-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 2
Електрична енергія для потреб організації
В тому числі послуги з передачі електричної енергії оператором системи передачі та послуги з розподілу оператору системи розподілу
Завершена
529 199.22
UAH з ПДВ
Період уточнення:
11.09.2025 11:17 - 16.09.2025 00:00
Відповідь надана
Дискримінаційна вимога
Номер:
4567e0ace21445f9b0bac8bba92bffee
Дата опублікування:
15.09.2025 14:10
Опис:
Доброго дня! Встановлення Вами у Додатку № 3 до тендерної документації вимога щодо сертифікатів ISO є дискримінаційною. Звертаємо вашу увагу, що предметом закупівлі є електрична енергія (ДК 021:2015 – 09310000-5), яка відповідно до чинного законодавства України є стандартизованим товаром, якість якого регламентується виключно положеннями національного стандарту. Згідно з наказом Національного органу стандартизації ДП «УкрНДНЦ» від 23.05.2024 №179, чинним національним стандартом, що визначає технічні характеристики електричної енергії, є ДСТУ EN 50160:2023, який набрав чинності з 01.03.2025. Зазначений стандарт є гармонізованим з європейським EN 50160 і встановлює фізико-технічні параметри електричної енергії, зокрема межі допустимого відхилення напруги в діапазоні 207–253 В. Це єдиний нормативний документ, який визначає вимоги до якості електроенергії як товару, і він не передбачає наявності у постачальника жодних сертифікатів ISO. Варто окремо звернути увагу на офіційну позицію національного регулятора — Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП), викладену в офіційному повідомленні від 24 квітня 2024 року. У зв’язку з численними зверненнями постачальників та споживачів щодо необхідності сертифікації електричної енергії для цілей публічних закупівель, НКРЕКП прямо зазначила, що Законом України «Про ринок електричної енергії» не передбачено норм щодо сертифікації електричної енергії. Отже, обов’язок учасників процедури публічних закупівель надавати сертифікати відповідності ISO у контексті закупівлі електричної енергії не передбачений ані профільним законом, ані Ліцензійними умовами, ані чинним нормативно-правовим регулюванням з боку уповноваженого органу державного нагляду у сфері енергетики. Встановлена Замовником вимога про обов’язкове надання сертифікату є юридично необґрунтованою, виходить за межі предмета закупівлі, та її включення до тендерної документації має всі ознаки порушення чинного законодавства у сфері публічних закупівель. Відповідно до пункту 29 Особливостей, у разі здійснення закупівлі електричної енергії замовник не має права застосовувати пункти 1 і 2 частини другої статті 16 Закону. Крім того, зазначеним пунктом прямо заборонено встановлювати вимоги до предмета закупівлі, які не передбачені відповідним національним стандартом. Отже, встановлення Вами вимоги щодо наявності сертифікату ISO виходить за межі повноважень, порушує імперативні приписи законодавства та є дискримінаційним по суті. Таким чином, будь-які вимоги, які виходять за межі технічних характеристик предмета закупівлі, визначених виключно національним стандартом (у даному випадку — ДСТУ EN 50160:2023), у тому числі вимоги щодо наявності у учасників сертифікату ISO, є незаконним, дискримінаційним та такими, що порушую норми чинного законодавства. Згідно з частиною другою статті 22 Закону, замовник має право зазначати у тендерній документації лише ті кваліфікаційні критерії, вимоги до предмета закупівлі та способи їх підтвердження, які прямо передбачені законом. Установлення додаткових вимог, не передбачених ані законом, ані відповідним стандартом до предмета закупівлі, є порушенням принципу законності та призводить до дискримінації учасників. Крім того, зазначена вимога є дискримінаційною не лише з точки зору її невідповідності чинному законодавству у сфері публічних закупівель, а й у зв’язку з тим, що жодним нормативно-правовим актом не встановлено обов’язку для постачальників електричної енергії мати такий сертифікат. Як наслідок, взяти участь у закупівлі можуть лише ті учасники, які вже мають відповідний документ або понесуть додаткові витрати на його отримання виключно з метою участі в конкретній процедурі закупівлі. Це значно звужує конкуренцію та ставить потенційних учасників у нерівні умови. Така вимога порушує принципи публічних закупівель. Наполягаємо на внесення змін до тендерної документації та виключити дискримінаційну вимогу щодо наявності сертифікатів ISO. У разі невиконання даної вимоги буде підготовлена офіційна скарга до Антимонопольного комітету України з метою оскарження Ваших дій як замовника, а також — звернення до інших контролюючих органів щодо перевірки правомірності організації даної закупівлі.
Відповідь:
Шановний Учаснику! Замовник не вважає дискримінаційною вимогу щодо надання сертифікату ISO, що також підтверджується рішеннями постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Дата відповіді:
16.09.2025 11:19
Відповідь надана
Комерційна пропозиція
Номер:
e849d59a86804c8da9f21cae8265d7b8
Дата опублікування:
12.09.2025 11:16
Опис:
Шановний Замовнику, Згідно Правил роздрібного ринку електричної енергії комерційна пропозиція електропостачальника повинна містити таку інформацію: 1) ціну на електричну енергію, у тому числі диференційовані ціни та критерії диференціації; 2) визначену в ліцензії на провадження господарської діяльності з розподілу (передачі) території здійснення діяльності оператора системи, доступ до якої має електропостачальник і на якій пропонує відповідну комерційну пропозицію; 3) спосіб оплати; 4) термін (строк) виставлення рахунку за спожиту електричну енергію та термін (строк) його оплати; 5) визначення способу оплати послуг з розподілу електричної енергії через електропостачальника з наступним переведенням цієї оплати електропостачальником оператору системи або напряму з оператором системи (необхідно обрати лише один з варіантів); 6) розмір пені за порушення строку оплати або штраф; 7) зобов'язання надавати компенсації споживачу за недотримання електропостачальником комерційної якості надання послуг; 8) наявність або відсутність штрафу за дострокове припинення дії договору, розмір штрафу; 9) строк дії договору та умови пролонгації; 10) урахування пільг, субсидій; 11) можливість постачання захищеним споживачам; 12) комерційна пропозиція може містити інші умови, які пов'язані безпосередньо з постачанням електричної енергії або особливостями постачання певного виду (на загальних умовах, постачальником універсальної послуги, постачальником "останньої надії"). Ваша комерційна пропозиція не містить жодних умов. Замовник має сам сформулювати умови комерційної пропозиції, прописати порядок формування та зміни ціни, а Учасник має з ними погодитися. Просимо Вас внести зміни в проект договору, доповнивши його комерційною пропозицією, яка б містила всі вищеперелічені пункти (заповнені).
Відповідь:
Шановний Учаснику! Комерційна пропозиція буде укладена з переможцем закупівлі згідно Правил роздрібного ринку електричної енергії. Дякуємо за звернення.
Дата відповіді:
16.09.2025 11:18
Відповідь надана
Одиниці вимірювання
Номер:
aad4e066e566446181991406cb0ec8d2
Дата опублікування:
12.09.2025 09:10
Опис:
Шановний Замовнику,
Змініть, будь ласка, в електронних полях одиниці вимірювання на кіловат-години (у Вас "кіловар-години")
Відповідь:
Добрий день! Внесено зміни в електронні поля одиниці вимірювання на кіловат-години (у оголошенні було "кіловар-години")
Дата відповіді:
12.09.2025 11:17