-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Сітка для притінення зелена SHADOU або еквівалент; агроволокно біле; агроволокно чорне
Завершена
505 841.67
UAH з ПДВ
Період уточнення:
04.09.2025 15:30 - 19.09.2025 00:00
Відповідь надана
щодо виконання вимог тендерної документації
Номер:
4d7fe1a05a1645ce91723b6abddce624
Дата опублікування:
18.09.2025 16:41
Опис:
«Згідно внесених змін до тендерної документації здійснених 16.09.2025 о 23:15, а саме відповідно до п.9 додатку 5 до тендерної документації передбачається надання Учасником у складі тендерної документації «…довідки з державної податкової служби про наявність поточних рахунків, що видана не раніше дати оприлюднення оголошення про проведення торгів та не пізніше кінцевого строку подання тендерних пропозицій.».
Враховуючи, що надання «довідки з державної податкової служби про наявність поточних рахунків» не передбачено законодавством, чи вважається надання «Витягу з журналу реєстрації повідомлень про відкриття/закриття рахунків / електронних гаманців у банках, інших фінансових установах, небанківських надавачах платіжних послуг / емітентах електронних грошей», отриманого через Електронний кабінет платника податків виконанням вимоги щодо надання довідки передбаченої п.9 додатку 5 до тендерної документації.
Відповідь:
Доброго дня! Вимогами тендерної документації встановлено надання довідки з державної податкової служби про наявність поточних рахунків, що видана не раніше дати оприлюднення оголошення про проведення торгів та не пізніше кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Дякуємо за звернення
Дата відповіді:
19.09.2025 12:35
Відповідь надана
Щодо скасування, вилучення та роз'яснення деяких вимог п.1 розділу 5 Тендерної документації
Номер:
b780ac89e65d4f2a9f89f237a25f6c17
Дата опублікування:
13.09.2025 00:48
Опис:
Шановний Замовнику!
У тендерній документації передбачено, що учасники повинні надати (Згідно умов п. 1 розділу 5 Тендерної документації):
” Учасник має надати у складі пропозиції документ, який підтверджує запропоновану ним ціну (вартість) товару (або ціну/діапазон, що заявлена в межах ринкових цін) (довідка або експертний висновок компетентних органів про кон’юнктуру ринку, що видана(ий) на ім’я учасника торгів), не пізніше кінцевого строку подання пропозицій. До даного документу учасник надає копію сертифікату на систему управління якістю ISO 9001:2015 органу, що видав документ про кон’юнктуру ринку. Орган, що видав документ про кон’юнктуру ринку, повинен мати спеціалізацію з дослідження кон'юнктури ринку та виявлення громадської думки, про що має бути вказано в ISO 9001:2015..”
Вважаємо, що дана вимога, яка була внесена змінами до Тендерної документації від 08.09.2025 року є надмірною та такою що не відповідає вимогам законодавства «Про публічні закупівлі». А посилання Замовника у своїй відповіді на звернення від 10.09.2025 року на частину 3 статті 22 Закону, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації навпаки свідчать про те, що тендерна документація може містити іншу інформацію, яка може бути включена до тендерної документації, але вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством. Дана норма не надає повноважень Замовнику визначати на свій розсуд інші вимоги, а обмежує їх наявністю таких вимог в законодавстві.
Основним принципом публічних закупівель згідно статті 5 та ч.4 статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі » є добросовісна конкуренція серед учасників; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. При цьому Замовник встановляє вимогу до учасника не тільки подати цінову довідку на запропонований товар, а і встановляє вимоги до третіх осіб, а саме органів, що видають довідки - зокрема, щодо наявності в них сертифікату ISO 9001:2015 зі спеціалізацією з дослідження кон’юнктури ринку та виявлення громадської думки, про що має бути відображено в такому сертифікаті. Тим самим знову обмежуючи учасників у вільному виборі джерела інформації, більше того роблячи суттєві перешкоди для їх отримання, оскільки після проведеного аналізу стає зрозуміло, що знайти орган, який буде відповідати встановленим Замовником вимогам практично неможливо. Також слід звернути окремо увагу, що отримання таких довідок є платною вартісною послугою. А компетентні державні органи, які мають повноваження та видають такі документи (довідки) не мають сертифікатів ISO 9001:2015, що фактично безпідставно унеможливлює участь у торгах.
На підставі вищевикладеного та керуючись нормами законодавства України в сфері публічних закупівель,
ПРОСИМО:
1. Скасувати та вилучити з п.1 розділу 5 Тендерної документації, а також п. 8 Додатку 5 до неї вимогу щодо обов’язкового подання копії сертифікату ISO 9001:2015 органу, що видав вказаний документ, а також вимогу про те, що орган, що видав документ про кон’юнктуру ринку, повинен мати спеціалізацію з дослідження кон'юнктури ринку та виявлення громадської думки, про що має бути вказано в ISO 9001:2015..
2. Надати роз’яснення та/або внести до Тендерної документації перелік органів, які на думку (вимогу) Замовника є компетентними для отримання учасниками цінових довідок (довідок про кон’юктуру ринку) та документи (довідки) яких будуть вважатися належно виданими та прийматимуться до розгляду Замовником як підтвердження запропонованої учасником ціни.
Враховуючи, що термін подання скарги за захистом своїх законних прав та інтересів спливає до 16.09.25, 00:00 просимо надати відповідь на дане звернення до цього часу, в іншому випадку ми будемо вимушені звернутись до АМКУ зі скаргою на умови закупівлі.
Відповідь:
Доброго дня! Ваше звернення вивчено та замовником будуть внесені зміни шляхом виключення цієї вимоги з тендерної документації.
Дата відповіді:
15.09.2025 10:28
Відповідь надана
Дискримінаційна вимога
Номер:
f992d74ae451469faa63dea0859da962
Дата опублікування:
08.09.2025 21:07
Опис:
Шановний Замовнику!
Відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», під час здійснення закупівель замовники повинні дотримуватися принципів добросовісної конкуренції серед учасників, недискримінації учасників та рівного ставлення до них.
У тендерній документації Замовником встановлено наступну вимогу:
«Учасник має надати у складі пропозиції документ, який підтверджує запропоновану ним ціну (вартість) товару (або ціну/діапазон, що заявлена в межах ринкових цін) (довідка або експертний висновок компетентних органів про кон’юнктуру ринку, що видана(ий) на ім’я учасника торгів), не пізніше кінцевого строку подання пропозицій».
Зазначена вимога є дискримінаційною та такою, що обмежує конкуренцію, з огляду на таке:
1. Законодавством не передбачено обов’язку учасника надавати довідки чи експертні висновки компетентних органів для підтвердження ціни товару. Єдиним підтвердженням запропонованої ціни є сама тендерна пропозиція учасника та розрахунок ціни (договірна ціна/кошторис/комерційна пропозиція).
2. Отримання експертних висновків чи довідок від компетентних органів потребує додаткових витрат і часу, що створює нерівні умови участі та фактично обмежує коло потенційних учасників.
3. Вимога про надання документа, виданого «на ім’я учасника», створює надмірні бар’єри, оскільки учасники, які не встигли чи не мали можливості отримати такий документ, штучно усуваються від участі у закупівлі.
4. Антимонопольний комітет України у своїй практиці неодноразово зазначав, що вимоги, які не випливають із законодавства та створюють перешкоди для участі у торгах, є дискримінаційними та підлягають виключенню з тендерної документації.
Таким чином, вимога щодо надання учасником довідки або експертного висновку компетентних органів про кон’юнктуру ринку для підтвердження ціни є такою, що:
• не передбачена Законом України «Про публічні закупівлі»;
• звужує коло потенційних учасників;
• порушує принципи недискримінації та рівного ставлення;
• є дискримінаційною.
З огляду на викладене, просимо усунути вказану дискримінаційну вимогу з тендерної документації та привести документацію у відповідність до чинного законодавства, зокрема довимог Закону України «Про публічні закупівлі» та Постанови КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» забезпечивши рівні умови участі для всіх потенційних учасників.
У разі невнесення змін залишаємо за собою право звернутися зі скаргою до Антимонопольного комітету України.
Вдячні, за розуміння та можливість подальшої співпраці!
Відповідь:
Згідно з пунктом 28 Особливостей, тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих Особливостей.
Частина 2 статті 22 Закону містить невичерпний перелік відомостей, які зазначаються у тендерній документації.
Відповідно до частини 3 статті 22 Закону, тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Відповідно до додатку 5 до тендерної документації Учасник надає у складі тендерної пропозиції документ, який підтверджує запропоновану ним ціну (вартість) товару (або ціну/діапазон, що заявлена в межах ринкових цін) (довідка або експертний висновок компетентних органів про кон’юнктуру ринку, що видана(ий) на ім’я учасника торгів), не пізніше кінцевого строку подання пропозицій. До даного документу учасник надає копію сертифікату на систему управління якістю ISO 9001:2015 органу, що видав документ про кон’юнктуру ринку. Орган, що видав документ про кон’юнктуру ринку, повинен мати спеціалізацію з дослідження кон'юнктури ринку та виявлення громадської думки, про що має бути вказано в ISO 9001:2015.
Необхідність встановлення вказаної вимоги тендерної документації обумовлена бажанням Замовника уникнути спотворення добросовісної конкуренції потенційними учасниками процедури закупівлі, штучного завищення чи то пониження цін порівняно з ринковими і як наслідок або укладення договору про закупівлю за цінами, які або будуть нижчими за ринкові, а тому належне виконання такого договору буде ставитись під загрозу через небажання постачальника нести збитки від своєї діяльності із постачання товару, що є предметом закупівлі, підвищення ціни товару зі зменшенням його обсягів, або укладення договору про закупівлю за завищеними цінами, що не відповідають ринковим, що в підсумку може спричинити збитки для бюджету Замовника.
Враховуючи вищевикладене, відсутні підстави для внесення змін до тендерної документації, оскільки тендерна документація складена у повній відповідності до вимог чинного законодавства, у тому числі у сфері публічних закупівель.
Дата відповіді:
10.09.2025 15:52
Відповідь надана
Довжина рулонів сітка для притінення
Номер:
0f3582838e29491a92d4a79c95aef0ae
Дата опублікування:
08.09.2025 15:02
Опис:
Добрий день! Чи можуть бути рулони сітки для притінення більше ніж 50м довжини чи виключно 50м?
Відповідь:
Добрий день! Згідно технічних вимог, які викладені у додатку 1 до тендерної документації, довжина рулону Сітка для притінення зелена SHADOU або еквівалент складає 50м.
Дата відповіді:
10.09.2025 13:27