-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Виконання заходів із запобігання виникненню надзвичайних ситуацій техногенного характеру та ліквідації їх наслідків, пов’язаних з аварійним станом інженерних мереж (капітальний ремонт (відновлення)) об’єкту критичної інфраструктури (поліклінічне відділення дорослого населення) по вул. Клушина, 6 у м. Ізмаїлі Ізмаїльського району Одеської області
Аукціон
до початку аукціону залишилося 2 дні
15 110 529.60
UAH з ПДВ
Період уточнення:
11.09.2025 18:48 - 23.09.2025 00:00
Відповідь надана
Вимога
Номер:
587020f45d2349dc9494a9e85c062d53
Дата опублікування:
22.09.2025 09:19
Опис:
Шановний Замовник!
При розрахунку договірної ціни, а саме трудових затрат на виконання робіт, які виконуються робітниками-будівельниками, робітниками-монтажниками, та робітниками зайнятих на коригуванні та обслуговуванні машин, було виявлено, що зазначені трудові затрати були прописані Замовником під конкретного учасника.
Звертаємо увагу, що трудові затрати кожного учасника носять індивідуальний характер, з урахуванням логістичних даних, кадрового та матеріального потенціалу.
Таким чином обмеження трудових затрат та середнього розряду робіт - є дискримінаційною вимогою. Тобто прийняти участь у даній закупівлі зможуть лише ті учасники, які нададуть договірну ціну саме з урахуванням трудових затрат встановлених Замовников, що суттєво обмежує коло потенційних учасників поточної закупівлі.
Враховуючи зазанчене, просимо внести зміни до тендерної документації, а саме до витрат труда, тобто обнулити дані, які вказані в підсумковій відомості ресурсів або надати файл у форматі imd, в якому були створені локальні кошториси та відомості ресурсів.
В противному випадку будемо привертати увагу поточної закупівлі до контролюючих органів на предмет змови з конкретним учасникам.
Відповідь:
Шановний Учасник!
Повідомляємо, що при складанні локальних кошторисів та підсумкових відомостей ресурсів було використано кошторисні норми України, затверджені наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» (далі – Настанова).
Відповідно до пунктів 3.10 та 3.13 Настанови, трудові затрати робітників-будівельників, робітників-монтажників та робітників, зайнятих на керуванні й обслуговуванні машин, визначаються на підставі діючих кошторисних норм і зазначаються у відомостях ресурсів.
Зазначаємо, що проектно-кошторисна документація, у тому числі локальні кошториси та підсумкова відомість ресурсів, була розроблена проектувальником (проектною організацією) відповідно до вимог чинного законодавства та пройшла державну експертизу. За результатами експертизи отримано позитивний експертний звіт, що підтверджує правильність розрахунків і їх відповідність державним будівельним нормам і стандартам.
Таким чином, включені у підсумкову відомість ресурсів трудові затрати є нормативно обґрунтованими, відповідають чинному законодавству та не мають дискримінаційного характеру.
Підстав для внесення змін до тендерної документації немає.
Дата відповіді:
23.09.2025 16:15
Відповідь надана
Дискримінаційна вимога
Номер:
c943c4463d8d497892282498cec7766a
Дата опублікування:
17.09.2025 10:26
Опис:
Шановний Замовник!
Також звертаємо увагу, що згідно встановленої вимоги "Аналогічним вважається виконаний договір на капітальний ремонт та/або реконструкцію та/або реставрацію приміщень / будівель медичного призначення за останні чотири роки (2022 – 2025 роки). Клас наслідків (відповідальності) об’єкта за аналогічним договором повинен бути не нижче класу наслідків СС3." - прийняти участь у поточній закупівлі зможе лише той учасник, які надасть аналогічний договір укладений саме з медичним закладом та за класом наслідків СС3.
По-перше - зазначена вимога жодним чином не обгрунтована згідно технічним характеристик предмета закупівлі, а по-друге - носить відверто дискримінаційний характер.
Тому, просимо внести відповідні зміни та прибрати з тексту документації умову, що "Аналогічним вважається виконаний договір на капітальний ремонт та/або реконструкцію та/або реставрацію приміщень / будівель медичного призначення за останні чотири роки (2022 – 2025 роки). Клас наслідків (відповідальності) об’єкта за аналогічним договором повинен бути не нижче класу наслідків СС3."
У противному випадку будемо звертатись до АМКУ та контролюючих органів.
Відповідь:
Шановний Учасник, дякуємо за інтерес до даної закупівлі.
З приводу порушеного питання повідомляємо, що вимога документації щодо аналогічного договору не є дискримінаційною. Замовник не встановлював вимоги про необхідність укладення аналогічного договору саме з медичним закладом: стороною за аналогічним договором може бути будь-яка особа. Натомість умови тендерної документації передбачають, що об’єктом капітального ремонту (реконструкції, реставрації) за аналогічним договором мають бути приміщення/будівля медичного призначення, оскільки об’єктом капітального ремонту в рамках даної процедури закупівлі є заклад медичного призначення.
Необхідність такого обмеження пояснюється особливостями, притаманними медичним закладам (слід відмітити, що Міністерство розвитку громад та територій України своїм наказом № 278 від 26.12.2022 р. навіть прийняло окремі державні будівельні норми для закладів охорони здоров’я).
Щодо вимоги по класу наслідків, то вона обумовлена класом наслідків об’єкту капітального ремонту в рамках даної процедури. Так, поліклінічне відділення дорослого населення по вул. Клушина, 6 у м. Ізмаїлі Ізмаїльського району Одеської області відноситься до класу наслідків СС3, що підтверджується зокрема оприлюдненим на сторінці закупівлі Експертним звітом. Досвід виконання робіт на об’єктах з нижчим класом наслідків не може бути релевантним.
Додатково пояснюємо, що приймаючи таке рішення, Замовник враховував досвід співробітництва України з Європейським Інвестиційним Банком, який фінансує проекти відновлення України (https://urphelpdesk.com/). Так, у відповідному посібнику національних процедур закупівель, які оприлюднено в рамках такого співробітництва, від замовників вимагається при встановленні кваліфікаційного критерію щодо досвіду виконання аналогічних договорів передбачати, що клас наслідків (відповідальності) об’єкта за аналогічним договором повинен бути не нижче класу наслідків об’єкта за предметом закупівлі.
Таким чином, Замовник не встановлює в даній вимозі дискримінаційних обмежень, а запобігає можливому зриву запланованого капітального ремонту через відсутність у потенційного виконавця досвіду здійснення будівельних робіт на аналогічних об’єктах.
Замовник звертає окрему увагу учасників процедури закупівлі, які для виконання робіт потребуватимуть проїзду ділянкою автомобільної дороги ОДЕСА-РЕНІ на 48+600 та 60+300 км (станом на даний час це єдиний автомобільний шлях на частину території Одеської області західніше річки Дністер та Дністровського лиману).
Відповідно до п.5 наказу 25 Прикордонного загону Державної прикордонної служби України від 11.04.2022 № 447-АГ діють обмеження на в’їзд (вхід) на вказану ділянку особам чоловічої статі віком від 18 до 60 років. Посилання на наказ на веб-порталі Державної прикордонної служби: https://dpsu.gov.ua/uk/nakaz-nachalnika-bilgorod-dnistrovskogo-prikordonnogo-zagonu-vid-11-kvitnya-2022-roku-447-ag.
Заборона не застосовується до осіб, які мають попереднє погодження 25 Прикордонного загону та документи, що підтверджують постановку на військовий облік (пункт 5.1. наказу).
У зв’язку з викладеним, задля недопущення зриву робіт, Переможець процедури закупівлі повинен самостійно отримати відповідні попередні погодження у випадку необхідності проїзду вказаною ділянкою дороги його співробітниками чи залученими особами.
Дата відповіді:
19.09.2025 17:20
Відповідь надана
Вимога
Номер:
fbc906b2f7fb4e14afb9baf13e2ad2fb
Дата опублікування:
16.09.2025 23:50
Опис:
Шановний Замовник!
Відповідно до ч.3 Додатку 1 до тендерної документації встановлено наступне: "Аналогічним вважається виконаний договір на капітальний ремонт та/або реконструкцію та/або реставрацію приміщень / будівель медичного призначення за останні чотири роки (2022 – 2025 роки). Клас наслідків (відповідальності) об’єкта за аналогічним договором повинен бути не нижче класу наслідків СС3."
Звертаємо увагу, що існує практика АМКУ, яка забороняє обмежувати календарний діапазон стосовно аналогічного договору.
таким чином, взяти участь у поточній закупівлі можуть лише ті учасники, які нададують у складі пропозиції аналогічний договір, укладений саме за останні чотири роки (2022-2025 роки), що суттєво обмежує потенційне коло учасників.
Враховуючи зазначене, просимо внести зміни, та виклисти абз.8 ч.3 Додатку 3 до тендерної документації у наступній редакції "Аналогічним вважається виконаний договір на капітальний ремонт та/або реконструкцію та/або реставрацію приміщень / будівель медичного призначення. Клас наслідків (відповідальності) об’єкта за аналогічним договором повинен бути не нижче класу наслідків СС3."
Сподіваємось на порозуміння!
Відповідь:
Шановний Учасник, дякуємо за інтерес до даної закупівлі.
З приводу порушеного питання повідомляємо, що вимога документації щодо строку виконання аналогічного договору не є дискримінаційною. Практика Органу оскарження з цього приводу неоднорідна і залежить від конкретних обставин кожної справи.
В даному випадку Замовником прийнято рішення про обмеження строку виконання аналогічного договору через суттєві причини, а саме: наказом Міністерства розвитку громад та територій України № 278 від 26.12.2022 р. були затверджені нові державні будівельні норми для закладів охорони здоров’я, а наказом Міністерства розвитку громад та територій України № 281 від 01.11.2021р. затверджено нові кошторисні норми України у будівництві (із втратою чинності ДСТУ Б Д.1.1-1:2013, що діяли до цього часу). У зв’язку з цим, досвід виконання аналогічного договору за більш ранній період не може належним чином підтверджувати кваліфікацію учасника, оскільки не враховує сучасні державні будівельні вимоги, які пред’являються до приміщень / будівель медичного призначення.
Додатково пояснюємо, що приймаючи рішення про обмеження строку виконання аналогічного договору, Замовник враховував досвід співробітництва України з Європейським Інвестиційним Банком, який фінансує проекти відновлення України (https://urphelpdesk.com/). Так, у посібниках національних процедур закупівель, які періодично оприлюднюються в рамках такого співробітництва, від замовників вимагається при встановленні кваліфікаційного критерію щодо досвіду учасників обмежувати строк виконання аналогічних договорів періодом в декілька останніх років.
Таким чином, Замовник не встановлює в даній вимозі дискримінаційних обмежень, а запобігає можливому зриву запланованого капітального ремонту через відсутність у потенційного виконавця досвіду здійснення будівельних робіт відповідно до сучасних будівельних норм в закладах охорони здоров’я.
Замовник звертає окрему увагу учасників процедури закупівлі, які для виконання робіт потребуватимуть проїзду ділянкою автомобільної дороги ОДЕСА-РЕНІ на 48+600 та 60+300 км (станом на даний час це єдиний автомобільний шлях на частину території Одеської області західніше річки Дністер та Дністровського лиману).
Відповідно до п.5 наказу 25 Прикордонного загону Державної прикордонної служби України від 11.04.2022 № 447-АГ діють обмеження на в’їзд (вхід) на вказану ділянку особам чоловічої статі віком від 18 до 60 років. Посилання на наказ на веб-порталі Державної прикордонної служби: https://dpsu.gov.ua/uk/nakaz-nachalnika-bilgorod-dnistrovskogo-prikordonnogo-zagonu-vid-11-kvitnya-2022-roku-447-ag.
Заборона не застосовується до осіб, які мають попереднє погодження 25 Прикордонного загону та документи, що підтверджують постановку на військовий облік (пункт 5.1. наказу).
У зв’язку з викладеним, задля недопущення зриву робіт, Переможець процедури закупівлі повинен самостійно отримати відповідні попередні погодження у випадку необхідності проїзду вказаною ділянкою дороги його співробітниками чи залученими особами.
Дата відповіді:
19.09.2025 16:50