• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Електрична енергія

Пропозиції розглянуті

період кваліфікації завершився 8 днів назад

54 000.00 UAH з ПДВ
Період уточнення: 12.09.2025 11:01 - 19.09.2025 00:00
Відповідь надана

Дискримінаційні вимоги які створюють переваги для одного учасника

Номер: 5d9f67c6d3c44e298a485aa2cd493059
Дата опублікування: 16.09.2025 12:16
Опис: Доброго дня. Уповноваженою особою у тендерній документації встановлено дискримінаційну вимогу щодо наявності у постачальника електричної енергії статусу постачальника послуг комерційного обліку (ППКО) з функцією «оператора зчитування даних з лічильників (ОЗД)», тоді як чинним законодавством у сфері електроенергії та у сфері публічних закупівель не передбачено обов’язку постачальника електричної енергії перебувати у такому статусі. Вимагаємо внести зміни до тендерної документації та усунути умови, які фактично створюють переваги для одного учасника, а у разі невиконання цієї вимоги буде підготовлено та подано скаргу до Антимонопольного комітету України, а також направлено інформацію до Державної аудиторської служби України для перевірки правомірності встановлених вимог.
Відповідь: Доброго дня, замовником будуть враховані Ваші зауваження та внесені зміни в тендерну документацію
Дата відповіді: 16.09.2025 14:05
Відповідь надана

Уповноважена особа надайте відповідь щодо дискримінаційних вимог у Додатку № 1 до тендерної документації

Номер: 0c7c5261ac484267b6edb432b1a5ba8e
Дата опублікування: 16.09.2025 11:54
Опис: Доброго дня. У частині № 2 Додатку № 1 до тендерної документації Вами встановлено вимогу щодо підтвердження статусу постачальника послуг комерційного обліку (ППКО) з функцією «оператор зчитування даних з лічильників (ОЗД)», при цьому зазначено, що у разі відсутності постачальника у реєстрі «постачальників послуг комерційного обліку (ППКО)», розміщеному на сайті НЕК «Укренерго», тендерна пропозиція такого учасника буде відхилена за надання недостовірних даних. Згідно з частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація не може містити вимог щодо документального підтвердження інформації, яка є відкрито доступною у державних реєстрах або у формі відкритих даних відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації». Відповідно до пункту 28 Особливостей, затверджених постановою Кабінету Міністрів України №1178 від 12.10.2022 (зі змінами), замовник не має права вимагати документального підтвердження інформації про відсутність підстав для відхилення пропозиції учасника, якщо така інформація є публічною, оприлюднена у формі відкритих даних відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації», міститься у відкритих публічних електронних реєстрах із вільним доступом або може бути отримана електронною системою закупівель шляхом обміну інформацією з іншими державними системами та реєстрами. Інформація про статус постачальника послуг комерційного обліку з функцією ОЗД є відкритою та оприлюднюється на офіційних ресурсах НКРЕКП (https://public.datahub.ua.energy/ppko), НЕК «Укренерго» та доступна через функціонал електронної системи закупівель, а тому вимога щодо надання підтвердження такого статусу є безпідставною. Жодним нормативно-правовим актом не передбачено обов’язок учасників закупівлі електричної енергії мати статус постачальника послуг комерційного обліку (ППКО) з функцією ОЗД, а відповідно до частини другої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник має право зазначати у тендерній документації лише ті кваліфікаційні критерії, вимоги до предмета закупівлі та способи їх підтвердження, які прямо передбачені законом. Установлення додаткових вимог, не передбачених законодавством, є порушенням принципу законності та дискримінацією учасників. Якість електричної енергії регламентується положеннями національного стандарту, зокрема наказом Національного органу стандартизації ДП «УкрНДНЦ» від 23.05.2024 №179 затверджено чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2023 (чинний з 01.03.2025), гармонізований з європейським EN 50160, який встановлює фізико-технічні параметри електричної енергії. Усі необхідні дані, що характеризують якість електричної енергії, її технічні характеристики та інші показники, передбачені чинним законодавством, є відкритими та доступними, тому просимо уповноважену особу надати законодавче підґрунтя (з посиланням на відповідні нормативно-правові акти) щодо встановлення такої вимоги та внести відповідні зміни до тендерної документації. У разі невиконання цієї вимоги ми як потенційний учасник будемо змушені підготувати офіційну скаргу до Антимонопольного комітету України з метою оскарження дій замовника, а також звернутися до контролюючих органів для перевірки правомірності організації цієї закупівлі.
Відповідь: Доброго дня, замовником будуть враховані Ваші зауваження та внесені зміни в тендерну документацію
Дата відповіді: 16.09.2025 14:05
Відповідь надана

Вимога щодо надання сертифікатів ISO є дискримінаційною та незаконною

Номер: 6b1b4f3af7c54dfa89dbdc597bc23978
Дата опублікування: 15.09.2025 14:30
Опис: Доброго дня! Встановлення Вами вимоги щодо сертифікатів ISO є дискримінаційною. Звертаємо вашу увагу, що предметом закупівлі є електрична енергія (ДК 021:2015 – 09310000-5), яка відповідно до чинного законодавства України є стандартизованим товаром, якість якого регламентується виключно положеннями національного стандарту. Згідно з наказом Національного органу стандартизації ДП «УкрНДНЦ» від 23.05.2024 №179, чинним національним стандартом, що визначає технічні характеристики електричної енергії, є ДСТУ EN 50160:2023, який набрав чинності з 01.03.2025. Зазначений стандарт є гармонізованим з європейським EN 50160 і встановлює фізико-технічні параметри електричної енергії, зокрема межі допустимого відхилення напруги в діапазоні 207–253 В. Це єдиний нормативний документ, який визначає вимоги до якості електроенергії як товару, і він не передбачає наявності у постачальника жодних сертифікатів ISO. Варто окремо звернути увагу на офіційну позицію національного регулятора — Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП), викладену в офіційному повідомленні від 24 квітня 2024 року. У зв’язку з численними зверненнями постачальників та споживачів щодо необхідності сертифікації електричної енергії для цілей публічних закупівель, НКРЕКП прямо зазначила, що Законом України «Про ринок електричної енергії» не передбачено норм щодо сертифікації електричної енергії. Отже, обов’язок учасників процедури публічних закупівель надавати сертифікати відповідності ISO у контексті закупівлі електричної енергії не передбачений ані профільним законом, ані Ліцензійними умовами, ані чинним нормативно-правовим регулюванням з боку уповноваженого органу державного нагляду у сфері енергетики. Встановлена Замовником вимога про обов’язкове надання сертифікату є юридично необґрунтованою, виходить за межі предмета закупівлі, та її включення до тендерної документації має всі ознаки порушення чинного законодавства у сфері публічних закупівель. Відповідно до пункту 29 Особливостей, у разі здійснення закупівлі електричної енергії замовник не має права застосовувати пункти 1 і 2 частини другої статті 16 Закону. Крім того, зазначеним пунктом прямо заборонено встановлювати вимоги до предмета закупівлі, які не передбачені відповідним національним стандартом. Отже, встановлення Вами вимоги щодо наявності сертифікату ISO виходить за межі повноважень, порушує імперативні приписи законодавства та є дискримінаційним по суті. Таким чином, будь-які вимоги, які виходять за межі технічних характеристик предмета закупівлі, визначених виключно національним стандартом (у даному випадку — ДСТУ EN 50160:2023), у тому числі вимоги щодо наявності у учасників сертифікату ISO, є незаконним, дискримінаційним та такими, що порушую норми чинного законодавства. Згідно з частиною другою статті 22 Закону, замовник має право зазначати у тендерній документації лише ті кваліфікаційні критерії, вимоги до предмета закупівлі та способи їх підтвердження, які прямо передбачені законом. Установлення додаткових вимог, не передбачених ані законом, ані відповідним стандартом до предмета закупівлі, є порушенням принципу законності та призводить до дискримінації учасників. Крім того, зазначена вимога є дискримінаційною не лише з точки зору її невідповідності чинному законодавству у сфері публічних закупівель, а й у зв’язку з тим, що жодним нормативно-правовим актом не встановлено обов’язку для постачальників електричної енергії мати такий сертифікат. Як наслідок, взяти участь у закупівлі можуть лише ті учасники, які вже мають відповідний документ або понесуть додаткові витрати на його отримання виключно з метою участі в конкретній процедурі закупівлі. Це значно звужує конкуренцію та ставить потенційних учасників у нерівні умови. Така вимога порушує принципи публічних закупівель. Наполягаємо на внесення змін до тендерної документації та виключити дискримінаційну вимогу щодо наявності сертифікатів ISO. У разі невиконання даної вимоги буде підготовлена офіційна скарга до Антимонопольного комітету України з метою оскарження Ваших дій як замовника, а також — звернення до інших контролюючих органів щодо перевірки правомірності організації даної закупівлі.
Відповідь: Доброго дня, замовником будуть враховані Ваші зауваження та внесені зміни в тендерну документацію
Дата відповіді: 16.09.2025 14:04