класифікаційні одиниці: 1) «113. Житлові будинки для колективного проживання», до якої віднесено «1130 Житлові будинки для колективного проживання». Цей клас включає: «гуртожитки для студентів та учнів навчальних закладів, робітників та службовців, житлові будинки для дітей-сиріт та дітей з інвалідністю, для осіб літнього віку та осіб з інвалідністю, інших соціальних груп, наприклад, будинки для біженців, притулки для бездомних тощо. Цей клас не включає: лікарні (1264); будівлі закладів соціального захисту населення (1264); в'язниці та казарми (1274).». 2) «126. Будівлі громадського дозвілля, освіти, охорони здоров'я та соціального захисту», до якої віднесено «1264. Будівлі закладів охорони здоров’я та соціального захисту населення» Цей клас включає: будівлі закладів з надання медичної допомоги хворим та травмованим пацієнтам; санаторії, лікарні тривалого перебування і будинки з медичним доглядом для людей похилого віку та осіб з інвалідністю, психіатричні лікарні, диспансери, пологові будинки, реабілітаційні центри матері та дитини. Цей клас включає також: будівлі лікарень навчальних закладів, виправних закладів, в'язниць та збройних сил; будівлі, що використовуються для термального та соляного лікування, функціональної реабілітації, пунктів переливання крові, пунктів донорського грудного молока, ветеринарних лікарень тощо; будинки закладів, що надають комбіновані послуги проживання та догляду або медичного обслуговування для людей похилого віку, для людей з обмеженими можливостями тощо. Цей клас не включає: соціальні будинки-інтернати для людей похилого віку та осіб з інвалідністю (1130).». Відповідно до пункту 3.6 ДБН В.2.2-9:2018 «Громадські будинки та споруди. Основні положення» (із Зміною № 1) громадські будівлі та споруди – загальна назва будівель і приміщень, які призначені для розміщення закладів, підприємств, організацій, які надають послуги фізичним особам (населенню) або юридичним особам (громаді та державі). Чинною редакцією ДБН В.2.2-18:2007 Будинки і споруди «Заклади соціального захисту населення» (далі – ДБН В.2.2-18:2007) передбачено, що ці норми поширюються на розроблення проєктів нових і реконструкцію існуючих будинків і споруд закладів соціального захисту населення: дитячих будинків-інтернатів, будинків-інтернатів для громадян похилого віку та осіб з інвалідністю, геріатричних пансіонатів, пансіонатів для ветеранів війни і праці; психоневрологічних інтернатів; територіальних центрів соціального обслуговування пенсіонерів та одиноких непрацездатних громадян; будинків нічного перебування, центрів реінтеграції бездомних громадян, центрів соціальної адаптації осіб, звільнених з місць позбавлення волі, та соціальних готелів, призначених для тимчасового притулку дорослих бездомних громадян, а також закладів постійного та тимчасового перебування осіб з інвалідністю з когнітивними порушеннями і реабілітаційних закладів змішаного типу для осіб з інвалідністю та дітей з інвалідністю з когнітивними порушеннями. Водночас частиною третьою статті 16 Закону України «Про соціальні послуги» (з урахуванням змін, внесених Законом України «Про внесення змін до Закону України «Про соціальні послуги» щодо удосконалення надання соціальних послуг» від 26 березня 2025 року № 4332-IX) соціальні послуги, залежно від місця надання, поділяються на послуги, що надаються: 1) за місцем проживання/перебування отримувача соціальних послуг (вдома); 2) у приміщенні надавача соціальних послуг: стаціонарно – в умовах цілодобового перебування (проживання) отримувача соціальної послуги із забезпеченням харчуванням та умовами для проживання; напівстаціонарно – протягом визначеного часу доби з умовами для нічного або денного перебування; 3) за місцем перебування отримувача соціальних послуг поза межами місця проживання та приміщення надавача соціальних послуг, у тому числі на вулиці та дистанційно (онлайн). Враховуючи вищевикладене, в додаток 2 Кваліфікаційні критерії Тендерної документації будуть внесені відповідні зміни.
Дата відповіді: 24.09.2025 19:40